[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:28

Goeiemorgen
Nog veel plezier Shanouk!
Ik ga naar Sleen te springen :evaw:

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:00

Goedemorgen :D
bijlezen doe ik nog wel maar ik las dat er 2 jarig waren geweest: Proficiat!

Gisteren met Blue op de welshkeuring in Sevenum geweest en alle oranje linten gehaald die te halen waren :D Met de keuring vonden ze haar net niet fors genoeg anders was ze een stermerrie geworden, maar nu dus een 1e premie :wow: boven alle verwachtingen
Net voordat ik de ring in moest met dressuur verstapte Blue zich... maar herstelde gelukkig op tijd, de dressuur ging echt heel goed 8-) dus ook in het DL2 allebei de ringen gewonnen met 188 en 184 *\o/* . Daarna nog bestgaande rijpony waar je met de "echte" uitgestrekte draf kon merken dat Blue zich verstapt had, dus maar wat rustiger aangedaan, (bleek dat ik alleen was ) deze rubriek dus ook gewonnen. :o
hierdoor mag Blue dus met de Welshcup en bestgaande rijpony grote maat door naar de CK. :D

hierna bleek dat Blue ook nog voor het kampioenschap in de keuring mee moest lopen maar we hadden de vlechten er al uit :oo

nu ga ik mijn kamer opruimen voordat mams me werkelijk van de computer jaagt...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:32

Goede avond :)

Ben net terug van stal gelijk maar door gegaan :)

Weekend was weer gezellig :)

Lotte fijn dat het hoofdstel mooi is :)
Florance mooie foto :D
Snoek balen van je vossen kind :(
Barbie_blue fijn van je winstpuntjes :)

Ik ga richting bed morgen lekker uitslapen, en me kamer op ruimen :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:13

Mijn laatste nacht zometeen, nog even doorzetten ;)

Wolin was een gif(drift)kikker vanavond :oo ... Ze had haast, zoals gewoonlijk en bij de koeien stoof ze nog even naar voren, oren erop en hop hop hop nog-net-niet-in-galop...
Op de wasplaats heb ik maar even de hulp ingeschakeld van mijn moeder... In m'n eentje ging het niet lukken := .. Oren erop en in passage mee naar stal, voetje vragen voor het hoeven krabben was op eigen risico..
Haar kop stond beduidend beter, morgen gaat mijn moeder mee op de fiets, gaan we buiten een stukje stappen.
Gister ben ik zonder zadel even erop gesprongen, hoofdstelletje in, honden mee en zijn we even buiten gaan stappen. Deed Wolin duidelijk goed, alleen het idee al dat ze weer mocht.. Had zoals vanouds weer een gangpad nodig om het hoofdstel in te doen en passend te maken, toen ik er op sprong kon ze haast niet wachten..
Dus we gaan maar even doen alsof we weer aan het werk gaan :+ .

Ik ga werken!! :wave:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 00:39

Goedenavond!
Crosstraining ging vandaag super! Vorstin was super terug te rijden op mijn zit, en heeeel licht in de hand. Ik dacht echt even dat ze haar tong erover had ofzo :+ Ze sprong super, alles ging heel fijn. Helaas ging de allerlaatste sprong, een smalle brede punt met haagjes erop fout. De eerste keer sprong ze, maar tikte ze hem superhard aan. Daarna wilde ze hem absoluut niet meer springen, ook niet achter een ander aan. Ze begon helemaal te protesteren, en wilde uiteindelijk nergens meer overheen. Gelukkig toch nog wat gesprongen uiteindelijk, maar niet helemaal super afgesloten dus. Verder ging ze wel echt super :+:

Gefeliciteerd Mirthe!!
Gefeliciteerd met alle prijzen BB!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:49

Mooi dat je training goed ging Shanouk :) .. Ze is dan toch flink geschrokken van het aantikken, zal misschien wel pijn hebben gedaan.. Maar nog wel wat gesprongen :j ..

Ik zit nu in mijn koos op de afdeling, op de andere kinderafdeling gaat een kindje heel slecht, dus er is daar van alles aan de hand.. Best stil en eenzaam hier := ..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:19

Goeiemorgen!
@Mistid: Gefeliciteerd met je verjaardag!
@Lotte: Lijkt me erg moeilijk om te zien dat die kinderen zo ziek zijn dan! Ik heb erg veel respect voor de mensen in de zorg, dat zij daar zo goed mee om kunnen gaan! Hopelijk is je laatste nachtdiens nog wel goed afgelopen.
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin zo lekker ging in de crosstraining. Wel jammer van je laatste paar sprongen, maar gelukkig dus toch goed af kunnen sluiten.

Ik zat vanmorgen al vroeg op het paard. Heb Jipje en Nika beiden even gedressuurd vanmorgen. Nu snel omkleden en naar het werk tot vanavond 9 uur.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:43

Goede morgen :z

Zo even flink uit geslapen :)

Nu flink zoeken op internet naar werk, en even rond bellen :+

Lotte fijn dat je dan in de 1ntje zit ;)
Snoek balen dat ze zich hard aan tikte :(

Ik ga ook even aan het werk :+

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:47

:wave:

Dan was je er inderdaad vroeg bij Benthe! Werk ze!

Ik ga zo even lekker rijden, vanmiddag beetje van de zon genieten (hoop ik) en vanavond weer werken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:49

Goeiemorgen :wave:

Alweer aan het werk na een vermoeiend weekendje CSI. Het ruiterbal was echt gaaf 8-)

@ benthe: jij was echt mooi op tijd er bij zeg... hoe staat het met de verkoop van je E pny's?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:03

:wave: gister leuke dag gehad :). Net even Sofie gereden. Ook even een sprongetje gemaakt. Vind ik altijd weer heel erg wennen als je een 1.5 week niet gereden hebt :+. Moest even het ritme weer vinden haha. Maar ging wel fijn :).

Vanmiddag even naar Groningen :).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:53

Zo jullie zijn al lekker fit bezig met rijden! :)

Ik ga ook zo richting stal. :wave:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:11

Goeiemorgen :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:17

Goeiedag!
Ik ben ook weer terug van weggeweest!
Ben op vakantie geweest :D en heb het verder heel druk gehad zodat ik volgens mij minstens 2 week niet op bokt heb gezeten...

De veulens zijn ook naar de keuring geweest ( 4 juli Rolde, drenthe) was echt een geweldige dag! De veulens deden het goed en hebben veel geleerd.
van Everton E (Farmer x Burggraaf) was de jury niet onder de indruk, vonden hem wel heel erg rijtypisch maar liet het wat afweten in de beweging. Resultaat een 2e premie (2a)
van Eastbourne E (van Gogh x Ulster) was de jury wel onder de indruk! In zijn groep werd hij op kop geplaatst en kreeg alleen positief commentaar! Resultaat: een 1e premie (1a) + uitnodiging ck (21 juli in Zuidwolde, drenthe) + uitnodiging voor de kampioenskeuring! Hij kreeg ook nog een super mooi bruin leren halster, die is alleen wel op de groei...

Op de kampioenskeuring deed hij het ook super, werd als derde geplaats, dus net buiten de prijzen maar wel super tevreden! Op de site van het kwpn stond ook een leuk stukje over hem:

VK Rolde: vooral kwaliteit springveulens opvallend 05-07-2009

Veulens van Vleut en Florencio op kop

Op de veulenkeuring in het Drentse Rolde waren het vooral de springveulens die de jury wisten te bekoren. Het juryteam bestaande uit inspecteur Klaas Iwema, Jan Heidema en Bas van der Vlis keurde vandaag zo’n 115 veulens, zowel de spring- als de dressuurveulens. “Bij de springveulens viel de kwaliteit in de breedte op. Het waren doorgaans goede veulens wat resulteerde in een sterke kopgroep en het ondereind was maar klein. Helaas was dat bij de dressuurveulens eigenlijk net andersom”, vertelt Klaas Iwema. Bij de springveulens kwam de fantastisch gemodelleerde Vleut-dochter Evita (uit Amalia v.Manhattan) van f/g Js. Haandrikman uit Eext op kop. Zij komt uit de stam van het bekende internationale springpaard Eurocommerce Milano. “Evita is een bloedgemaakt veulen met goede verhoudingen. Ze beweegt met veel tact en opvallend veel lossigheid. Voor ons was ze vandaag echt een ware kampioen.” Op de tweede plaats bij de springveulens in de kampioenskeuring, waar de hengst- en merrieveulens het tegen elkaar op namen, kwam de Veron-zoon Easy B (uit Amorka B v.Sydney) van f/g H. Bom uit Pesse. “Een veulen met veel ontwikkeling die zich beide keren goed presenteerde. Hij valt op met zijn sterke achterbeengebruik in zowel draf als galop en is voldoende vlug in beweging.” Als derde springveulen volgde Eastbourne (Van Gogh uit Helvetia ster v.Ulster) van f/g T. van Wijk-Ebbinge uit De Punt. “Een veulen met heel veel ras en uitstraling, en goed langgelijnd model en het was één van de best bewegende veulens van de dag. De galop heeft veel kracht.” De sterke top 4 werd compleet gemaakt door de Veron-zoon Eyecatcher BB (uit Zanannie v.Goodtimes) van f/g O Bakker uit Gieterveen. Een goed ontwikkeld veulen dat zich ondanks de hitte goed staande kon houden. 25 springveulens zijn in Rolde uitgenodigd voor de Centrale Keuring.

De dressuurveulens wisten minder hoge ogen te gooien. Vijf veulens werden uitgenodigd voor de kampioenskeuring. “De verschillen tussen deze vijf waren maar klein. Als kampioen hebben we gekozen voor de goed gemodelleerde Florencio-zoon Elmo. Een veulen met veel houding en formaat, hij is sterk gebouwd en viel op met zijn goede beentechniek. Hij zou nog wat losser in zijn lijf mogen zijn.” Elmo (uit Reduria v.Flemmingh) is van f/g A. Slagmolen uit Bunne. Het reservekampioenschap ging daarmee naar de Zuidenwind-zoon Enrico (uit Ohorina ster v.Kimberley) van f/g B.J. Brommer uit Wapserveen. “Een scherp gemodelleerd veulen die ruim voldoende ontwikkeld is. Hij beweegt goed met veel techniek en een sterke galoppade.” De correct gemodelleerde platenbonte Esprit Ludanchelo V (Zizi Top uit Oronia ster v.Samber, f. M.A. de Ruyter-Hiddes uit Almere) van f/g J. Veenstra uit Wateren had ’s ochtends al veel sympathie bij het publiek opgewekt. Hij beweegt met veel houding, techniek en oprichting en kwam daarmee op een goede derde plek in de kampioenskeuring. “Over het algemeen hadden we graag wat meer lossigheid, ontwikkeling, bergopwaartse bewegingen en een correcter fundament gezien bij de dressuurveulens. Bij de springveulens hadden we hier eigenlijk helemaal niet over te klagen”, aldus Klaas Iwema.

Jenneke Smit voor KWPN (Overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:22

Goeiemorgen :)
Ik heb lekker uitgeslapen. Ik ga woensdagochtend op vakantie, dus ik moet nog superveel dingen regelen. We gaan eerst 2 dagen naar Disney :+: , daarna rijden we door naar Italië. We gaan daar een week zeilen rond Elba. Dan rijden we in het weekend door naar Spanje, om nog een midweekje aan het strand te liggen. Heb er al zin in!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:25

klinkt ook heerlijk Shanouk! Geniet er maar lekker van :)

Mirthe, gefeliciteerd :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:27

Gefeliciteerd BWV.

Klinkt as een hele lekkere vakantie Shanouk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:30

Wat leuk BVW hopelijk doet onze van Gogh het volgend jaar ook goed :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:31

Gefeliciteerd BVW!!! Wat een mooie resultaten :D !

Shanouk, dat klinkt goed zeg 8-)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:57

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:09

Ziet er goed uit BVW!! mooi dat het goed ging op de keuring :)

Snoek klinkt niet verkeerd :n :P
Wie doet je paardje?

Mistid gefeliciteerd :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:17

Vorstin krijgt lekker een weekje vrij, en de andere weken rijdt Lilian haar een paar keer. Als ik terugkom moet heb ik namelijk die week gelijk alweer een springles & crosstraining! Anders had ze alle weken lekker vrij gehad.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:35

Aha nou ja fijne oplossing toch ;) blijft ze iig in conditie :)

Ik ga richting paard :wave:

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:51

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:48

Mooie pony hoor :D

Zo heb jackson en bam al lekker uitgemest, en heb hun voer klaar gezet dus hoef allen maar te rijden :)
Heb ook al heb huis gestofzuigt :P gaat lekker :)