[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:45

Dat vind ik inderdaad wel leuk aan de lrv voor de kinderen. Maar ik denk dat ik er misschien weinig voeling mee heb omdat ik dat nooit gedaan heb...

Wij moeten wel altijd gaan helpen op onze club, al staat ge daar met uw vingers te draaien, ge moet gaan helpen..

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:48

Steph1989 schreef:
Ik denk dat we op dezelfde wedstrijd waren Rayaa! Was dat springen ook de B? Kvond het ook moeilijk en hoog staan! Echt een "te" groot verschil met aspiranten. Maar L stond ook aan de maat zag ik...

Ik had toernooi in L.ichtaart :) Hoog vond ik nogal meevallen, maar die lijnen! De helft vloog uit de bocht in de lijn 2-3 en 3 was dan nog een triple ook .. Aspiranten stond (weeral) belachelijk laag naar mijn mening.
L stond idd flink aan de maat. Mijn vriend was 1 van de 18 foutlozen van de 84 combinaties in de voormiddag. Ik vond het vooral opmerkelijk hoeveel problemen er waren met de waterbakken, vooral in L.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:54

Ik zit bij de vlp en heb niet echt het gevoel dat ik dat niet 'samen' kan doen. Komt waarschijnlijk omdat wij vaak met een hele bende op de camping staan en het er ook altijd zeer gezellig is. De pony's bij LRV vind ik echt wel tof, je leert echt spelender wijze met de pony's omgaan, zeer tof voor de kleintjes. Wat mij wel al opgevallen is is dat ik soms veel van die ukjes zie met kleine ponys en dat ze bijna altijd sporen aanhebben. Ik denk dat die kindjes daar toch geen nood aan hebben. Bij mij op de manege zie ik dat ook. Dat jongetje rijdt dan op z'n pony met sporen, maar die weet waarschijnlijk nog niet eens waarvoor hij z'n benen nodig heeft.

Ik ben dit weekend naar Castenray geweest! was echt een zeer mooie cross! Ik reed terug M mee en ik had er vertrouwen in! M'n dressuur was wat minder, 57 strafpunten. Ze heeft echt nog veel moeite met op haar eigen benen te lopen vanaf dat ik de ring binnenga. Ik heb ook een fout gereden in mijn proef :o
Bij het inrijden van mijn jumping was het een bommetje! Ze had duidelijk geen last van de warmte (ik daarintegen). De jumping zelf was wat minder, 2 balkjes, mijn fout! Er vielen trouwens de hele dag door immens veel balken.
Daarna de cross! Bij de start van de cross begon ze echt te prutsen (naar alles kijken waar ze niet naartoe moet kijken) maar ik zat echt wakker en heb haar van in het begin echt op haar plaats gezet! Daarna ging alles veel beter :) jammergenoeg stopje op het water. Je moest heel dicht langs een andere sprong lopen waardoor ze keek naar die hindernis en ik scheef afkwam naar het water. Het water was ook een donker gat, dus was niet zo simpel. De 2de keer me boosgemaakt en dan ging ze er zeer vlotjes in!
Ik was wel een 50tal seconden buiten tijd, maar heb zonder chrono gereden en heb me niet overhaast!
Mijn 2de M is binnen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:05

Tof verslag Winnie :D Altijd fijn als het vlot gaat op wedstrijd.

Bij ons vragen ze via mail op voorhand wie er wat kan doen op bepaalde data en ze houden ook rekening wie vaak helpt en wie niet. Het enige "verplichte" is het jaarlijks eetfestijn. Ik ga dus niet klagen op dat vlak.

Kinderen met sporen, dat zie je al langer dan vandaag en inderdaad, soms stel ik me ook de vraag of dat nodig is. Idem met zo een pony die rondracet alsof ze een record moeten breken, zwaar bit in en dan kindje dat benauwd meelift of zelfs bang/onzeker is. Voor kinderen moet het vooral plezier zijn.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:05

goed gedaan winnie!! kan me voorstellen van de stop op het water, in castenray is dat inderdaad een stuk donkerder

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:35

Er was vroige week zo soort kampje van twee lrv ponyclubles en dat zag er echt zalig uit. Die kinderen beleefden echt de tijd van hun leven met hun pony's. Dan had ik echt zo iets, ik wil mn kindje ook naar de lrv ponyclub sturen :D. Tzijn idd twee heel andere werelden lrv en vlp. Elk heeft zijn voor en na delen. Lrv is hier in de buurt nie zo bekent. LRV heb je denk ik meer in limburg en antwerpen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:04

Rayaa schreef:
Steph1989 schreef:
Ik denk dat we op dezelfde wedstrijd waren Rayaa! Was dat springen ook de B? Kvond het ook moeilijk en hoog staan! Echt een "te" groot verschil met aspiranten. Maar L stond ook aan de maat zag ik...

Ik had toernooi in L.ichtaart :) Hoog vond ik nogal meevallen, maar die lijnen! De helft vloog uit de bocht in de lijn 2-3 en 3 was dan nog een triple ook .. Aspiranten stond (weeral) belachelijk laag naar mijn mening.
L stond idd flink aan de maat. Mijn vriend was 1 van de 18 foutlozen van de 84 combinaties in de voormiddag. Ik vond het vooral opmerkelijk hoeveel problemen er waren met de waterbakken, vooral in L.

Het ergste tornooi dat ik heb meegemaakt was dat er 1 iemand dubbel foutloos was van de 85 combinaties in Licht ; en denk 6 combinaties in de barrage.

Proficiat Winnie! Jammer van dat water, gingen de trakheners vlot? :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:47

Hier ook nog een verslagje van het weekend :Y) Waren op vrijdagmiddag vertrokken naar Marchin, stralend zonnetje, zalig! Goeie twee uur gereden. Bij aankomst wist pony niet goed waar te kijken, weigerde ook om hooi te eten maar wou wel wat stro/gras knabbelen. Iets gaan eten in Huy en zelf ons kamer opgezocht. Nadien nog eens gaan controleren en stukje gestapt over het terrein. Was al redelijk gekalmeerd. Zaterdag dressuur ging voor mijn gevoel wel ok. Hij was een beetje flets door de warmte, maar had relatief lang losgereden om hem echt los te krijgen. Van de jury wel commentaar gekregen op zijn gevlochten staart, en het niet dragen van een plastron. Ik heb zelfs geen plastron meer :Y) heb zo een colshirtje dus geen idee dat daar nog een das over moet? Soit… Uitslag na dressuur 24/35. Geen woorden aan vuil maken. Ken zijn zwaktes maar dit was wel heel laag gepunt (56% :(:) ). We hadden het hier onlangs nog over dressuurpunten, ik had toen beter gezwegen dat ik meestal ok gepunt wordt :P Zondag gelukkig niet te laat springen en cross. Was al superrrrr warm. Springen stond best aan de maat. Balkje omdat ik hem iets te veel in de voet zette in de twee, voor de rest foutloos. Cross stond vrij scherp van tijd, met paar uitdagende sprongen. Gele bus, oranje huisje, het stromende grachtje, maar ging allemaal vlekkeloos. Superblij mee dus :D Nu toch terug een beetje aan het twijfelen om eventueel Genk in de B te starten in juli. Pfff :o Gisteren dan rustige dressuurles. Eerste 10-15 min een harkje, daarna liep hij eigenlijk heel fijn. Weekend goed verteerd dus. Rest van de week maar wat longeren en rustig rijden.

Klinkt alsof je toch terug wat vertrouwen opgedaan hebt Winnie! En was echt zaaalig weer he dit weekend. Zo mag het elke cross wel zijn *\o/*

Fusie VLP en LRV lijkt mij op zich niet slecht, meer en meer dingen vloeien toch al in elkaar (jonge paarden cyclus, crossen). Maar inderdaad, specifieke dingen zoals de ponywerking zijn toch heel verschillend. Ik ben benieuwd wat het gaat geven…

Er was trouwens een stukje uit het parcours geschrapt na de waterbak bergop (voor ons sprong 7, een trakhener, denk sprong 9 voor L/M), lag daar zelfs nu nog heel drassig. Dus dat was ms het stuk waar jij uitgeschoven bent Antonius?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:34

Proficiat Winnie met je 2de M! Castenray is inderdaad een toffe !

Ik rij ook zonder plastron... nog nooit iets over gehoord...
Als je vertrouwen goed zit, waarom wel niet eens proberen om de B te starten!

Ik denk dat die hindernissen voor ons ook al waren uitgepakt, alleen kwamen wij bergaf.

Gisteren nog wat gaan helpen op de cross in Tongeren. Het begint er echt goed uit te zien!
Heb er al zin in. Eerste jaar dat ik echt wat meehelp, maar er komt toch meer werk bij kijken dan ik had gedacht hoor!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:40

Je was zelfs eerste in de cross zelf met Pieter! :) Knal op de ideale tijd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:47

Proficiat Lene! Stond je bij u B &b? Ga jij naar Chapelle Aux sabots?
Wat was de commentaar van z'n staart? Dat hij niet gevlochten was? Biechten is überhaupt toch nie verplicht?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:32

Uren Tongeren staan online, ik heb leuke uren vind ik

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:04

Ik doe niet mee in Tongeren, maar kom wel supporteren en groomen voor een vriendin! Ik neem ook mijn camera mee, dus stuur je startnr eens door dan probeer ik foto's te maken van iedereen :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:09

ik doe ook niet mee in Tongeren. Ik ga naar Hulsberg, is voor mij 30 minuten rijden, en wordt door zoveel bekenden georganiseerd, en vrijwilligers die meehelpen. Dat kan ik niet maken om niet erbij te zijn!
Bij iedere hindernis waar ik langskom wordt ik persoonlijk aangemoedigd (althans vorig jaar), zo leuk.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:42

wij gaan wel naar tongeren beetje vroeg dressuur en laat springen maar al bij al cv nog :) hopelijk regent het niet te veel :(

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:07

Hier ook Tongeren! Late dressuur en springen feitelijk.
En nu kamperen we wel, dus zal maar genoeg dekens en truien meepakken, brrrrr!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:04

wij hadden in marchin 3 donsdekens en nog elk een slaapzak mee :p en de dikste pyjama die ik kon vinden :p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 09:16

Ik heb 2 uur tussen mijn dressuur en springen. Vind ik super. Kan ik de rest van de dag helpen.

Als iemand op dagparking gaat staan kan ik aanraden een fiets mee te pakken, want dat is wel wat verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:26

De temperatuur is wel ideaal voor de paarden als ze moeten crossen :)
Veel succes voor wie dit weekend gaat starten!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:34

Heb een tijdje niet gepost, had even geen zin in 'paarden' :o

Heb gisteren voor het eerst met Fiona een kwartiertje gereden na Marchin, had ervoor écht geen zin.

Veel plezier en succes voor wie naar Tongeren gaat!
Denk Mila dat jij vroeg of Ilona die wij hadden, nu mee doet ginder, ja dus :) Zal weer op karakter worden ipv conditie, want ze heeft anderhalf jaar op de wei gelopen...

Was niet van plan om naar Vrouwenpolder te gaan, maar heb nu toch een mailtje gestuurd, als er plaats is, zou ik daar mss L starten, is nog wat makkelijker dan onze L dus mss wel goed voor beetje vertrouwen terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:38

Hoe gaat het voor de rest Antonius? Iedereen heeft wel eens een dip, voel je daar niet schuldig om.

Hier is het momenteel ook rustig. Morgen ga ik de eerste buitenrit doen, Bert bellen om terug springles te volgen, mijn longeer stuk en "piste" afmaken op de weide. En zondag komt de nieuwe bijrijder voor Wolk (de vos die bij mij logeert) voor de eerste keer mee lessen :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:28

daaph: wij vertrekken morgen namiddag dus zal wss camping worden :) maar we hebben zo wie zo een fiets mee :)

Antonius: ja wel ik dacht inderdaad dat je eens gezegd had dat ze al een lange tijd stil stond. tongeren is toch ook geen ideale cross om terug te starten. maar ja das persoonlijke mening zeker :)
wij gaan wss toch niet naar vrouwenpolder gaan omdat alles op 1 dag gereden wordt. voor een M vindt ik dat persoonlijk nogal zwaar.
je komt er wel door :) iedereen heeft inderdaad eens een dipje.

gezien ik zelf niet meer kan rijden ben ik beginnen lopen. eind juni mijn eerste "loopwedstrijd" :p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 10:39

De camping staat wel dichtbij. Waar de dressuurringen vorig jaar waren. Ik ga straks namen plakken op de stallen.

Iedereen heeft wel eens een dipje Anthonius! Heel begrijpelijk!
Goed dat je toch terug de stap neemt om de L te rijden. Een paar vertrouwensrondjes kan zeker geen kwaad!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:21

kies een goeie stal eh voor ons :p haha grapje hoor :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 11:22

Hahaha ik moet gewoon het schema volgen :p