[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:30

druk met mijn 2de essay/beschouwing met de vraag: 'In hoeverre is het betalen van een (bestuurlijke) dwangsom te beschouwen als een punitieve sanctie?' (nog tips noor???????)

Haha, blonde lau heeft bokt nodig voor het begrijpen van d'r Iphone... zegt dat iets over lau, of over bokt? :P
@ Evelien: zielig vriendje... gelijk heeft ie, die stinkende paarden ook altijd :P hahaha...

@ mirthe: succes met de toets

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:38

Zo ik heb weer eens thuis in de bak kunnen rijden :). Bobo liep wel fijn. Sofie mag straks mee op buitenritje.
Ja, dus toch mn bed maar uitgekomen Vief. Maar ik kruip er nu weer even lekker in O:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:40

Weule: Waarschijnlijk iets over mij :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:42

jij zegt het ;) ik dacht het alleen :P

Dienke was gister ook blond, die was druk met mij aan't bellen toen ze soep aan't maken was, heeft ze macaroni i.p.v. vermicelle in het water gegooid (en daarna er weer uitgevist....) ook erg handig :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:00

Morguh!!

We gaan naar Cran Canaria, Maspalomas. :D

Mandy, wat eng die gladheid!!
Kim, lig je nog in bed?? :P
Mootje, goed aangekomen dus!! Mooi!
Vief :(:)
Noor, gelukkig, eindelijk!!! Hopelijk stijgende lijn!
Laura, veel plezier met je nieuwe telefoon!
Evelien, werkse! Arm vriendje!
Evony, wat voor cap?
Dienke, haha lekker blond!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:04

Weule; ik heb werkelijk waar geen idee, maar wat voor studie doe je?
TG: oee klinkt ontzettend lekker! Ben niet verder geweest dan kroatie en dat vind ik al heel wat voor mijn doen :+ Ik ga een charles owen nemen, weet nog niet precies welke ga vanavond naar de winkel. Mijn andere cap is helemaal af en uitgezakt waardoor hij ook steeds over mijn ogen zakt als het paard een rare sprong maakt :+

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:19

@ Evony, ik ben voor 99% klaar met mijn bachelor Bestuurskunde aan de Universiteit Enschede, en ben nu bezig met mijn master Pulblic Administration (track recht en bestuur) en daar heb ik 3 van de 6 vakken van afgerond en nummer 4 hopelijk zojuist ook, vak 5 heb ik vanmiddag eerste college en vak 6 hoef ik alleen nog een tentamen. En daarnaast dus begonnen met afstuderen.

Onderzoek naar paardenhouderij en ruimtelijk ordening (wetgeving, regelgeving, beleid, gebrek aan beleid (en voorlichting) en beleidsadvies opstellen.

net 5 minuten zitten bellen met secretariaat van de opleiding... pffffff, volgens het rooster hebben we de komende 8 weken elke woensdagmiddag 2 college's, volgens de mail is dit er 1tje elke week, om de week vak 1 of vak 2 en volgens een voorlopige mededeling op blackboard is dit het 8ste/9de uur, maar in de mail stond 6de/7de uur. en dan zijn er nog 2 zalen gecommuniceerd.. kortom, geen idee of en waar ik moet wezen over 1,5 uur... maar ik wordt binnen half uur teruggebeld(als het goed is)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:19

charles owen cap zag ik laatste idd wat plaatjes van, lijkt wel mooie cap!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:24

@Weule dat klinkt wel interessant, leuk ook dat je onderzoek dan ook op paardengebied kan! Al zou ik zelf niet aan bestuurskunde moeten denken hahaha, ik vind bestuursrecht al heel lastig. Succes verder met je afstuderen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:34

bestuursrecht is ons hoofdpunt zo ongeveer, met name gemeentewet, awb, etc.. moeten we echt alle ins- en outs kennen en dan de kruisingsformule en de koppeling met privaatrecht. Deze vakken gaan vooral in op privaatrechtelijke overeenkomsten van publiekrechtelijke organen. en klein beetje rechtspersonen recht. wel interessant, maar ook pittig.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:40

weule schreef:
druk met mijn 2de essay/beschouwing met de vraag: 'In hoeverre is het betalen van een (bestuurlijke) dwangsom te beschouwen als een punitieve sanctie?' (nog tips noor???????)

Mmmja, nou ja. Strikt genomen is het natuurlijk geen punitieve maar een herstelsanctie. Maar dat wist je zelf ook natuurlijk wel. :+ De persoon die erdoor wordt getroffen, denkt daar alleen anders over meestal ;). Heb je tekst & commentaar Awb? Daar staat misschien wel wat in? Pb anders je e-mailadres maar even.

@ Evony: wat voor opleiding / werk doe jij?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:50

Saar, ik heb ook een Charles Owen sinds kort. Heerlijk ding en helemaal niet zo stikheet als veel mensen beweren. Waar ga je hem halen? Bij Gerlinda?
Haha blonde actie van Dienke. Ik zeg maar niets want heb zelf ook altijd acties van dat kaliber.
Leuk dat je een Iphone hebt Lau :D die wil ik ook, mijn abbo loopt in de zomer af dus mag dan iets nieuws uitzoeken. Wordt een Iphone of een Blackberry denk ik

Pff de lessen zijn afgelopen, nu maar wachten tot 2 uur... Gelukkig zit ik niet al te lang alleen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:51

Macaroni in de soep kan best: maaltijdsoep! ;)
TG, lekker van je vakantie! Wanneer gaan julie?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:56

Weule: bestuursrecht is wel leuk maar idd pittig merk het bij ons ook, heel veel mensen hun P niet gehaald op bestuursrecht
Mirthe: idd bij gerlinda :D vind ze heel fijn zitten had er al 1 gepast op JA maar die was net wat te klein. Heb echt voor als het heel warm is nog een GPA :o die gebruik ik verder alleen bij wedstrijden. Welke heb jij precies?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:59

@ noor: ben al klaar, Awb geeft heel duidelijk aan dat de bedoeling van de wetgever is dat het een herstelsanctie is, en dus geen bestraffende sanctie, verschillen arresten geven dit ook aan, gezien het doel van de hoogte van de dwangsom is dat deze net voldoende is om de gedane illegale situatie ongedaan te maken. ben daarna kritisch ingegaan op het overkomen van de sanctie voor de overtreder, dat dat wel bestraffend voelt, en dat het doel van een bestraffende sanctie aldus is dat er leed wordt toegebracht. daarna nog even de specifieke intrekking van begunstigende beschikking besproken en nog een paar arresten aangehaald en toen vond ik dat ik genoeg gezwetst had en heb het opgestuurd (ff 2 kantjes gefixt dus)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:03

Wat zitten we weer op 1 lijn ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:03

Noor, 14 mei dus dan mis ik helaas wel een training van Rob maar dan zijn we wel weer ruim op tijd terug voor eventueel Renswoude :+

Mirthe, is Gerlinda van de Empire Stable wear?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:05

@Noor; ik doe HBO-rechten, zit in het tweede jaar, vorig jaar mijn P gehaald overwogen om naar de uni te gaan maar heb besloten dit eerst af te maken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:19

Evony schreef:
Weule: bestuursrecht is wel leuk maar idd pittig merk het bij ons ook, heel veel mensen hun P niet gehaald op bestuursrecht
Mirthe: idd bij gerlinda :D vind ze heel fijn zitten had er al 1 gepast op JA maar die was net wat te klein. Heb echt voor als het heel warm is nog een GPA :o die gebruik ik verder alleen bij wedstrijden. Welke heb jij precies?

Leuk! Ga je er ook meteen een jasje bij bestellen :+ ?
Ik heb de showjumper XP :)

TG, nee Gerlinda is van horse riders classics :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:20

Mirthe, oh oke! Ik zag dat ze nu gratis verzend, wil eigenlijk wel graag een blauwe. Stond ze ook op JA? Nee toch?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:30

Oh, dat is interessant, ik heb alleen bij hun een wit dressuurdekje gezien wat mijn smaak is.

Weet iemand eigenlijk wat een Antares cap kost?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:32

Uhh ik heb wel in de stand gestaan op Jumping. Volgens mij vanaf 450 euro? Maar met wat wensen zit je vrij snel op 800 euro volgens mij.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:39

Mirthe; Nee ik heb al 2 jasjes hahah, een bruine voor springen en een pikeur epsom met een antraciet streep voor de dressuur :Y)
al had ik er op JA nog bijna 1 van robby's gekocht :o

TG: Nee ze stond niet op JA daar stond een andere stand, met ook antares caps tegenover de inrij piste.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:53

Goeiemorgen!
Ik heb gisteravond nog ff lekker in bed gelezen en vanochtend uitgeslapen. Zo naar stal, want Vorstin wordt gemasseerd!
Over dat een hoop te voorkomen is met een goed zadel, goede verzorging en de juiste training ben ik het deels eens, maar niet helemaal. Ik ben er inmiddels wel achter dat er heel wat kan gebeuren voor je uberhaupt een goed zadel hebt, ook al lijkt het op het oog wel prima. En dat problemen daarvan ook nog heeeel lang door kunnen spelen. Vorstin heeft inmiddels 1 jaar een goed passend zadel, en haar spieren op haar rug zijn nog steeds niet 100% bijgetrokken.

Jeetje, dat het bij veel van jullie zo gevaarlijk glad is (geweest)! Hier was er niks aan de hand!
Wat leuk dat je Nudine's veulen hebt gevoeld Noor! Lijkt me heel speciaal! Gaaf doel ook!! Fijn dat alles weer een beetje goed gaat :)
Leuk dat je planning weer klaar is Sim :D Ik wil ook nog wat dressuur en springen plannen! En spannend dat je debuut gepland staat :D
Ahh Vief, sterkte, wat balen zeg :(:)
Pff, jij bent je vast ook doodgeschrokken Sannn!
Lekker TG!
Gaaf Mootje!
Lekker dat je weer thuis kon rijden Kim

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:57

TeeGee schreef:
Mirthe, oh oke! Ik zag dat ze nu gratis verzend, wil eigenlijk wel graag een blauwe. Stond ze ook op JA? Nee toch?

Ik weet het niet, ben niet op JA geweest. Normaal staat het ergens op haar site waar ze is geweest en waar ze heengaat. Gratis verzenden is wel lekker! Ga ik ook even kijken of ik nog een leuk dekje of zo kan vinden

Roos, Antares is 450 voor een standaard en 700 voor een aangepaste.

Edit: reference modellen http://www.antares-sellier.com/index.ph ... &Itemid=28
Laatst bijgewerkt door mistid op 02-02-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt