[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:42

SusanH schreef:
O bedoelde je dat :') ik kijk via een Zeedse live stream. Via VPN.

Dit bedoelde ik inderdaad :')

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:04

Ja ik heb ook wel eens met vlecht gereden maar werd mij ook gevraagd of ik m'n haar op wou steken
Toen heb k het afgeknipt.
En nu doe k gewoon zo'n lelijk knotje, het is aangegroeid, en dan is het ook weg

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:06

Oh, raar dat het dan niet in het regelement staat? Maar maakt verder ook niet uit, zal de volgende keer ook een lelijk knotje maken met veel te lang haar :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:13

Ik deed met langer haar ene vlecht en daar een knotje van maken.
Vind 't ook niet bepaald fijn maar goed..

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:17

Nee hé, ik vermijd ook altijd knotjes met dressuur haha. Maar moet er iets voor over hebben 8-)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:19

Oh met dressuur heb ik altijd zo'n mooie grote dressuur knot met netje en grote strik erom!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:22

Stiekem ben ik ook lui :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:25

Oh ik heb 't er in een minuutje in zitten! Kan best vlot! Staartje, donut erom, netje erok en grote strik. Zodat de plukjes die uitsteken niet opvallen _O-

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:30

Hahaha dat is wel slim! Bij mij blijven die dingen allemaal nooit zitten, dus er gaat ook nog een heleboel speldjes en haarlak bij :') Maar ik heb wel alleen zo'n netje, misschien is dat wel iets voor mij <<)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:35

hier half lang haar, staartje maken, op je kop leggen en vast spelden.

Susan via wat kijk jij? Linkje via PB? :D

ik heb de cross nu gekeken met vrienden op FEI via videobellen van whatsapp.. haha Alleen zij kreeg een lamme arm ;)
Wel super balen dat Alice een langsloper had :( De rest allemaal foutloos, Merel zelfs binnen de tijd!
Helaas Nederland toch gezakt naar plek 9..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:36

Oh nee dat gebruik ik allemaal niet. Teveel moeite _O-
Doe het al jaren op dezelfde manier en zit altijd super!
Ja, das netjes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:49

Ik zit nu op mobiel en kan even geen linkjes delen maar heb via de Zweedse link uit het Tryon topic gekeken stvplay.se. Maar BBC en ZDF schijnen ook live uit te zenden. Wel even VPN installeren eerst om ze te laten geloven dat je niet vanuit NL kijkt. Ik heb mijn man de laptop op de tv aan laten sluiten en alles via groot scherm gezien.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:24

Handig! Ik heb uiteindelijk kijken kijken via vriendin! Volgens mij was het een gaaf parcours! Beter te doen dan Rio?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:30

Zaten wel wat moeilijkheden in. Dat water met die watervallen bij de uitsprong bijvoorbeeld. En omdat het omhoog en omlaag ging was het lastig. Of het moeilijker of makkelijker was als Rio vind ik lastig te beoordelen. Nederlanders hebben het allemaal knap gedaan iig. Ik was even bang dar Theo uit de cross gehaald werd maar gelukkig was het voor zijn voorganger die gevallen was dat hij gestopt werd.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:53

Ik ben zo blij. Vandaag voor het eerst weer gestart na Fame dr. verlof.
Anderen nog gestart dit weekend?

Onderstaand even gekopieerd uit SGW Neede topic.
marloes_s schreef:
Ik ben super tevreden over vandaag. Weer fijne start na Fame d'r zwangerschapspauze.
Springen helaas een volte moeten rijden omdat de controle een beetje kwijt was (ze was behoorlijk enthousiast). Cross heel fijn foutloos met 3 sec. buiten de tijd.

Even mooie foto's spammen, gemaakt door mijn zus.

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:59

He. Privé fotograaf? Gave foto's joh!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:06

Knap paard! Hele gave foto’s!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:13

Lekker hoor!

Mijn man is zonder mij als groom op pad geweest voor oefendressuur en oefenspringen. Beiden met prijs en winstpuntwaardig. En hij deed alles heel braaf. Geeft mij steeds meer het gevoel dat mijn val dikke domme pech was.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:14

Dank jullie!

Ja heb ik goed geregeld he :D
K heb m'n zus al gezegd dat ze een hele dag op de SGW moet gaan staan. Is nog geld aan te verdienen ook :P

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:44

Fijn dat het zo goed ging met je man Susan!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:03

Voor iedereen die komende week nog de WEG wil kijken heb ik een goede manier gevonden:
- neem een premium abonnement op clipmyhorse (gratis proefmaand, als je binnen die maand opzegt betaal je niks)
- installeer een programma zodat je in je browser met VPN kan doen alsof je vanuit Duitsland streamt (bv hola.org)
- zet de VPN aan en log in bij clipmyhorse
- je kan alle livestreams volgen full screen ( en bv met je chromecast of apple TV naar je TV zenden en op de bank kijken ;-))

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:16

Thanks voor de tip Annika! Ga ik vanavond proberen! Goose VPN kan je ook een gratis maand proberen, dus dat is een mooie combi *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:09

Veel positieve berichten hier! En daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten.
Vorige week in Gorssel mijn B debuut gemaakt en eerlijk is eerlijk moest flink slikken.
Dressuur en springen vraagt nog om flink verbetering, maarja 3 maanden terug kende hij niets anders als de renbaan.
De cross daarentegen Wauw, Wauw wauw wat een dier!!
Zonder blikken of blozen overal overheen en prachtige cijfers voor stijl gehaald.
Doel was de finish halen nou dat was ruimschoots gelukt met een foutloze cross en dus 2 winstpunten.

Afgelopen weekend op naar Neede en de dressuur en springen ging alweer iets beter als het weekend er voor. Cross vond ik een stuk simpeler staan als in Gorssel, maar met een paar nieuwe en kijkerige dingen toch ook weer afwachten hoe het zou gaan, want ja misschien was het in Gorssel wel beginnersgeluk. Nou echt niet weer foutloos door de cross 2sec buiten de tijd en nu dus alweer B+4.
Met de overstap naar het L wachten we uiteraard nog.
Wel kwam ik er deze cross achter dat ik echt andere teugels moet. Ik was bijna controle loos, omdat de teugels continu door mijn hand heen gleden en met een kanon onder mij was dat gewoon echt niet handig. Stijlpunten was dan ook niet goed, want ja ik was alles aan het proberen om nog iets van controle te krijgen. Vond het wel grappig dat de jury bij hindernis 5 mijn rem pogingen aan zag als dat ik geen balans had en ik daarom aan het hangen en trekken was. Hihi en dat terwijl ik normaal in de koers rijdt al staand op mijn paard en een zadeltje zo groot als een maandverband :+ :+

Maar goed hier 2 stoere foto's.

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:13

Super resultaat!
Snap het jury commentaar wel, die kan ook niet ruiken wat je voor de rest doet natuurlijk. En als je geen controle hebt en zoals je zegt echt zit te trekken en te hangen in de teugels, ziet het er niet helemaal in balans uit. Maar ik heb je niet zien rijden. Ben wel benieuwd!

Wij waren overigens 2e in Gelselaar. Ik baalde wel dat de waterpartij wat ´simpel´ was dit jaar. Ga eigenlijk voor het water daar heen. Dat is altijd zo gaaf! In, uit, in, uit.
Verder lekker rond gereden, de dressuur was alleen wat slap van ons.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:18

Ja en nee trekken en hangen uit onbalans ziet er echt wel anders uit als een paar keer flink het anker uitgooien omdat meneer zowat in rengalop richting de bult wilde.
En natuurlijk snap ik het ook heus wel hoor en inderdaad jury weet absoluut niet wat je verder doet, maar daarom konden we er ook smakelijk om lachen met zijn allen.
Het is ook zeker geen verwijt oid. naar het jurylid toe, laat dat duidelijk zijn.