[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:50

Margo, een redelijk seizoen vind jij, ik vind net als de rest dat jij ook wel een goed seizoen hebt gehad hoor! bijna altijd in de prijzen!
ik heb met crossen eigenlijk nog nooit fouten in het springparcours gehad.. op de een of andere manier ben ik dan wel altijd foutloos (is dan ook wel ongeveer 20cm lager als normaal maar okee, normaal wordt ze dan slordig..)
heb dit jaar in Chaam alleen wel mn dressuur heel slecht gereden! 138 voor een b-proefje terwijl ik normaal M1 rijdt.. maarja, ik zat toen zo ongeveer op een stuiterbal die erg blij was om voor het eerst weer buitenwedstrijd te hebben!

ben vandaag gelukkig droog thuisgekomen uit school, gisteren was ik helemaal zeiknat! hier is het nu mooi droog, denk dat ik zo nog eventjes voor het eerst weer op britt ga rijden, kan het niet laten zolang het droog is baal er wel van dat ik nu op maandag en dinsdag van 8 tot 4 naar school moet, tis al zo snel donker nu..

viefdepief: balen dat je op de wachtlijst staat zeg!

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:17

ik heb opzich ook wel een lekker seizoen gehad (met ice wel iig)
chaam: HC gestart (wist niet dat ik in de L mocht beginnen) 1e
ettenleur: L 7e (reed een hindernis voorbij *oeps*
roden: L 4e
castenray: L 1e
ede: M 9e (was foutloos maar was veeeel te snel)
hooge mierde: M 2e
nokere (belgie): M 4e
vlietland: M 1e
gorssel: M 1e
neede: M 3e (moest een volte draaien voor een hindernis...)
princenhage: M 1e
bathmen: M 4e (balk in het springen)

Met lamour heb ik ook nog een paar M crossen gedaan
ettenleur: uitgebeld en eraf gevallen enzo
roden: 2 weigeringen
castenray: 1 weigering
hooge mierde: val
nokere: 3 weigeringen

Ik heb ook startcoupons voor de sallandse ruiterdagen weggestuurd, hoop dat ik er nog bij kan!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:20

@ RT, ik denk dat ik een leuk paardje heb gevonden!!
Romana Z d . bruine merrie met veel springvermogen 5 jaar (titel op marktplaats) prijs snap ik niet helemaal

Kon het niet via PB doen, ligt er bij mij nog steeds uit

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:21

L0ve: om dezelfde reden als jij heb ik het L uitgereden tot ik "moest".

Chantal: hoe gaat het met je vinger?

Mijn springles ging eigenlijk heel lekker en zonder weigeringen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:38

Ik heb net gereden. Het was wel droog maar onze buitenbak was onbegaanbaar dus ben maar in de binnenbak gegaan! Heb met m'n dressuurpaard even balkjes gelopen! Vindt zij leuk , ik leuk en wordt ze lekker los van dus wat wil je nog meer! De balkjes hadden gewoon aantrekkingskracht!

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:51

ik heb ook net gereden in onze buitenbak (lees:zwembad!)

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:00

viefdepief schreef:
Heb me zaterdag opgegeven voor de Sallandse Ruiterdagen, maandag pas de paard&sport gekregen, waarin stond dat je je t/m december kon opgeven...
Is het nu al vol sta ik gewoon op de wachtlijst
Echt niet leuk

Kimdepim kon jij nog wel meedoen??

ik sta ook op de wachtlijst.. grrrmbl..

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:59

Simmie --> vinger staat nog veel druk op. Kheb er geprobeerd een gaatje te maken in mijn nagel (met een gloeiend hete naald) dat wil opzich wel alleen ging ik zelf bijna van mn stokkie... daar ga ik dus zo even mee verder prutsen.

Ik heb vandaag de coupons voor L'Amour op de post gedaan voor de SRD... hopen dat ze er nog bij kan!!!! Zelf rij ik de SRD niet, ik wil Lucky dan nog niet 2 parcoursen laten springen op 1 dag. Ik ga die dagen dressuur starten in Hellendoorn!

Vandaag heeft Cheval strafkamp gehad (prive springles) en ja hoor het ging goed.... Mijn springinstructeur snapte best dat het fout ging in het springparcour, hij vond het ook een rot parcours voor Cheval,..

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:00

Hmmm kzie net dat de klasse B ook al helemaal vol zit op de SRD.. mooi balen is dat!! Dat wordt dus een ander concour opzoeken waar we die dagen heen kunnen... kl*te zooi, SRD is altijd zo'n gaaf concours!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:05

Voor de pony EN paardenruiters die een beetje bij mij uit de buurt komen: Wat zijn nog meer leuke (grote) indoorconcoursen om te starten?

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:10

Bij mijn weten zijn als wat grotere indoorconcoursen altijd erg leuk: Marienheem, Hellendoorn(dit jaar ga ik daar voor het eerst heen!),Nijkerk, Wierden(maar ja paarden gaat niet ivm crossen en pony's is pas vanaf L)..

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:13

ik woon niet echt in de buurt chantal k heb geen idee

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:40

mail ontvangen vief! zal vanavond ff reageren...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:53

vraagje, hoe laat krijgen jullie paarden het laatste ruwvoer?

Onze paarden gaan binnenkort verhuizen en dat zal best even wennen zijn. Nu krijgen ze rond 8 uur hooi en krachtvoer. Dan gaan ze of voor 10 uur het land in, anders rond 10 uur nog een keer hooi een rond 12 uur naar buiten.

Als ze binnen komen krijgen ze gelijk hooi. Dan na het rijden hooi en krachtvoer en rond 11 uur 's avonds nog eens hooi.

Maar ik weet niet of dat laatste rondje straks nog gaat gebeuren.

Is het normaal dat ze rond 6 uur 's avonds eten krijgen en dan 's morgen pas weer??

Ik weet niet hoe dat op stallen gaat??

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:55

De paarden hebben bij ons ong. dit programma:

's Ochtends: half 7 of 8 uur voeren
10 uur de wei in
18 uur de wei uit
20.30 uur voer
23.00 uur hooi

Hoe het op stallen meestal gaat weet ik niet...
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 25-10-05 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:56

chantal_cs schreef:
Simmie --> vinger staat nog veel druk op. Kheb er geprobeerd een gaatje te maken in mijn nagel (met een gloeiend hete naald) dat wil opzich wel alleen ging ik zelf bijna van mn stokkie... daar ga ik dus zo even mee verder prutsen.

He gatver, Chantal! Dat je dat zelf durft zeg! Kijk je wel uit als je zelf gaat zitten prutsen? Goed weken in de soda als het je gelukt is om een gaatje te maken! (hoor mij, ben net zuster Clivia! )

MissJumpy: na 6 uur niks meer tot de volgende ochtend vind ik te lang. Zou er in ieder geval voor zorgen dat ze 's avonds rond een uur of 10 in ieder geval nog een plak hooi of zo krijgen.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:58

hihi ja ik kijk er goed mee uit Simmie, maar ben nog niet weer met de naald aan het prutsen geweest, ben bang dat het erg veel pijn doet... maar ja vinger wordt nu wel weer erg warm... (ja ik weet het, khad naar de dokter moeten gaan. Maar vond dat ik daar geen tijd voor had... )

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:01

chantal_cs schreef:
hihi ja ik kijk er goed mee uit Simmie, maar ben nog niet weer met de naald aan het prutsen geweest, ben bang dat het erg veel pijn doet... maar ja vinger wordt nu wel weer erg warm... (ja ik weet het, khad naar de dokter moeten gaan. Maar vond dat ik daar geen tijd voor had... )

Ja, natuurlijk!
Straks heb je tijd te over omdat je zo'n verschrikkelijk ontstoken vinger hebt dat je niets meer kunt doen! Ga alsnog even langs ome dok.......
(dan maak je maar tijd)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:26

Ik heb het ook een keer gehad Chantal. raakte met mijn vinger tussen een kluisdeur.
Ik ben meteen naar de EHBO gegaan en die hebben in mijn nagel zitten pielen tot er een gaatje in zat.
Niet willen kijken maar toch stiekem mee gegluurt

Ik moest daarna nog een aantal dagen in nat verband, sterkte met je nagel en ik vind het dapper dat je er zelf aan durft te zitten.

Missjumpy mijn paarden krijgen rond 19.00 hun laatste hooi en voer.
Ze zijn 's ochtends volgens mij wel 1 vd eerste. Ik begin een aantal dagen per week om 6.00 en dan heb ik ze voor die tijd al buiten staan en gevoerd.
Als ik later moet beginnen staan ze rond 7.00 buiten en op zondag mag ik uitslapen en is het 7.30

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:35

Bij ons krijgen ze rond half acht savonds het laatste eten. Om 7 uur sochtends krijgens ze weer eten.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:37

Zo gaatje zit in mn nagel.. nu moet het bloed er nog uit...

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:39

auw das pijnlijk chantal

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:53

ah, als ik het zo lees krijgen meer paarden 's avonds laat geen eten meer. Misschien kunnen we het straks wel afspreken, maar dat weet ik nog niet.

Je kan natuurlijk ook zelf als je weggaat (ergens tussen 18.00 en 22.00 uur) dubbel hooi geven.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:24

Ik voer om een uur of elf nog hooi. In de ochtend krijgen ze meestal rond 9 uur(hooi + krachtvoer) Dan naar buiten om een uur of elf meestal. Rond 6 uur naar binnen en krachtvoer plus hooi. En dan om 11 uur nog hooi en een appel(en ot nog muesli als hij gewerkt heeft). Vaak krijgen ze buiten ook nog een plak hooi van me

Op de manege waar ik vroeger stond kregen ze om 8 uur 's ochtends brok en kuil en dan om 4 uur 's middags brok en kuil. Verder niets. Die paarden doen het ook allemaal nog steeds

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:07

Bij ons krijgen de paarden die moeten werken precies hetzelfde als Gomir. 's Morgens eerst voer, dan naar buiten. Eind van de middag/ begin van de avond gaan ze naar binnen, krijgen ze voer en rond 10 uur krijgen ze nog wat hooi.

Gisteravond een springlesje gehad, ging super! Moeilijke lijnen en wenden boven de sprong gedaan, echt hartstikke leuk.

Ik ga zometeen alweer rijden, vanmiddag moet ik namelijk om 13.42 al met de trein omdat we naar de hockeybenefietwedstrijd in Rotterdam gaan