[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:34

ik ga ook naar vrouwenpolder, samen met een vriendin. welk nummer ben jij dan winnie10?
voor ons is het megaver rijden, 3.15 minuten. Maar we gaan samen, kunnen we mekaar aflossen met autorijden. Wel vroeg wegrijden, 5.00-5.15 bij de stal van mijn vriendin.
Dus voor mij 4.15 wegrijden thuis :oo :oo 8)7 8)7 :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:55

We hebben er toch veel voor over hé voor de sport. :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:12

Oei Madelene :oo dat is wel héél vroeg! Zo ver rij ik niet voor een eendaagse.
Wanneer plan jij te verkennen? Ook voor je dressuur dan?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:16

Ja ook voor de dressuur. Wij zitten ja achter mekaar dus wij hebben denk ik zelfde tijdsplanning voor die dag

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:29

Veel succes allemaal vant weekend!

Dat is idd verrijden voor een 1daagse! Dat heb ik er ook niet voor over :P.

Het is nu al twee wedstrijden na elkaar goed geweest, dat is al een prestatie opzich :Y). Meestal is het eerder 2 keer slecht en 1 keer goed en dan weer slecht :P.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:35

Madelene: ben jij daar al geweest? is de parking dichtbij of zou je ver moeten stappen?

Hanne: sorry als je het gevoel hebt dat je je moet verdedigen, was niet mijn bedoeling! Ik hoop voor jou dat hij vlot door de keuring komt en dat je nadien fijn kan genieten!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:45

'k Weet dat goed bedoeld advies was hoor Antonius! :) Zit er niet mee in. :)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:23

Ik denk dat ik nr 43 ben.

Antonius: mijn lesgeefster is er vorig jaar geweest en zegt dat het normaal gezien allemaal redelijk dicht blij elkaar ligt!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:26

Veel plezier allemaal opnwedstrijd ! Hier wordt het een weekendje studeren! Beeh dat die examens maar snel om zijn!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:29

Mijn examen vandaag was niet normaal slecht. :P 't Is een nieuw vak van dit jaar, en niemand van de klas bakt er wat van, tis echt erg... Hopelijk gaat de school dat vak herevalueren... Deelexamen na paasvakantie waren er van de 35-40 maar 5 geslaagd! 8)7
De volgende pas 14 juni en 't is dan ook nog een super gemakkelijke. Efkes rustig aan, maar wel spanning genoeg om Luxor hehe. ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:35

Ik begin pas de 13de tot de 21ste. Heb niet te veel door het jaar gedaan, dus moet effe wat inhalen. Al rij ik de paarden wel nog om de dag... Prioriteiten stellen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:40

Scheelt al dat het geen stralend zomerweer is met 25 graden en volle zon :') dit studeert wat vlotter neem ik aan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:41

De 14e is al m'n laatste, efkes luxe. :P Komt ook goed uit als Luxor door de keuring geraakt, kan ik op m'n gemak zijn en niet stressen voor examens nog. :P

En het weer, gisteren kon ik mij ook niet zo goed concentreren ze, zo'n geweld in de lucht. :P

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:54

Wat studeer je Hanne? :)

Hier examens tot 15juni en dan een week later masterproefverdediging.

@Antonius: alles ligt vrij dicht bij elkaar, dressuur was naast de parking. Springen op een net graspleintje. Dan moest je even stappen naar de start vd cross. Maar is wel al enkele jaren geleden van mij

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:00

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:22

Hanne_SP schreef:
We hebben er toch veel voor over hé voor de sport. :D

ja hè :') :') moet wel eerlijk bekennen dat ik deze wedstrijd vanwege de afstand ook niet in de planning had staan, maar omdat ik maandag geopereerd wordt komt het er even niet van om wedstrijden te rijden.
Maar ik ga carpoolen met een vriendin, kunnen we om de beurt de ogen even dichtdoen.

Antonius, alles is vrij dichtbij, al zag ik dat de dressuur en parkeren nu op een andere weide is als voorheen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:01

Daaphh schreef:
Ik begin pas de 13de tot de 21ste. Heb niet te veel door het jaar gedaan, dus moet effe wat inhalen. Al rij ik de paarden wel nog om de dag... Prioriteiten stellen :P

Ik kan mijn paarden pas om de 3-4 dagen rijden. Beetje minder dan verwacht. Op zich geeft het niet, ze werken het hele jaar door en nu krijgen ze een beetje vakantie :) de eerste wedstrijd staat 19juni op de panning maar tis gelukkig een dressuurproefje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:00

LRV Florence? Denk dat ik me die dag ook nog ga inschrijven, al rij ik waarschijnlijk wel een stuk vroeger.

Hier is het weer aan het gieten. Ik hou mijn hart vast voor zondag als we weer op een weide moeten parkeren. Zit echt met de vrees dat ik ga vast zitten... Was dit weekend al bijna het geval omdat ze aan de inrit zoveel houtschors hadden gegooid dat ik er gewoon in wegzakte. Al zal ik dan niet de enige zijn aangezien er best veel mensen ook met een gewone auto + trailer rondrijden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:16

Ja Lrv! Ik zie het als een oefenwedstrijd, een mooie inkomer na een wedstrijdpauze.
Met vastrijden moet je niet inzitten, ze helpen je wel! Wij rijden met een sprinter camionette met achterwielaandrijving en 2 zware paarden en zitten altijd als eerste vast ;)

Wij hebben al een keertje de 2 paarden van de trailer moeten doen, de trailer afgehaakt en weggetrokken door de modder, dan de camionette aan de trekhaak achterwaarts uit de modder getrokken, van eraan, en dan vooraan uitgetrokken. Gelukkig kregen we hulp van heel wat personen! Maar handig Was het niet :+ ze gaan je allessinds niet laten kamperen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:27

Ik zat vorige zondag al bijna vast 2x, maar de 2e was mijn eigen lompe fout :o

Bij de inrit op de parkeerweide in een dikke laag houtschors waar ik ineens in zakte met de voorwielen, en dan bij het vertrekken bleek ik met de voorwielen in zo'n "dip" in de weide te staan en ik moest achteruit uit mijn plek rijden. Nu is mijn kar daar met voorwielaandrijving al niet altijd een krak in (heeft bij wijze van een "zetje" nodig, eens ze bolt is het goed), dus het was eventjes spannend maar wel gelukt.

Dus les voor volgende keer: iets meer gas geven als er ruimte is voor over de boomschors en niet meer voorwaarts inparkeren maar achterwaarts, zodat ik in voorruit kan vertrekken :+

Nuja, ik zie er eigenlijk véél toekomen met een gewone auto waar dan een trailer achter hangt en anders grote camions. Ik gok erop dat ze dan zoals bij Gavere al een resem traktoren voorzien in geval van. Al heb ik afgelopen zomer andersom ook gehad: ik met mijn camionette zonder problemen bergop kunnen vertrekken op een spekglad platgereden maïsveld, en een hoop 4x4's en zelfs pick-ups die muurvast zaten.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:47

Vandaag opnieuw gereden met Luxor, en het gevoel zit nog steeds zo goed! <3
Hij was sinds zaterdag niet meer gereden, eerst heeft eigenaar van de stal even met hem gereden. Luxor was eerst gespannen in een hoek, richting de ijshoeve waar er blijkbaar een dode koe lag. Ze hadden al heel de tijd problemen met paarden die in die hoek zo gespannen waren! Zot hoe goed ze dat kunnen ruiken/aanvoelen. Daarna ik erop en dat ging goed! :D Luxor was niet zo gespannen meer in die hoek, T. zei nog van ja hij is precies meer op z'n gemak als jij erop zit ipv mij haha. :P 'k Was goed vertrokken, niet echt nog tips gehad van T., gewoon goed mijn benen eraan houden in die bepaalde hoek. En op terugkomen reageert Luxor echt enorm goed. Niet veel druk nodig om snel overgang te maken van galop naar draf, stap en halt :) Ook wel een voordeel, dat je niet gelijk een grote afstand nodig hebt om hem stil te zetten. Volgende stap wordt die keuring, is me toch maar spannend! :D Ik ga echt keihard balen als hij niet goed door de keuring geraakt. :(

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:52

hanne : leuk dat je een tof paardje gevonden hebt :) neem je zelf je dierenarts mee? of laat je keuren met hun dierenarts?
hopelijk is hij goed gekeurd.

Hier ga ik zaterdag op controle met mijn merrie om eens te zien hoever ze al hersteld is. Onze vos gaat ook mee. Hij heeft in tongeren een teek gehad en pas 3 laten kan men zien in het bloed of er iets is of niet. In tongeren zaten heel veel teken :o een vriend van ons had een hond mee die had 3 teken zitten :s

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:03

Zelf dierenarts. :) Zooooooo spannend phoe!! 'k Ga niet goed kunnen slapen de nacht ervoor. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:07

Morgen rond 16u ist zover!!! :):) :):)
Als een roosje slapen volgende nacht zal er niet veel van in huis komen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:02

Stuiter je bed niet uit :+