[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 15:16

Na de cross wel, maar in het springen ging er wat fout, dus toen niet meer :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:28

Wat ging er fout? Hopelijk alleen balkjes en niks erg?

Antonius, proficiat met de scores :D

Ik ben zondag naar Bassevelde geweest voor de lrv. In de B1 een 1e plek op 8 deelnemers met 182 punten. Dat is 70% omgerekend. Meer dan blij mee! Valt me wel op hoeveel makkelijker Icaro loopt op (nat) gras dan eender welke andere ondergrond. Zelfs zonder vijzen. Hij liep redelijk stevig en zelfzeker zonder schuiven waar anderen met vijzen behoorlijk slipten soms.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:34

Ik dus wel naar Brugge geweest gisteren. Had hele leuke uren (rond half één dressuur, rond drie uur springen en cross), dus kon ertussen rustig verkennen. 'S morgens regende het nog wat maar tegen dat ik er was was het maar heel licht meer. Lang losgereden maar net zoals in Marchin klapte hij (en ik) in de proef zelf behoorlijk dicht. Verwacht er ms gewoon te veel van maar hij kan echt beter dan als een stereotype krabbelende pony ronddraven :+ Lag ook wel vrij glad, ms dat hij daarom wat voorzichtig was? Springen stelde niet zo veel voor, enkel een dubbel op 1 galopsprong en een hindernis met blauwe golfjes onder. Dubbel kwam super uit. Was ik zodanig blij dat ik mijn zes voorbij reed :p Cirkel en dan braaf erover. Maar daarachter was het een gebroken lijn naar de golfjessprong. Nog altijd wat verstrooid. In de remmen natuurlijk. Terug aangereden. Braaf erover. 2 "weigeringen" lijkt heel slecht, maar was zo hard mijn fout dat ik t niet echt erg vond :Y) inspringen was trouwens super hectisch in die minipaddock. Dus was al blij dat we dat overleefden. Cross was toch over het ganse terrein en begon heel braaf (twee boompjes) en dan een grachtje en boogsprong. Maar dan dus bed (B), uitsprong waterbak, put (B), hindernis op bergje, "spuit" sprong (B), heg (B), punt, trakhener (B), huisje en boom in waterbak. Ik had mij al half voorgenomen om te ruilen voor de 60 :Y) Maar knollie was superbraaf!! Trok overal fijn naartoe, beste sprongen waren nog die hogere sprongen. Conclusie: *\o/* ik ga toch maar eens écht polsen of ik mijn licentie nog kan omzetten, en ondertussen rustig thuis dressuur trainen en ms eens jumping en crossles meepikken. Hij zal er toch eens aan moeten geloven }>

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 09:03

Gefeliciteerd met je eerste plek!

Stapje hoger gaat zeker lukken zo te horen Lene!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:14

Proficiat Varekaj!

Lene: nationaal moet echt wel lukken hoor met uwe stoere pony!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:49

Iedereen is weer goed op dreef precies! Nu nog wat beter weer, de weide is een modderpoel aan het worden (of toch hun paddock).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 09:53

Jaa hier is de weide ook weer super vettig...
In everswinkel was het het hele weekend super mooi weer... Heel het weekend in short en topje. Zo de camion op... Kom je hier en is het zo een weer... hai hai

Motiveert wel om te leren :P

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:01

Grappig dat het verschil in weer zo groot was Daph, hier was het inderdaad gene vetten :-) Wij zijn gelukkig gezegend met een hele droge wei, maar ook daar een paar grote plassen. We leuk trouwens Antonius dat je zo maar eventjes de "echte" dressuurruiters eruit gereden hebt. En ook wel motiverend na de twee uitschuivers van de laatste crossen, eventjes van stiel veranderen :Y) Ik zal jou J debuut in gedachten houden Daph :D gisteren trouwens een super fijne dressuurles gehad, en dat de dag na de cross. Heel blij mee… Nu een dagje rustig hobbelen en dan morgen wordt pony nog eens losgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:21

Heb ook redelijk droge weide, juist aan de tussenpoort staat snel een plas maar dat stuk is een kleine dip ook. En dan Icaro die graag onnozel doet met ijzers :')
voordeel is wel dat die hiermee een gladdere ondergrond gewoon is, en dat is handig. Die weet redelijk snel Hoe en wat om zijn voeten te zetten. Geeft rust vind ik.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:32

Shuddy was eerder een voorzichtige! 'k Merkte lijk wel in de cross in waregem dat ik heb gereden, dat Shuddy een stuk zekerder was met vijzen in. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:31

Als ik zie wat voor capriolen die soms uithaalt op nat gras dan hou ik ook mijn hart vast. Maar die schuift zelden, staat stevig en kent blijkbaar prima de grens. Hij loopt op gras algemeen veel beter in het rijden ook.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:48

hier zijn de weiden ook redelijk nat nu...maar ze waren dan ook erg droog, dus het droogt snel gelukkig.
Bij mij staan ze nu in een weide die afloopt, en soms gaat boxser als een gek tekeer, maar gelukkig gaat het nog steeds goed, idiootje 8)7
Ik heb vandaag wel bloed laten trekken bij hem, ik vond hem de week voor hulsberg erg lauw, op de wedstrijd ook (misschien daarom 3 wegeringen?) en afgelopen week ook erg weinig schwung in hem, net alsof je de gummi mist.
ben benieuwd wat de uitslag wordt :\

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:55

Das jammer Madelene :(:) Ken het gevoel helaas. Niet aanwijsbaar kreupel of ziek maar toch ergens een gebrek aan enthousiasme en motivatie. In mijn geval bleek het het begin van (nu nog klinische) spat/artrose te zijn, op beide achterbenen. Mank was hij dus niet maar symmetrisch korter, en dit viel vooral te merken aan zijn "go" die verminderde. Hij deed het allemaal nog wel, maar moest er voor mijn gevoel te veel druk op zetten. Maar daar wil ik je natuurlijk niet bang mee maken, kan even goed iets simpel zijn met de voeding of algemeen beetje overdaan. Hopelijk wordt je iets wijzer van de bloeduitslag!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:21

Bloeduitslag was gelukkig helemaal goed. Hij heeft afgelopen 3 dagen vrij gehad en voelde gisteren alweer een stuk beter. Hij doet alles en loopt niet onregelmatig. Dus we rijden hem nu gewoon door. Wat extra elektrolyten voor een beetje extra ondersteuning. Ik heb nu met de DA afgesproken dat hij na vrouwenpolder 2 weken weiderust krijgt. Ik wordt 6 juni geopereerd aan mijn buik dus sowieso 4 weken herstel. En dan kijken we verder. Vrienden en vriendinnen hebben al aangeboden om hem te rijden zodat hij qua spieren en conditie niet al te ver achteruit gaat.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:31

:') Proficiat Varekaj! Weet niet of ik dat al heb gezegd of niet, de examens eisen al zijn tol.

@Madelene: zou me daar niet teveel zorgen in maken, sommige paarden hebben wat last van seizoenswisselingen en nu zeker de temperatuurwisselingen. Je kan ook wat Magnesium bijgeven als ze wat stijver is?

Ik ben momenteel naar hippotv aan het kijken, jumping in Labaule, hoor ik daar opeens mijn lesgever als commentator. Moest wel even lachen :j

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:12

Madelene: ik geef standaard vitamine E bij en elektrolyten na het werk. Evt eens een osteopaat laten komen?

Florence: wie is je lesgever?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:16

Hier krijgt Colorado magnesium, Ferro krijgt Msm of puur pees druppels (ik wissel af) en na zwaar werken elektrolyten.

Springles volg ik bij d*onaat br*ondeel, dressuurles bij M*ichele G*eorge. Maar in dit geval gaat het dus over de springlesgever. Ga toch maar stoppen met jumping kijken want mijn cursus gaat niet vooruit zo :(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:20

Hoeveel kosten jouw lessen als ik dat vragen mag? Zijn geen onbekende namen. :P

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:36

Genoeg :Y) maar het zijn wel lessen waar je een tijdje mee voortkan. Het is niet zo dat ik elke week les neem bij hen want dan ben ik geruïneerd (of eerder mijn moeder). Krijg altijd huiswerk mee en dan pas ik dat toe als ik alleen rij of spring.

Als je wil stuur ik je wel even een pb, weet niet of ze het graag hebben dat ik hun tarieven op bokt zwier vandaar :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:03

ik geef inderdaad ook al diverse supplementen, msm, magnesium en biotine voor de hoeven.
Elektrolyten 2 dagen voor en 1 dag na de wedstrijd. En vit-E zit standaard in zijn voer.
Maar hij gaat alweer een stuk beter, gisteren ook vrij gehad, en vanavond gaan we wat dressuuren op de vereniging. Hij was alweer een stuk baldadiger bij het uit de wei halen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:43

Het enige wat ik geef is glucosamine :+

Florence: hoe gaat het verder met de examens? Goede vooruitzichten hoop ik?

Ik ga toch ook moeten kijken hoe en wat qua les volgen en vooral dressuur meer zelf moeten doen als ik niet op de club raak. Het verkeer van werk/thuis naar de weide is verschrikkelijk met de wegenwerken in Aalst, verlies er enorm veel tijd mee en dat is wel demotiverend. En jammer genoeg moet ik ook voor springles ongeveer die knelpunten langs :( was gisteren midden op de dag al bijna een uur kwijt op een traject wat normaal 20 min kost met de auto.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:00

Ik loop ff op een roze wolkje, hopelijk blijft dat roze wolkje duren! :D :D

Vandaag een paard gaan testen, en 't was echt diréct goed! Helemaal m'n ding! 'k Ben geweest met 2 vriendinnen. En volgende week gaan mijn ouders ook eens mee om hem ook eens te zien, en dan erna afspraak met de dierenarts voor een keuring! *\o/*

:):) :):) :):) :):) :):)

(maar Shuddy blijft uiteraard onvervangbaar. ;) )

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:08

Oh waw hanne tof!!! Wat voor paardje is het? :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:13

Ohh tof Hanne!! Ik hoop dat alles vlot verloopt! Verdien je wel!!

Ik ben ook benieuwd naar wat voor paardje het is!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:14

Een 5-jarige ruin van Atlantic VDL. Ontzéttend braaf! En mooi!! <3 <3
'k Zal dan sebiet foto posten! :D