[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:38

@Marloes: Welkom hier! Maar wel even netjes voorstellen hoor :P
@Lotte: Ik herken je probleem volledig..... :o Hopelijk heb je vandaag meer succes :(:)
@Noor: Fijn dat Jer zo lekker ging gisteren! Wanneer wordt de merrie weer gescand dan?

Anoniem

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:42

oke nouja dan begin ik maar haha.
Ik ben marloes, 17 jaar oud. Rij op vinet, een e pony van recruut. Mv is zalmeco. Ik dressuur met der in de m1 met de punten voor de m2 maar dit vind ik saai haha. Spring met der sinds gisteren l. En ik cross b. Dit vinden we allebei het leukst. Ook rijden we viertal, dus een dagje wedstrijd is een dag heel veel rijden haha. Voor de liefhebbers, ze staat te koop. Ze mag alleen na dit seizoen pas weg! Dan heb ik nog [***] staan. Een kwpn merrie, ook een e pony. No limit x goodtimes. Als vinet weg is ga ik haar uitbrengen op wedstrijd. Ik heb het daar nu nog te druk voor op wedstrijd. Dan heb ik nog een 2 jarige staan die eigenlijk hoort te luisteren naar de naam dibbes haha. Dat is een ruin van van gogh. Mv is voltaire. Dat word een reus, is een paar weken gemeten op 165. Sinds een paar weken hebben wij ook een veulen, en die mag echt niet weg haha. Een hengstje (en nu al een echte), lordanos x voltaire.
Foto's staan in mijn profiel, ik ga er vanavond vast een paar posten van gisteren haha.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:42

Marloes, welkom. Je bent hier toch wel vaker langs geweest? Voor mij ben je iig geen onbekende.

Lotte, balen dat je zo in een dip (blijft) zitten met je studie.
JN, lange dag dus gister!
Voor de rest is er niet veel blijven hangen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:45

simmie volgens mij niet hoor! Je kent me vast van de voorbesprekingen ofzo. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:48

Dan zal dat het zijn. Iig ben je geen onbekende hier.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:49

Welkom Marloes. Ik herkende i.i.g. de naam van je paard (vinet), dus ik heb je ook al ergens op Bokt voorbij zien komen :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:49

Wat een ontzettend gave foto is de eerste Bianca! De 2e is ook mooi!
Fijn dat je bent bijgeslapen Corien
Jij hebt het weer flink druk gehad Benthe! Jammer dat je niet zo'n fijn gevoel had.
Dat weekje klinkt wel leuk Noor! Fij ndat Jer weer lekker ging
:(:) Lotte, hopen dat het allemaal weer wat beter wil gaan lukken!
Heey Marloes! Heb ik jou lang niet gezien op bokt, msn en sms, dacht al dat je van de aardbodem was verdwenen :+

Ik heb mijn standaard maandag-tweede-uur-tussenuurtje, heb alweer een aantal mailtjes verstuurd (werd wel eens tijd) en zal eens een PO in elkaar flansen, had ik eigenlijk al voor de vakantie moeten inleveren alleen de halve klas wist er niets van, dus hebben we ons uitstel gegeven.
Even de organisatie weer op orde dus!

Vandaag ga ik weer voor het eerst een sprongetje met Kino maken, gister heb ik haar een galopstraining gegeven. Wat kan dat beest rennen zeg, racekonijn.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:50

Was ik ook weer...

Ons 3-daagse concours zit er weer op :)
Heb helemaal geen tijd voor bokt gehad, dus bewaar het bijlezen wel tot een volgende keer.
Wilde iig even melden dat ik nog leef :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:50

Welkom Marloes. :D

Jipje @ tis ook wel een heel paard he dat je moet sturen dus af en toe doet hij het gewoon even voor je... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:56

heey mirthe! Klopt, ik heb het ook druk haha. Zit bijna niet meer op msn, bokt ed. Maar lees de topics nog wel mee! Wel fijn dat jullie uitstel kregen voor je po! Leuk dat je met kino weer gaat springen, dus het gaat weer goed met der? Als je in mn os kijkt zie je trouwens dat best veel verandert is, ik begin bijna een prikker te worden zo haha

Dankjullie trouwens voor jullie welkommen :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:00

Ja, toen haar haar eindelijk weer terugkwam heeft ze zich een kleine blessure gelopen in de wei, dus heb haar nu weer 6x gereden. Ze had een dik been en liep een klein beetje onregelmatig, maar dat was na een paar dagen weer klaar. Hebben haar toen nog even laten staan zodat we zeker wisten dat het klaar was.

Maar wat goed dat je L springen bent gegaan! Dressuur gaat idd ook lekker zo te zien ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:00

Welkom Marloes.

Nou ik ga mezelf gelijk een ban geven. Moet weer studeren. Gisteren tot 2 uur doorgegaan en vanmorgen uitgeslapen tot 8 uur.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:02

Succes met studeren PB! Wat ben je lang doorgegaan gister!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:04

gelukkig was die na een paar dagen weer over, en ook fijn dat der haar weer terug is! Ze staat nu dus officieel weer te koop? Wanneer ga je starten of wacht je nog een maandje?

Dressuur gaat idd iets te lekker. Ik kwam gisteren de ring noguit en zei meteen als dit een wp is weet ik het niet meer, 182 en 190 punten. Heb me rotgelachen. Maar ik moet eens wat serieuzer worden, wat betreft dressuur.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:15

Ik had Marum opgegeven, deze zaterdag. Ligt er wel aan hoe het gaat deze week, meld liever af dan dat ik daarna weer met een blessure zit. Ze is gewoon te koop, maar hebben haar nog niet op internet staan. Vind het ook niet erg als ze via een sporthandelaar weggaat, hoor steeds meer verhalen over door kijkers in de prak gereden pony's, dat is het risico aan verkopen.

Volgens mij ben jij vrij serieus met dressuur hoor, als ik je zo hoor. Je hebt er alleen lol over, maar dat is toch niet meteen niet-serieus :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:29

oh ja ik snap je wel, het is te hopen dat het goed gaat toch? Dat vind ik zo jammer aan verkopen, ze worden nog wel eens kapot gereden.. Om die reden zou ik liever een jonger meisje/jongen op vinet zien, die van alles wel wat wilt gaan doen maar niet zoveel ervaring heeft. Ze is voor zo'n ruiter een geweldige leerpony!

Ik serieus met dressuur? Haha mirth, je moet me thuis eens zien rijden :P de basis vind ik nog wel leuk om te doen, maar dan geef ik het meestal al op haha. En dat stukje moet eigenlijk nog net iets beter, daarom moet ik iets meer trainen in dat stukje. Ik vind winnen/prijs rijden leuk, maar de rest van dressuur echt niet..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:57

Goedemorgen :)

Vief: Gelukkig leef je nog :D
Mirthe: Netjes van je rondjes met Ul en succes met je PO
Marloes: Welkom!
PB: Succes met studeren

Ik ga mezelf ook maar weer bannen, heb vanavond ( }:0 ) een tentamen dus ik ga nog maar even flink leren

:wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:37

WL: Succes met afstuderen, lijkt me inderdaad lastig om jezelf ertoe te zetten.
Pb: Zou ik van jou nog een pb-tje met het nummer van die Godfried mogen?
Mistid: Ik heb van het weekend dus gehoord dat er echt mensen zijn die express naar paarden gaan kijken die al heel hoog lopen zodat ze er een keer op kunnen rijden, zonder ook maar enigzins de intentie te hebben om zo'n paard te kopen. Echt schandalig vind ik dat :n.
Marloes: Welkom. Op zich vind is dressuur ook wel leuk, maar ik kan het gewoon niet. Ik heb gewoon een te slechte houding en geen gevoel ervoor :o.
Anthea: Dan ben je inderdaad wel laat met leren, veel succes met je tentamen.

Het weekendje weg was onwijs gezellig, heerlijk gegaloppeert in de bossen, nog een pad gevolgd wat uitkwam bij Maarsbergen en daar een hindernisje gesprongen: Boom, kuil met waterplas en gelijk weer een boom, Bandido was gelijk wakker en ging er soepeltjes over.

De paarden hebben ook de tijd van hun leven gehad, ze hebben met 5 ruinen op een wei van bijna 2 hectare gestaan, dus dat was feest de eerste dag :D . Alle paarden waren heel leuk met elkaar en ze hebben wat af gekrauwd, Bandido en een andere grote ruin verdeelden de leiderschap over de kudde.
Toen we weggingen stond Bandido als een gek te brullen naar de anderen, terwijl hij dat anders eigenlijk nooit doet, wel leuk om te zien hoe ze zo gauw een kudde kunnen vormen :).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:22

Hoi,

marloes welkom
Evie heeft leuk weekend gehad!
Anthea succes met leren
Mistid ik heb mijn ruin ook niet via internet te koop maar bij een soort van bemiddelingburo. Kan je wel pb ´en als je interesse heeft. Zij zoekt vaak ook hoger geklasseerde pony´s en verkoop alleen kwaliteitspaarden-pony´s. Je pony blijft gewoon thuis staan en zij zoekt de juiste ruiter erbij. Voordeel is dat je grote kans heb dat zij naar het buitenland gaat. Dat vind ik positief want wil hem niet graag in de buurt zien.
PB ook sterkte met leren.
bianca mooie foto´s weer van Bull. Merk je karakterverandering sinds hij gecastreerd is?

Ik heb vannacht heerlijk geslapen in mijn eigen bedje. Was volledig knock out. Vanmorgen de mededeling gedaan dat ik weg wil van de vereniging. Toen duidelijk was dat ik zelfs de sgw en mijn startkaart ging opzeggen als ik niet per 1-7 over mocht was het wel duidelijk. Af en toe moet je gewoon even heel duidelijk zijn. De vereniging waar ik naar toe wilde gaat hem niet worden want ze willen wel dat ik in Drenthe blijf rijden. Ben ook per direct met springles gestopt dus zoek nu een nieuwe instructeur. Dat wordt wel weer een lastige. Maar het lucht wel op. Ben die soap zo zat.
Vanmorgen 10 min de merrie gereden en die had niet veel zin dus maar weer gestopt. Morgen weer een dag. De hengstigheid duurt nu wel ruim een week!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:38

Goeiemorgen!
Vandaag lekker uitgeslapen, zo naar college en daarna naar Vorstin. Morgen kruip ik er weer op :)
Zag ook mijn starttijden voor Vrouwenpolder, die zijn echt lekker :D Hoef pas laat te dressuren en heb ruim voldoende tijd om alles te verkennen zonder te haasten!

Dat is inderdaad belangrijker PB.
Wat een druk weekend Benthe! Jammer dat je niet fijn reed, maar wel lekker dat je 2x foutloos was. Jipje heeft er nog zin in op zijn oude dag :D
Lekker dat je zo fijn gereden hebt Noor! En veel plezier vast bij je ouders :D
:(:) Succes Lotte! FF bikkelen en daarna ben je lekker klaar!
Welkom Marloes
Succes met organizen Mirthe!
Fijn dat je nog leeft Vief :D Wel zo gezellig :D
Succes met leren Anthea!
Lekker weekend dus Evie! Daar in Maarsbergen mag je toch helemaal niet komen dacht ik?
Dat zal wel voor opluchting zorgen Caroline! Fijn dat het nu duidelijk is!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:40

Maarsbergen is idd priveterrein. Gek dat je daar via een (ruiter)pad kon komen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:50

caro29 schreef:
bianca mooie foto´s weer van Bull. Merk je karakterverandering sinds hij gecastreerd is?

dat niet echt, hij is nog steeds eenkennig, maar een "ruin" los naar stal laten lopen is toch beter dan een hengst. Daarbij, mocht hij in paniek schieten op wedstrijd dan heb ik een hengst onder me reet, ook dat was het me niet waard. Hij is nog steeds bang als andere paarden op zijn zicht rech af rijden, maar dat zal langzaam moeten slijten denk ik met ervaring. Hij was zowieso al niet "echt" hengst in gedrag, dus andere paarden kunnen er gewoon bij staan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:13

Hij kan nog wel een half jaar last hebben van hormonen hoor Bianca. Onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat tot een jaar na castratie een ruin nog evt. kan bevruchten. Amati is nu iets meer dan een jaar geleden gedaan en pas sinds paar maanden merk je dat hij hormonen volledig kwijt is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:21

Zo, de langverwachte brief van de KNHS ivm SGW Markelo is ook binnen. :o
Eigen schuld, dikke bult maar ben nog steeds blij dat ik zo gehandeld heb ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:23

Waarschuwing? Wat had je ook al weer op je kerfstok?