[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:46

Ik hoop dit helmpje toch wel wat langer heel te houden.

Anyway, ik ga maar eens slapen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:43

Iedereen succes morgen!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:03

beetje laat misschien maar heel veel succes!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:08

Enn ik heb ook weer een beetje nieuws.
ik werd vandaag gebeld dat dat meisje voor wie ik ga rijden nu waarschijnlijk weer een paard heeft gevonden.
Vandaag gaat ze zelf nog kijken en rijden en aankomende week zou ze mij bellen en gaan we er samen heen..
ben super benieuwd!
Paardje is 7 jaar rond de 1.65 en kent eigenlijk alleen de basis.
Had al wel een oefenparcoursje gelopen en was flink voorwaarts maar wel braaf..
Buiten was hij ook heel braaf dus misschien een toekomstig crosser

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:15

Ow spannend! Nou het beste maar hopen!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:14

karin, ik kende hem ook al. Erg leuk!

Wij zijn net terug uit Bathmen. Dressuur was een grote ramp (123pnt) GOEDZO NENA!!!!! Springen 1 weigering, maar goed gereden. en cross FOUTLOOS!!! Daar kwamen we voor!! Super afsluiting van Muriël en Nena dus!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:30

Goed gedaan, Muriel!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:17

Goed gedaan hoor!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:48

Hier Kim en Vief
Wij zijn ook weer terug uit Bathmen.
Allebei lekker gereden. Emieltje was een beetje stout met dressuur maar toch nog 172 punten, Vief ging netjes 179.
Allebei foutloos gesprongen..
Toen de cross, ging bij mij ook erg goed, foutloos 2.4 strafpunten voor de tijd, Kim had een weigering maar wel super gereden en nog binnen de tijd..
Allebei ook nog prijs

Uitgebreid verslag komt nog

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:52

wat voor prijs kim & vief?
fijn dat het goed ging!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:56

Zow goed hoor! Ja inderdaad wat voor prijs??

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:57

chantal_cs schreef:
karin, ik kende hem ook al. Erg leuk!

Wij zijn net terug uit Bathmen. Dressuur was een grote ramp (123pnt) GOEDZO NENA!!!!! Springen 1 weigering, maar goed gereden. en cross FOUTLOOS!!! Daar kwamen we voor!! Super afsluiting van Muriël en Nena dus!

123? hahahaha
ik heb ooit is 136 gehad en schaamde me diep, maar dit is nog veel erger
wel super dat ze een foutloze cross had!

[edit]: typfout

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:18

Hahah dat zijn wel hele lage punten

Vief en kim netjes gedaan hoor!!

Veel foto's gemaakt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:24

Ben in Bathmen geweest vandaag om een stalgenootje te helpen die voor het eerst met haar eigen paard ging crossen. Mooie cross!
Heb Andrea nog even gesproken voor ze de cross in ging.

Ik ben jaloers op iedereen die morgen mag rijden.
Lielle, we missen echt wat hoor, nu we Pablo en Djin niet kunnen starten. Wat een gave hindernissen voor het M!!!! En die dikke boom waar Chantal het al eerder over had is echt gaaf!
jammer, jammer, jammer.
Ik ga zo maar uit eten om mijn "verdriet" weg te eten.

Gelukkig gaat het met Djin de goede kant op en da's natuurlijk het belangrijkste!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:45

vanmorgen ging bij mij om 5 uur de wekker
maarja, leuke en gezellige dag gehad!
viefdepief en kimdepim nog gemeet gefeliciteerd jullie!
Jorn (met wie ik mee was dus) was 4e
en Daphne (daphneXsky @ bokt) was 3e
Andrea nog wel zien stappen met Madine, maar toen moest ik rennen naar de waterbak om te gaan kijken!
Chantal, wat leuk dat Muriel foutloos was in de cross!
zag jou en Muriel nog wel lopen nadat Muriel net uit de cross was..
ik ga nu maar weer even opschieten,
moet om half 9 alweer bij een vriendin zijn!

martinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:14

Gefeliciteerd meis!! Kei goed!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:00

Super van Kim, Vief en Muriël!

Mijn wedstrijd was ook leuk en redelijk droog en ik schijn een turtle-award rijker te zijn

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:49

Britt, Vief en Kim --> GEFELICITEERD!!

123 was idd errug laag, maar ja het ging ook voor geen meter. Nena liep zich helemaal op te naaien, het was net een proef in passage maar dan met de kop in de lucht... haha

De M cross is idd supers!!! Ik heb er zoooooo veel zin in! :p Maar ja eerst zorgen dat ik dat vervloekte springparcours door kom...

Simmie --> Nog wel lekker kunnen eten?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:50

Karin schreef:
Kennen jullie DEZE trouwens?

(een voor een aan en later weer uit klikken)

Whaha jah kende hem al maar hij blijft leuk!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:56

De uitslagen staan trouwens online
Zal het maar ff onthullen ik was 1e geworden en kim 6e.

Misschien dat ik vanmiddag nog even naar Emmy kom kijken, moet ik er wel helemaal heen fietsen, want m'n ouders zijn al weg..
Vaders is hindernisjury en mijn moeder staat bij de dierenartsen..
Maar eerst maar eens wat huiswerk maken (op de laatste dag van de vakantie )

We hebben trouwens wel wat foto's gemaakt, maar wel een hoop mislukte Denk aan alleen een kont en staart in beeld

#Edit, grapje de startlijst ging gewoon verder op de andere bladzijde hoe
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 23-10-05 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:58

Gefeliciteerd!! Goed hoor! Laatste dag van de vakantie??? Die van mij begint net! ?:D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:02

anja15 schreef:
Enn ik heb ook weer een beetje nieuws.
ik werd vandaag gebeld dat dat meisje voor wie ik ga rijden nu waarschijnlijk weer een paard heeft gevonden.
Vandaag gaat ze zelf nog kijken en rijden en aankomende week zou ze mij bellen en gaan we er samen heen..
ben super benieuwd!
Paardje is 7 jaar rond de 1.65 en kent eigenlijk alleen de basis.
Had al wel een oefenparcoursje gelopen en was flink voorwaarts maar wel braaf..
Buiten was hij ook heel braaf dus misschien een toekomstig crosser

Leuk nieuws Anja, ben benieuwd

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:03

minnie_muis schreef:
Gefeliciteerd!! Goed hoor! Laatste dag van de vakantie??? Die van mij begint net! ?:D

Ik wou dat ik dat ook kon zeggen..

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:34

Zo, daar ben ik dan weer eens! Heb net in vogelvlucht vanaf paina 252 bijgelezen, dus ik denk dat ik wel een beetje bij ben!

Goed, ik zal mijn verslag eens doen:

Dinsdagavond 11 oktober stond ik te werken in het restaurantje waar ik een 3 avonden per week werk (nee, mijn zwangerschapsverlof was nog niet begonnen! ) Ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment wel wat gerommel in mijn buik voelde, maar ik dacht dat het mijn buikspieren waren die weer eens aan het protesteren waren o.i.d.
Het was niet zo'n drukke avond dus om 22.30u. was ik thuis en om 23.00u. ben ik op bed gaan liggen. Ondertussen bleef het rommelen in mijn buik, en slapen ging ook niet. Het gerommel werd een beetje krampen en toen ik de klok in de gaten hield was het eigenlijk vrij regelmatig, zo elke 10 minuten. Boekjes erbij gepakt en op internet gekeken, en ik zag dat er ook zoiets was als "valse" weeen, dus misschien was dat het? Toch maar weer geprobeerd te slapen, maar kansloos natuurlijk. Om 3.15u. ging ik maar even plassen, en ik schrok me rot: ik was aan het bloeden! Gelijk visioenen van wat er allemaal mis kon gaan natuurlijk. Vriendlief wakker gemaakt en de verloskundige gebeld, die was er met 20 minuten. Als eerste naar het hartje geluisterd en die klopte gelukkig nog! Vervolgens ging ze mij onderzoeken, en bleek dat ik al 2 cm. ontsluiting had, niks valse weeen dus.
Of ik wat spulletjes bij elkaar wilde pakken, want ik moest waarschijnlijk wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven voor observatie. Om 4.15u. kwamen we aan in het ziekenhuis, alwaar ik als eerste allemaal plakkers op mijn buik kreeg om de baby in de gaten te houden. Pilletje met weeenremmers erin en een spuit in mijn been om de longen van de baby een oppepper te geven, mocht ie toch geboren worden. Mijn maag had echter andere plannen, ik werd hartstikke misselijk van de weeen en van de remmers dus ik begon alles er weer uit te gooien. Toen begon ik toch wel een klein vermoeden te krijgen dat er niet zo heel veel te remmen viel.
Mijn vriend had ondertussen overleg met de artsen, het ziekenhuis waar ik nu lag kan pas baby's aan vanaf 32 weken, dus wanneer de bevalling zou doorzetten zou de baby alsnog moeten verhuizen. En wanneer je meer als 5 cm. ontsluiting hebt (waar ik al bijna was) dan neemt de ambulance je niet meer mee omdat ze bang zijn dat je dan langs de snelweg bevalt. Snel dus de beslissing genomen om naar het AMC te gaan, en om 5.45 lag ik in de ambulance richting AMC alwaar we om 6.15 aankwamen.
Daar werd ik aan een infuus gelegd met weeenremmers, maar het had allemaal geen effect. Toen bleek dat ik gewoon 10 cm ontsluiting had werd besloten de bevalling door te zetten. Ik wist nog net te vertellen dat mijn pufcursus een week later zou beginnen, en dat ik dus echt geen idee had hoe of wat!
Gelukkig stond er vrouwtje naast me die heel braaf het puffen voor ging doen en dat hielp wel aardig. Zaak was wel dat de baby er snel uit kwam aangezien de weeen erg slecht zijn voor een prematuurtje, dus uiteindelijk stond er 6 man om me heen te rukken en te plukken om het mannetje er zo snel mogelijk uit te krijgen. En jawel, om 7.42 werd kleine Mas geboren! Ze hebben hem nog een halve minuut bovenop me gelegd, waarbij ik alleen maar wist te zeggen "wat ben je klein, wat ben je klein!" waarna hij weggehaald werd om in de couveuse gelegd te worden.

Kortom, het ging echt allemaal razendsnel! De hele week in het ziekenhuis was ook echt een rare ervaring, zo ben je aan het werk en zo lig je in het ziekenhuis waarbij je regelmatig denkt "waarvoor lag ik hier nu ook alweer?" Gelukkig mocht de kleine man met 3 dagen van de beademing af, en kon hij verder op de CPAP, dit is een ondersteuning voor de ademhaling.
Maandagavond ging ik zelf weer naar huis, en we gingen nog heel even langs Mas om gedag te zeggen. Werden we door een zuster weggestuurd, hij was ziek aan het worden! We zijn ons echt rot geschrokken. Na een half uurtje kwam de arts naar ons toe dat hij ineens heel slap en grauw was geworden en dat ze vermoeden dat er ergens een infectie zat. Ze hebben hem gelijk antibiotica gegeven en het infuus uit zijn navel gehaald, omdat ze dachten dat het daar vandaan kwam. Gelukkig is de antibiotica goed aangeslagen en sinds woensdag, donderdag is het mannetje weer een beetje bij.

Voor nu ligt hij nog steeds aan de CPAP, hij krijgt sondevoeding door zijn neusje, hij ligt onder de plakkers om alles in de gaten te houden en hij heeft nog een plakker onder zijn voet, ook ter controle. Het infuus uit zijn armpje is er gisteren uit gegaan. Ik krijg steeds meer kind te zien! Bij de geboorte woog hij 1425 gram, hij is in eerste instantie afgevallen naar 1300 gram en gisteren was hij zowaar ook weer 80 gram aangekomen. Als hij zo door gaat komt het wel goed met hem!

Moet zeggen dat het wel raar thuis komen was, zo met een lege buik en een leeg huis. Ik heb echt even een paar dagen nodig gehad om alles te verwerken, ik was ook nog helemaal niet met de bevalling bezig geweest! Maar ik begin weer een beetje op te krabbelen, ik ga straks weer naar het AMC en met een beetje mazzel mag ik mijn mannetje weer even een uurtje vasthouden.

Allemaal nogmaals dank voor het kaartje en het medeleven!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:57

Jeetje Canter, wat schrikken als je dat allemaal leest, kan me echt voorstellen dat het zo allemaal erg raar is voor je, gelukkig dat je nog naar het AMC gebracht kon worden.
Vind het wel erg leuk dat je even op bokt bent geweest en natuurlijk dat alles goed gaat met kleine Mas
Wel schrikken dat je er even niet bij mocht komen.. Maar het is zo te horen wel een klein vechtertje dus hij komt er vast weer helemaal bovenop
Geef hem vanmiddag maar een dikke knuffel van mij