[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:47

Jammer van de dressuur Kim maar wat een superpunten met springen, gefeliciteerd!

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:56

Jeetje wat een stijlpunten Kim!! Asociaal!! Gefeliciteerd! Ben je met Loempia nog afgevaardigd?
En als ik jou was zou ik met Sofie eerder overgaan als die 40 punten, is het niet zo dat je bij B+40 niet meer flexibel B mag springen als je al L bent? L komt vast goed hoor, je bent tenslotte altijd foutloos in de B.
Jammer van je dressuur trouwens, maar van dat meer bergop wat de jury zei klopt wel een beetje hoor. T is geen L meer. Wel super compliment van de jury :j

@ andrea: ook fijn gereden dus! Komt goed met Twizz.... :j

Ik heb de paarden alvast gereden en alles klaar gemaakt. Morgen concours... kijken of ze beetje willen lopen. Volgende week hebben wij namelijk ook de kringkampioenschappen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:28

Jeetje kim wat een stijl punten!!! Netjes hoor :) gaat zeker goed komen met jou en sofie :)

Nee je mag idd bij 40 niet meer in de B ;)

Anderea jij ook mooie resultaten :)

Succes allemaal morgen :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:28

Wow Kim, wat een punten!! Gefeliciteerd :D !!

Cruises kunnen best lekker zijn, maar er is natuurlijk niet veel avontuurlijks aan ;) . Zou ooit wel een lekker cruise willen maken, maar dan echt als lui-op-m'n-kont-vakantie :D .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:30

De ouders van een vriendin van mijn vriend gaan een cruises maken :) richting amerika, en de nederlandse antille :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:47

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:55

Na een roerige tijd door het ongeval wat ik heb gehad 4 weken terug zal ik me ook weer eens melden. Het gaat nu allemaal weer een stuk beter met mij. Ik heb na het ongeluk kostte wat het kost geprobeerd die Fries op niveau te houden en enkelt de wedstrijden in het M1 uitgereden ( hetzij met medicijnen ), met succes kan ik wel zeggen, want ik rijd nu sinds een paar dagen weer dagelijks op de Fries en vandaag ben ik M2 gestart, met 170 en 179 punten dus we zijn dik tevreden. Ik weet waar ik aan moet werken, dat is de galop, maar dat is voor mijn lijf nog een hele inspanning. Ik ben al een paar dagen van de parecatomol af dus ik hoop nu echt weer te gaan herstellen.
Met Bull gaat het al die tijd ook goed, hij heeft al die tijd vakantie gehad in de paddock en lekkere knuffelbeurten en poetsbeurten gehad. Ik vond de Fries net even iets belangrijker dan zijn training. Bull heb ik nu sinds 3 dagen weer aan de longe. Ik moet zelf nog wat beter herstellen spier technisch gezien voordat ik weer de stap zal nemen om op hem te gaan stappen, maar het heeft geen haast. Ik ben veel te bang dat hij wel een stap opzij springt en dat gaat mijn rug en zo nog niet zo fijn vinden.

heb nu 1, 5 week weer een nieuwe auto (dieseltje uit 2003) en de trailer is besteld, die word wel weer nieuw, uiteraard weer Blomert. Financieel gezien word het nog een hele afwikkeling maar ik heb lieve mensen achter mij staan die mij nu alles voorschieten totdat het hele verzekering werk voorbij is. De schade die dan nog overblijft zal ik moeten afbetalen tzt.

Ik lees heerlijk de verslagen van de wedstrijden mee !!!!!! Hoop dat Bull volgend jaar zo ver is om ook te beginnen met wat kleine dingetjes.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:00

Bianca, ik vroeg me al af hoe het met je was. Zo'n ongeluk is tenslotte niet niets. Zo te lezen gaat het naar omstandigheden goed. K hoop dat je snel weer helemaal goed kan functioneren en kan genieten. Succes met Bull en de fries, dat komt allemaal wel weer goed. EErst aan jezelf denken!!

@ scum: k heb gereageerd!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:31

Ik ga nog een fatsoenlijk topic maken met droogfoto's. Maar hier alvast een voorproefje:
Afbeelding

Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:12

Mooi veulen scum :+:

Bianca lekker dat het met je paardjes goed gaat :D nete punten hoor :)

Ik ga richting paard, en richting vriend :) morgen weer terug :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:57

Hey Scum, mooi kleur veulentje is het !! Ik vind de merrie er ook erg sprekend uitzien, kan niet het hele hoofd zien, maar ziet er mooi volbloed type uit, klopt dat ook ?? :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:08

Bianca, fijn te lezen dat het allemaal weer wat op de rails is :) , sterkte met het herstel!! Hoe gaat het met de hengst die toen in de trailer stond?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:15

Schitterend veulentje Scum! Chique ding!
Bianca: fijn dat het weer beter met je gaat! Sterkte met je verdere herstel!
Kim: gefeliciteerd!
WL: een cruise zou niets voor mij zijn denk ik. Ik wil altijd ook nog wat actieve dingen doen tijdens mijn vakantie. Alleen maar lui zijn is niets voor mij. Een deel van de dag lekker niets doen dan weer wel, maar niet alleen maar. Maar misschien heb je in cruises ook weer wel variaties?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:15

Andrea: Netjes hoor :) fijn dat het zo lekker gaat.

Scum: Leuk veulen :))

Rowo: Klopt, 40 is 40 en dan mag je gewoon geen B meer.
Ik heb even uitzitten zoeken, ik heb as zaterdag springen in Westerbork, 1 aug heb ik springen in Ruinerwold (+dress). en 8 aug zijn de Friese Kampioenschappen. Dat zou kunnen dus dat ik voor de Kampioenschappen nog 4 WP haal (kampioenschap zelf de WP tellen niet mee geloof ik). Maar dan zou ik 37 WP hebben.
Voor de Kampioenschappen mag ik geen L starten. Dus dan moet dat na de kampioenschappen. Dus dat zou dan 30 aug in Stuifzand worden. En dat weekend erna CH Sonnega. Dan kan ik iig 2x een wedstrijd B en daarna rondje L doen (flexibel springen dus) en daarna moet ik gewoon L.
Ik zou altijd nog een keer ergens B HC kunnen starten en daarna gewoon L. Geloof dat dat wel mag.

Naja ik denk ik wel dat Sofie het kan. Maar het zit me denk ik zelf tussen de oren :+ Ze kan het makkelijk.

Ik weet trouwens niet hoeveelste ik uiteindelijk geeindigd ben met Loempia. Zal straks wel op internet komen te staan denk ik :).

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:11

:wave:

Ik ben ook weer ontwaakt, goh wat was ik gisteravond kapot en moest 's avonds en 's nachts nog werken :+

Fijn dat je weer de goede kant op gaat Bianca :(:)

Geweldig mooi veulen Scum!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:19

:wave:

@ kim: idd B hc mag wel gewoon... maar dan mag je maar 1 rondje (geen barrage) en dat vind ik altijd zo zonde. En idd na de kampioenschappen mag je dan wel over, maar dat kan dan ook zat :D En tussen de oren? Heb ik nou nooooooit last van := Eind aug ga k met beide ook L, maar mag dan gelukkig nog B starten als het een keertje niet fijn wil.

@ andrea: ff goed bijslapen doet de mens goed!!

@ scum: wat een heerlijk brutaal oog zit er in jullie veulen 8-)

Net concours gehad in Bentelo...
Met Zoë een stop op 2 in het klassiek. In het progressief de laatste eraf :+
Met Zetje foutloos in het klassiek (direct op stijl) en een 3e prijs! :D In het progressief een balkje in de barrage. Met dressuur 198 en 199 en een 1e en 3e prijs! Een geslaagd dagje dus..

Volgende week de kringkampioenschappen nog B en dan ga ik met beide naar de L springen en L1 met Zetje.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:33

Rowo: Zeker geslaagd dagje voor jullie ;)
In de B bedoel je barrage? Wij hebben hier nooit barrage in de B zoals bij jullie in de omgeving. Het is hier altijd direct op stijl. Dus dat maakt voor mij verder niet uit ;).

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:37

Rosalie: mijn vriendin zit ook in canada!
@ rowo: gefeliciteerd!

vandaag jumping gehad, in de 85 opnieuw foutloos :Y) en in de jeugd 1m (tussen de paarden) kwam de afstand op de dubbel heel slecht uit.... 2 weigeringen , uitgesloten :(:)

morgen gaan we naar Venray, NL dus :o achter het bruine paard, nu maar hopen dat het woensdag word goed gekeurd anders moeten we opnieuw naar venray :9

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:45

Gefeliciteerd rowo! Zetje doet het goed ;)

Jammer dat je uitgebeld bent FLorence. Wat ga je in Venray doen?

Bianca; er zit vrij veel volbloed in de merrie, maar toch is zij zelf redelijk klassiek gebouwd. Hier was ze 7 mnd drachtig. Deze foto is lichter en dan zie je wel dat het niet echt een bloederig typetje is:
Afbeelding
Ze is wel heel snel terug in model gekomen. Vandaag ziet ze er alweer uit als voor de bevalling. Dat kunnen mensen niet zeggen :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:45

kimdepim schreef:
In de B bedoel je barrage? Wij hebben hier nooit barrage in de B zoals bij jullie in de omgeving. Het is hier altijd direct op stijl. Dus dat maakt voor mij verder niet uit ;).

Echt niet? Hier zie je direct op stijl steeds vaker. Ik vind met barrage veel leuker en beter... Barrage is hier normaal ALTIJD, met enkele uitzonderingen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:53

Hier is ook altijd een verhoogde en verbrede barrage. Alleen de genen die niet foutloos rondkomen krijgen meteen stijlpunten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:57

Wat raar. Bij ons krijg je niet eens stijlpunten als je niet foutloos rondkomt in je basisparcours. Je komt dan toch niet meer in aanmerking voor de barrage/prijzen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:14

Leuk veulen Scum, hoeveel % volbloed zit er in de merrie?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:41

Tamelijk veel wel, want ze is NRPS. Iets tussen de 50 en 60%.

Sim; dat is niet zo vreemd hoor. Bij ons zijn er gewoon minstens 150 ruiters in het B. Groepen worden opgesplitst in 75 per groep. Er wordt dus ook flink gebouwd om goed te kunnen selecteren voor de barrage. En soms halen gewoon minder ruiters de barrage dan dat er prijzen zijn. In dat geval komen de mensen met de minste strafpunten en de meeste stijlpunten ook nog in aanmerking voor de prijzen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:42

rowo schreef:
kimdepim schreef:

Echt niet? Hier zie je direct op stijl steeds vaker. Ik vind met barrage veel leuker en beter... Barrage is hier normaal ALTIJD, met enkele uitzonderingen.

Ik weet het. Vivian heeft dat ook altijd. En toen ik een keer op een concours kwam daar in de buurt Marienheem geloof ik). Schrok ik me dood want ik moest barrage op stijl en een klasse hoger rijden :+