[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:26

ja, ze doe ik thuis ook altijd het voeren, maar ja, bij een kennis is het toch anders als bij je ouders! Dus dat laatste rondje 's avonds wordt misschien lastig. Het feit dat ze overdag de hele dag gras kunnen eten maakt veel goed!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 08:07

*stoom uit de oren smiley* Krijg gisteren een brief van de KNHS dat ik in Ysselsteyn geen geldige startcoupon had ingeleverd voor Pablo en dat dus mijn resultaat daar niet telt. Op zich niet zo erg (had er geen wp) ware het niet dat dat de enige M cross is die ik heb gereden en die heb ik dus nodig voor het NK in Barchem. Ik zal maar eens boos gaan bellen want ik heb gewoon mijn lijstje met dressuurpunten thuis liggen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:24

ja hoor, hoe komen ze daar nou bij?? Wat voor coupon zou je dan gebruikt hebben??? Zucht, ik hoop dat je het snel kan regelen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:35

miss_jumpy schreef:
Is het normaal dat ze rond 6 uur 's avonds eten krijgen en dan 's morgen pas weer??

Ik weet niet hoe dat op stallen gaat??

Onze paardjes worden 's ochtends rond een uur of acht gevoerd, brokken en wat kuil, daarna gaan ze het land in.
Rond vijf uur worden ze weer op stal gezet, er zit dan kuil in de box en brokken in de bak.
Hier moeten die van ons het mee doen.
Krijgen wel veel kuil zijn ze wel de hele avond zoet mee..
Sam eet ook gewoon net zoveel als hij wil, als je hem meer geeft laat ie het gewoon liggen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:37

Lielle schreef:
*stoom uit de oren smiley* Krijg gisteren een brief van de KNHS dat ik in Ysselsteyn geen geldige startcoupon had ingeleverd voor Pablo en dat dus mijn resultaat daar niet telt. Op zich niet zo erg (had er geen wp) ware het niet dat dat de enige M cross is die ik heb gereden en die heb ik dus nodig voor het NK in Barchem. Ik zal maar eens boos gaan bellen want ik heb gewoon mijn lijstje met dressuurpunten thuis liggen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:04

Wat vreemd Lielle! Maar dat zal vast wel goed komen voor Barchem

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:05

ik had zoiets in ede. toen hadden ze lamour winstpunten gegeven maar die had ik helemaal niet gestart. opzich ook niet zo'n probleem maar dan miste ik mn punten van ice voor de vive la vie. maar toen heeft de knhs het ook goed opgelost. komt vast goed lielle, zeker als je de coupon nog hebt!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:17

Ik heb Madine vanmorgen alweer even flink aan de dressuur gezet Ging best lekker, alleen in het begin was ze nogal fris.

En zometeen ga ik naar Rotterdam

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:39

Ik heb zonet (11u)de paardjes naar buiten gedaan
en de stallen gedaan.. En om half 2 doe ik ze weer naar binnen en ga ik 2 rijden.. daarna ga ik naar vriendin toe.. en vanavond gaan we met een groepje naar hereveen..

bij ons lopen de paarden een paar uurtjes buiten.. (als het mooi weer is wel langer) maar met dit weer een paar uurtjes..
en mn vader voert s'ochtends.. en s'avonds.. en rond half 12 (s'avonds )krijgen ze nog wat kuil..
eerst de Mac en dan de bios

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:14

L0ve schreef:
Mijn seizoen ging redelijk
Prodeo:
Chaam L: 2w
Etten L:foutloos 4de
Castenraij: 1w 6de
Vrouwenpolder: foutloos 1ste
Ede: foutloos 2de
Hooge mierde: 1w 8ste
Maarsbergen: 1w 6de
Vlietland:foutloos, 2balken springen, 3de
Wieringerwerf: foutloos 1ste
Gorssel:foutloos, 1balk met springen, 2de
Lisse en Ysselsteyn: uit
Princehage: foutloos, 1 balk met springen, 1ste
Bathmen, foutloos, 2balken met springen, 8ste
en tot slot Barchem volgende week

Martino Utopia
Chaam, B:foutloos 3de
Etten, B:foutloos 3de
Castenraij: foutloos 6de
Vrouwenpolder:foutloos, 1stop en 1 balk met springen
Ede:foutloos, 3de
Maarsbergen: 1w
Vlietland: foutloos, 2de
Wieringerwerf:foutloos, maar veel tijdfouten
Gorssel:Foutloos, maar met springen hindernis vergeten!!Niet hard gereden ook tijdfouten
Princehage:foutloos, 3de
Bathmen:foutloos 3de
En als laatste op 6 november in Meer bij de mosten, NK mag ik niet rijden omdat ik maar 1 paard mag starten.

Niverma K
Chaam B: 1w op water(eerste cross)8ste
Etten:foutloos 6de
Vrouwenpolder:foutloos, 1balk met springen, 2de
Hooge Mierde:foutloos,2de of 3de, weet ik niet meer
Ysselsteyn: hindernis vergeten!!7de geloof ik, 1 balk met springen
Princehage, foutloos, 1balk met springen 6de
Ook niverma gaat 6 november mee na de mosten.
Volgend jaar gaan wel starten

Nou Margo denk dat jij wel een goed seizoen hebt gehad !!!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:31

Ik ga zo me fiets naar de fietsenmaker brengen, was met gym een andere fiets bovenop geland en toen was me hele voorlamp eraf, nieuwe gekocht en gisteren wat geprutst maar het ding wilde het maar niet doen, waarschijnlijk verkeerd soort lampje ofzo, maarja me achterlicht doet het nu ook al niet meer dus we hebben toch wat verprutst

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:30

whaha vief, dan zou ik ook maar naar de fietsenmaker gaan ja!
chantal, lijkt me erg pijnlijk, hopelijk gaat het niet ontsteken!
wat raar lielle, hopelijk maakt de knhs het weer goed..
ik heb vanavond om 8 uur clubles!
ben benieuwd of ze dan ook nog goed loopt!
gisteren alleen even stukje buitengereden zonder zadel (voor de zekerheid vooral veel gestapt en kleine stukjes gedraaft..)
dus vanavond weer serieus aant werk als ze goed loopt!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:48

Ik heb vanavond ook clubles om 8 uur
Net opgezocht dat ik dressuur heb. Ga zo denk even een stalgenootje bellen en vragen of ik haar neopreensingel een keer mag proberen, Sam krijgt namelijk bloeduitstortingen van mijn (leren) singel
Heb nu echt al een paar weken niet op mijn dressuurzadel gereden begin hem een beetje te missen, is mijn favo zadel
Anders maar gewoon op m'n vzh zadel.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:56

ach vief, met een veelzeidigheidszadel kan ook hoor
mijn broer rijdt Z2 met een veelzeidigheidszadel! (hij wilde geen dressuurzadel.. ik verklaar hem voor gek maar oke, dressuurzadel is fijner met dressuur! ach, ik rijdt ook gewoon met mn veelzeidigheidszadel en dat bevalt ook goed)
neopreensingel vind ik erg fijn, heb een veelzeidigheidssingel van neopreen, Britt heeft er nog nooit drukkingen of wondjes ofzo van gekregen!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:07

Zo dan maar echt even bellen
Hoop dat ie past, zag er nogal klein uit
Tsjaa.. thuis rijd ik zoiezo al met mijn vzh zadel, dressuurzadel ligt thuis, zadelkast wordt anders te vol en slotje is ook niet echt super...

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:44

ik ga maar eens snel naar mn pony,
die zal wel weer flink hebben liggen rollen in de wei,
af en toe gedraagt ze zich echt net als een varken..

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:53

Heerlijk rijden met een dressuurzadel (als je dressuur rijdt dan), volgensmij kan ik echt niet meer zonder... Alleen Cheval wil ik nog el is met springzadel dressuren, maar das een geval apart... haha

Ik had volgensmij verteld dat ik laatst met een groep van school naar de marathon in Amsterdam was geweest voor onze sponsorloop voor Kroatië??
Dit was iig het zooitje ongeregeld waarmee we in Amsterdam waren:
Afbeelding
Die 3 met medailles om hebben dus gelopen! Ik vind het nog steeds knap van ze dat ze de finish hebben gehaald!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:01

ik rij altijd met springzadel, ook met dressur (M2)

Yentil was vandaag heel erg stout toen ik met haar ging wandelen. Ze stond dehele tijd te springen en wou niet meer verder en toen was ze nog bijna in het kanaal gevallen,..... domme pony

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:25

Gelukkig is het weer een beetje droog, want onze wei begint op een modderbad te lijken.
Zaterdag gaan we dressuren in Heteren met allebei de paarden.

Waarschijnlijk gaan we dinsdag voor de eerste keer met Mienie naar het oefenspringen. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:49

Nou zal ik ook even mijn verhaaltje doen dan

Voeren: Bij ons op stal was het altijd zo: sochtends voerde de boer rond 6 uur 7 uur brok en dan een uurtje later hooi...tegen de middag gaan de meeste de wei in en anders staan ze op stal smiddags en krijgen ze dan nog een keer brok.
Savonds opnieuw brok en ik dacht ook nog wat hooi laat op de avond..

De stal waar ik nu ga rijden word er voor iedereen gevoerd en weet nog niet precies hoe het werkt daar(A) ik weet wel dat ze altijd op de wei worden gezet en dat je ze zelf een plak hooi moet geven.

MOrgen ga ik naar het nieuwe paard kijken! Hij word nog eerst gekeurd morgen en ik mocht mee..ben super benieuwd

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:53

spannend Anja!

Hoe zit dat nou precies, je hebt altijd zelf een pony gehad, maar nu even niet en daarom een verzorgpaard? Ga je uiteindelijk ook zelf weer een paard zoeken, of bevalt het je zo wel?? (sorry als je het al eens vertelt hebt, ik weet het echt niet meer )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:30

miss_jumpy schreef:
spannend Anja!

Hoe zit dat nou precies, je hebt altijd zelf een pony gehad, maar nu even niet en daarom een verzorgpaard? Ga je uiteindelijk ook zelf weer een paard zoeken, of bevalt het je zo wel?? (sorry als je het al eens vertelt hebt, ik weet het echt niet meer )

niet aanbeginnen rijdt maar lekker een paard van een ander
heb vandaag een lange dag achter de rug, en ik kan er wel om janken...

maar dan nog even goed nieuws, volgens mij heb ik dat niet verteld, met oeterma gaat het goed. binnenkort gaat ze weer rustig aan mee naar dressuurles enz en die vos loopt ook weer ok! die mag een aantal maandjes als recreatiepaard alla dressuur doorbrengen om zo weer een beetje bij beetje aan de gang te zetten, en dan hopen dat ik hem ooit weer kan rijden

maja dan zijn wel weer een half jaar verder ben ik bang

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:08

Hé, ik ben de eerste vanmorgen...

Anja: spannend allemaal, hoop dat het dit keer allemaal goed is zodat jij en de eigenaar nu lekker kunnen gaan rijden.

RT: Wat goed dat allebei de paarden weer de goede kant op gaan! Veel succes met zoeken verder

Citaat:
Op de manege waar ik vroeger stond kregen ze om 8 uur 's ochtends brok en kuil en dan om 4 uur 's middags brok en kuil. Verder niets. Die paarden doen het ook allemaal nog steeds

Zo gaat het bij ons op de manege ook, en de paarden doen het er idd prima op. Een deel van de paarden krijgt kuil, en de rest gewoon hooi.

Mijn moeder kwam me gisteren ophalen van mijn werk met meerdere dekken in de auto. Er was gebeld van stal dat ze mijn paard in de losgooi bak hadden gezet met een ander paard, en mevrouw was zo slim geweest om midden in een plas te gaan rollen.... dek doorweekt dus. Iemand had heel lief bedacht dat ze zo de nacht niet inkon en dus gebeld. Mijn moeder wist niet welk dek ze dan om moest en had maar alle dekken meegenomen die ze vinden kon (behalve de warmste, dat zag ze zelf ook in). Ze hadden Marple even zonder dek op stal gezet, en toen iemand anders zag dat ze zonder dek stond (meisje van 12) heeft die heel lief haar dek weer omgedaan . Ik heb haar lekker weer een droog dek omgedaan, maar ik vind het wel prettig om te zien dat er zo goed op je paard gelet wordt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:18

das indedaad wel prettig dat er opp je paard gelet word MissM!

fijn dat het weer de goeie kand op gaat met je paardjes RT

ohja, ik heb ook alweer een paard om te rijden
Kenissen van ons hebben een hengst op stal en nou vroegen ze of ik hem wou rijden, dat wou ik dus wel. Maar ik mag hem deze week alleen nog maar longeren omdat mn moeder erbij wil zijn als ik erop ga en die moet overdag werken. Maar hij komt waarschijnlijk bij ons thuis te staan maar dan moet hij gecastreert worden. En als hij gecastreert is mag ik ook naar wedstrijden met hem (mijn moeder vond het niet zo'n leuk idee als ik met een hengst naar wedstrijden ga)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:39

Jammer dat er weer niet echt iets bijliep RT
Wel super dat Os en Oet weer de goede kant op gaan!

Dat is idd fijn MissM. Kun je ook eens met een gerust hart weg als het zo uitkomt

Leuk Anthea Ik kan je moeder wel een beetje begrijpen hoor, het blijft toch een vak apart die hengsten En zeker in een vreemde omgeving of op concours op een druk voorterrein.