[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:15

Wat een gave schimmel!

Ik was gister in Ysselsteyn, dat ging even niet helemaal zoals het hoort haha. Maar aan de finish gekomen. En grote gaten overwonnen, foi, wat een cross staat daar.

Uiteindelijk ook nog 3e geworden in de bavaria cup. Dus heel tevreden :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:27

Gefeliciteerd met de goede resultaten!

En Natasja altijd nog beter gedaan dan mijn man. Die lag eraf net voor de laatste hindernis op Beesd.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:15

@shirleyp gefeliciteerd!

Gaaf hoor winnen!

En Thanks voor de complimenten over m’n paard.
Ben ook heel blij met haar.

SusanH dat is wel heel zuur!
Hij ging wel heel snel toch tot aan dat punt begreep ik uit het andere topic?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:12

Ja maar daar was het tempo eruit en dan wordt hij kijkerig.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:14

Ik zit nog ff op mn wolk: heb gewoon de B zonder dressuur in Beesd gewonnen!
Na mn slechte start van het seizoen met vallen en weigeringen in het springen en niet de cross in mogen eindelijk in Lisse fijn dubbel foutloos gereden en nu in Beesd weer heel fijn gesprongen en foutloos gecrosst. Hij ging als een speer door de cross! was 1 seconde binnen de optimale tijd en gewoon eerste!
Was alleen al weg voor de prijsuitreiking want had niet verwacht iets te winnen.......

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:22

Wist je je tijd niet? Als je al weet dat je foutloos springen en foutloos cross binnen de tijd hebt (zonder dressuur), dan is de kans toch wel heel groot dat je een prijs hebt :') Toch gefeliciteerd!

Shirley ook gefeliciteerd!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:31

uhm nee ik heb geen crosshorloge en ben afgelopen seizoenen steeds ongeveer 40-50 seconden te langzaam, ging nu wel lekker maar er gingen veel meer mensen foutloos dus had er niet op gerekend........

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:45

Daarom is sgw live zo handig. Weet je meteen of wachten zinvol is of niet. Wel top zeg, 1e :j

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:54

Ik vond in Beesd ook de tijdwaarneming handig! Als je finisht kwam je eindtijd er een paar seconden te staan! Ik had daar zelf natuurlijk niet naar gekeken, maar mijn groom was even naar de man bij de finish gelopen om mijn tijd te vragen :Y)

Sgw live is inderdaad handig! Maar gebruiken ze helaas nog niet overal.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:05

Gefeliciteerd!

Mag ik me ook hier melden?
Ik ga aankomend weekend voor het eerst in Canada SGW starten :D

Ik heb van 2007-2011 in Nederland gestart, maar van 2012-2017 eigenlijk alleen gedressuurd. Ik ben in April dit jaar afgestudeerd en heb na een zomer bij Holly Jacks (Canada) & Buck Davidson (USA) gewerkt te hebben de smaak weer goed te pakken!
Helaas moest ik in Augustus beginnen met mijn fulltime baan, maar hierdoor kan ik het wel weer veroorloven om een paard te hebben. Ik start aankomend weekend met een 6-jarige Hannoveriaanse merrie. Dressuur hebben we samen nog niet officieel kunnen starten, maar trainen we op Z niveau. Springen doen we in de klasse L/M en alhoewel we hoger mogen crossen, beginnen we dit weekend gewoon rustig voor het vertrouwen in het B. Helaas is het seizoen bijna ten einde, want samen met Holly en Buck heb ik het doel gezet om volgend jaar M te crossen, had dan nog graag (als alles dit weekend goed gaat of course) een keer L gestart dit jaar.

Baal trouwens wel echt als een stekker, ik heb na mijn ponytijd te goed opgeruimd en kan mijn maat cob crossbeschermers niet meer vinden. Maat full kan ik wel vinden, maar het zou natuurlijk te voorzelfsprekend zijn dat ze die zou passen :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:29

Wat wisselende resultaten afgelopen weekend bij de verschillende wedstrijden, hopelijk wel iedereen toch een fijn gevoel. Wel jammer dat er 3 in 1 weekend waren (en dat ik net dat weekend niet kon).

Annika nogmaals gefeliciteerd!

Snow White, gaaf. Zijn de klassen te vergelijken met NL?

Ik heb vrijdag weer training en dan hoop ik klaar te zijn voor Diepenheim..

Wat een gedoe trouwens rondom dat fotograferen in Barchem.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:20

De klasses hier zijn iets anders en meer op de FEI afgestemd denk ik. Je hoeft trouwens ook geen winstpunten te halen, maar dit komt weer omdat het Canadese seizoen korter is en je niet van iedereen kunt verwachten dat ze ieder weekend >3 uur gaan rijden of naar Amerika gaan.
Ze bouwen hier over het algemeen technisch iets moeilijker vanaf begin afaan, trakehner en coffin enzo zijn in alle klasses toegestaan. Ook staan er vanaf het B al puntjes en afsprong in het water in etc.

Klasses zijn:
- Pre-Entry: BB/B
- Entry: B/L Dit ga ik starten
- Pre-Training: L/M (deze klasse kunnen we volgens Buck al makkelijk aan, maar ik neem geen vertrouwens risico voor onze eerste wedstrijd)
- Training: M/Z (dit is het doel voor volgend jaar)
- FEI Introductory Level: Z - (als ik het goed begrepen heb wordt dit vanaf volgend jaar CCI 1*)
- Preliminary/CCI 1*
- Intermediate/CCI 2*
- Advanced/CCI 3*
- CCI 4*

Dit zijn wij in officieel jacht tenue :D

Afbeelding

Ik ben na een knie reconstructie + medicijnen een behoorlijk aantal kilos aangekomen, maar ik ben al 10kg afgevallen en hopelijk volgen er nog meer!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:27

super leuk snow_white!! ben heel benieuwd hoe het gaat!! hou je ons op de hoogte?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:24

annikavolder schreef:
super leuk snow_white!! ben heel benieuwd hoe het gaat!! hou je ons op de hoogte?

Ik zal jullie zeker updaten!

Zelfs al een beetje nerveus, het is namelijk al weer even geleden dat ik officieel gecrosst heb. Ik heb afgelopen zomer het geluk gehad om op een international paard allerlei technische lijnen te mogen oefen en weet ik wel niet voor een gekke dingen gesprongen… Dus het zal zeker lager staan dan ik gewend ben en mijn merrie pakt sowieso alles aan, maar dat maakt voor mijn zenuwen blijkbaar niks uit... -O- :=

Sinds ik mijn maat Cob beschermers nog steeds niet kan vinden heb ik nu maar een setje geleend van een stalgenootje. Mijn bankrekening vond het namelijk niet leuk dat ik alweer op internet rond aan het kijken was...
Alhoewel het natuurlijk erg leuk zou zijn om als ik toch nieuwe moet kopen, dan meteen crossbeschermers met een blauw detail te hebben. En ik moet ook nieuwe veiligheidsbeugels, dus dan zijn natuurlijk die van $300 het leukste... :j :$ %)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:03

Haha ja je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wil :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:17

Als student was het heel eenvoudig, gewoon de goedkoopste :')

Sinds ik nu een fulltime baan heb en hopelijk deze merrie zeker een aantal jaren kan houden, ben ik met mezelf in gesprek om misschien toch iets meer te investeren.
Of dat geld weer bewaren om volgend jaar een keer in de US te starten..
Of natuurlijk gewoon goed genoeg worden voor een amateur sponsorship :)* :=

Ben trouwens ook echt benieuwd wat voor weer het gaat worden dit weekend.
Op dit moment hebben wij lekker klef 30 graden, maar dat is voor hier in October wel erg extreem :+
Waar het ene paard toch al wintervacht heeft, is mijn merrie (normaal een teddybeer) nog geheel in de zomervacht.

Het ene weerbericht voorspelt 12 graden met de hele morgen regen, maar het andere voorspelt nachtvorst, 7 graden en misschien kans op regen in de middag.
We blijven 's nachts bij mijn coach overnachten, dus ik denk dat ik maar gewoon alle dekens en maten schroeven meeneem om overal op voorbereid te zijn..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:21

Van dure spullen ga je niet beter rijden :))
Ik zorg dat ik altijd degelijk materiaal heb, wat toch een poos mee gaat. Maar koop liever na 2 a 3 seizoenen een nieuwe set beschermers van 200 euro dan van 500 euro. Want slijten doen ze toch wel _O-
Maar sinds ik fulltime werk, heb ik ook wel wat meer geld uitgegeven. FIjn gevoel is dat, wel erg gevaarlijk _O- _O-

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:59

Nee, daar heb ik dure lessen voor… :')

Helaas is al het niet Western harnachement erg duur hier. Ik ben dus ook echt niet van plan de hoofdprijs uit te geven, maar ze lopen hier echt achter qua keuze. Je moet vaak al naar Amerika om meer merken te krijgen, want hier in de buurt zitten echt alleen de allerduurste. De goedkoopste beschermers die ik kon vinden waar Mayjk Equipe voor $250 als ze in de aanbieding zijn.

Ik moest mijn bodyprotector ook vervangen, dus heb ik er een uit Engeland besteld, want in Canada was de goedkoopste ook al $300. Nu was ik zelfs met verzendkosten "maar" $150 kwijt voor precies dezelfde bp :')

Mijn vriend snapt er maar niks van hoe ik constant dingen "nodig" heb... :o

Toch zijn er dingen zoals mijn veiligheidsbeugels die terwijl ze niet echt versleten zijn, ik ze toch graag wil vervangen. Ik heb zo'n oud model met elastiek en het lijkt mij toch veiliger en meer comfortabel voor mijn enkels om zo'n model als de FreeJump te hebben. Ik ga vooral met diepe afsprongen nog wel eens wat verder de beugels in en wil eigenlijk niet iedere keer de elastiek eruit schoppen :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:09

Net als het western spul in Nederlnd duur is zeg maar :+
Ohja. Ik ken dat. Ik heb gewoon kunstof beugels zonder aparte veiligheidsdingen :j Maar goed. Ik red me er prima mee zo lekker basis werk!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:49

Helaas is dat voor mij geen optie..
Zonder veiligheidsbeugels zal mijn moeder waarschijnlijk mijn inschrijving saboteren _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:52

Oh dat hebben mijn ouders ook een periode gehad. Toen moesten wij ook met veiligheid dingen rijden. Elastiek, of klap systeem. Andere vormen. Niks werkte. Of het klapte niet open, of de voeten bleven alsnog hangen.
Het elastiek werkte het beste. Knapte tenminste los.
Maar dat kunstof glijd mij makkelijk van de voeten af als ik een gekke beweging maak. Maar als je verkeerd valt, val je toch verkeerd..

Ik rij niet met de normale ijzeren. Die vins ik dan niet prettig

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:07

Ik heb helaas 2x mogen toekijken hoe iemand bleef hangen. Is toch iets wat altijd op je netvlies gebrand blijft staan.

Die rare systemen ben ik ook niet helemaal van overtuigd. Ben namelijk afgelopen zomer al van een jong paard "afgestapt" doordat de beugel ineens uitelkaar viel. Dat wil ik echt niet hebben in de cross..

Daarom lijkt de freejump mij wel fijn, het heeft namelijk gewoon een buigzaam stuk, dus gewoon eigelijk een stevige elastiek die maar half vast zit. De vervangbare grip knopjes lijken mij ook wel handig. Er zit helaas wel een stevig prijskaartje aan -O-

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:22

Ik heb ook al genoeg gezien maar kan het wel van me af zetten gelukkig. Ongeluk zit in een klein hoekje, ben er altijd ergens wel 'bang' voor maar goed. Ook als ik in de auto stap _O-
Ik doe maar gewoon normaal en dan met wat geluk en verstand hoop ik stap voor stap verder te komen :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:11

Laatst bijgewerkt door Sim op 10-10-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:12

Leuk Snow White! Succes alvast :D
Ik heb de freejump toen gekocht met 7 kadobonnen en 25% korting :') Dan zijn ze wel aardig geprijst haha. Wel heel blij mee want die grip is fantastisch!