[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:16

Fijn Anthea! :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:22

Goedenavond!
Lessen ging wel stukken beter dan vrijdag, maar ze is nog niet zo los als na de behandeling. Morgen wordt ze gemasseerd, hopelijk is ze daarna weer top.
Over dat combineren van crossen en andere wedstrijden: Dat merk ik ook heel erg met Vorstin. Ik vind crossen leuker, maar ik vind het wel heel jammer dat ik nu helemaal geen andere wedstrijden kan rijden. Met 1 of 2 extra paarden zou dat natuurlijk wel goed te doen zijn. En trainen in mijn eentje doe ik ook niet. Dat vind ik gewoon niet fijn. Alleen als ik een buitenritje in de Vlietlanden maak, neem ik de hindernissen die er staan wel mee, maar verder niet.

Mooie wagen Evelien!
Wat fijn Noor!!
En have fun in Oslo Mootje!
Rowo, als ik jouw opmerkingen een paar bladzijden terug lees, vraag ik me zowat af of jij hier wel in het juiste topic zit :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:36

Crossen in combinatie met ´gewone´ concoursen gaat prima hier. De crossen worden eerst een beetje ingepland en daarna de gewonde wedstrijden. Sofie wordt/loopt niet anders wanneer ik een cross heb gereden en de week erna een dressuur proef moet lopen. Dat is wel makkelijk dus :).

Ik zal zo even mijn spullen klaar maken voor mijn springles straks.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:41

jee eef wat een gave vrachtauto!
Mo veel plezier in Oslo!

Ik heb het weekend springwedstrijd, beide in het M. Doen totaal 90 mee! Hoef dus niet bang te zijn dat er te weinig tussen zit ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:45

Hoi hoi
Heb effe 7 pagina's bij gelezen.
Das wel erg duur Snoekiej dat kraken. Maar ja als het echt zo goed is deed ik het ook.
Vief hoe is je examen gegaan vandaag? Of snapte je het nog niet?
Jammer maar begrijpelijk Dienke, je kunt toch ook altijd nog het laatste blok mee pakken?
Gadver Lautje wat ziet dat er vies uit! :o
Ik train nooit alleen. Of Geert helpt me of ik heb les van B Wagenvoort of J Oortveld
Billy blijf jij die super gave zwarte wel rijden ? Die wat M loopt?
Mooie vrachtwagen Evelien.
Veel plezier in Oslo Mootje

Vandaag heeft Zeus lekker in de wei gespeeld en een dagje vrij met rijden. Had zat zon en maandag best intensief getraind en vandaag lekker rust. Morgen weer dressuur les en donderdag wat spring huppeltjes.

Zijn er hier trouwens nog meer mensen waarvan het paard pollenallergie heeft? En zo ja wat geven jullie?? Hoor weleens wat van druppels, helpt dat of is dat allemaal onzin
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 01-02-11 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:10

@ bvw doe je in Exloo mee? Zag dat er weer genoeg deelnemers zijn

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:11

ja ik ga naar Exloo, heb afgelopen zaterdag al met de dressuur mee gedaan. Hoop dat het springen wat beter gaat! Gaan ze in elk geval niet zeuren dat je paard niet gewassen is }:0

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:16

hahaha dat klopt. Ze hebben echt veel deelnemers maar zie ook een aantal grote stallen er tussen staan die rustig niet opkomen dagen. Zie een paar goede namen er tussen staan. Zoer, schuttert en schroder bijvoorbeeld. Zal mooi gebouwd worden :D . Bij de pony's ook al veel deelname

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:18

klinkt goed idd! Vind het jammer dat ik die van mij gewoon niet kan rijden met dit weer, had daar ook graag gestart! Doe jij mee caro?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:20

Nee ik doe niet mee. Heb er sinds half november amper opgezeten. Hoop dat de bak deze week weer rijbaar is. Misschien ga ik morgen even naar de manege om er 1 te rijden als de bak nog bevroren is.
Heb er een hard hoofd in want net heeft het hier hard geregend :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:23

Hier is het spiegeltje glad. Smerige ijzel! Net kwam er een politie auto langs met sirene en zwaailicht en zelfs die reed ''langzaam''

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:24

Snoekiej schreef:
. Als ze daarna niet beter wordt, laat ik haar denk ik nog maar een keer kraken. Ben ik wel weer 148 euries lichter, maar dan loopt ze tenminste weer super.

Als ik dat zo lees mag ik mijn prijzen ook wel eens omhoog gaan gooien. Ik reis voor veel minder nog voor met de auto ook :+

Balen de ijzel, niet fijn...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:26

Maar jij kraakt niet toch Heleen?
Osteopaat heeft bij mij niets uitgemaakt, allebei de keren niet. Fysio wel wat, maar pas na heel veel behandelingen en ook niet net dat laatste beetje. Happy athlete masseren helpt heel goed, maar ze zit steeds al snel weer vast. En Teun heeft haar gekraakt en daarna liep ze gewoon weer helemaal geweldig!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:27

bvw schreef:
Ik heb het weekend springwedstrijd, beide in het M. Doen totaal 90 mee! Hoef dus niet bang te zijn dat er te weinig tussen zit ;)

Gezellig, ik ben er ook!

SGW trainen op ons terrein thuis doe ik alleen, dat stelt niet zoveel voor. Gaan nog wel uitbreiden met moeilijker dingen.
Mam&ik gaan wel eens naar Roden, dan helpt mam me gewoon. Pak ook wel eens trainingen van Wieneke mee, maar eigenlijk alleen maar Roden&Oosterwolde. Oenkerk lijkt me ook een keer leuk.
Vanuit het HTC hebben wij ook een aantal trainingen. Binnenkort een galoptraining in Lauwersoog (om 9 uur zondagochtend, lekker 1,5 uur rijden :+ ) maar dat doen we gewoon als 'gezellige buitenrit' en niet als training.
Ik ga ook nog een keer samen met Ilse naar Biddinghuizen & Lelystad staat ook op de planning.
En natuurlijk Neu-Versen en een paar andere terreinen in DLD, Caro gaan wij nog een keer samen?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:29

Mag ik ook mee trainen?

Mirthe zag dat je met Ul op de lijst stond! Zie je zaterdag dus nog wel :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:32

Tuurlijk mogen jullie mee. Leert mijn knol zich gelijk te gedragen. Hoop dit jaar ook nog naar een ander crossterrein bij meppen te gaan. Ik wil voor W' Bork in iedere geval 1 of 2x te gaan trainen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:33

Ja klopt, heb Ul voor zaterdag opgegeven in het M en de vos zondags L. Had nog naar oefenparcours gewild morgen in Roden, maar zit weer net in de verkeerde week :+ . Hoop dat de dooi doorzet en ik donderdag een klein parcourtje in de bak kan zetten.

Van mij mag je mee :P . Kunnen we evt zelfs samen rijden

Oja, ik heb (voor mezelf) nog goed nieuws :D .
Zusje heeft besloten om toch geen regio te gaan springen met de vos (omdat ze anders L moet, was ze even vergeten) dus ik kom gelukkig niet zonder wedstrijdbeest te zitten :) . Al was het anders maar voor een maand geweest. Maar dit maakt het toch wat makkelijker.

Ik ben even nagels lakken :evaw:

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:35

Snoekiej, Ik ben fysiotherapeut, manueel therapeut en osteopaat, heb er 12 jaar voor gestudeerd. Wat heet kraken? Kraken is een geluidje wat bij een manipulatie vrijkomt, daarom zeggen mensen dat ze naar een kraker gaan, maar het vak kraker bestaat niet. Ik wordt wel kraker genoemd door mensen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:38

En wat aan jou zo interessant is Heleen (vind ik dan) is dat je idd fysio en manueel fysiotherapeut bent naast osteopaat. Want volgens mij zijn er genoeg osteopaten die niet fysiotherapeut zijn.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:40

Zo nageltjes zijn weer shiny.

Idd Heleen, dat komt volgens mij niet veel voor!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:42

dus kan je best je prijs omhoog gooien ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:44

caro29 schreef:
Tuurlijk mogen jullie mee. Leert mijn knol zich gelijk te gedragen. Hoop dit jaar ook nog naar een ander crossterrein bij meppen te gaan. Ik wil voor W' Bork in iedere geval 1 of 2x te gaan trainen.

moet je even goed kijken wanneer je het doet, er is namelijk nogal gezeur met de eigenaar van de camping ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:50

heleenxx schreef:
Snoekiej, Ik ben fysiotherapeut, manueel therapeut en osteopaat, heb er 12 jaar voor gestudeerd. Wat heet kraken? Kraken is een geluidje wat bij een manipulatie vrijkomt, daarom zeggen mensen dat ze naar een kraker gaan, maar het vak kraker bestaat niet. Ik wordt wel kraker genoemd door mensen.

Ik bedoel eigenlijk chiropractor (tenminste, ik denk dat het zo heet wat ie doet). Hij heeft haar wervels losgemaakt o.a met hamers. Ging met een hoop geweld, maar ze is er echt heel veel beter van geworden. Osteo en fysio niet tot maar een beetje dus.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:03

zo ook weer een hoop pagina's bijgelezen..
Het is hier echt giga glad.. bij ons naar huis loopt het heel iets schuin op.. nou ik ging me toch aan de grond :S als je bij de deur staat en je doet niks ga je vanzelf naar beneden.. haha

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:08

Net terug van les. Echt levensgevaarlijk hier op de weg!!! :oo De achteraf weggetjes ging ik niet harder dan 15km p/u. De provinciale niet harder dan 30km. Toen ik wegging was er nog niets aan de hand... maar u is het echt spek- en spekglad. Echt nog nooit zoiets mee gemaakt.

Pa op de weg naar huis had meer dan 10 auto's in de vangrail zien staan (moet denk zo'n 10km over de snelweg, miss nog wel minder) en politie ging midden op de snelweg rijden om mensen langzaam te laten rijden.