[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:12

Ziet er goed uit snoek! aha zal eens kijken op startlijsten :)
PB jeetje hoop dat het morgen beer gaat :)
Caro lekker kort ;) Balen van de mensen die je moest jureeren...
Hilde gefliciteerd met je veulen, wel lastige namen idd :=

Zo heb even gereden, in de bak en buiten
Ben benieuwd morgen :)
Heb ook al me tuig ingevet! was hard nodig :Y)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:39

Klinkt mooi Hilde! Namen zijn best lastig dit jaar vind ik! Wij hebben nu Flexibel en Florette!
Dat scheelt wel een hoop geld Caroline! Ik ben wel een keer van PC naar LR gegaan, maar mooi dat ik gewoon mijn coupons op heb gemaakt. De training was trouwens in Nieuwveen! Leuk terreintje (niet zo groot) en lekker dichtbij.
Veel plezier vast morgen Corien :)
Bedankt voor het compliment Mirthe. Ik ben inmiddels al aardig gewend aan mijn dressuurzadel, maar ik hoop toch gauw een springzadel te vinden! Ik zit soms wel achter de sprong, en ga al snel weer zitten. En af en toe gaan mijn benen naar achteren, maar dat is al minder! Rijd daarom ook nog niet met spoortjes.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:31

Ik ben ook terug van een zalige dag cross les ... Rob vond Bull erg goed vooruitgegaan en al veel "manser" geworden.
Ik had de eerste 20 minuten er mijn handen vol aan, rare wappers maken, echt afschieten op de hindernis waarbij ik een paar keer niet fijn meekwam en daarna in de krul achter de hand lopen en het heft overnemen. Een paar keer toch even terecht gezet en op de rem en daarna ging het veel beter. Liep hij fijn van de hand af en konden we in handgalopjes aanrijden.
Een paar dingetjes vond hij soms even wat spannend, maar na 1 of 2 weigeringen was het ook allemaal weer goed.
We hebben van alles kunnen springen in Rob zijn "tuin"... :D
Op het laatst gingen we de piano af, dat vind Bull echter nog wel heeeeeeel Raar... met als gevolg dat hij uiteindelijk twee enorme sprongen naar beneden nam, ik met 1 hand achter mijn zadel ging hangen om mijn evenwicht te houden en Bull vervolgens doodleuk een of andere enorme HUGE boom achter de piano aannam.... :o ...uuhhh kadootje....maar twas niet echt voor onze hoogte bestemd en ik reed er met 1 hand overheen...
In het vervolg wil ik dus ook geen geklooi meer over kleine huppeltjes van onze maestro.... :(

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:33

Ik ben thuis. Was van vanochtend 7.45 tot 20.45 op pad geweest. Eerst even mijn eigen paard poetsen en uitmesten. Toen naar mijn vriendin richting Hernen voor de crosstraining. Ik heb foto's gemaakt, welke wonder boven wonder toch goed gelukt zijn met mijn skills en simpel toestel :)

Daarna paard uit het land geplukt en ingeladen richting mijn instructeur. Les gehad en daar op stal gezet. Gelukkig mocht ik aanschuiven met avondeten :)

Morgenochtend denk ik even op concours van een vriendin kijken en 's middags clinic rijden!

BVW, Gelukkig heb je de rodeo uitgezeten!
Caro, Begrijpelijk dat je niet zo veel wilt betalen :j
Snoek, Fijn dat de training zo goed ging in Nieuwveen.
Jer is vandaag gelongeerd..
Corien, Succes morgen in R'dam!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:57

Shanouk: Wat een gave foto's joh!! 8-) Ziet er super uit!! :D
Mo: Lange dag dus voor jou :) ...
PB: Jammer dat je het paard niet zelf voor mocht rijden.......
Bianca: Fijn dat Bull zo goed aanpakte...

Enne weer een nieuw veulentje erbij dus *D ..

:wave:

Pfff... afstuderen wil niet echt lukken bij mij, heb moeite met het 'verstand op 0 zetten en gewoon doen' :+ .. dat wil nog niet echt.
Wolin trekt al een paar dagen gekke bekken met het hooi eten, dus ik denk dat het wel weer tijd is voor de paardentandarts :j .. Ook komt de osteopaat weer een bezoekje leveren en moet ze weer naar de smid, dan hebben we de hele APK weer gehad ;) ..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:08

Goede nacht :+

Vraagje aan de nacht bakers!
Me vader heeft een renualt kangoo mag ongeremd 522 kg trekken
en Autonoom geremd 825 en middenas geremd 825 kan ik dat dan bij elkaar optellen en dan als nog met mijn trailer rijden van 520 kilo & paard van 500 ?

Wl lekker een apktje :)
Mo dankje! lang dagke geweest dus :O
Bianca lekker gelest dus!

Ik ga snel op bed morgen vroeg op..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:14

Net terug van de veiling en nog niet bijgelezen. Maar wat een enorme teleurstelling voor ons en vele andere verkopende eigenaren. Er waren gewoon geen kopers en op de meeste paarden is niet meer dan 1 of 2x geboden. Zo ook op die van ons. Toen had ik besloten om hem zelf te kopen en zagen ze niet dat ik mijn hand opstak en hebben ze hem afgeslagen. Ik kon wel janken en nu nog steeds.
Ik denk dat meer dan de helft van de paarden is teruggekocht door de eigenaren, de prijzen waren bagger en ik denk dat 80% van de paarden ver onder de waarde is geveild.
Zo was er ook een keur merrie van Scandic uit de volle zus van Krack C, die is gegaan voor 3500,-euro. Hebben op het punt te staan haar te kopen, maar helaas toch niet gedaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:16

Jeetje zeg pb hoe kan dat dan!!
Wat gaan ze nu doen met die vos?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:20

Die is dus verkocht aan iemand die heel erg gelukkig is met een geweldig paard voor geen geld.
Tsja ik denk dat er gewoon iets niet goed is gegaan in het aantrekken van kopers. Wij hebben zelf vaker een veiling georganiseerd (paar jaar terug) en hebben toen maandenlang overal geadverteerd en alle grote handelaren aangeschreven. Deze zijn vervolgens allemaal gekomen en wij hadden echt hele andere prijzen.
Hier is nergens geadverteerd en gewoon het verkeerde publiek. Veel hobbyruiters en geen serieuze kopers.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:21

Jeetje dat is dan echt zuur zeg! :(
Maare ik zie je morgen wel!

Ga nu op bed :wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:21

:wave: heb wel wat gelezen af en toe, maar niet echt veel onthouden.
We zijn net weer terug van een weekje vakantie. We zijn naar een eiland geweest. Heerlijk een hotelletje aan de zee. Dus mooi op het strand kunnen liggen en leuke dingen gezien.
We gaan nu even ontbijten en dan ga ik eerst even slaap inhalen ;).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 07:54

Veel plezier nog kim!

SUcces wedstrijd gangers!! en trainers!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:02

PB, Wat een gedoe zeg.... Een keer, maar noit weer. Slordig dat ze jouw hand niet zagen :(:)
Corien, Die Kangoo mag maar max. 825kg trekken. Je mag het niet optellen! Ik zou er niet eens een lege trailer achter durven te hangen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:59

@Corien, wij hebben het een tijdje geleden allemaal goed laten uitzoeken omdat er heel veel meningen waren over hoeveel je wel of niet mag trekken, zelfs bij de politie waren er verschillende meningen!

Maar het is als volgt: het totale gewicht van de aanhangwagen + inhoud mag niet meer zijn dan dat de auto mag trekken (dat staat op je kentekenbewijs of je kunt het opvragen bij de RDW).
Dus als op het kentekenbewijs van de auto staat dat de auto max. 1500 kg mag trekken dan mogen trailer + paard samen niet meer wegen dan 1500 kg (Artikel 5.18.18 voeruigenwet).
Je mag dus best met een auto van bv. 850 kg een trailer trekken die leeg 700 kg weegt. Maar of het aan te raden is, 'k zou het niet doen. En met paard zou ik er al helemaal niet over prakkiseren.
Je mag een trailer niet meer beladen dan het maximum (staat op het plaatje van de trailer) en zult daarop anders de trekkracht van je auto moeten aanpassen. In geval van bv. een ongeval ben je anders altijd de pineut.
En dit heeft niets te maken met rijbewijs E: daar gaat het over het leeggewicht van de auto en niet over het trekgewicht.

@WinLotte: had gisteren veel succes met je tas, 'k was net Mary Poppins.... er kwam steeds meer uit :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:48

@ pb wat balen zeg. Ik heb wel diverse advertenties gezien over de veiling oa op startlijsten en vakbladen. Het is wel frustrerend. Kon je van te voren geen minimumbod vastleggen? Balen dat zij jou hand niet hebben gezien. Erg slordig.
@ bianca Bull voelt zich weer helemaal happy dus.
@ snoekiej ziet er leuk uit. Nieuwveen. Ben de soap op de vereniging ook spuugzat dus nog een extra reden om te vertreeken. enige nadeel wat ik tot nu toe zie aan die andere vereniging is dat het Groningen is en volgens mij is daar geen kring.

Ga zo huis ouders netjes maken want die komen vanavond thuis. De oude merrie even toiletteren en de andere 2 maar even rijden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:57

Martje58 schreef:
@WinLotte: had gisteren veel succes met je tas, 'k was net Mary Poppins.... er kwam steeds meer uit :D

:)) Fijn dat de tas bevalt!! :D

@PB: Jeeeeeeetje wat zuur.. jammer, dat het zo gelopen is en inderdaad slordig dat ze je hand niet hebben gezien :? ..

Kon mijn bed niet echt uitkomen :z .. ben echt heel moe.. toch Wootje maar even op het land zetten en dan wat aan de studie nog doen.. vanmiddag weer werken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:21

Jeetje PB, dat is balen. Ik had met mijn spaargeld dus nog een leuk paard op de kop kunnen tikken daar? ;) Nee hoor, paarden zat maar wel héél zonde. Ik moet zeggen dat ik ook pas van de veiling wist toen jij erover begon. Slechte PR en erg slordig dat ze je hand niet hadden gezien. Is het paard ook meteen weg? Ik weet niet hoe dat gaat?
WL: kom op hè! Flink studeren dan ben je er straks maar vanaf ;)
Kim vermaakt zich nog prima in Thailand. Ik heb afgelopen week de tickets betaald dus kan er niet meer onderuit ;)
Bianca: fijn dat Bull het zo goed doet! :)
Verder iedereen succes vandaag!

Gister op housewarming geweest bij een vriendin. Erg mooi huis, groot ook want de garage is bij de woonkamer getrokken! Meteen weer wat interieurideeën opgedaan :) niet dat ik iets heb om in te richten, maar goed
Straks even naar de paarden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:59

PB @ wat ontzettend balen zeg, ik heb het eigenlijk nooit van dichtbij meegemaakt zoiets maar hoorde de laatste tijd over de veiling van Dronten ook al magere berichten.

Wat betreft het trekken van je trailer, dat is idd weleens een heel gedoe. Heb zelf bij de politie gezeten, maar tis toch lastig dat hier als een heel verhaal neer te hangen. Daarbij zie ik jou 3 gewichten schrijven ?? dat heb ik niet eerder gezien, je ziet normaal alleen staan ongeremd en geremd. Maar zo te zien kan jou auto het niet trekken !!!!!
Daarbij moet je ook even goed naar je trekhaak kijken, die heeft namelijk een plaatje erop zitten waarop ook de trekhaak druk af te lezen is. Voor een paardetrailer adviseer ik je toch echt een druk van 75 kg op de kogel minimaal aan te houden, en niet daaronder een trailer erop te hangen.

Ik ga straks maar ff klussen, even met een vriendin een hele slaapkamer gestript en nu verfen. Bull heeft lekker vrij. Morgen naar Herman Wientjes, ben benieuwd, ben inmiddels al 3 maanden niet meer geweest door die rhino en later de castratie etc.

Iedereen een fijne relaxte dag toegewenst.... :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:16

Goeiemiddag!
Vorstin had gelukkig geen spierpijn vandaag :) Ze heeft zich lekker volgevreten op het land. Volgens mij was ze er moe van :(:)
Ga me nu even douchen etc, want mijn moeder viert haar verjaardag :)

Veel plezier met je clinic Mo!
Wat ontzettend klöte van die veuling PB! Ook echt slecht dat ze jouw hand niet eens zagen!
Veel plezier nog Kim! Klinkt geweldig daar!
Succes met alles Lotte
Veel plezier bij de paardjes Noor!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:30

Probeer maar niet meer te denken aan gisteren.

Lotte: Succes met studeren!
Shanouk: Gefeliciteerd met je moeder.
Caroline Succes met schoonmaken.
Kim ik ben jaloers. Klinkt allemaal erg lekker dat strand

Net wezen springen in Rottedam op het CHIO terrein. Amati liep heel stoer rond met een balkje in het eerste parcours en een foutloze tweede parcours waarin we een 2de plaats haalde (jammer genoeg is bij de prijsuitreiking iets misgegaan en hebben ze me de 6de prijs gegeven en toen we later gingen vragen of dat gerectificeerd kon worden kon dat niet meer omdat de prijswinnaars boven mij al weg waren).

Hetje was in het eerste parcours erg sterk en toen ging zelf ook nog zitten klöten op een simpele oxer. Voor de rest braaf uitgereden. Tweede parcours helaas een balkje op een stijl die onnodig was, maar verder super rond.

Was erg gezellig met ook Corien erbij. Jackson is een stuk opgeknapt!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:05

PB: Wat balen van de vos. Wel super van Amati +:)+
Kim: Klinkt nog steeds heerlijk daar in Thailand!
Caroline: Lekker schoon gemaakt?
Lotte: Succes met afstuderen
Snoekiej: Veel plezier met je moeders verjaardag

Ik ben weer aan het proberen te leren voor morgen, maar ik kan me totaal niet concentreren. Gaat lekker dus

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:09

PB idd, je was 2de :+ raar zeg!!
Ja was gezellig! en je hebt 2 knappe kerels! :)

Zelfde verhaal als pb dus! ben ook op het CHIO terrein geweest :) erg mooi rijden daar!
1ste rondje om te schamen := 2 stops 2 balken _-:(
2de rondje ook een balkje net als pb :+

Jack had ook nog een fan club, we liepen parcour dus ik had iemand gevraagt om jackson vast te laten houden.
Dus wij lopen, jack staat netjes stil komen we terug lopen, staan er 4 penny's om jackson heen van aaacch wat is hij lieef, hoe heet hij _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:47

Fijn dat Amati zo fijn sprong. Lekker slordig van het secretariaat... Jammer van Hetje, volgende keer beter!
Corien, balen van je foutjes. Het lijkt mij inderdaad erg mooi rijden daar.

Mijn clinic ging goed. In het begin een beetje een taalbarrière, omdat ze uit Luik kwam (Walonië) en drie talen door elkaar sprak. Uiteindelijk snapte (en voelde) ik waar ze heen wilde. Mijn instructeur heeft ook nog een paar gave paarden gereden, altijd leuk om te kijken :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:53

PB, wat vreselijk balen van de veiling en dan vandaag ook nog de verkeerde prijs gekregen, het zit je niet mee :(:)
Bianca, die gekke bull :D
Shanouk, gelukkig had Vorstin geen spierpijn en heeft hij vandaag lekker in de wei gespeelt!

Ik zag net op startlijsten dat ik donderdag om 8.00 uur mag dressuren, lekker optijd dus... :Z

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:56

Pff, je mag lekker vroeg op Bianca! Waar moet je heen?