[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:06

Mijn hart gaat stuiteren. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:08

Doe maar geen hartaanval, ritmestoornissen zijn niet zo lollig kan ik je zeggen :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:15

Ik heb al hartkloppingen gehad, weet hoe 't voelt. Wil ik dus niet hebben. :P Voelt alsof je hart uit je keel springt, zo eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:22

och, het is dit keer voor iets leuks :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:23

Succes ermee Hanne!

Mijn crossles was deze week niet doorgegaan, terrein onder water...
Wordt dus toch weer met een klein hartje starten zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:26

Komt wel goed! Je rijdt niet voor klassement, neem je tijd en doe alleen waar je je goed bij voelt.

Ik moet zondag denk ik voor het eerst met vijzen rijden. Hoop uit de grond van mijn hart dat ik die dingen er deftig ingedraaid krijg :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:33

Best op voorhand de gaten proper maken en de schroefdraad al eens goed draaien met die speciale vijzendraaier. Dan watjes gedrenkt in hoefolie erin, dan moet je de zondag op wedstrijd enkel de watjes eruit halen en de vijzen erin.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:49

Ik hopo dat alles goed gekeurd wordt Hanne! Maar hopelijk ga je niet te teleurgesteld zijn als het niet zo zou zijn!

Gaat goed komen zaterdag Anthonius! Rijden met alle kennis die je hebt en dan komt het goed!

Ik heb nooit last met schroeven te draaien. Ik maak gewoon het gat ter plaatste zuiver en dan hup schroef erin. Noooit met zo een tap erin... Super handig

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:51

Bij nieuwe ijzers doe ik wel 1x die tap, eens er vijzen in gezeten hebben is die draad goed, maar bij nieuwe ijzers krijg ik de vijzen er ook niet allemaal van de 1e keer in zonder die tap... Smid komt morgen hier nog beslaan, is gemakkelijk, kan ik direct watjes insteken, voeten zijn dan toch proper :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 22:00

Ohh dat probleem hebben we hier echt nooit... Krijg ze er altijd super in. En this ook niet dat ik mijn schroeven altijd kuis...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:30

Ik kuis nooit op voorhand de gaatjes eigenlijk. Heb al altijd vijzen kunnen zetten al komt het wel eens voor dag ik begin te stressen van een steentje die er niet uitwil, laat komt uiteindelijk wel goed. Soms zit de draad ook wel eens scheef of draait de vijs door en kan ik ze niet vast zetten. Maar is maar zelden, en ik heb al heeeeeel wat vijzen gedraaid in mijn 'carrière' :+.

Komt wel goed Antonius zonder de les!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:32

Oja en die tap gebruik ik zeer zelden. Heb 1 maal gehad dat paar schrok terwijl ik die tap gebruikte en dan was da afgebroken en zat da stukje tap in dat vijsgaatje. Ewel, toen heb ik gezweet om dat er uit te krijgen :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:45

Ik heb ook al de tip gehad watjes en vaseline? Olie heb ik niet bij de hand, alleen hoefvet. Voor de zeldzame keer dat ik dat gebruik.

Icaro moet binnenkort ook nieuwe ijzers, ga er dan direct watjes in steken. Of dat veel nut gaat hebben op de weide, ik weet het niet. Het is zondag op een soort "sportcomplex" waar ze 2 pistes hebben en een indoor maar raak er niet uit wijs of we op zand of gras gaan rijden. Dus pak ze liever mee voor de zekerheid.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:53

Watjes nooit te voor op voorhand insteken, dat rot toch en dan is het ook gepruts want dan krijg je dat nie in 1 stuk eruit.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 22:59

Wat PP zegt! Zeker met als ze op de wei gaan.. Er bestaan ook zo stoppen voor geloof ik...
Maar ik heb er nooit zo veel moeite mee, misschien gewoon eens proberen zonder het voorbereidend werk..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 23:44

Ohh Antonius , ik zou wel rijden voor het klassement. Als je gaat rijden met in gedachten op het gemak en goed rondkomen is belangrijk gaat het vaak mis. Mes tussen de tanden en gaan. Maar dat is mijn advies :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 00:16

Eerlijk? Ik ga echt wel teleurgesteld zijn als hij niet door de keuring geraakt. :o
Maarja daar gaan we door moeten hé, als niet goed blijkt. ;) Maar hopelijk wel goed hééé! :D :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 00:34

Ik hoop het ook voor jou!! Dat verdien je! Mijn duimen draaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:14

Vanmiddag als het niet meer regent dan al eens testen hoe proper ik die gaten kan krijgen en zondag dan vlak voor opladen nog eens proper maken. Het valt er hier weer goed uit, het mag gaan stoppen. Straks moet ik ze terug op pension zetten omdat de boel verzuipt.

Hanne, veel succes vandaag! Ik duim mee voor een goede uitslag!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:01

Hanne_SP schreef:
Eerlijk? Ik ga echt wel teleurgesteld zijn als hij niet door de keuring geraakt. :o
Maarja daar gaan we door moeten hé, als niet goed blijkt. ;) Maar hopelijk wel goed hééé! :D :D

Is logisch hé, maar ja, zelfs als ze iets vinden hoeft het nog niet direct einde verhaal te zijn... Klinisch vind ik super belangrijk, maar foto's hecht ik eerlijk gezegd minder belang aan. Ik ken er veel meer die wat mankeren op de weke delen dan dat ze last krijgen van een chipje...

Varekaj: gewoon proper maken voor vertrek heeft weinig zin, want er kruipt direct terug vuil in die gaten. Je zou dan beter een watje in hoefolie erin doen, dan kan er geen vuil in kruipen. Met een gewone lange nagel kan je dat nadien er heel makkelijk terug uit peuteren. Als je niet veel routine hebt met vijzen zetten, trek je daar toch best 20 minuutjes tijd voor uit op wedstrijd, kwestie dat je je niet moet stresseren en opjagen.

Daaphh: ik rij idd ook wel altijd 'voor echt'. Maar ik ga niet met wiel rond gaan. Ik ga mijn normale tempo aanhouden en dan wel zien waar we belanden. Wil me vooral op de sprongen focussen en niet op de tijd. Maar ik ga niet trager rijden dan anders.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:04

Antonius, komt helemaal goed!! gewoon lekker gaan met die banaan!

ik doe ook altijd watjes met hoefvet erin van te voren. scheelt veel tijd en stress.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:57

Merci! :)

En kversta dat Antonius, als er klinisch al niet goed is bij buigproevn enzo ist al niet goed...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:55

Ik hecht toch wel belang aan beide hoor :) een paard met 2-3 als beoordeling zou ik niet kopen. Zeker niet om te crossen.

Ken genoeg mensen met paarden met miserie en mankementen. Mijn zus heeft ook al veel leed gehad dus waarscheinlijk ben ik daarom zo overdreven.

iskander en colorado hadden allebei allemaal 1tjes op de foto's en geloof 1 keer een 1-2. Ferro is gekeurd voor de hengstenkeuring van het BWP daar heb ik de cijfertjes niet van, maar kijk hij heeft dan weer een blessure opgelopen door hem aan te tikken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 16:48

En Hanne, weet je al iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:48

Ik heb eens getest en proper maken + indraaien ging vrij vlot eens meneer zijn voeten stil wou houden. Normaal ben ik iets meer dan 1u voor de proef op locatie en ik wil deze keer sowieso maar half uurtje max. losrijden. Poetsen doe ik voor vertrek al, dat is ter plekke alleen nog eens met doekje of zachte borstel over en opzadelen.

Hanne, al enig nieuws?