[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:24

@ noor stout geweest in Markelo??

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:29

Ik heb nog geen brief binnen. Ben benieuwd. Had in Castenray ook 4 weigeringen en ben toen ook gefinished.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:29

Yep, doorgereden na weigeringen. Maar ik MOEST gewoon echt door die K-waterbak!! Die ban moesten we gewoon even doorbreken.. Heel stout idd... :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:30

Ik vind alleen dat in Markelo ze het niet echt kunnen maken aangezien hindernis jury mensen hebben aangemoedigd door te rijden. Natuurlijk moet iedereen de regels kennen, maar in een dergelijke situatie....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:32

peanutbutter schreef:
Ik vind alleen dat in Markelo ze het niet echt kunnen maken aangezien hindernis jury mensen hebben aangemoedigd door te rijden. Natuurlijk moet iedereen de regels kennen, maar in een dergelijke situatie....

Klopt. Ik wist dat ik in overtreding was, maar werd inderdaad zelfs geholpen om van een heuvel af te komen (iemand pakte Jer bij het hoofdstel, dat was geen succes want dan gaat ie omhoog en is er vervolgens vooruit gaan rennen :P . Dat hielp wel haha)

Iig: officiële waarschuwing voor 12 mnd aan het broekje.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:45

Hmmm, ik had er nog 1 van vorig jaar en dan Markelo er nog bij... Hopelijk krijg ik er geen voor Castenray. Anders ben ik echt het haasje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:46

Ben ik nu zo'n heilig boontje? Was dat ook voor het doorrijden?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:48

Jups. Alleen toen was ik van mening dat ik niet was uitgesloten. Het vond een koe eng en wou niet in de buurt komen. Hem er uiteindelijk over gekregen en dat hebben ze als meerdere weigeringen aangerekend.
Zitten nu reglementen door te spitten, maar nergens staat er iets over.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:51

Ik heb nog nooit gehad dat ik het parcours moest verlaten, misschien dat ik daarom nog zo'n heilig boontje ben ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:54

Ja, scheelt denk ik ook :P
Ik heb ze op die van Het na altijd gehad voor de B rondjes. Zoals Maat liep 4x ergens langs maar hij heeft meer geleerd van het doorrijden dan van dat ik stopte.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:07

Ik heb een keer zoiets aan de hand gehad in E-L. Hadden ze vlak voor het M het water aangepast. Dit werd omgeroepen toen de eerste ruiters de cross in gingen. Helaas was ik 3de of 4de starter en ging het bij mij ook fout. Ben nog steeds blij dat ze dat Z lijntje zo makkelijk met lange teugels oppakte. Later hoorde ik dat ik gediskwalificeerd was.

Uitleg gegeven aan de TA, er zou geen sanctie volgen, want het was organisatorisch niet goed gegaa. Groot was mijn verbazing dat ik een waarschuwing kreeg. Heb het destijds nog nagevraagd aan de ruiters voor mij en zij hebben geen van alle een waarschuwing gehad. Ook de ruiter na mij niet. Ik was wel de enige amateur die de "fout" in ging, de andere waren de internationale ruiters en die hadden niks gehad.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:12

Ja en ik begrepen dat het een administratieve fout is en daarvoor staat pas na9x een sanctie op. Is allemaal onduidelijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:12

Gediskwalificiteerd door de Z hindernis te pakken? In M'bergen heeft die van mij in de B de Z wal gesprongen. Ik kreeg hem als weigering in de boeken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:27

dat is een fout van de hindernisrechter. Een hindernis springen die niet bij jouw klasse hoort is uitsluiting.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:30

Dan ben ik dus ook geen heilig boontje... Het is alleen niet bestraft ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:40

peanutbutter schreef:
Ja, scheelt denk ik ook :P
Ik heb ze op die van Het na altijd gehad voor de B rondjes. Zoals Maat liep 4x ergens langs maar hij heeft meer geleerd van het doorrijden dan van dat ik stopte.

Dus dat idd!

mo_van_dijk schreef:
Dan ben ik dus ook geen heilig boontje... Het is alleen niet bestraft ;)

Ik heb het idee dat ze er nu ook wat scherper op zijn bij de KNHS? Of niet?
Tijdens mijn allereerste cross in 2008 in het Dijkgatbos ben ik nl. ook doorgereden en daar heb ik nooit wat van gehoord. overigens: verder hou ik me wel aan de regels hoor ;(

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:43

Maar je mag echt geen foutbrief krijgen wanneer je eenverkeerde passage hebt en daardoor bent uitgesloten. Vaak heb je dit zelf niet in de gaten en rij je dus ook niet bewust door. Doordat je niet wet dat je verkeerd bent gereden kan je natuurlijkook niet weten dat je had moeten stoppen!!! Zelf het aantal weigeringen bijhouden moet wel al ben ik het wel met PB eens dat ze je soms dingen aanrekeken die echt niet kloppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:45

peanutbutter schreef:
Hij kan nog wel een half jaar last hebben van hormonen hoor Bianca. Onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat tot een jaar na castratie een ruin nog evt. kan bevruchten. Amati is nu iets meer dan een jaar geleden gedaan en pas sinds paar maanden merk je dat hij hormonen volledig kwijt is.

Oef :+ Nou maar hopen dat ons ex-hengstje zich lief gedraagt met [***] in de wei haha.

Evie dat klinkt wel als een leuk weekend :)

Ik stond ook stil voor de waterbak in ysselsteyn ( :') ) en toen had vinet een paar keer omgedraait en ik wist niet hoeveel weigeringen ze hadden gerekend. Ik was doorgereden want niemand had gezegt dat ik moest stoppen. Hoor ik opeens omroepen dat ik er daar 3 had, dus ik was ook uitgesloten maar had wel doorgereden. een tijdje later kreeg ik ook een brief van de knhs :roll: maar dit is toch eigenlijk ook een fout van de hinderniscontroleurs? die hadden tegen mij moeten zeggen "ik pak je nr af en je mag niet doorcrossen, als je dat wel doet dan krijg je een waarschuwing van de knhs" oid neem ik aan?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:45

Ik ben in Lisse vorig jaar nog doorgereden, maar toen heb ik niets gehoord. Vorig jaar in Etten-Leur werd ik er nog uitgestuurd op hindernis 3, wat baalde ik toen dat ik niet door kon rijden! Ondanks dat het onwijs tegen de regels is natuurlijk, maar Vorstin had wel gewonnen.

__Marloes schreef:
Ik stond ook stil voor de waterbak in ysselsteyn ( :') ) en toen had vinet een paar keer omgedraait en ik wist niet hoeveel weigeringen ze hadden gerekend. Ik was doorgereden want niemand had gezegt dat ik moest stoppen. Hoor ik opeens omroepen dat ik er daar 3 had, dus ik was ook uitgesloten maar had wel doorgereden. een tijdje later kreeg ik ook een brief van de knhs :roll: maar dit is toch eigenlijk ook een fout van de hinderniscontroleurs? die hadden tegen mij moeten zeggen "ik pak je nr af en je mag niet doorcrossen, als je dat wel doet dan krijg je een waarschuwing van de knhs" oid neem ik aan?

Nee, dit hoor je als ruiter gewoon te weten en dan te stoppen. Ze hadden miss wel moeten zeggen dat je 3 weigeringen had, maar dat ligt aan de situatie vind ik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:48

Ik was de controle kwijt in de cross en mijn paard sprong gewoon wat hij tegenkwam. Ik was mij er wel degelijk van bewust dat ik de verkeerde hindernis sprong. Nu was het parcours vervolgen (nog twee sprongen) de snelste manier om het parcours te verlaten. Ik heb hem wel even stilgezet na die sprong... Mijn hart zat toen echt in mijn keel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:49

tegen mij is gezegt (toen Vinet dus 3x stil stond in Vlietland) dat ik niet door mocht rijden, en is mijn nr afgepakt.

Maar stel, jij staat te kloten voor een waterbak, ik ga dan niet tellen hoeveel pasjes ze naar achter is gegaan en hoevaak ze om had gedraait. volgens mij was dat zelfs maar 2 keer, want ze liep er voor haar doen toen nog heel snel in. Bij die voorganger van mij hadden ze wel der nr afgepakt. Dat vond ik nog het meest rare..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:50

mo_van_dijk schreef:
Ik was de controle kwijt in de cross en mijn paard sprong gewoon wat hij tegenkwam. Ik was mij er wel degelijk van bewust dat ik de verkeerde hindernis sprong. Nu was het parcours vervolgen (nog twee sprongen) de snelste manier om het parcours te verlaten. Ik heb hem wel even stilgezet na die sprong... Mijn hart zat toen echt in mijn keel!

dat kan ik snappen, ik schijt hem voor al die hindernissen hoor _O- nouja, dan weet jij dat je paard iig niet zo snel zal stoppen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:50

Het is je eigen verantwoordelijkheid. Dit staat ook duidelijk in de reglementen!
Marloes, Ik heb net een nieuw paard... Die vlieger gaat niet meer op :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:54

nummer afnemen gebeurt volgens mij niet meer, hebben we hier pas nog over gediscussieerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:17

nouja, een tijdje voor dat ze daar 3x omdraaide werd het nog wel bij mij gedaan, in ysselsteyn zei iemand uit onze kring dat hij het raar vond dat ze dat niet hadden gedaan omdat dat volgens hem in het regelement stond. meer weet ik er niet over, maar ik vind het wel apart dat ik er niet eens over aangesproken ben. Waar zijn die controleurs anders voor? Ik neem aan zodat de cross soepel verloopt en er niet dit soort gedoe ontstaat. Nu heb ik gelukkig niemand anders gehindert.