[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:31

dacht ik wel :) twas ook maar een grapje :p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 11:34

Haha anders had ik het wel gefixt hoor :p
Ik zou als je kan natuurlijk naar de tent komen op vrijdag avond. Die groep moet echt super goed zijn. En ruiters & grooms mogen gratis binnen. Dus als ge de kans hebt :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:59

ah dat kunnen we eens doen :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:05

Hey Prietpraat nee ik ga niet naar Chap*elle aux Sa*bots. Jij wel? Zou dat weekend alleen moeten gaan en daar heb ik niet echt zin in om dan zo ver te rijden. Heb mij wel ingeschreven voor de OCC in Brugge maar weet nog niet of ik ga starten. Hangt nogal van het weer af :Y) Niet zo fan van de bodem daar. Pony stond op Ma*rchin zelf, wij zaten er zo een tien minuten vandaan. Volgende op de planning wordt wrs Marchin (26/6) en dan misschien toch wel Ge*nk in juli als alles goed blijft gaan :o

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:47

Wat vind je dan verkeerd aan de bodem in Brugge? Want ik sta daar vlak bij en ga er veel gaan rijden en ik vind de bodem juist altijd goed liggen :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:17

Wel op zich vrij droog maar heb idee dat het daar na een lange droge periode wel heel hard kan liggen (en als je dan dus pech hebt, met putten…), zo was het twee jaar geleden toch :) (de cross dan hé)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:58

Wel weinig ingeschreven voor de occ precies!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:58

15 in de occ60 en 40 in occ80.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:21

Ja, ze zijn hier aan het werken aan de elektriciteit waardoor een deel van het parcour niet bereikbaar is, wss daardoor minder inschrijvingen! Het ging zelf eerst niet doorgaan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:38

Ik ben ook nog niet zeker dat ik ga na chap.elle, hangt van het weer af, ga niet zo ver rijden alleen (allz tis niet suuuper ver, 130 km).

Naar brugg.e had ik geen zin om te gaan eigenlijk :o.

Maandag jupmping, gisteren nog wat gesprongen omdat het al hele tijd geleden was. Eerst goed, het laatste paar keer gestopt :/. Moest in de zandbak rijden en ze werd al wat moe en ze vond het lastig. Maar al bij al wel tevreden. Op mn eentje springen is niet voor mij weggelegd :+. Kwas gisteren nog dapper eigenlijk :Y).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:52

Ik ga terug beginnen met springles. Ene keer privé en andere keer bij de club. Al is dat laatste vooral parcourtjes rijden om beurt en leer ik bij Bert meer.
De laatste weken is mijn "strakke planning" fiks in de soep gedraaid nu de vriend weer thuis is. Als ik werk vanaf volgende week ga ik toch proberen opnieuw meer ritme te krijgen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

Oei :D Eiste hij de meeste aandacht op uw vriend ;)?

Hier reed is regelmatig mee de in les van de club maar die gaat niet meer door :(. Valt wel tegen want ze had daar echt deugd van van zo regelmatig wat te springen (en vooral ik). En iedere week privé les gaat wat duur uitvallen :+. Ik zie nog wel :)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:35

Hij vindt dat er met 2x/week rijden al tijd genoeg in kruipt :+ Eigenlijk wil hij liefst dat ik in zijn weken thuis niks doe, hooguit een buitenritje en om de dag naar de weide voor controle. Hij snapt niet echt dat je daarmee geen wedstrijdconditie opbouwt "dat loopt buiten dat is toch hele dag training". De paarden vinden zijn idee absoluut prima, lekker veel vakantie :)) Maar ik wil toch iets meer routine als in 2x les en minstens 1x buitenrit per week.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:56

Winnie: mag je vrij gaan trainen op het crossparcours van Brugge? De wedstrijd vind ik daar qua bodem ook niet ideaal, zandbodem in augustus is meestal beenhard, maar nu zal het er nog wel goed liggen denk ik.

Wil graag eens vrij gaan trainen bij VM maar mijn crossmaatje en ik vinden geen datum die past in ons beider agenda's ;) mocht iemand van jullie zin hebben om bv volg week vrijdag tot ginder te gaan, graag! Ik werk niet op vrijdag dus ganse dag is mogelijk...
Ik heb dinsdag ook terug springles, weet alleen nog niet of mijn gevoel daarbij *\o/* of -O- is...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:01

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

M'n 17 jarige springpaard, die ik al 10 jaar heb, en ik persoonlijk de leukste en beste vind om te rijden en springen (en de enige waarmee ik kan springen :+ ) is EINDELIJK, na 3 jaar proberen, drachtig gescand!!!

Binnen drie weken controle dus bon, er kan nog veel mislopen, maar het is toch al een eerste stap!

Ben SUPER blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:43

Zijn er ook lage hindernissen bij VM? Weet mijn uren nog niet maar als ik vrijdagvoormiddag werk ben ik rond 13u30 zeker thuis en kan ik in principe tegen 14u30 met paard vertrekken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:07

Antonius schreef:
Winnie: mag je vrij gaan trainen op het crossparcours van Brugge? De wedstrijd vind ik daar qua bodem ook niet ideaal, zandbodem in augustus is meestal beenhard, maar nu zal het er nog wel goed liggen denk ik.

Wil graag eens vrij gaan trainen bij VM maar mijn crossmaatje en ik vinden geen datum die past in ons beider agenda's ;) mocht iemand van jullie zin hebben om bv volg week vrijdag tot ginder te gaan, graag! Ik werk niet op vrijdag dus ganse dag is mogelijk...
Ik heb dinsdag ook terug springles, weet alleen nog niet of mijn gevoel daarbij *\o/* of -O- is...

Ik wil gerust vrijdag avond vanaf ene uur of 5 :j! Zonder paard wel ;).

Uw springles wordt vast *\o/* ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:08

Varekaj schreef:
Hij vindt dat er met 2x/week rijden al tijd genoeg in kruipt :+ Eigenlijk wil hij liefst dat ik in zijn weken thuis niks doe, hooguit een buitenritje en om de dag naar de weide voor controle. Hij snapt niet echt dat je daarmee geen wedstrijdconditie opbouwt "dat loopt buiten dat is toch hele dag training". De paarden vinden zijn idee absoluut prima, lekker veel vakantie :)) Maar ik wil toch iets meer routine als in 2x les en minstens 1x buitenrit per week.

amaaie daar zou ik nie mee kunnen samen leven hahahaa :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:09

Steph1989 schreef:

M'n 17 jarige springpaard, die ik al 10 jaar heb, en ik persoonlijk de leukste en beste vind om te rijden en springen (en de enige waarmee ik kan springen :+ ) is EINDELIJK, na 3 jaar proberen, drachtig gescand!!!

Binnen drie weken controle dus bon, er kan nog veel mislopen, maar het is toch al een eerste stap!

Ben SUPER blij!

Proficiat!!!

Hier op stal gaan we ook voor het derde jaar opnieuw nog eens porberen met de nu 18-19 jarige merrie. Laten we hopen hier ook derde keer goeie keer ;).

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:13

Je ziet, het is nog mogelijk ;) !

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:42

Steph1989 schreef:

Ben SUPER blij!

Super! Gefeliciteerd!! Welke hengst was dat nu weer? Moest onverdund en zo vers mogelijk zijn zeker?

Varekaj: Ik ben nog niet van VM geweest dus geen idee wat daar staat, heb enkel op FB nog maar fotootje gezien... Jij kan er dan rond 15u30 zijn als je niet moet werken? Dat moet voor mij ook nog net lukken, moet mijn dochter ten laatste om 18u30 van school afhalen, is klein half uurtje rijden van bij vm. Dan haal ik ze wel met de camion af, vindt ze spannend :)

PP bedankt voor het aanbod! Maar dat zou dan wel betekenen dat de dochter mee moet, want anders ben ik te laat in de opvang en ik veronderstel dat je niet veel zin hebt om met mijn mormeltje op stap te gaan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:38

Klopt idd, dan ben ik daar rond 15u30. Ze zouden alles mailen maar nog niks gehad. Dinsdag begin ik om 8u50 dus ik zal het dan wel weten, dat hoop ik toch. Zal anders eens mailen welk type hindernissen er staan qua hoogte, dan weten we dat al.

Doet me eraan denken dat ik me nog moet inschrijven voor de les van dinsdag op de club.

PP: behalve er over zeuren doet hij niet veel. Dat is ene oor in en andere uit bij mij. Het scheelt ook dat ik nu nog vooral dressuur doe en daar heeft hij niks mee, springen en cross vindt hij leuker om te zien. Als ik daarvoor ga trainen heeft hij wel meer interesse, ook om naar wedstrijd te komen kijken.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:38

@antonius: ik ben daar lid, maar moet wel 10 euro betalen voor te trainen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:01

Buitenrit gedaan, 8km op een uurtje. Veel stukken in stap maar bij de galop een piek gehad van 35km/u. Helaas was dat niet de bedoeling en heb ik hem op een veld moeten omtrekken om hem stil te zetten. Puur joligheid, maar eerste werk is dus controle weer goed krijgen. Hij reageert op zich wel en vanuit handgalop krijg ik hem goed stil. Alleen wanneer de gas open gaat heeft hij er iets teveel lol in en is de remweg te lang naar mijn zin. Als ie dat flikt in een cross is het vragen bij een foute afstand om ergens overheen te donderen en ongelukken te krijgen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 21:32

Hier al een eerste goede dag!

Dressuur was goed, nog wel wat foutjes maar beter al als de vorige keren. 14de plaats met 9p verschil van de eerste.
Toen springen, ik keek er echt tegen op. Het stond niet super hoog, maar ja die berg op/af maakt het toch altijd wel wat moeilijker.
Foutloos rondje!
Nu staan we op een 6de plek. Ik ga er alle sinds morgen niet echt voor rijden. Tuurlijk ga ik wat meer gas geven op de galopstukken. Maar ik wil graag met een goed gevoel rondkomen in ons eerste rondje J. Dus daar doe ik het voor!