[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:44

Ja die heeft er zo'n zin in!

Texel ook leuk. Heerlijk weekendje weg en leuke cross.

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:59

Oooh die frustratie begrijp ik heel goed! Wat oliebol joh!! :(

Beterschap susan, hopelijk kan de orthopeed iets betekenen.

Hier gaat ie goed! Heb zo genoten van SGW Norg. Daar tussen geen tijd moment gehad om nog te trainen maar Coco gaat mij hopelijk helpen op Texel!

Wij gaan ook morgen met de boot. Hoe laat pakken jullie Carola? Ik moet 's ochtends werken dus kunnen pas hopelijk half 5 met de boot.
Wel super zin in!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:04

Wij pakken 'm begin van de middag als 't even mee zit.
Wil de 3 jarige hier nog rijden. Alles moet gemest worden en vast nog wat laatste dingen. De 5 jarige heeft en weekend rust vanaf vandaag. Verdient ze ook wel een keer

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:30

Aaaah hopelijk wat meer duidelijkheid bij de orthopeed. Flinke klapper gemaakt dus..

Veel plezier en succes op Texel meiden! Wil ik ook nog is doen!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:24

Oh wat ontzettend balen zeg! Gelukkig pees nog heel. Maar snap heel goed dat je dat flink poedersuiker vindt door toedoen ander paard. Hopelijk herstelt het snel!

Veel plezier op Texel!

Ik heb vanavond dressuurwedstrijd met mijn andere merrie en dan volgend weekend SGW Neede. En tussendoor nog paar dagen Schotland, dus genoeg leuke dingen in het vooruitzicht :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:09

Vainquer dat is ontzettend balen

Hopelijk knap je snel wat verder op Susan

Iedereen succes op Texel

Ik heb afgelopen weekend de oefencross van Renswoude gereden. Merrie was flink stout dus het was een goede oefening en hopelijk laat ze het nu.

Dit weekend heb ik mijn M debuut in gorssel. Ik ben er nu al een beetje zenuwachtig voor

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:24

Snap de frustratie en teleurstelling Vainquer!
Leuk voor je man Susan! Ik start ook B in Beesd :)
Gaaf weekend texel, alvast succes voor iedereen die daar start :D

Ik heb alleen nog Lisse en Beesd staan en dan gaan we weer springen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:23

@Vainqueur, wat ontzetten balen joh... Klinkt gelukkig als een ‘gunstige’ blessure, maar blijft oliebol als je beest iets heeft :(:)

Veel plezier voor alle Texel-gangers! Gaaf!

Ik heb vanavond een fijne springles gereden en afgelopen weekend nog een crossles gehad. Ben wel klaar voor Gorssel hoop ik! Mag zondag eind van de middag, is er nog iemand van jullie dan?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:33

@Susan: beterschap, hopelijk knapt het snel weer op, en zit je snel weer te paard!

@Vainqueur, wat balen! (ik heb ooit een paard met een gescheurde strekpees gehad, daar heb ik uiteindelijk weer mee gecrossed *D dus het komt vast goed, maar altijd balen dat het zo veel tijd kost)

Verder iedereen heel veel succes dit weekend op alle wedstrijden.

Wij gaan naar Gorssel dit weekend. Morgen ben ik vrijwilliger (ik dacht in de springring, dus misschien zie ik nog wel wat mensen langs komen), en zondag eind vd middag zelf aan de start.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:36

Hoe is het gegaan op Texel en in Gorssel!?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:26

Wij hebben de L gewonnen gister. Vanaf dressuur al 1e. 10 punten verschil uiteindelijk met de nummer 2 *\o/*

En nu onderweg naar het strand :))

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:12

Ik ben ondanks het resultaat tevreden. Gorssel was voor ons nog net een maatje te moeilijk dus ben gestopt maar paard heeft ook veel goede dingen laten zien. Dus ik denk dat het in een net iets makkelijkere cross helemaal goed komt in de M

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:25

Maar dat water in het M was ook niet lekker, met een tegenligger tegen komen. Zag een filmpje van iemand die erin moest springen terwijl er een tegenligger in de waterbak aan kwam.

Ik zou daar niet vrolijk van worden km een cross zo uit te zetten..
Maar ik heb 'm zelf niet gereden dus kan er niet veel over zeggen. Al zou m'n keuze van wat ik er nu over weet niet snel op die cross vallen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:37

Ik heb het water niet bereikt maar voor mij zou iemand tegen komen niet het grootste probleem zijn. Paard durfde niet over de ANWB paddenstoel te springen. Je had opsprong en dan 1 galopsprong paddenstoel dat was even teveel voor haar om te verwerken nadat vanaf 4 al continu geen type vertrouwenssprong was geweest en ze echt al heel veel dappers had laten zien.

Dat is dan jammer qua uitslag maar we hebben veel geleerd en ook gezien dat we qua dik veel kunnen hebben

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:28

Hee wat leuk ;) hier een stille meelezer :)

Ik was gister vrijwilliger bij hindernis 17 ;) Wie weet heb ik dan 1 van jullie wel gezien!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:38

Cioccolato schreef:
Wij hebben de L gewonnen gister. Vanaf dressuur al 1e. 10 punten verschil uiteindelijk met de nummer 2 *\o/*

Gefeliciteerd! Geen problemen dus met schapenhindernissen :P

En Joki, balen! Als is het verder wel fijn dat ie een vertrouwd gevoel gaf. Die opsprong zag er ook wel erg pittig uit.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:08

Uh nee de wol hindernis zat er niet in.... Alleen voor het M en de Z..
Voor niks wol gehaald en geoefend maar vos is er niet minder door geworden _O-

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:32

Gefeliciteerd Carola!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:51

Gefeliciteerd!

Bij ons heeft alles een beetje op een laag pitje gestaan. Wilde me eventjes focussen op het springen.

AS Zondag hebben we een clinic van Jordy Wilken dus ben benieuwd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:56

Dank!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:48

Cioccolato, gefelicteerd met de winst!

Wij hebben fijn gereden in Gorssel. Dressuur helaas niet zo, heel onrustige aanleuning door de vliegen.
Maar foutloos gesprongen en foutloos gecrossed. *D
Wel aardig wat over de tijd: in het mais tussen 3 en 4 bedacht meneer even een eigen alternatieve route :o :+
En het alternatief genomen voor het puntje. Dus dat kostte samen wel wat tijd. Al met al zeker tevreden.

De M route ging dus heen en terug door het water? Als iedereen gewoon doorrijd zou je elkaar denk ik niet tegen moeten komen? Maar anders inderdaad misschien wat spannend.

@Joki: ik was zaterdagmiddag parcourshulp, heb een filmpje van het springen van je. Als je me even telefoonnr pbt, kan ik je die appen als je dat leuk vindt.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:44

Cioccolato, super goed! Netjes hoor om vanaf de dressuur op één te staan en te blijven! Gefeliciteerd!
Goed om te horen dat de meesten (ondanks de uitslag) wel lekker hebben gereden van het weekend! Lijkt mij toch ook wel lastig om een tegenligger in het water te kunnen hebben, ik had in Renswoude dat ik precies tijdens de kruising mijn voorganger tegen kwam, gelukkig gewoon op een grasveldje en met beide wat bijsturen ging dat prima. Maar als je een paard hebt wat gemakkelijk naar een ander toe trekt toch vervelend. Ik weet niet of de mijne het tof zou vinden om het water in te springen als er een ander met veel kabaal doorheen komt. Achja, hoort erbij zullen we maar zeggen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:57

Hahah kelan uuhm waar ging meneer dan heen aangezien er maar 2-doorgangen waren bij het mais haha

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:13

R_emkee schreef:
Hahah kelan uuhm waar ging meneer dan heen aangezien er maar 2-doorgangen waren bij het mais haha

Ergens midden in het mais was er ook een baan dwarsgemaaid. Daar ging ie naar links, zo het gemaaide veld op :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:00

zoo alles weer opgeruimd en uitgepakt van Texel..
Was leuke ervaring maar wij gaan denk ik volgend jaar weer naar Gorssel :)

De dressuur ging echt niet slecht.. krijg je echt enorm slechte punten om je oren.. beetje jammer. Springen gelukkig fijn foutloos.
ik vond de cross wat jammerlijk.. vrij kort, bijzondere hindernissen op plekken dat ik het anders zou doen. Hindernis 1 en 2 midden op een veld met zeer weinig aanleuning. Gelukkig doet Coco dat super.

Met het einde in zicht ging het even minder. De veerboot hindernis vond Coco heel eng. Wapperend zeil en glinstering ofzo.. daarna maakt ik zelf nog een hele domme stuurfout waardoor ik niet goed recht voor de stro tunnel kwam. Dus daar ook nog een fout. 'Gelukkig' maakte het niet echt veel uit wat ik in de cross deed omdat ik toch geen winst kon halen door die belabberde punten 8)7

Ik vond het zeker een leuke ervaring om heen te gaan en we hebben gezellig gegeten en rond gereden daar maar voor de cross ga ik er niet meer voor terug :)