[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:10

jee mandy!
ik heb geen idee hoe het hier nu is, zit lekker binnen bij de openhaard!

Scum

Hier is het ook spekglad! Op weg naar huis om 8 uur kon ik gewoon rijden. Kwartier later was ik thuis en toen... glad!!!

sanurie

Goedenavond, internet heeft de hele dag eruit gelegen :(

Weer druk met school, allemaal grote opdrachten die over 2 weken af moeten.
Me broertje zou vandaag rijden maar die was van de trap gevallen op school dus had last van zijn knie en ging dus ook niet rijden. Maar omdat de bak nog hard is :( kan ik niet rijden....
Bijlezen heb ik dus nog niet gedaan, doe ik morgen even, heb dan als mee zit maar 2 uurtjes.
Ga zo me bedje in, want anders ben ik morgen een zombie :Y)

Fijne avond nog allemaal !!!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:12

@ mandy.. ja het is giga glad..
hier op de A12 ook al file volgens mij ook iets gebeurt ofzo

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:15

bvw schreef:
dus kan je best je prijs omhoog gooien ;)

Hoho, even wachten tot mijn afspraak achter de rug is hè :P

Ik hoorde op het nieuws idd dat het erg glad is in het oosten des lands, Mandy! Gelukkig ben je heel thuis gekomen!

Onze hoefslag was mooi zacht, de rest om een of andere vage reden niet. Heb dus mooi rondjes gestapt en gedraafd met Jer. Ach, hij is er even uit geweest ;) En ik heb voor het eerst het veulen van Nudine gevoeld tijdens het poetsen (jaja, weer gepoetst vandaag) :D . Mooi zitten blijven! ;)
Net even bij mijn oom geweest, die gaat de knoppen voor de site van SGW WW erop zetten, kan ik het daarna invullen en bijhouden :)
Nu nog even een factuurtje maken voor vriendjelief.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:20

Avond! :wave:

Lang dagje werk achter de rug en morgen weer vroege dienst.
Lekker dat je weer wat met Jer kon doen Noor. Gedroeg ie zich wel of wastie lekker blij? :D

Net mijn wedstrijdplanning weer verder definitief gemaakt en coupons liggen klaar om te versturen. Heb mooi nog een springwedstrijd kunnen vinden in een weekend dat mij past en nog wat dressuur gepland, alleen nog geen definitieve bevestiging (1x 1e reserve en de anderen digitaal ingeschreven, maar nog geen akkoord).

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:22

nou, wij zijn ook weer thuis, hadden net condoleren (van een oom van ons) heel veel mensen zijn niet gekomen, belden of sms-ten later, ook aantal mensen gevallen, ongelukken gehad onderweg etc.... 't was echt spekglad!!!
net bijna onderuit toen ik uit de auto stapte (gelukkig hoefden we maar 500 meter...) niet normaal...

hier komt eigenlijk nooit een fysio o.i.d. heb daar niet zoveel mee, kost boel geld, 't zal vast iets helpen, maar correct rijden, goed verzorgen en beetje op je paard letten doet ook een boel...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:23

Hij was braaf, maar hield wel alles scherp in de gaten ;) Alle mogelijkheden aanpakken natuurlijk :D .

Ik ga straks ook maar eens een beetje een planning maken. Blijf voor springen en dressuur lekker in de buurt, voor de crossen moeten we steeds al zo'n eind rijden...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:27

Hier is het ook spiegelglad.

@ evony ik ga niet in Westerbork trainen maar in Duitsland. Westerbork doe ik alleen illegaal met toestemming hahaha tijdens het grote CC dan schiet ik er bij de waterbak even in en neem ik vaak alleen nog de bank extra mee.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:27

vanaf vandaag is de inschrijving voor westerbork open! Dus iedereen die daar wil starten, coupons opsturen :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:28

'k Geef 'm geen ongelijk Noor!

Gelukkig hebben wij ook aardig veel dressuur en springen (vaak 2 proeven en vaak 2 parcoursen) hier in de buurt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:30

texelse schreef:
:list: even inbreken: morgen opent de inschrijving van Westerbork, dus de coupon kan vandaag op de bus!! :list:

Bvw: spuitelf :P

@ Sim: Nee, da's ook zo. Gelukkig is het niet zo'n bokker (meer). Oortjes strak naar voren en dat was het. Gelukkig zijn ze vandaag wel gewoon buiten geweest, dus dat scheelt al een hoop!
Ik zou eigenlijk nog wel 2 x dressuur willen starten, wil eigenlijk de punten voor het Z2 willen halen voor het indoorseizoen over is... Moet wel lukken, 3 punten in 4 proeven (zei zij moedig).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:32

sorry }:0

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:34

8-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:34

_Noor schreef:
@ Sim: Nee, da's ook zo. Gelukkig is het niet zo'n bokker (meer). Oortjes strak naar voren en dat was het. Gelukkig zijn ze vandaag wel gewoon buiten geweest, dus dat scheelt al een hoop!

Dat scheelt idd. Vaak worden ze wel een stuk mooier als de oren er strak opgaan en ze wat "kijkerig" zijn. Tegenwoordig kan ik dat gedrag vóór me laten werken ipv tegen me. Daar heb je dan weer mooi profijt van.

Citaat:
Ik zou eigenlijk nog wel 2 x dressuur willen starten, wil eigenlijk de punten voor het Z2 willen halen voor het indoorseizoen over is... Moet wel lukken, 3 punten in 4 proeven (zei zij moedig).

Gaaf! Nou, als je net als de laatste keer gaat (toen had je toch wp en prijs?) moet dat lukken toch? Ik heb mijn debuut voor een hogere klasse inmiddels ook gepland.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:35

@ Weule, hebben jullie tijdens jullie concours 16-17 april weleens op zaterdag ook een ring met paarden? Dressuur en of springen? Of echt alleen pony's? Heb vd week vluchtig gekeken en vrij gevraagd en zie nu dat zaterdags pony's is... en zondag wil ik met Geert mee naar Westerbork.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:38

Spannend Sim! :D

Wil graag de punten en dan lekker thuis doortrainen en dan ergens van de zomer.... moet het dan gaan gebeuren :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:39

Ik heb bij beide paarden wel de fysio (dry needling) bij gehad en daar heb ik heel erg baat bij gehad. Maar k ga wel mee in wat je zegt Jeroen; veel kun je voorkomen door goede verzorging, een passend zadel en de juiste training.

@ Mendy: hier is op meerdere plekken wat gebeurd. Heb iig al 2 ambu's in 5 minuten gezien. Veel valpartijen (ook clubgenootje op de parkeerplaats :+ )....

@ Noor: leuk doel zeg! :D Als de wissels goed gaan en je kan zo goed in de Z1 mee komen, moet de Z2 wel goedkomen hoor :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:42

Rowo, wat is dat Dry Needling precies? Een soort acupunctuur? En hoe kun je weten/zien of iemand dat doet?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:42

ik ben het ook wel met jeroen eens, helemaal als je ook nog eens héél veel paarden hebt staan...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:52

Citaat:
In Haaksbergen is een auto met paardentrailer van de weg geraakt, de trailer staat zo scheef dat de paarden er niet uitkunnen. De politie raadt automobilisten af de weg op te gaan.

http://www.rtvoost.nl

:\

Ik heb iedereen van de rijvereniging opgebeld en gelukkig niemand van ons. K vraag me dan wel af wie er dan wel van de weg is geraakt in ons dorp... hopelijk niets ernstigs.

@ Sim:
http://www.dryneedlingandrea.com/

Ipv masseren met de hand gebruiken ze een soort accupunctuur naaldjes die ze in de spieren prikken. Andrea (en Jill) doen het bij mijn paarden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:55

rowo schreef:
@ Noor: leuk doel zeg! :D Als de wissels goed gaan en je kan zo goed in de Z1 mee komen, moet de Z2 wel goedkomen hoor :j

De overige oefeningen maak ik me ook eigenlijk niet zo'n zorgen om :o (begint het hier al te stinken?)
Jeetje, wat een ongelukken zeg! :7

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:56

Behalve de wissels en appuyementen in galop, wordt er toch ook weinig meer gevraagd dan de Z1 qua oefeningen dan? Komt vast goed Noor. Ik heb wel vertrouwen in je :P

En die ongelukken zijn echt eng. Echt geheid dat het iemand is die we kennen... krijg er altijd de kriebels van.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:57

Neuh, de lijntjes zijn wat lastiger uiteraard. Maar de nieuwe proeven zijn weer makkelijker dan die nu gelden.

Hopelijk is er niemand gewond geraakt en komen ook de paarden er ongedeerd uit!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:00

Mijn tentamen ging niet zoals gehoopt, baalbaalbaal ;( toen ik naar de auto liep keihard onderuit gegaan door de ijzel en met 30 km p/u naar huis gereden. Woll 2 dagen niet gezien nu maar durfde niet naar Hengelo... Hoorde en zag overal ambulances en vond het doodeng onderweg. Net de studieadviseur maar gelijk een mail gestuurd. Of eigenlijk 2x was zo lang bezig dat ik uitgelogd was toen ik op verzenden wilde klikken, kon er ook nog wel bij... Ben echt heel erg teleurgesteld en hoop maar dat dit nog een beetje op te lossen is, maar vraag het me af. Ga maar gauw in bed liggen #)