[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:17

@ Karen Over Tg hoef je geen zorgen te maken als hij bij Patrick staat. Het is een 5 sterren hotel voor paarden ook qua verzorging. Ben er een paar keer geweest want het is maar een half uurtje hier vandaan en het is daar echt top.
@ Evony ik heb idd ook bij hem gelesd. Echt jammer dat hij geen tijd heeft
@ Eef welkom terug. Gave foto's.

Vanmorgen les gehad dat ging slecht. Instructrice keek haar ogen uit want La Diva was boos! De spaanse pas kunnen we ook in draf. Uiteindelijk besloot madame maar mee te werken. Ook een beetje mijn schuld want na het drama met mijn ruin ben ik niet echt gemotiveerd aan het dressuren geweest. Net nog even bij de opfok wezen kijken. Is wel een oude schuur maar de paarden kunnen zelf in en uit lopen en als de paddock te nat is gaan ze naar een andere schuur en kunnen ze de hele winter zelf de wei op om te ravotten. Denk dat hij daar wel heen gaat. Echt een no nonsense man en dat mag ik wel. Prijs is ook goed :(

daNiielle_

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:48

Jammer zeg van je les Caro.
Lijkt me een goede plek voor je paard. :j

Zo, Tessa hing vandaag ook even de diva uit.
Ik haalde ze samen uit de wei, ze gaan echt al jaren samen naar binnen en buiten, ze kunnen goed met elkaar.
Vandaag was dat toch even anders, ik wilde ze draaien zodat ik het hek dicht kon doen..Perfect liep volgens Tessa niet genoeg door. Wat deed ze.....Greep ze Perfect vol in haar nek. :(:)
Zit geen grote wond, maar wel erg diep.
Baal er flink van, Perfect is altijd al zo bang en onderdanig naar andere paarden, nu durft ze ook niet meer in Tessa's buurt te komen. Ze stond helemaal te trillen.

Daarna nog even onverwachts een buitenrit gemaakt, en dat ging echt super hard. :oo
Volgens mijn sports tracker een maximale snelheid van 36.6 km per uur.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:49

Evie welkom terug!!
Noor raar paard die jerlias :P
Caro paard was dus lekker dwars :(

Da is net weer geweest, heeft nog een spuit gegeven, heb er zelf ook 2 gehad dus dat ken ik zelf doen. (Ha op stal is wel handig)
Ik spreek julie morgen :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:21

Avond!
Ik heb de paardjes weer gedaan, heb Yentil ook maar even netjes gemaakt (oortjes en manen enzo) dus die staat er ook weer netjes bij. Ze is ook altijd helemaal blij als ik met haar bezig ben <3

Noor: Balen dat Jer geen zin had
Caro: Leuk he een dwarse merrie ~~}>
Corien: Hopelijk is Jack snel weer hersteld
Evie: Gave foto's!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:39

Goedenavond.
Mootje: de teller staat inmiddels op 2, heb hem gelijk even bijgewerkt :) .
Vief: Leuk dat ej zo gratis rond kan reizen
Joki: lekker gesprongen en ook goed voor het vertrouwen, triple's zijn de fijnste hindernissen die er zijn imo.
Caro: Fijn dat je zo'n mooie opfok hebt gevonden.
Danielle: lekker gescheurd zo te lezen :D .
Corien: Hopelijk gaat het snel beter met Jack.
Anthea: Leuk al die aandacht voor Yentil :) .

Had van tevoren gedacht vandaag lekker uit te rusten maar niets was minder waar, vanaochtend al vroeg mijn bed uit en om 9 uur op mijn paard voor springles, wel heel fijn weer springen bij mijn eigenvertrouwde instructeur.Toen douchen, lunchen en bijlezen op bokt en weer door naar mijn opaskindjes om half 2 waar ik tot 7 uur op gepast heb. Was wel heel leuk om hen weer te zien en ze hadden op vakantie een mooie handoek met paarden erop voor me gekocht, zo lief :D .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:30

@ Anthea wij moeten onze Diva's maar niet bij elkaar in de buurt zetten want straks gaan ze elkaar nog tips geven. Merrie solliciteerde ook naar een carriere in de westernsport want ze kon ook uit volle galop in de remmen en snel omdraaien. Ik moet voor Oenkerk wel even serieus aan de gang gaan.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:48

Hoi hoi

@ caro je kunt ook een carriere switch maken net als Anky naar de westernsport dus?! Wel balen dat ze zo verdraaid is. Hopelijk krijg je haar weer lekker voor elkaar voor Oenkerk.
@ Evie ik vroeg me al af waarom je nooit meer mee kletste, was vergeten dat je naar Mara ging. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad en wat een gave foto's! Welkom terug!!!
@ Danielle fijn dat je zo lekker rond gecrosst hebt! Wel balen dat je merrie Perfect zo hard beet. Sneu als ze al zo onderdanig en bang zijn. Hopelijk houd ze er niets aan over!
@ Noor wat balen dat Jer geen zin had, hij zal wel denken ; Hallo ik heb mn punten voor de Z2 binnen!!!

Ik heb vandaag gewerkt en had vanmiddag 2 overduidelijke homo's aan de kassa. Dat geeft verder natuurlijk niet maar ik floep er nog wel eens wat uit en zo ook vanmiddag. Meneer kocht een Uvex cap en ik wilde er zo'n tasje bij pakken. Kon er nergens 1 vinden behalve een hele luxe draagtas achtig hoesje van Uvex. Dus ik zeg tegen meneer ; goh u heeft geluk u krijgt een hele chique. Kun je mooi de hele dag met een handtasje lopen! Oeps... was er al uit voor ik er erg in had. Meneer reageerde niet en ik had ook niet het idee dat hij het grappig vond!
Verder net Zeus gestapt en mennnnn wat voelt hij goed! Heb het gevoel hem zo weer op te kunnen pakken. Zo lekker los door zn lichaam en voorwaarts. Van de week maar eens wat meer draven want nu mag het weer! :D :D :D Been blijft koel en dun! *\o/* (doe nog niet zoveel ben al bijna 3 weken aan het stappen op het harde en heb vd een keer gedraaft en een keer gegalloppeert)
Oh ja en we hebben Andor opgehaald! Hij is heel relaxed en is lekker zn hooi en brokjes aan het op eten! Voelt lekker een nieuw vriendje op stal!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:49

Mooie foto's Evie! Zag dat je volgend weekend ook in WW bent. :)
Caro en Noor hebben gekke paarden en Corine heeft een zielig paard!

Pff mij knie heeft kuren, gelukkig maandag naar de fysio..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:51

Hello :)

Vandaag de hele dag gewerkt op een oogstfeest en vanavond naar ruiterfeest in zweeloo :)

Caro: wanneer is de wedstrijd in dorpen precies? En heb jij nog contact met Patrick eigenlijk?
Marijke: fijn dat zeus zo goed voelt :D
Eef: leuke foto's en fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Noor: Jer krijgt beetje sterallures, mag ook wel een klein beetje ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:54

@ evony Ik heb net gereageerd in het wedstrijdtopic. Nee heb momenteel geen contact met Patrick. Alleen als ik hem tegenkom op CC. Zweeloo is wel leuk om heen te gaan. Ik wilde naar de veiling in Sleen maar mag niet heen van moeders. Ik had een leuk paard gezien en zij is bang dat wanneer mij pa en ik gaan we met een paard thuis komen hahaha

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:57

Saar, kans dat ik nog kom is heel klein. M'n bob heeft afgezegd omdat ze morgen om half 8 's ochtends moet werken en het dan toch wel erg laat werd, en had verder niemand achter de hand.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:57

Had het gezien!
Zie jij patrick nog wel eens op concours dan? Heb hem al in geen 3 jaar gezien denk ik. Hahaha zou ook echt iets voor mij en mijn vader zijn :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:58

Mirthe: jammer! Ik weet ook nog niet of ik wel ga, meiden waar ik mee zou gaan willen perse op de fiets omdat ze willen drinken, alleen ik heb de vorige keer ookal gebobt, heb geen zin om te fietsen en heb geen fiets!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:10

@ Evony hij komt wel eens kijken in Westerbork. Heb hem dit jaar nog niet gezien hahaha

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:13

Ik zal me hier ook weer eens melden. Wel bijgelezen, maar geen tijd gehad om uitgebreid te reageren op alles. Dus even een samenvatting van het laatste stukje:

Evie: fijn dat je het naar je zin hebt gehad bij Mara. Mooie foto's ook!
Caro&Noor: hebben maffe paarden!
Corine: wat ontzettend sneu voor Jack!
Danielle: fijn dat je zo lekker rondgecrosst hebt. En zo te lezen gingen jullie bijzonder hard! Wel balen dat jullie paarden niet zo lief voor elkaar waren.
Marijke: dat was inderdaad niet zo'n handige opmerking ;) (maar ik zou hem ook gerust gemaakt kunnen hebben. Ik ben ook niet altijd even tactvol wat dat betreft)
Anthea: heeft haar paarden netjes gemaakt.
Karen: leuk dat je al een nieuw projectje hebt om je zinnen te verzetten. TG mag dus lekker gaan zwemmen.

Pancho liep sinds dinsdag weer helemaal oke, maar helaas heeft hij vandaag zichzelf weer op dezelfde plek aangetikt. Gevolg is dat hij net weer niet goed loopt (een vreemde ziet het niet). Morgen maar even de straat op en neer draven om te kijken of hij goed is. Anders geen wedstrijd en ik denk nu dat starten hem niet wordt. Ik ga geen paard starten waarvan ik denk dat het ergens zeer doet. Vandaag wel wedstrijd gehad met Weltsieger in het L1. Eerste proef ging wel oké. Wat onrustig in de aanleuning. Ik had met mijn vader afgesproken hem wat meer bovenin te rijden, maar dat vind hij nog erg moeilijk om constant vol te houden. Het leverde 187 punten op en samen met nog 4 anderen ex aequo op de vijfde plaats (vd elf). Tweede proef was hij moe en koste het veel kunst en vliegwerk om hem aan de gang te houden. Voor mijn gevoel geen goede proef, maar de jury was van hem gecharmeerd. En dat leverde 190 punten en de eerste plaats op.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:17

Mooi resultaat Sussie! Gefeliciteerd met je wp'tjes en je prijs!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:18

Joki, Hard aanrijden op een triple :? Als je je paard goed moet plaatsen, is het wel bij een triple en dat doe je niet met hard rijden!
Caro, Jammer dat je les niet zo goed ging! Haha, je mag er dus geen één bij kopen _O-
Marijke, :')
Sussie, Twee dikke winstpunten met W, gefeliciteerd!!

Morgen alleen nog mijn badkamer afmaken en dan is mij huis weer helemaal tiptop.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:19

sussie netjes en gefeliciteerd met je 1e prijs (al voelde het niet fijn)
marijke dat is gewoon een goede opmerking. maarja misschien niet zo netjes.

mijn broer is in een opruimfase. heeft gewoon giga veel op mp gezet en gaat nu ook nog weer op zolder om spullen te pakken.. pff nu staat dus heel veel onder. hopelijk is het snel verkocht anders z'n troep in huis haha.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:22

Ach de ene keer krijg je het cadeau en de volgende keer krijg je de punten die je verdient niet.

Mootje: succes met je badkamer!
Mendy: heeft een broer met opruimkriebels.
Mirthe: kan niet gaan stappen, omdat de bob heeft afgezegd.
Evony: gaat vanavond naar een ruiterfeest.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:31

Sussie gefeliciteerd met wps en prijs
Caro welke had je gezien? Jammer dat je les niet zo goed ging
Corien hopen dat jij en Jack snel opknappen
Danielle vervelend dat je paard zo gegrepen is door je andere paard

Mo ik heb altijd geleerd (maar moet bekennen bij mijn vorige instructeur dus of het klopt geen idee) dat je een triple veel meer naar voren kan aanrijden omdat een paard pas laat op hoogte hoeft te zijn. Dat ik het hard noem is misschien niet helemaal goed verwoord, maar in elk geval rijd ik haar behoorlijk naar voren weg en heeft me tot nu toe nog nooit een probleem opgeleverd (maar dat kan natuurlijk ook aan Ferrose haar vermogen en gemak van rekken liggen).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:47

@ Joki deze had ik gezien. Wel weer een schimmel.
http://www.starsaleauctions.com/index.p ... 11&taal=nl
@ corienn kun je jack wel een beetje longeren of moet hij even volledig op rust?
@ Mootje als blijkt dat de oude merrie het niet volhoudt onder het zadel dan mag het pas. Kan eigenlijk ook geen 3 paarden rijden met het werkrooster op dit moment en mijn reuma. Werk steeds boven de 40 uur.

edit: Ik zie nu dat ik weer een goeie had uitgekozen. 1 na duurste paard. Dit was de enige die mij aansprak. De rest vond ik niks.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:54

Caro, wat grappig, dat was ook 1 van de paarden die ik eruit had gepikt!! Las vandaag de advertentie in de hoefslag en ben toen ff gaan neuzen!

Sussie, gefeliciteerd met je wp's en prijs!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:15

Marijke: Ik zadel haar altijd op voor Tessa's stal, daar durfde ze niet meer in de buurt te komen....
Baal er echt van, ze was nou juist net een beetje haar angst kwijt voor andere paarden. En ze kon ook alleen goed met Tessa.
Heb toch ook wel 2 tegenovergestelde dieren....1 dominante agressieve, en de ander zo onzeker en lief. :(:)

Die opmerking is wel heel grappig _O-
En hopen dat Zeus goed blijft lopen!

Caro, leuk zo'n veelzijdig paard. :Y) Dure smaak heb je haha, wel leuk paard.
Sussie, mooi resultaat! Gefeliciteerd. :D

Denk dat het ook aan je paard ligt hoe je het beste aanrijd op een triple.
Paard dat moeite heeft zich lang te maken, kan je denk ik beter in grotere sprongen aan laten komen.
En een paard dat soms vroeg af zet, of helemaal uitelkaar valt weer gesloten aanrijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:24

Hello allemaal!
Ik ben net thuis van werken. Zag toen ik klaar was net een smsje dat ik morgen (straks dus) nog een uur eerder op Schiphol moet zijn, niet 4 uur maar om 3 uur! Dat betekent dus om half 3 weg, en het is nu half 1 dus ik twijfel of ik nog even mijn bed in ga.
Ben blij dat het iig voor goed doel is: Lekker naar Spanje :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:29

In het vliegtuig zou je nog 2 uurtjes kunnen slapen. :j Denk dat je nu dan alleen maar meer moeite hebt met weer wakker worden? :D