[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:59

Wat is het rustig hier!

Ik heb net nog een paar uurtjes gewerkt, ga nu lekker naar huis. Wat een rare weken met die dagen er tussen...

Iedereen veel plezier en succes met alles vandaag ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:02

succes pb! Ben heel benieuwd hoe het afloopt
Veel plezier Mo en Shanouk met de training!
Anthea succes met leren

Ik ga straks met de paarden bezig, volgens de buienradar wordt het vanmiddag droog!
Heb een nieuw project, een dwarse haflinger ;)
Gister gaf ik dat meisje les met die haf en die werd er vanaf gelanceerd. Heb ik er even opgezeten maar het enige wat ik er uit kreeg was enorme rodeo. Het was echt niet vertrouwd om dat meisje er weer op te zetten! Hebben we afgesproken dat de haf maar even een maandje bij ons komt en ik heb de haf gister maar direct mee genomen naar huis. Ben benieuwd wat ze straks doet....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:29

Goede morgen!

Zo die slaap had ik even nodig :)

Zo maar richting paard, alles netjes maken voor morgen :)

Bvw niet zo'n lief haflingertje dan ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:01

Hallo :)

Leuk project Bianca! Qua hoofdstel zou ik het niet echt weten, misschien een beugelneusriem een optie? Weet eigenlijk niet of je daar mee mag starten.
Jammer dat je hem niet zelf mag voorrijden PB!
Verder zie ik veeeeeeeel drukke weekenden!
En Mandy heeft een hele mooie naam gekozen voor het veulentje!

Ik heb vandaag nog even een rustig dagje, morgen ga ik op springwedstrijd naar Havelte met Ultra. Misschien 's avonds nog even kijken bij de Derby van Franeker, maar met zulk weer als dit zie ik dat nog niet zo zitten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:03

Heb ik de naam van mandy's veulen gemist :=
Gevonden!

Mandy hij heet officeel Frits? :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:08

Ik ga met Wiso in elk geval een mexicaanse neusriem proberen. Als dat wel goed gaat heb ik al een leuk hoofdstel op het oog!

Een zoektip voor Corien, kijk in het topic ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:13

Oke hihi gaat even kijken ;)

Ga zo weg, richting stal :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:45

Vandaag weer een ochtendje jureren achter de rug. Ging weer fijn :+
Tis hier nu droog maar als ik naar buiten kijk...
Mijn schimmelmerrie is helemaal verliefd op mijn andere merrie. Steeds als ze buitenbeeld is begint zij te hinniken en gisteren toen ik van les af kwam leek het wel of ik met een hengst liep over het erf met het gegil. Maffe dieren!
Morgenavond mag ik weer heerlijk mijn eigen bedje in.Ps heb mijn naam even gewijzigd

@ rowo leuke naam voor het veulen.
@bvw pas maar op dat je de ziekenboeg niet gaat uitbreiden.
@mistid daar had ik ook wel heen gewild Franeker maar een beetje jammer dat het zover weg is

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:00

Haflingers praat me er niet van. Wij hebben ze nogal eens te koop. Als je ze maar zelf zadelmak maakt gaat het goed, maar als ze te vaak hun zin hebben gehad....

Net even wezen springen. Trakkie was 3de met een hele jammere pech balk op de laatste. Was zonde want er was niemand foutloos. Hetje liep een super ruig rondje nul. Helaas in de barrage zijn we in de afzet dwars door de eerste van dubbel gegleden. Het had de modder op de achterkant van zn kont zitten. Heb toen afgegroet en op het voorterrein nog wat gesprongen.
Het terrein was zo verschrikkelijk glad, zelden meegemaakt. Was lang gras, met harde bodem eronder en heel nat. Stiften pakten de bodem dus niet.
Was uiteindelijk nog wel 2de met Het.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:07

@pb gefeliciteerd. Terrein waar ik heb gejureerd was ook bagger.

Vraagje: Als je veranderd van vereniging zijn dan echt je startcoupons niet meer geldig of kun je die met de pen netjes wijzigen of gewoon blijven gebruiken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:12

Ik wijzig helemaal niks. Nog nooit wat over gehoord. Als je wijzigt maak je slapende honden wakker ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:30

Goeiemiddag!
Ik heb echt superfijn getraind <3
Heb voor het eerst met een dubbelgebroken pelham gereden, en daar was ze echt veel fijner op! In het begin natuurlijk ffies wennen, maar ik heb iig weer wat te zeggen als ze zo hard gaat! Al bedenk ik me wel dat het een tijdelijke oplossing is, we gaan het gewoon rijtechnisch oplossen. Alle sprongen gingen vandaag weer in 1x, op een smalletje na. Ik kreeg haar hoofd er niet recht voor, dus ze had geloof ik niet door dat ze eroverheen moest :Y) Het was echt weer een toptraining met een topgroepje! Ik kijk echt vol vertrouwen uit naar Vrouwenpolder :D

Jammer dat je niet zo lekker gereden hebt Noor
Leuk zo'n druk weekend Mo :D
Corien, het is idd bij Lotte op stal. Op de Vrijhoeve.
Succes met de veiling PB. En jeetje wat erg dat het terrein zo slecht was. Is Hetje niet geschrokken?
Leuk zo'n projectje Bvw!
Succes met je wedstrijd vast Mirthe!
Haha Caroline, leuk zo'n merriehengst :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:32

balen van al die bagger terreinen! Wel fijn dat je het er nog redelijk er van af hebt gebracht pb

Gelukkig is de bak bij mij nog super te doen en bleef ik keurig op de haf zitten! Deze haf had ik ook zelf beleerd maar daar merkte ik gister weinig meer van. Gelukkig was ze vandaag best braaf, alleen in het begin even dwars maar daarna kon ik heerlijk rijden en herkende ik haar weer ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:04

PB: gefeliciteerd met je prijzen. Ik heb (eindelijk) even naar mijn springsingel gekeken. Toch wel elastiek, maar dan naast de flap zeg maar en niet bij de gespen.
Snoek: fijn dat het crossen weer goed ging!!
Bvw is gelukkig blijven zitten en Caroline heeft een nieuwe naam las ik ;)

Vanmiddag Jer even gelongeerd met een touwtje eraan, lekker vwnw. Paar balkjes neergelegd en een ieniemienie-sprongetje en dan steeds tussen door heel rustig draven. Jer is namelijk bang voor balken die op de grond liggen. Vraag me niet waarom, liever een dikke hindernis dan 1 balkje op de grond ;). Hij deed het erg goed en was lekker ontspannen. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:09

Maffe Jer! Gelukkig deed hij het goed!

Shanouk, super dat je zo'n heerlijke training achter de rug hebt

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:39

:wave:

Vanmorgen met een vriendin meegeweest op wedstrijd naar Emmen, wat een baggerterein. := Ging heel fijn, 2e wedstrijd voor het paard maar erg lage punten, snap dr niets van. :Y)

Hier is het tweede merrieveulen geboren, gistermorgen! Een wonderboy x caritas. :)

Balen dat het niet zo fijn ging Noor.
Hoe is de veiling gegaan PB?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:45

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:52

Ziet er fijn uit. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:55

Bedankt :D
Gefeliciteerd met jullie tweede veulentje! Wat voor kleur heeft ze en hebben jullie al een naam? Hoeveel krijgen jullie er trouwens? Wij nog 2!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:56

Ze is donkerbruin, 3 witte voetjes. :)
Nee nog geen naam, wel lastig := Moet een dubbele naam zijn, We hebben al een Anneginia en Desiginia gehad, zoiets willen we ook met de F. :)

We krijgen eind juni nog 1!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:05

@ pb de reden waarom ik aan wijzigen vereniging denk is dat ik nu E172,50 euro per jaar kwijt ben aan lidmaatschap excl kosten knhs zoals startkaart enzo en bij een andere vereniging verderop maar E27,50 excl knhs kosten per jaar kwijt ben. Alleen dan wel provincie groningen maar dat boeit mij niet. Het is net een soap bij ons en dat na 17 jaar erg zat. Het net coupons gekregen maar als ik per 1 juli wegga redt ik het wel denk ik.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:21

Je naamsverandering viel me meteen op Caroline! Waar had je gejureerd? Maffe beesten heb jij :+ !
Klinkt niet zo fijn PB! Wel gefeliciteerd met de prijzen
Volgens mij blijft je combinatienummer gelijk Caroline, en maakt het niet zoveel uit. Volgens mij kun je zelfs de coupons declareren bij de KNHS, dan krijg je kostenloos het aantal terug. Of dat moet gewijzigd zijn.
Klinkt als een hele geslaagde training Shanouk!
Haha, balkjes zijn toch ook heel eng voor een crosspaard Noor 8-)
Gefeliciteerd met het veulentje Hilde
Gave foto's Shanouk! Knap hoe je houding is op je dressuurzadel tijdens het springen!! Ik heb het wel eens geprobeerd (als beloning nog een sprongetje) maar dat is niet voor herhaling vatbaar.
Je kunt toch niet in het jaar van vereniging veranderen? Ja kan wel, maar dan start je nog het hele jaar voor je oude vereniging geloof ik. En heb je dus ook dubbele kosten. Kan zijn dat ik het mis heb hoor

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:34

ik heb geen ervaring met veranderingen op de coupons, maar ik kan me wel voorstellen dat je gaar veranderen van vereniging!

Hilde, gefeliteerd met het nieuwe veulen :D
Shanouk het ziet er echt super uit op de foto's!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:38

Mocht in Emmen jureren. Als ik zo streng had gejureerd zoals we dat moesten doen op de cursus dan hadden van de 26 man misschien 4 een wp. Nu nog 11. Dan had ik heel veel cijfers lager dan de uit moeten delen want het was triest.
Nu mijn ouders nog mededelen dat ik bij de vereniging weg wil. Wordt leuk want moeders zit in bestuur. Bij deze club betaal ik per kwartaal en volgens mij kan dat wel. Toch ook als je gaat verhuizen? Combi nr blijft altijd hetzelfde alleen verenigingsnr en naam wijzigt.

Leuke foto's Shanouk. Waar was dat?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:59

Caroline: Ik ben twee jaar geleden van vereniging veranderd en heb toen de KNHS even gebeld. Oude coupons waren niet meer geldig (uiteraard net nieuwe binnen :+ ) en moest gewoon nieuwe bestellen. Maar.. wie weet is dat veranderd. Die regel waar Mirthe het over heeft, heb ik nog nooit van gehoord iig. :n