[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:30

aan dit heerlijke weer te zien ga ik toch maar liever naar de binnenbak idd *LOL*

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:36

Ik ga het nog een keer probveren want ik geloof dat we elkaar nog steeds niet helemaal begrijpen...
Ingrid, ken je mensen die officieel starten? Bij welke vereniging/club zijn die aangesloten dan? En zit daar ook meteen een manege aan vast? Bij ons in de buurt (en als ik me niet vergis op de meeste plaatsen in NL) hebben rijverenigingen en clubs nl niets te maken met maneges...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:39

Bij ons wel een beetje, omdat verenigingen vaak gebruik maken van de binnenbak van de manege in de winter.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:41

bij ons helaas niet, 's winters moeten wij gewoon in onze eigen verenigings bak rijden, er is wel één manege hier, die heeft een binnebak, maar die hebben zelf ook lessen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:51

ingrid, dan zit je gewoon op een ongelukkige locatie, ik zou ook niks voelen voor manegelessen.
Bij mij in de buurt heb je wel meerdere verenigingen met prima lessen, dan is dat altijd wel leuk voor erbij. Daarnaast blijf ik ook wel priveles rijden, daar kan je toch net even wat meer doorpakken.

edit, ik rij wel bij een vereniging zonder binnenbak dus wij bikkelen de hele winter door in de buitenbak. Volgend jaar gaat de contributie omhoog omdat de winsters nu zo mild zijn dat er bijna geen lessen worden afgezegd zodat de instructiekosten omhoog zijn gegaan Clown
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 21-03-08 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:52

Ik geloof niet dat het me gaat lukken vandaag...
Wij hebben als vereniging een terrein met buitenbak. Daar worden in de zomer ook de lessen gegeven. In de winter wijken we uit naar een binnenbak (geen manege).

Ben er weg van...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:55

ik snap wal wat je bedoelt, de binnenmanege wordt gewoon gehuurd van een bedrijf (manege/pensionstal oid) en dat staat los van het verdere gebruik daar. In die periode kon er bij onze club (heeeeeel vroeger) ook niemand anders meerijden in de les, dat was alleen voor clubleden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:00

Ingridje16 schreef:
Normaal zou een vriendin van me dat doen, maja die gaat mee Clown
Dus dat was beetje probleem, en ik ga niet 5 verschillende mensen me paard laten doen als ik weg ben Clown
Dus nu doet de staleigenaresse hem, hij zal wel 4 dagen buiten staan denk ik, of longeren.
Weet niet of ze tijd heeft om te rijden.
Nouja zolang die maar lekker overdag buiten is ben ik tevreden.

Je had hem hier wel langs kunnen brengen, heb tijd zat om te rijden dit weekend Haha!

Lessen schieten er bij mij een beetje bij in op het moment. Beide trainers kunnen alleen overdag en zitten nogal ver uit de buurt en zijn nogal prijzig. Zit nu gemiddeld op eens in de maand voor de komende tijd als het wil lukken. De rest doe ik thuis zelf met wat gymnastiekwerk enzo Ja
Denk dat ik daar wel redelijk mee uit ga komen voor de komende tijd. Ben toch twee redelijk onervaren paarden aan het opleiden en dus niet zoveel op concours

Bij ons hebben de meeste verenigingen een eigen accomodatie, de twee in den helder iets minder optimaal, maar een km of 15 verderop kun je goed terecht Ja

Ik rij bij papieren vereniging, heb toch geen gelegenheid om vaste lessen te volgen en had er met Otje ook niet zoveel meer aan. En dan is de contributie wel wat hoog en de verplichtingen vond ik ook vervelend, omdat ik en geen lessen volgde en de accomodatie niet gebruikte om te trainen.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:21

Net mijn rapport gehad.. 4 onvoldoendes Boos!
Mijn ouders niet zo blij denk ik.. Ik had met mijn proefwerk van economie 29,5 op 60 snap er echt niks van.. Het ging kei goed! Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:26

Me too. Gewoon een papieren vereniging. Kan ik dus ook gewoon een instructeur uitzoeken die me bevalt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:29

Balen zeg Marieke vooral omdat je zelf wel een fijn gevoel had Ach gut

Ik baal ook.. Dacht eindelijk een mooi wedstrijdjasje. Mooi een maatje groter als de vorige die net te klein was. Is het een lengtemaat verzuip ik erin. Aaaargh frustrerend dit Boos!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:30

Marieke: Wat balen zeg Ach gut Las wel dat je goed geslaagd was bij Superhorse! Pling
Vief: Pff.. fijn dat soort dingen! Ach gut

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:46

Marieke: Onee Verward dat is niet fijn! maar je kunt op het eind van het jaar nog alles goed maken waarschijnlijk?

Vief: Oej.. En nu? heb je dit via internet betseld?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:51

Vief lekker Boos!

Wij hebben hier echt mega veel vereniginen Haha! waar je lid van kan worden met of zonder les.

Onze club heeft allen een groot land waar 2 20-60 banen kunnen worden uit gezet, en een buiten bak.
En de manege verderop heeft te veel lessen om daar binnen te mogen rijden.
Dan maar naar noordwijk daar mag je voor 8 euro in de binnen bak rijden is echt super Haha!

Waar we dus ook nu heen gaan Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:51

Heb hem inderdaad via internet gekocht. Verkoop hem wel weer. 't Jasje is verder prachtig dus daar maak ik me niet echt zorgen om.
Maar had echt gehoopt nu een mooi jasje te hebben. Ben gewoon niet gemaakt voor rijjasje. Zijn zelden getailleerd genoeg en als ze dat al zijn zijn de mouwen meestal te kort. Heb echt al veel jasjes gepast maar valt nog niet mee om wat te vinden

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:59

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:00

viefdepief schreef:
Heb hem inderdaad via internet gekocht. Verkoop hem wel weer. 't Jasje is verder prachtig dus daar maak ik me niet echt zorgen om.
Maar had echt gehoopt nu een mooi jasje te hebben. Ben gewoon niet gemaakt voor rijjasje. Zijn zelden getailleerd genoeg en als ze dat al zijn zijn de mouwen meestal te kort. Heb echt al veel jasjes gepast maar valt nog niet mee om wat te vinden

Bij mij is dat ook zo, heb nu de pikeur en bij ons in de ruitershop hebben ze de mouwen verlengt Lachen
Ik vind hem prachtig Lovers
Heb hem pas sinds een maand ofzo..
En hij is wasbaar, we hebben dit overlaatst geprobeerd en hij is er super uitgekomen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:02

Ik ga snel richting stal Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:03

Ben benieuwd wat voor site dat is Corien!

Maar eigenlijk wil ik gewoon dit jasje alleen dan een die me wel past.
Vind dit gewoon het mooiste type rijjasje dat er te koop is Bloos

Shanna: De Diana?
Want die heb ik ook gepast, vond ik ook wel mooi, maar waren de mouwen ook veels te kort.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:05

De epsom...
Bij mij waren de mouwen ook te kort maar nu zijn ze heel netjes Ja
Ze hebben bovenaan ook een grijs biesje aan de kraag gezet, wat het toch net iets chiquer maakt Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:30

Goeiemiddag Doei!

Idd wat een weertje Boos! De bak is hier weer een zwembad.

Onze vereniging heeft ook alleen een buitenterrein. In de winter huren wij voor 11 uur in de week de binnenbakken van de manege hier in Haaksbergen. Dan lessen we dus puur en alleen met onze vereniging daar en rijden er geen pension -of manegeklanten mee. We zijn nu weg bij die manege omdat de bodem daar echt zoo slecht was, dat het niet meer verantwoord was om er te rijden. We rijden nu weer buiten.

@ vief: dat is wel heel erg balen zeg van dat jasje. Ik heb daar gelukkig geen last van maar kan me voorstellen dat j er ziek van wordt.

cleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:54

Goedemiddag. Ik heb altijd met zijn tweeën les. De ene week dressuurles en de andere week springles. Ik heb niet meer via de club les en vind de situatie zoals die nu is heel fijn. Bij mooi weer hebben we thuis les. Dus dat scheelt vooral zomers ook veel tijd.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:35

Bij ons is het ook wel mooi geregeld wat betreft manege/vereniging. De accomodatie is van de vereniging en er zit een beheerder op die de accomodatie huurt. Hij heeft daar zijn eigen paarden en pony's waar dus manegelessen worden gegeven. Ook heeft hij pensionklanten, die hoeven in principe niets met de vereniging te doen, behalve dan als ze dan een startkaart willen.
De leden van de vereniging (dus met eigen paarden) kunnen lessen volgen, maar het hoeft niet. Er zit ook verschil in contributie. Wel mogen alle leden onbeperkt vrij rijden buiten de lessen om.

Corien, ik heb misschien wel belangstelling voor je fleece deken Lachen Moet er nog even over nadenken haha Knipoog

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:59

@ Vief: dat is balen zeg! Welke pikeur ? Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:20

Goeiemiddag!
Wat een ****weer!

Vreemd dat je startkaart opgezegd is JN
Ingrid, ik vind dat je geen gelijk hebt wat betreft dat er hier geen leuke verenigingen zitten. Er zitten in Zuid-Holland juist hartstikke leuke verenigingen! Ik zit zelf bij de Palensteynruiters, en dat is echt een onwijs leuke vereniging!
Jammer van het jasje Vief!

Ik ben er uit met Vorstin Haha! Het was gewoon mijn eigen schuld dat ze niet lekker liep en niet constant beneden bleef lopen. Ik was te druk met mijn handen! Als ik mijn handen doodstil hou, en gelijke druk blijf houden, loopt ze heerlijk!
Morgen komt de ponymeter voor Vorstin, en ik ben echt benieuwd hoe groot ze is Haha! Ik weet echt niet wat ze nou is: een pony of een paard, maar het zou fijn zijn als ik mijn laatste ponyjaar gewoon nog pony's kon starten!