(jammer van z'n dicht oogje
)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

In stap stapt ie mooi soepel met de beentjes naar voren. Aan mij zal het ook wel een beetje liggen, is eerste keer dat ik weer reed na maanden revalideren.
Moest ook beetje wennen, zeker met een ander zadel ook.
Al heb ik niet veel moeten zoeken, eerste paard dat ik ging testen en het was er knal op!
Al heb ik nog stress voor de keuring binnen een 1 à 2 weken!
Die meevaller heb je wel verdiend vind ik.
geen idee of dat deze week gaat lukken en zondag heb ik weer wedstrijd.
! Het ziet er ne toffen uit! Nog slapjes maar zit wel goed in elkaar :J.
.
.
! In de eerste proef zat ik terug in de prijzen en de andere proef was en speciale proef (progressieve proef, begon om 85 en ging oplopend verder tot 100 en de laatste hindernis kon je kiezen rechte van meter of rechte van 115. Je kreeg punten volgende hindernis. Hindernis 1 kort = 1 punt, hindernis 2 = 2 punten enz.. Als je de. Balk er afsprong kreeg je geen punten . De joker van 115 was dubbele punten voor die hindernis en als je die afsprong die punten er af. Ze voelde Toppie aan dus heb de joker gesprongen maar had de balk
. Maar super tevreden van het rondje! De joker was echt nog niet makkelijk, het was een volledig blauwe hindernis en er werden heel veel balken op gesprongen en zelfs enkele weigeringen. 
.
de eerste klasses geraak je vrij makkelijk door. Natuurlijk kan het wel eens schommelen afhankelijk van de jury's. Vaak rijdt de jury slechts 1 klasse hoger dan de reeks die hij/zij jureert.
Proficiat! Die tendens mag uw madam aanhouden, is fijn om zo'n leuke berichten te lezen.
Dit maal met mijn ouders erbij, en dan eind deze week of volgende week de keuring wss. 
'k Was opeens weer efjes in een dipje omdat 'k flashbacks kreeg van wanneer Shuddy werd ingeslapen. 't Is efkes bekomen.
Het zijn geen zeepaardjes en met een zwemvijver maak ik ze ook niet gelukkig.
Dan heeft hij het concentratievermogen van een mug. Het is een dunne lijn om zijn werkwil te houden en net teveel te vragen waardoor hij begint toe te slaan, maar al bij al gaat het wel een stuk beter dan bijvoorbeeld vorig jaar. Vooral de bovenlijn begint hij sinds een maand of 2 gewoon los te laten zoals het hoort, waardoor ik veel zachter kan rijden en op zo'n moment gaan we echt met sprongen vooruit.
Ze zijn wat te lang. De prijs is niet zo duur, omdat de smid nog moet gaan, vaccinaties, ... Nuja de dierenarts bij de keuring zal wel ook wel advies geven. Ik laat klinisch en röntgenologisch keuren. 
Beide mijn vriendinnen die mee waren, zeiden van dit is een buitenkansje. Een paard dat zo goed bij je past, zo braaf en zo dapper. De moeder fokt hele brave paarden zei m'n springlesgever.
Ik ben de 2e die hem ging testen op een korte tijd. 1 vriendin die mee was zit al langer in de paarden en ook ervaring met jonge paarden. Ze heeft zelden zo'n braaf en dapper paard gezien.
'k Zat er met veel vertrouwen op.