[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:06

Afbeelding
Deze had ik trouwens gisteren gemaakt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:07

hier in drenthe is ook niet heel veel te trainen, en kan ook veel sgw's niet rijden door de afstand dus ga dan toch maar voor de gewone concoursen :+

ziet er lekker uit lau!
nu heb ik honger :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:37

Lau, Dat ziet er inderdaad erg lekker uit :9

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:49

@ lau: dat ziet er heel erg zoet uit :P (ik ben niet zo'n taarteter... alleen gek op appel en aardbeiengebak eigenlijk...)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:57

Dat ziet er lekker uit Laura, ookal ben ik niet zo van de taarten. :)

Ik vind crossen ook leuker dan gewone concoursen. Al maak ik wel een verdeling, ik zou graag Vlietlanden en Maarsbergen bv. willen starten. Maar tijdens Vlietlanden is ook de selectie voor de Gelderse. Dus dan gaan die toch voor, start dan alleen Maarsbergen. Vind crossen leuker, maar wil ook gewoon dressuur en springen blijven rijden. Vooral omdat ik haar naar het Z2 wil rijden, alleen in het indoorseizoen dan rijden schiet niet op. ;)
Die regio trainingen bij jullie zijn idd duur, ik had er nog naar gekeken omdat jullie naar mooie terreinen gaan. Maar ik vind het ook te duur. Hier regio midden is ong. 90 euro. Bij jullie 200 nog wat.
Wil wel trainingen gaan volgen ergens, zit te denken om me weer op te geven voor Renswoude. Mooi terrein, doordeweeks en heel dichtbij. Maar moet nog ff kijken. Wil dan alleen niet weer in een beginnersgroepje.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:10

@ evony Je kan in Duitsland net over de grens op zowiezo 2 hele leuke terreinen trainen. 1 bij Neu versen/meppen iedere 2e maandag van de maand vanaf 18.00 voor 5 euro. +/- 35 km vanaf Emmen. In löningen -Ehren voor 10 euro is vlakbij Lingen +/- 65 km. Er is nog een terrein bij Meppen maar daar ben ik nog niet geweest en in Uelsen. Misschien een idee om daar eens te trainen. Ik ga ook dit jaar wedstrijden in duitsland rijden als ik alles rond krijg. Ik heb al een hele lijst waar je kan starten. heb ook al veel info van de KNHS gehad maar dat is van 2010.
@ rowo ja ik train alleen maar ik heb altijd iemand bij mij. Heb wel een keer les gehad van A. vd Schans maar die ging verhuizen en heb vroeger altijd les gehad van P. Kuipers. Vind de regiotrainingen niks

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:17

Ik train ook nooit alleen. Ben wel een paar keer alleen naar het dijkgatbos geweest, maar dat telt niet :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:26

Mootje schreef:
Ik train ook nooit alleen. Ben wel een paar keer alleen naar het dijkgatbos geweest, maar dat telt niet :o

:Y)

Ik train in principe ook niet alleen, daar vind ik mezelf niet ervaren genoeg voor. Rondje Dijkgatbos dan weer wel ;) Zag trouwens ook op de site van V&M Stables dat M-combinaties zelfstandig kunnen trainen op bepaalde momenten :j .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:28

Bij mij is moeders altijd mee. ik heb hier wel een andere instructeur die ook wel crosstrainingen geeft maar die kost 40 euro per uur en daar komt terreinvergoeding nog overheen. Dat vind ik zonde van mijn geld..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:30

Ben wel eens naar Lunteren geweest, nooit alleen. Meestal moeders mee of vriendin. Maar dan doe ik ook niet hele moeilijke dingen, maar waterbak ff oefenen en wat simpelere sprongetjes.
Dat doe ik wel zonder instructeur, maar meer niet. :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:33

Noor, dat is misschien wel wat voor mij. Is dat een leuk terrein?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:34

Het is geen taart :P Dit is gesmoten witte chocolade met een mix van marsmallows, cranberry, gemalen koko's, pistachenoten en amandalen en dan nog even in de over en af laten koelen. :D

Ik probeer gewoon nog veel ernaast te starten. Scheet dat ik natuurlijk meer dan 1 paard heb. Dus kan genoeg afwisselen. Alhoewel ik dressuren vaak maar laat zitten :Y)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:43

Meerdere paarden scheelt met crossen idd, kun je mooi afwisselen. Maar goed, zo fanatiek ben ik dus niet, dus kan k mooi beide doen. En daarnaast vind ik het heerlijk eens een weekend geen concours te hebben. Maart ga k ook niks opgeven, kan me er nu al op verheugen :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:43

TeeGee schreef:
Noor, dat is misschien wel wat voor mij. Is dat een leuk terrein?

Ja, ik vond het heel leuk toen ik er was. En het is inmiddels alweer flink uitgebreid en verbeterd.Niet groot (wel groter dan Nieuwveen), maar genoeg uitdaging!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:44

rowo schreef:
En daarnaast vind ik het heerlijk eens een weekend geen concours te hebben. Maart ga k ook niks opgeven, kan me er nu al op verheugen :+

Mijn moeder vroeg dit weekend nog "Ga je nog wel eens op wedstrijd of hoe zit het?" :Y)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:44

@ lautje dat ziet er wel heel lekker uit...

Ik heb straks waarschijnlijk nog maar 1 wedstrijdpaard dus zal een goede planning moeten maken aangezien de oude merrie eerst een veulen eruit moet persen en daarna moet ik nog kijken of zij weer onder het zadel kan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:45

1 moet er verkocht worden, of wil je gewoon 1 paard minder?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:48

hier hebben we in principe nog wat paarden over. van zomer/herfst zijn er stuk of 4 die onder het zadel kunnen, zelf wil ik er 1, max 2 doen. dus eigenlijk zijn er 1 of 2 over...

hoop dat er keer iemand komt die beetje wil meehelpen hiero met de paarden, qua rijden, maar ben vrij kritisch erin wie we op het erf krijgen daarvoor.. niet de eerste de beste penny in elk geval. en diegene moet in elk geval correct rijden en beetje inzet tonen....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:49

Breng er maar 1tje naar mij toe hoor, Jeroen. ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:52

haha, nee ze blijven gewoon aan huis, aantal worden ook weer gedekt, misschien 1tje niet... maar dan nog kun je er hele zomer/herfst mee rijden..., misschien maak ik er nog wel 1tje klaar voor de PAVO-cup

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:00

TeeGee schreef:
Billy hoe gaat het met je?

Ik ben weer bij :D

Ja gaat goed met me!!! Ik zit te wachten tot ik kan gaan skypen :o , dus tot die tijd kan ik bijlezen want ik ben nog niet bij ;)
En Weule wat een geweldige opmerking weer!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:02

@ rowo de ruin staat te koop. Maar dat loopt niet storm omdat hij alleen naar een ervaren ruiter gaat. daarna zie ik wel of ik er 1 bij koop of niet. Hangt er ook vanaf of de oude merrie weer onder het zadel kan want anders gaat die ook weer mee op CC.
@ weule helaas woon jij te ver weg voor mij...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:06

Fijn om te lezen Billy!!

Laura, ziet er erg zoet uit!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:09

@ billy: welke opmerking, ik maak namelijk vaker 'opmerkingen' :P

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:12

Jeroen ik hou me aanbevolen, maar dat wist je al ;)

Ik ben echt de laatste tijd er helemaal niet aan toegekomen om wedstrijden te rijden, ook wel eens goed voor mezelf.
Terrein trainingen doe ik ook het liefst door de week. Met de ervaren paarden ga ik rustig zonder begeleiding, maar nooit alleen trainen. Met een jong paard vind ik het fijn om er een ander beest bij te hebben om ze een beetje te helpen.
Hoeveel wedstrijden ik het komende jaar ga rijden weet ik nog niet, dat hangt er maar helemaal vanaf welke paarden ik te rijden heb. Tot nu toe alleen Chaam opgegeven maar waarschijnlijk ga ik daar niet naar toe omdat ik dan hopelijk in Nieuw Zeeland zit *\o/*

Hopelijk gaan jullie niet teveel beppen zodat ik het weer een beetje kan volgen!