[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:13

Je hebt pm Corien!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:16

Ja jij ook Haha! wel grappig komen we elkaar mis wel tegen joh Nagelbijten / Gniffelen

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:34

Corien en Rosalie, succes met jullie paarden.
Ik heb niet alles onthouden maar ik zag iets voorbij komen van lessen. Ik volg bij mijn rijvereniging springlessen en dat bevalt mij heel goed. Wij hebben een goede instructeur en de lesgroep is klein, hooguit 3 personen. Dressuurles rijdt ik het liefst privé of met z'n tweeen.

Vanmorgen heb ik Undercover fijn kunnen rijden met een waterig zonnetje, de bak was goed te doen, alle omstandigheden waren aanwezig voor een fijne training, en ze liep ook fijn. Het laatste kwartiertje zonder beugels gereden, pfffff, ik moest even wennen bij de eerste passen maar daarna reed ik zeer gemakkelijk rond. Toen ik met uitstappen weer met mijn voeten in de stijgbeugels ging voelde ze aan of ze op springmaat zaten. Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:37

Zo ik ga maar even me tas inpakken, ga morge een weekendje naar renesse Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:18

Goeieavond! Lachen

J_N: he wat ontzettend vervelend dat een stalker hebt Ach gut Hopelijk houd ie er snel mee op!
Jenga: gaaf dat je M gaat starten!
Shanna: gave pony zeg! Kwijl
Loes: super van je mondeling!
Kim: he wat balen van je toets zeg Ach gut
Snoekiej: wat fijn dat het al zoveel beter gaat met Vorstin! Haha!
Ingrid: veel plezier!

Ik heb 2 jassen voor bij de paarden, een zomerjas en een winterjas, allebei van equi-theme Lachen
Ik les 1x in de week bij Jan van Beek, krijg dan les van Miriam op een van de manegepony's daar, 2 weken dressuur en dan 1x springen. Met Money heb ik nog geen les, maar krijg wel regelmatig tips van Miriam en ze helpt me ook. En die gaat waarschijnlijk ook wel een keer mee naar Jan Tong uitsteken

Van de week al veel aan het leren geweest voor de pw-week volgende week.. ben het nu al helemaal beu Clown

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:23

Haha Tezz, ik snap dat je het beu bent. Veel succes iig alvast!
Ik heb nu toetsweek, voor & na pasen. Snap niet dat ze dat zo rond pasen plannen, nu heb ik niets aan mijn vrije dag.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:26

Oei das ook vervelend Snoekiej!
Nee snap dat ook niet helemaal, zou het wel beter hebben gevonden als het deze week pw-week was, maarja niks aan te doen Tong uitsteken

Ik ben er weer vandoor, ga zo lekker slapen Lachen
Welterusten alvast iedereen Doei!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:05

Veel succes met de PW's. Haha!
En Corien en Rosalie, veel succes in Dwingelo.

Net terug van oma, daarvoor naar de ruitersportshop. Een nieuw rijjasje van pikeur, en een bloesje! Clown
Nog een wit BR event dekje voor dressuur, en een blauw met crème rand voor in de cross! Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:46

Ik ga ook maar eens slapen, het regent hier nog steeds heel hard.

Weltrusten iedereen!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:13

Goede avond

Net terug van een hengstenshow, mooie hengsten gezien :d

weltrusten ingrid.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 01:05

miss_jumpy schreef:
Shanna_W schreef:
Gisteren waren we bijvoorbeeld maar met drie, het was echt fijn Ja ik spring liever in groep eigenlijk dan alleen, dan kan je ook eens naar de anderen kijken en meeluisteren naar de oplossingen bij hun problemen Lachen

Ja ik vind het ook altijd leuk en leerzaam om naar de anderen te kijken. Of als onze instructeur op 1 van de paarden stapt en er even mee werkt, ook leuk want dan geeft hij er altijd uitleg bij, dan is het voor iedereen leuk!

Inderdaad!
Overlaatst heeft mijn lesgever op mijn paard gestapt tijdens een privé dressuurles
Hij vond haar wel braaf met mij erop, en ze deed wel wat ik vroeg, maar net niet genoeg iedere keer.
Altijd met dat beetje protest en altijd met dat beetje gevecht.
Lessen heeft een tijdje stil gelegen maar nu zijn we weer heel intensief bezig en sinds hij op mn paard heeft gezeten is de training ook meer aangepast aan haar en echt, ze loopt stukken beter Ja

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:15

Goedemorgen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:23

Morgen. Zie hier eea over lessen, ik vind zelf groepslessen niet fijn, behalve met crossen. Springen rijd ik meestal met 1 of 2 personen, en dressuurles altijd alleen. Clublessen doe ik al jaren niet meer, ben lid van een administratieve vereniging en dat bevalt me super.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:40

Wat een weer zeg Verdrietig
Hele nacht regen en onweer en vanochtend ook.
Het is nu even droog, ga kijken of ik kan rijden of longeren, maar alles zal wel flink op een zwembad lijken.
Hoop dat het ff droog blijft Clown

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:52

Goedemorgen,
Wat betreft verenigingslessen rij ik alleen de springlessen mee. Ik vind het erg gezellig en daarbij is het bij ons ook nog erg leerzaam. De dressuurlessen rij ik niet mee, want op die avond heb ik altijd priveles dressuur en dat vind ik toch wel fijner Bloos

Ik had laatst bij de KNHS gesolliciteerd voor een stageplek, nu kreeg ik gisteren te horen dat ze niks voor mij hadden helaas, dus moet maar weer op zoek naar iets anders.
Kreeg ik gisteren ook nog een brief van de KNHS dat mijn startkaart met Nika is opgezegd en dat ik dus laatst onterecht ben gestart Verward Ik zou niet weten wie mijn startkaart opgezegd zou hebben, dus daar ga ik maar is even achteraan bellen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:09

Wat vreemd J_N Verward

Ik rijd de verenigingslessen ook voor de gezelligheid en omdat zo m'n paarden toch regelmatig van het erf af komen (buiten de wedstrijden om dan). Woensdags is m'n leeruurtjes wbt dressuur, thuis Lachen
Springen helaas geen vaste les. Vereniging heeft 1x in de 2 weken het laatste kwartiertje wel wat springen.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:24

Wat een weer was het vannacht zeg. Alles is nat! Ze zijn vanochtend bezig met onze bak, er komt wat zand bij op want ik heb de laatste maanden haast niet thuis kunnen rijden. Ben vanmorgen even naar de manege geweest om te rijden, ging wel aardig Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:40

Goedemorgen!
Ik heb veel bij moeten lezen en maar weinig onthouden.... Bloos

Ten eerste kan ik jullie na zondag melden dat Kingsland jassen NIET waterdicht blijven als je er een paar uur mee in de stromende regen rijd of loopt... Zowel die van Frank als die van mij waren door... Maar goed, iemand bij z'n volle verstand was niet zo lang in de regen gebleven... Bloos
Gelukkig mocht ik naar huis in een fijne droge Kentucky kas.... Lovers

Ten tweede over lessen... Aangezien ik thuis nooit met meer dan twee paarden in de bak rijd beni k met Ultra weer aan verenigingslessen begonnen. Moet zeggen dat ik dat ook wel gezellig vind. Groepsles voor de cross in prima. Springles heb ik meestal alleen, heel soms met twee en dressuurles altijd privé.... Als ik er zo over nadenk heb ik best veel en vaak les. Heb uit financieel oogpunt ook besloten dat allebei de paarden hooguit 1 keer per week een les mogen.....

Shanna: Wat een super pony zeg! Lovers

Ingrid: Ik vind ook dat je niet alle groepslessen over 1 kan mag scheren. Bovendien is en manegeles iets heel anders dan een verenigingsles....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:43

Ik heb laatst groepsles van Lucinda Fredericks gehad (4 mensen in een crossles). Maar dat zou ik toch niet willen vergelijken met een manegeles, en ik denk dat ik na een priveles van haar dood van mijn paard val.

Miriam, lessen is idd een dure hobby.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:47

goedemorgen

Lessen zijn idd erg duur.
En hoe elke groepsles is weer anders, waar ik rijd ben ik er nog steeds tevreden mee.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:49

Helemaal waar. Vooral als je met meerdere paarden dressuur en springles wilt en in het seizoen de nodige crosstrainingen rijdt.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:52

Onze springlessen van de club worden ook door goeie lesgevers gegeven Ja
Allemaal andere lesgevers dan in de manegelessen.
De woensdagavond zijn er twee springlessen, één voor onervaren paarden of onervaren ruiters en één voor wedstrijd gerichten Knipoog deze wordt gegeven door Tom Ryckewaert, voor sommige waarschijnlijk wel bekend Lachen
De vrijdagavond is er een cavalettiles, altijd lijntjes werk en deze wordt gegeven door Brain Sheffers, een australische springtrainer (die nu voor de moment ook in australië zit Schijnheilig )

Edit: En inderdaad, het komt uiteraard goedkoper uit dan altijd maar privélessen betalen Vork Dressuurles krijg ik trouwens privé van Tom Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:03

Altos schreef:
Helemaal waar. Vooral als je met meerdere paarden dressuur en springles wilt en in het seizoen de nodige crosstrainingen rijdt.

dat vind ik altijd lastig. Ik doe in principe 1 * dressuurles en 1 * springles in de week, maar met meer paarden wordt het dan wel ineens weinig. Springles kan ik dan nog wel oplossen doordat mijn moeder dan ook meerijdt in de les en ik dan op het eind nog even wat hoger spring, maar met dressuur werkt dat niet zo. En crosslessen maken het zeker prijzig.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:10

Nu doe ik het mestal zo:
Week 1: Ollie dressuurles (privé) en Ultra verenigingsles (ook dressuur)
Week 2: Ultra dresuurles (privé) en Ollie springles (privé)
En dat dan afwisselen. Als er crossles bij komt in een week 2 dan vervalt de springles, anders heb ik een keer een les extra....

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:26

Heb echt gewoon k*t gereden net.
In de keiharde hagel, waaide bijna van me paard.
Onwijs gespannen was ie dus dan word ik dat ook, dan krijg je van dat leuke springerige gedrag.
ben na een half uur maar afgestapt, want was voor beide niks aan.

In mijn ogen is een vereniging hetzelfde als een manege, teminste alles wat hier in de buurt zit zijn maneges.
Als je daar gaat lessen rij je altijd bij manege paarden in de les.
Daarom heb ik zo mijn mening over groepslessen, maar ik snap dat als je met 5 gemotiveerde ruiters dat heel leuk kan zijn, maar dat heb je hier dus niet.
Daarom begin ik er niet aan, en wij rijden wel eens met z'n 8e in de bak, maar dan allemaal voor ons zelf, kan ook gezellig zijn.

Ik volg nu nog 1 uur dressuurles per week en aan het eind een sprongetje. maar wil wel over een paar maanden 1 uur dressuur en 1 uur springen, en anders om de week.