[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:20

texelse schreef:
MargreetW schreef:
Jullie hebben toch ook nog een vakantiehuisje Margriet? Hoeveel slaapkamers zitten daarin, want kennissen van ons willen ook wel een weekendje mee. Die gaan meer voor Texel culinair denk ik.

Ons huisje heeft 2 2-pers.slaapkamers (en een badkamer met een 2-persoons bubbelbad!!!)
Laat maar horen als jullie wat willen. Het is nu nog vrij. Als je geinteresseerd bent kan ik je wel het nr. van de vvv geven waaronder het staat. Dan heb je door de foto's een idee van hoe en wat het is.

klinkt wel lekker!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:23

Even wat bijgelezen, zag vooral veel leuke cross-verslagjes :D

Caro: Wat vervelend dat je nog steeds niet kunt slapen :(:)
Shanouk: Jammer dat Vorstin weer zo sterk was. Ik heb nog nooit iemand met een fietsband zien rijden, dus geen idee of zoiets je zou kunnen helpen..
Mootje: Lekker dat je vrij gevraagd hebt!
EB: Succes met oppassen. Ik blijf vogels toch een beetje gekke huisdieren vinden. Kun je ze wel makkelijk vangen ;)?
Bianca: Arme hond.. :(:) Hopelijk valt het mee!

Om aan zo'n wedstrijd mee te kunnen doen moet je inderdaad studeren en minimaal L niveau gestart in het springen + dressuur (officieel). De cross zit er normaal gesproken niet bij, was extra omdat het daar op het terrein zo goed kon :D
Je rijdt in een team van 3 mensen en er worden lootjes getrokken of je als 1e, 2e of 3e op een paard zit. Elk paard doet aan 3 rondes mee met in elke ronde een ander team op zijn rug. De beste per paard gaat door naar de volgende ronde. Wij waren helaas alle 3 niet door met springen en dressuur. Had met de dressuur wel een leuk paard maar had een 3e ronde getrokken en paardje had de pijp wat leeg. Liep sowieso al snel te diep en slecht in te buigen. Springpaard was super braaf en sprong niks hoger dan nodig was en had een heel fijn rondje met mooie afstanden waar niks op aan te merken was. Cross zat ik op een ervaren paard, had nog aan het kampioenschap voor 5-jarigen meegedaan in Duitsland. Enige was dat ie met losrijden een rodeo hield. Of het nou kwam omdat ze zo opgefokt was van haar eerste rondje en even stil moest staan voor de beugels die nog op maat gemaakt moesten worden, ik weet het niet, maar ging goed de lucht in voor 3x := Cross zelf was ie super braaf, gaf een heel fijn gevoel!

Dit was trouwens geen echte buitenland wedstrijd, maar een Duitse wedstrijd waarvoor 3 buitenlandse teams (Zwitersland, Ierland & Nederland) waren uitgenodigd. Ging hierdoor wel iets anders. Zo ook het jureren. Het is in Duitsland gebruikelijk om met zijn 3e te gelijk de proef te rijden in de laagste klassen zo ook dit weekend in de 1e ronde. Bij normale buitenlandwedstrijden zitten er dan 3 juryleden die elk een ruiter onder hun hoede nemen, maar dat was nu niet zo. Protocollen waren er ook niet er werd gewoon een cijfer geroepen aan het eind van de proef. Springen ging ook op stijl. Losrijden dressuur was losstappen op het losrijterrein en in de baan mocht je 4 minuten draven en galopperen en dan de proef in! Springen was losstappen en draven en galopperen als je voorganger de ring in ging. Daar mocht je 2 hindernissen springen uit het parcours voordat je begon. Wel echt een grappig concept :D Paarden werden natuurlijk wel allemaal voor en losgereden en er werd kort wat over het paard verteld. In de eerste ronde trok je lootjes en kon je zelf kiezen wie op welk van de 3 getrokken paarden ging. Later viel er niks meer te kiezen. In het jureren konden we ons niet helemaal vinden.. Waren ook wel wat flauwe grapjes over het NL rijden (en dan vooral de dressuur) al feliciteerden ze ons wel met Adelinde. Echt een leuk weekend gehad :D

Foto's:
Afbeelding
losspringhindernis

Afbeelding
Waterbak

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... 0495_n.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... 8963_n.jpg
Toch nog koninginnennacht gevierd ;)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 02-05-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:34

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:53

:wave: Goeiemiddag

Kom al allemaal leuke filmpjes van crossen tegen :D
BVW: Jeetje wat apart van je hond.
Vief: Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en toch je opdracht vanmorgen nog af hebt kunnen maken ;). En leuke foto's. Wel grappige manier van wedstrijd rijden zo.
Noor en Margreet hebben een nieuwe pup :D
Caro: Wat vervelend dat je steeds zo slecht slaapt.
Margriet ook leuke filmpjes van W :D. C is nog wel wat onrustig in dr koppie. Maar ook nog heel jong, dus dat komt allemaal wel goed :).

Ik heb vanmorgen even wat slaap ingehaald. Druk weekendje gehad ;).
Vandaag lekker een dagje vrij. Vanavond dressuurles.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:53

Noor, Heleen, TG, gaan jullie nog springen in Halfweg?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:21

Wanneer is dat, Roos?
Ik ga zondag naar Venhuizen, lekker dichtbij :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:32

Sann wie bedoel je evie of ik?
De kuil rijd simpel maar is wel diep dus best even goed kijken hoe je rijd :)

Zo heb echt de man met de hamer vannacht op bezoek gehad voel me een partij brak niet normaal hahahah :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:34

Zondag Noor :D , ik start daar voor het eerst na ruim 2,5jaar weer een parcours. Lessen kon deze week niet (al geen springles meer gehad sinds oktober 2010) dus ik hou het makkelijk bij oefen hoog hc en een rondje B.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:35

Zondag Noor :D , ik start daar voor het eerst na ruim 2,5jaar weer een parcours. Lessen kon deze week niet (al geen springles meer gehad sinds oktober 2010) dus ik hou het makkelijk bij oefen hoog hc en een rondje B.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:38

Margriet van Texel (anders wordt het helemaal zo verwarrend): je hebt een Pb.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:40

gr_roos schreef:

Moet vast goedkomen, dan heb je haar weer in vorm voor Schoorl! ;)
Gaan we nog trainen bij Ronald? Wil nog wel voor de cross...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:41

sterker nog: ik heb er 2!!! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:44

Noor, Ik ben vroeger ook wel in Venhuizen geweest. Vond daar nooit zo'n denderend parcours staan. Is dat inmiddels al verbeterd?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:46

Neuh, volgens mij is het niet heel veel veranderd. Maar wel lekker simpel aangezien ik al een tijd niet gesprongen heb. Maar met Nudien startte ik daar altijd graag dressuur hoor. Hadden ze elke maand CH en erg gezellig :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:46

texelse schreef:
sterker nog: ik heb er 2!!! :D

:D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:51

Is goed Noor,moet even de merrie aankijken komend weekend en evt naar Lochem brengen ;)

Kijkt op de kalender en ziet dat er een kans is dat ze met Oudkarspel en de keuring daar ook staat. Duimen dat ze de 9de hengstig wordt en alles in 1 keer goed gaat :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:10

jipje_niekje schreef:
De Veluwse Bron is vlakbij mij Noor ;) Sannn zit volgens mij dicht bij de sauna Drome in Putten ;)

Klopt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:18

Of stond Vero stiekem in een andere wei op zoek naar willige kandidaten bij gebrek aan What :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:34

goed nieuws, de hond heeft waarschijnlijk alleen de heup verdraaid. Ze heeft pijnstillers gekregen dus hopelijk houdt ze zich nu rustig en knapt ze heel snel weer op :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:54

Gelukkig maar!! arme beestje......

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:05

:wave:

druk!

Roos, nope ga naar Castenray. Als jullie gaan trainen bij Roland wil ik wel mee als jullie dat leuk vinden :D

Mo, bedankt voor de filmpjes!

:evaw:

Edit, Evie, Corien, was dat een zwarte met een blesje die erover sprong?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:26

Oeps, het gesticht hier is gesloten :D . De brug op Texel waar de boot aanlegt, is in het water gevallen, dus we kunnen het eiland niet meer af! En er kan niemand meer op........ weinig sgw-gerelateerd, ik weet het, maar ik vind het toch wel heel bijzonder.

http://www.teso.nl/index.php?option=com ... 94&lang=nl
Op de onderste foto van de webcam is het opstelterrein in Den Helder te zien, en er willen toch nog wel wat mensen het eiland op zo te zien.... Er is op de foto's verder niet te zien wat er aan de hand is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:32

Texelse :=
Karen ja! Kan goed bewegen man!! Hahah

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:39

hihi Texelse! Voel je je al een gevangene :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:47

Nog even en ik ga ik zwart/wit gestreept, of in een dwangbuis!! :+

Maar zoals ieder nadeel heeft ook dit een voordeel; ik liep al te haasten omdat er 2 pony's en 1 paard naar de springles moesten, in 2 verschillende lessen/uren, en die drukte valt weg, dus heel relaxed opeens allemaal.
Maar ja, wel heeeeeeel jammer dat de springles niet doorgaat, want ik was echt benieuwd of de jonge beestjes (pony's) alles van de vorig springles een beetje goed hadden laten bezinken.
Laatst bijgewerkt door texelse op 02-05-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt