Ziet er een leuk beestje uit! Hij lijkt inderdaad groot
Wil niet beledigend overkomen maar zou hem wel zeker grondig laten nakijken, op het filmpje vind ik hem vrij kort lopen vooraan. Dit kan natuurlijk ook komen omdat hij nog niet veel evenwicht heeft
Hanne_SP
Geplaatst: 28-05-16 21:53
Tuurlijk! En heeft idd niet veel evenwicht. In stap stapt ie mooi soepel met de beentjes naar voren. Aan mij zal het ook wel een beetje liggen, is eerste keer dat ik weer reed na maanden revalideren. Moest ook beetje wennen, zeker met een ander zadel ook.
Keuring zal sowieso ook met foto's zijn. Maar heb al gehoord dat z'n broers allemaal goedgekeurd zijn. Dus al een goed vooruitzicht!
Dankjewel! Al heb ik niet veel moeten zoeken, eerste paard dat ik ging testen en het was er knal op! Al heb ik nog stress voor de keuring binnen een 1 à 2 weken!
Anoniem
Geplaatst: 29-05-16 15:56
Die ziet er leuk uit! Ik duim mee dat hij overal goed Door komt en goedgekeurd wordt Die meevaller heb je wel verdiend vind ik.
Ik ben vandaag weer dressuur mieperd gaan spelen. Eerst al fout gereden. Het adres op de fiche was in sint-Gillis, wat de gps niet vond. Wel in sint-niklaas. Ik erheen, uiteraard 0,0 lrv te bekennen. Gps erbij, beetje gezocht... bleek er 3km verderop een straat met dezelfde naam. Dat bleek de juiste plek. In Kemzeke
Inrijden ging prima maar de proef. Ik heb me nog nooit zo geschaamd. Hand niet willen volgen, hangen op het bit, beide galop in kruis aangesprongen en vertikken om te corrigeren, weigeren om stil te staan bij halthouden. Middendraf daarentegen was dan weer wel goed, net zoals de meeste overgangen en de figuren op zich. uiteindelijk boven alle verwachting in zelfs nog 5e van 15 met 157. De eerste had 166, de 2e 160 en dan telkens puntje verschil. Er is immens streng gepunt. De helft had minder dan 150/260 en de laatste amper 109.
Helaas onderweg naar huis ergens lek gereden op de achteras. Daar heb ik dubbele wielen dus wel thuis geraakt maar ik mag om 4 nieuwe banden geen idee of dat deze week gaat lukken en zondag heb ik weer wedstrijd.
Super spannend Hanne ! Het ziet er ne toffen uit! Nog slapjes maar zit wel goed in elkaar :J.
Al bij al goeie punten gehad! Jammer dat het gevoel er niet was. Gelukkig dat je maar drie km mis was! Ik ken andere verhalen van mensen die wat meer km mis zaten haha .
Heb ik ook al gehad met de van'. Dubbele as is geen overbodige luxe .
Vandaag op jumping geweest. Ik ga toch carrière switch moeten maken, ze was weer zo flink lijk de vorige keer ! In de eerste proef zat ik terug in de prijzen en de andere proef was en speciale proef (progressieve proef, begon om 85 en ging oplopend verder tot 100 en de laatste hindernis kon je kiezen rechte van meter of rechte van 115. Je kreeg punten volgende hindernis. Hindernis 1 kort = 1 punt, hindernis 2 = 2 punten enz.. Als je de. Balk er afsprong kreeg je geen punten . De joker van 115 was dubbele punten voor die hindernis en als je die afsprong die punten er af. Ze voelde Toppie aan dus heb de joker gesprongen maar had de balk . Maar super tevreden van het rondje! De joker was echt nog niet makkelijk, het was een volledig blauwe hindernis en er werden heel veel balken op gesprongen en zelfs enkele weigeringen.
florence123
Geplaatst: 29-05-16 22:32
@Varekaj: het studeren gaat hier moeizaam, heb 0,0 motivatie omdat het de laatste keer is dat ik examens heb. Je maakt me jaloers met je verslagen van de tussenwedstrijden! Ik wil dat ook meedoen
Die rare jury uitslagen... Tjah dat is onderdeel van het lrv. Je hebt toch punten gereden met een 5De plaats dus dat is mooi meegenomen
Anoniem
Geplaatst: 30-05-16 07:22
Ik had 157, de winnaar 166. De laatste had 109... Mijn punten vind ik op zich terecht, de commentaar ook. Maar dat ze iedereen zo streng hebben gejureerd dat ik daar nog 5e mee ben geworden, dat verbaast me vooral. Moet dan blijkbaar geen denderende groep geweest zijn. Het lag wel allemaal dicht bij elkaar dus op dat vlak is de jury wel consequent geweest en negatief of niet, iedereen was blij dat er veel commentaar op stond.
In totaal heb ik na 3 tussenwedstrijden denk ik 15 punten. Als ik de telling goed snap tenminste. Eigenlijk kriebelt het wel om na 5 juni de rest ook mee te doen. De 4 beste resultaten tellen voor eindklassement en dat wordt gezien als een extra tornooi. Wie weet kan ik nog paar keer goed rijden en levert het wat op
Wow proficiat Hanne! Klinkt als een fijn en betrouwbaar paard! Hopelijk is de keuring OK, dat is altijd even spannend!
Proficiat PP! Super! En ook goed dat ze de joker toch heeft gesprongen! Qua jumping lijkt ze toch ergens wel een klik gemaakt te hebben?
Ook proficiat aan Varekaj en Antonius met de goede dressuur resultaten seg! Ik rijd ook wel graag eens een proefje, vooral met het J'tje want die doet dat altijd wel braaf. Die heeft nooit spanning en loopt altijd in een constante aanleuning dus dat maakt het al wat makkelijker .
Varekaj: welke proef rijd je? In de B1 is het niveau meestal idd niet heel hoog. Ik ben er ook super snel doorgeraakt... B2 hangt het er vanaf. Maar ook vaak niet schitterend, omdat de meeste LRV'ers dat wel onmiddelijk mogen starten. Dus je krijgt vaak springruiters die voor de ervaring toch een jong paard starten enzo. Of echt extreme "recreanten" die nooit lessen ofzo, maar toch willen meerijden. In de L1 liggen bij m'n vriend de punten meestal wel heel dicht bij elkaar!
Ohh dan lijkt ze toch de klik te maken met springen! Dat is wel leuk zo een joker in het parcours! Is eens iets anders dan de gewone jumping!
Ik heb jaren lang B1 gereden op de lrv, gewoon omdat ik maar 1x per jaar op tornooi ga. Heb toen een klasse verhoging aangevraagd dus rij nu L2 als ik ooit nog eens ga :p
Mijn ervaring is dat het pas vanaf L2 eigenlijk pas echt begint de eerste klasses geraak je vrij makkelijk door. Natuurlijk kan het wel eens schommelen afhankelijk van de jury's. Vaak rijdt de jury slechts 1 klasse hoger dan de reeks die hij/zij jureert. Ik ben bij de paarden in L1 gestart omdat ik met mijn ponys L1 reed.
Proficiat Prietpraat! Is inderdaad eens iets anders zo'n parcours
Anoniem
Geplaatst: 30-05-16 16:44
Ik heb er een foto van zien passeren op FB, van PP haar springkanon Proficiat! Die tendens mag uw madam aanhouden, is fijn om zo'n leuke berichten te lezen.
Momenteel start ik inderdaad B1, we rijden proef 3. Zit beetje vanalles in: middendraf, middenstap, hals strekken, galop natuurlijk ook, een keer afwenden en een korte diagonaal. Op zich niks moeilijk, maar wel net de dingen die me punten kunnen kosten als meneer het even in zijn ster krijgt. En hij is 2x in kruisgalop aangesprongen. Rechts weet ik dat hij dat durft, links doet hij dat normaal nooit! Hij was echter juist eventjes aan het proberen om de teugels losser te krijgen en ik prik bij met kleine ophouding in de zin van "niet klooien makker" en dat heeft paardlief me zeer kwalijk genomen. Les voor de volgende keer. Ik rij nu wel redelijk lang in met een aantal rustmomenten (45min ongeveer) omdat hij soms moeilijk wil loslaten en ik stap lang in. Denk dat ik dat de volgende keer ga inkorten naar misschien maar 20min, maar iets meer doorpakken vanaf het begin.
Hanne_SP
Geplaatst: 30-05-16 19:19
Woensdag om 19u opnieuw een ritje met Luxor! Dit maal met mijn ouders erbij, en dan eind deze week of volgende week de keuring wss.
'k Was zaterdag echt happy door die rit, maar helaas is gisteren een paard ingeslapen van een vriendin door een stom accident. Domper op de feestvreugde... 'k Was opeens weer efjes in een dipje omdat 'k flashbacks kreeg van wanneer Shuddy werd ingeslapen. 't Is efkes bekomen.
Ziet er leuk uit Hanne! Een maatje verliezen is iets wat je altijd bij zal blijven. Ik had vandaag een herinnering op FB van mijn merrie. 5 jaar geleden heb ik haar moeten afgeven door koliek. Er zijn nog steeds ontelbaar veel momenten dat ik stilsta en denk "had ik dit nu maar met Ravi nog kunnen doen". Mijn dame zou nu 22 geweest zijn. Hoewel ik het nooit had verwacht, heb ik met Icaro dezelfde klik. Hij is anders en toch wel een beetje hetzelfde: het waren allebei paarden met een eigen mening, maar altijd te vinden om leuke dingen te doen. Beiden gevoelig in de mond, graag springen, veel afwisseling nodig en soms veel te slim om goed te zijn
Zo'n momenten zal je ook nog vaak zat krijgen, maar weet dat Shuddy van hierboven meekijkt en 2 duimen omhoog steekt (voor zover dat kan haha) naar je nieuwe maatje, wetende dat die met zijn kont in de boter valt bij jou als baasje
winnie10
Geplaatst: 30-05-16 20:29
Zijn er hier nog die meedoen aan vrouwenpolder?
Wordt voor mij om 5u30 vertrekken
Anoniem
Geplaatst: 30-05-16 20:36
Ik ga normaal mee om te helpen, zal ook zoiets zijn qua vertrekuur. En de dag erna dressuurwedstrijd, tenzij ze verzuipt met al die regen. Ben ff blij dat ik doordeweeks op dinsdag- en donderdagochtend kan uitslapen.
Mijn weiland stond voor een stuk bijna blank deze namiddag. Volgens weidegenoot was het daarstraks flink weggetrokken maar gezien het er nu alweer een tijd aardig uit valt hou ik mijn hart vast. Als het zo de hele week blijft, dan vrees ik dat ze terug naar pension zullen moeten Het zijn geen zeepaardjes en met een zwemvijver maak ik ze ook niet gelukkig.
Antonius
Geplaatst: 30-05-16 20:44
Hanne: alvast veel succes met de keuring! Zeker niet om kritiek te geven en ik begrijp dat je enthousiast bent, maar ik zou toch enkele paarden meer proberen. Lijkt op de foto wat platvoeten te hebben vooraan, maar mss vertekent de foto?
Varekaj: nog goeie punten hoewel je gevoel niet goed zat. vooral geregeld meedoen, dan leert hij zijn aandacht erbij houden, en leer jij er beter op inspelen.
Winnie: ik rij zaterdag ook, we zijn vlak na elkaar! Waarom vertrek jij zo vroeg? Ik vertrek om 7u, dan ben ik er om half 9 en heb ik 2u en 3 kwartier om aan te melden, cross verkennen en klaarmaken voor dress.... Beetje snel snel maar lijkt mij wel te doen?
PP: wauw, zo goed zeg je jumping!! En tof concept ook!
Anoniem
Geplaatst: 30-05-16 20:56
Antonius: Aandacht erbij houden zal de mijne nooit doen als het om dressuur gaat Dan heeft hij het concentratievermogen van een mug. Het is een dunne lijn om zijn werkwil te houden en net teveel te vragen waardoor hij begint toe te slaan, maar al bij al gaat het wel een stuk beter dan bijvoorbeeld vorig jaar. Vooral de bovenlijn begint hij sinds een maand of 2 gewoon los te laten zoals het hoort, waardoor ik veel zachter kan rijden en op zo'n moment gaan we echt met sprongen vooruit.
winnie10
Geplaatst: 30-05-16 21:24
Mijn trainster moet al rijden om 9u15... Dus om 7uur toekomen en dan samen verkennen en aanmelden. Als we dan nog eens niet helemaal zeker zijn van het parcour kunnen we elk apart nog vlug eens gaan kijken tussen de dressuur en jumping
Hanne_SP
Geplaatst: 30-05-16 21:32
Smid moet komen voor Luxor, normaal dat je nog geen schone voetjes ziet op de foto. Ze zijn wat te lang. De prijs is niet zo duur, omdat de smid nog moet gaan, vaccinaties, ... Nuja de dierenarts bij de keuring zal wel ook wel advies geven. Ik laat klinisch en röntgenologisch keuren.
En eigenlijk, ik heb momenteel totaal geen behoefte om te zoeken naar andere paarden voorlopig. Beide mijn vriendinnen die mee waren, zeiden van dit is een buitenkansje. Een paard dat zo goed bij je past, zo braaf en zo dapper. De moeder fokt hele brave paarden zei m'n springlesgever. Luxor staat bij mensen die ik ken, die me zeker een goed gevoel geven. Ben niet zo happig om bij mensen te gaan die ik niet goed ken. En als ik zeg van ik wacht nog tot ik wat andere paarden kan testen voordat ik beslis, is Luxor sowieso al snel weg naar een andere. Ik ben de 2e die hem ging testen op een korte tijd. 1 vriendin die mee was zit al langer in de paarden en ook ervaring met jonge paarden. Ze heeft zelden zo'n braaf en dapper paard gezien. 'k Zat er met veel vertrouwen op.