[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:02

Vertel vief

Trouwens Andrea; wat moest je over MacBeth voor toets maken?
Wij moesten Scapino met het verhaal van MacBeth.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:04

haha vief doosj

ze hadde t wel wat anders mogen regelen daar in bathmen arme ik

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:09

viefdepief schreef:
Was net Geschiedenis aan het doorlezen.
En echt verbazingwekkend maar ik heb wat leuks geleerd

Ik weet wat Carpe Diem betekend

Ik moet nog steeds de foto van de voordeur van mijn studentenhuis inscannen, daar stond het levensgroot op.

SGWuppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:09

viefdepief schreef:

pluk de dag! toch? kan me zoiets herinneren uit een film over clubje dichters met robin williams.....

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:11

Klopt Marieke. Die film heet trouwens Dead poets Society (seize the day) , dat is ook een aanrader
Het is volgens mij het motto van de Renaissance, tegen memento mori (gedenk te sterven) van de middeleeuwen.

_Anja

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:36

nou was ik weer even en nu als 17 jarige
verjaardag was super leuk lekkere taart gehad..vriendlief had een leuk cadeautje en ben heerlijk verwend haha even lekker een dag zonder overal over na te denken..

gesprek met de eigenaresse is goed gegaan! ze was een beetje overvallen vandaar dat ze zo reageerde..alles uitgepraat en vandaag ben ik in pricipe voor het laatst geweest..iedereen zei al: als je keer een eindje wil stappen buiten mag je die van mij wel meenemen! zelfs de fjorden werden me aangeboden haha wel super lief allemaal!
Mn vriendin gaat samos nu rijden en de eerste keer dat ze erop gaat ga ik mee dus het is niet helemaal een afscheid..
Heeft die sukkel net alleen zn hoofdstel kapot getrokken..net op de laatste dag..sjah ik bel de eigenaresse wel..En ze kreeg elke maand al wat geld dan van mij..Dus denk niet dat ik heir nog apart aan mee ga betalen..ik stop toch..of is dat onredelijk? ik kon hier niks aan doen..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:52

Lielle schreef:
Klopt Marieke. Die film heet trouwens Dead poets Society (seize the day) , dat is ook een aanrader
Het is volgens mij het motto van de Renaissance, tegen memento mori (gedenk te sterven) van de middeleeuwen.

Wauw Lielle je bent echt goed joh!
Stond inderdaad in een tekst over de vergelijking tussen de Middeleeuwen en de Renaissance

Fijn dat het geregeld is Anja
En lekker dat je een leuke verjaardag had
Dat van dat hoofstel is niet jouw schuld toch? Volgens mij hoef je daar niet aan mee te betalen..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:55

viefdepief schreef:

Wauw Lielle je bent echt goed joh!
Stond inderdaad in een tekst over de vergelijking tussen de Middeleeuwen en de Renaissance

Ik heb een heel goed geheugen voor stomme feitjes

Anja, fijn dat het toch meeviel met de eigenaresse. Ik zou haar gewoon even bellen over dat hoofdstel, zelf zou ik als eigenaar niet willen dat mijn bijrijdster dat betaalde.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:58

mooie advertentie, dat paard wat ik deze week toe kan er wel heen.
ik heb vandaag alle moed bij elkaar geraapt en ben er opnieuw opgestapt
eerst 40 min in de stapmolen natuurlijk maar dat hielp niet zit echt een steekje los bij dat paard ik kon nu wat beter zitten want had mijn eigen zadel op, heb het alleen gehouden bij stap en draf, dat was al erg genoeg, maar ben er gelukkig niet af gedonderd
daarvoor had ik nog een ander paardje gedaan en als laatste Muis, begin was ook erg vermoeiend, maar op het eind liep ze echt super!!! (dus gomir...misschien lukt het mij ook wel om Ot aan de teugel te krijgen...hihi )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:13

Fijn dat Muis zo lekker liep op het laatst.
Maar ga je nou gewoon door met het rijden op dat kanon ??

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:22

viefdepief schreef:

Pluk de dag

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:24

Lielle schreef:
Ik heb een heel goed geheugen voor stomme feitjes
Hier nog een

(en ik was weer eens spuitelf zie ik )

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:09

Lielle schreef:
MJ, ik heb er zelf een handje van om net uit de wending nog een ophouding te maken (en waarom? ik heb geen idee) en ik zeg nu alleen maar steeds: niets zien = niets doen.

Ben dus niet de enige die zit te stunten in de bochten
Ik laat der dus "stil" vallen in de bocht en ga zitten bedenken dat ze lekker rustig toeloopt, vergeet dan voor het gemak even dat ze totaal geen galopsprong meer heeft

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:15

vief: zoals al vaker gezegd is. Idd pluk de dag. Ik vind het wel een mooie motto, en dus ook een mooie boktnaam.

Lielle: je kunt maar een mankement hebben
Ik heb een kenteken tik. Als ik een auto / kenteken 1 x gezien heb van een bekende kan ik ze bijna volledig opnoemen

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:42

GvdT schreef:

Ik laat der dus "stil" vallen in de bocht en ga zitten bedenken dat ze lekker rustig toeloopt, vergeet dan voor het gemak even dat ze totaal geen galopsprong meer heeft

Daar heb ik ook wel eens last van, ik vond het dan juist fijn dat ze even wat rustiger was En m'n instructeur maar zeggen: rijden, rijden! Het heeft wel geholpen (al moet ik het 22 april maar weer gaan toepassen, dan heb ik 4 maanden geen parcours gesprongen )

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:43

_Jitske_ schreef:
Vertel vief

Trouwens Andrea; wat moest je over MacBeth voor toets maken?
Wij moesten Scapino met het verhaal van MacBeth.

Huh? Die zin volg ik even niet

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:45

Sorry nog steeds niet echt bijgelezen!
Mijn uitjes waren heerlijk!
In Disneyland kregen we een upgrade naar het disneyland hotel, verder enorm gelachen, heerlijk gegeten en ouderwets lopen geiten met de meiden.
Toen 1 dagje thuis, spullen wassen, paardjes checken en weer inpakken.
Op schiphol bleek al dat ik een soort buikgriepje had.
Portugal was erg leuk, de cross was wel zwaar.
zondag was het 23graden en zijn we heerlijk bruin geworden.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:52

he wat leuk JJ!! jij hebt je dus geen moment verveeld
balen van je buikgriep, heb je daar nu nog steeds last van?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:55

Leuk JJ!

Anja dat hoofdstel kan je idd niks aan doen dus ik zou het ook zo laten!

Nou heb net heerlijk gereden! Heb Tutje met mijn eigen zadel gereden maar nu met een K&K bitje! Liep ze super op! Dus die hou ik er maar in! En heb goed geoefend op het door zitten en ik denk dat het wel aan mij ligt maar dat Tu ook niet zo goed helpt op dat moment. Ik zit te veel voorover. Dat wist ik al maar ja dan is het ook logisch dat je niet goed op je kont kan blijven zitten zeg maar. Dus ben voor mijn gevoel overdreven achterover gaan zitten en heb de beugels een gaatje langer gemaakt! Want als ik ze uit deed kneep ik mijn knieen helemaal aan. Dus zat ik nog niet goed en met die langere beugels heb ik nog wel een beetje steun. Dus en telkens op de lange zijde door gaan zitten en dan opbouwen. En ik heb ook lang lekker laag mooi over de rug los gereden zoals Scum zei meende ik! Dus het gaat al beter!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:06

Fijn dat het al beter ging MM!

JJ: minder van je buikgriep maar jullie hebben het verder dus wel naar je zin gehad

Ik weet niet wie er nog naar Zwolle gaan donderdag of vrijdag maar ik ga niet meer mee... Morgen kan sowieso nog niet, ben echt nog niet beter helaas. En als ik vrijdag weer beter ben moet ik 's avonds werken. Volgend jaar maar weer dan!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:08

ja ik ook niet ben erg vriendloos... niemand die mee wil

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:16

BT: Ik ben vandaag voor het eerst weer wat fitter. Voordeel is dat de kilo's eraf zijn gevlogen!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:26

GvdT schreef:
Lielle schreef:
MJ, ik heb er zelf een handje van om net uit de wending nog een ophouding te maken (en waarom? ik heb geen idee) en ik zeg nu alleen maar steeds: niets zien = niets doen.

mijn probleem zit nu juist na de bocht. De bochten hebben we het laatste jaar aardig aan gewerkt, maar nu kom ik de bocht uit, en dan nog een x aantal galopsprongen, en dan wordt ik onrustig! Want dan moet ik netjes blijven wachten...

En als Os dan lang wordt of sprong verliest, krijg ik dat niet meer opgelost. Als het laag staat blijf ik wel doorrijden, maar als het wat hoger wordt, dan blokkeer ik soms en zet Os stil.

Maar ja...

Os was net lekker fit, liep heen en weer te rennen in het land, de andere paarden op te jagen en te bokken! Die is lekker opgefrist op zijn vrije dag!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:27

JJ, klinkt of je een leuke tijd achter de rug hebt!
Ik hoorde dat sprits meedoet in Chaam, kan ik hem ook een keer bewonderen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:59

net weer gezwommen, fanatiek hè!
Ben nu lekker moe!