[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:22

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:31

Hebben ze iets uitgezonden op tv of hebben jullie via FEI gekeken?
Morgen zenden ze de jumping uit op bbc two om 15uur

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:43

Ik heb op BBC online gekeken maar dan moest ik mijn laptop zo inschakelen dat ie dacht dat we in de UK waren , geen idee hoe dat noemt, en stukje op fei tv.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:15

Ik heb gekeken op FEI tv, maar was eens een uurke half weg dus niet alles gezien, Mark Todd niet. Maar wat een sport amaai! En die enge sprong daar, gebeurde er veel op dat ik er haast bang van werd. Van nr 91 leek wel dat paard moe was, ze moest echt vreee duwen enja slechte sprong en de grond in. Chaaaance dat paard niet doorgerold is of ze was geplet. Want nu lag da paard helemaal plat en zij echt letterlijk naast buik en tussen benen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:16

Twas op voorlaatste sprong die al zeker niet 1 vd moeilijkste was.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:35

Ik ben al 2 of 3 keer naar daar gaan kijken, gecombineerd met een dagje shoppen in Londen! :) is echt top, echt een aanrader!! Die sfeer, zo typisch oud Engels. Volgend jaar hopelijk opnieuw (als ik van die vervelende examens ben verlost)

edit: dat puntje/grachtje! zoveel paarden die struikelen bij de landig.... Moet toch iets optisch mis mee zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:18

Als je dat filmpje ziet, amai. Inderdaad geen makkelijk ritje, maar wel prachtige cross zo te zien. En eindelijk eens met heel mooi weer!

Voor de rest is het hier rustig. Ga de komende week beginnen met buitenritten maar eerst de smid laten komen voor Wolk. Die krijgt een bijrijder en dan kan hij mee op wandeling :)
Ikzelf moet echt veel meer gaan werken op mijn dressuur in de ring met Icaro, en dan vooral op focus en concentratie. Hij vindt alles zo interessant dat hij afgeleid raakt en dan niet echt bij de proef is, waardoor we steeds dezelfde domme fouten maken. En die kosten ons uiteraard punten. Ik weet alleen niet goed hoe ik eraan moet beginnen, want als ik te streng ben klapt hij dicht en gaat wringen maar een mm teveel en het is lang leve de lol. Ik vind de gulden middenweg niet :(

En dan woensdag vergadering gehad met de club over mogelijke fusie met de vlp. Was ook niet echt vrolijk nieuws. Ben benieuwd wat daar uit de bus gaat komen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 12:07

Blits is ook altijd super snel afgeleid. Gewoon benen eraan en door rijden. Hij ziet en hoort alles. En als er een hond loopt is hem al helemaal zijn kluts kwijt. Maar gewoon blijven zitten en rijden, meer kan je op dat moment toch niet doen. Ik jaag me er al niet meer over op :p

lrv en vlp gaan toch normaal sowieso fusioneren? dat was toch al enige tijd bekend?
Als ze dat niet doen krijgen ze geen subsidies meer, gaat alles waarschijnlijk nog duurder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:05

Vlp krijgt alle subsidies. Lrv krijgt een deel via de boerenbond als ze zelfstandig blijven maar hoelang blijft dat houdbaar? Voor zover ik begreep staan ze er ook niet weigerachtig tegenover tenzij alles van lrv verdwijnt zoals het goedkope aspect. Het is vooral de vraag of ze direct fusioneren of voorlopig zeggen "even niet" maar wel de deur open houden naar later. Alleen lijkt de vlp dat niet te willen en willen die direct complete fusie. Lrv telt zo een 10.000 leden, als die allemaal in 1 klap vlp worden en moeten gaan betalen voor alles...

Aan de andere kant wordt hey misschien wel makkelijker voor de crossen. Een ijdele hoop is dat de vlp en Lrv elkaar tegemoet komen en dat de vlp prijzen zakken ivm licenties en proeven. Ipv 10/proef naar 5/proef ofzo.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 15:48

Ik denk dat het voor de lrv sowieso duurder wordt. €5 per proef tegenover €45-50 per proef is een groot verschil. ( spreek over de crossen) VLP gaat sowieso niet veel willen zakken (ipv jury's op niet vrijwillige basis) en LRV zal wss wel moeten stijgen dan.
Ik ben enkel bij de lrv voor de crossen te kunnen rijden, dus mij hoor je niet klagen als ze samen gaan en ik daardoor niet meer bij de lrv hoef. Dat club verband en die 4/8tallen vind ik maar niets. Leuk voor eens, maar sommige clubs zijn toch overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:13

Dat valt bij de onze echt mee gelukkig, niks is verplicht maar het wordt zeker wel gewaardeerd natuurlijk.
Een cross is 15 bij ons als ik het goed heb. Stel dat dat 25 of 30 wordt is dat nog steeds goedkoper dan de 40 die het nu is. Daar hebben vlp leden ook voordeel bij. Voor de lrv daarentegen gaan ze misschien makkelijker juryleden vinden als het niet meer gratis is ipv gratis dag opofferen, en betere jury's. Ik zie echt voordeel voor beide kanten, het is alleen afwachten wat ze ermee gaan doen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:21

Vanmorgen 5u30 terug van badminton. Wat een parcours wat een sfeer. Echt top. Maar wat een parcours het lijkt allemaal heel eenvoudig tot je daar staat te kijken. Ik was echt onder de indruk. Ivm met die val. Wij stonden net aan die hindernis toen het gebeurde. Paard gaf idd een zeer vermoeide indruk en een zeer slechte afstand van de ruiter. Paard heeft nog zijn best gedaan om te sprinten maar hij is blijven haperen. Pardon is op zijn hoofd/hals een koprol gemaakt en de ruiter er onder. Paard bleef liggen we zagen enkel de voeten van de ruiter. Met een paar mensen hebben ze het paard dan over gerold zodat de ruiter bevrijd was. Het zag er niet goed uit echt. Je mag er niet anders denken. Het paard was ook volledig in shock. Emmers water hebben ze er over gegoten om hem af te koelen drie mensen hielden het paard tegen zodat het niet omviel. Ze hebben dan doeken er rond gezet en na 10 min waren de doeken weg en stapte het paard terug al wat rond. Ook de ruiter is zelve kunnen opstaan en naar de ambulance gaan. Ik lag vandaag dat ze enkele gebroken ribben heeft en wat schaaf wonden in het gezicht. Deze amazone heeft heel veel geluk gehad.
Die combinatie was ook helemaal niet zo makkelijk als je erbij stond mis leek het op tv wel zo maar dat was het niet veel slechte afstanden daar gezien. We zagen ook wel heel duidelijk dat 1 foutje echt al genoeg is om een val te krijgen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:34

't Zag er sowieso al niet makkelijk uit allemaal kastelen van sprongen!
Maar nr 21 spande de kroon qua moeilijkheidsgraad. := Durfde vaak niet te kijken!
En 'k zag het zover ik het zag op de livestream, ruiter moest precies heel hard pushen voor die sprong en paard dat daar niet echt gek op reageerde. En ja een klein foutje inderdaad kan grote gevolgen hebben.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:30

Ik heb mr klein stukje gezien, net dat van jung. Ik vond die open oxer in het water erg apart!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:31

En die punt net na die oxer :-o dat waren twee berken die gewoon in een hoek van 90° tegen elkaar lagen. Ook die twee smalle huisje die waren ook zo moeilijk. Na eigenlijk alle combinatie sprongen waren echt zeer technisch. Heel mooie sport gezien.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:42

Ik ben nog nooit in Badminton geweest!! Hoop volgend jaar eens te kunnen gaan.
Ben wel een beetje jaloers! Zo een mooi weer dat jullie gehad hebben!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:58

Ja twas echt super weer. Misschien 2 keer 4 druppels regen gehad en dat is het. Twas een super leuke ervaring. Voor de mensen die ik op Facebook heb. Het er enkele foto's gepost.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:47

Leuk van Badminton! Ik had helaas niet veel tijd om er veel van te volgen!
Ik vind die fusie voor beide partijen ook geen goede zaak... ik heb jaren enkel vlp gereden en vriend ook. En nu behalve crossen enkel nog lrv en het is onvergelijkbaar. Je trekt er ook een heel ander publiek mee aan. In vergelijking met voetbal etc is paardrijden zo individueel en de lrv leeft echt van dat clubverband en dat is net zo uniek!
Ok ik zie ook op tegen dat vrijwilligerswerk maar feitelijk kom je altijd bekenden tegen, of doe je het samen met de club, en het hoort gewoon bij de beleving!
Ook door de regels qua uniform en kleuren vind ik er veel minder dikkeneken dan bij het springen of dressuur in de vlp... het is gewoon veel gezelliger en een beetje ons kent ons.
Nee de sfeer en organisatie op een toernooi is niks vergeleken met vlp... dat is een hele club die een heel jaar bezig zijn met voorbereidingen etc. Ik vind dat "ferm".
En laat ons eerlijk zijn: paarden IS zo duur... die 5 of 10 eur voor een proef maakt de zaak toch niet? Als mn smid voor 3 paarden komt ben ik ineens 225 eur kwijt... dat telt meer door :) !
Nee ij zou het jammer vinden moest lrv en haar eigenheid verdwijnen en opgaan in vlp. Vlp die opgaat in lrv zie ik niet zo snel gebeuren ;). Ik vind het gewoon een wereld apart!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:48

Varekaj schreef:
Dat valt bij de onze echt mee gelukkig, niks is verplicht maar het wordt zeker wel gewaardeerd natuurlijk.
Een cross is 15 bij ons als ik het goed heb. Stel dat dat 25 of 30 wordt is dat nog steeds goedkoper dan de 40 die het nu is. Daar hebben vlp leden ook voordeel bij. Voor de lrv daarentegen gaan ze misschien makkelijker juryleden vinden als het niet meer gratis is ipv gratis dag opofferen, en betere jury's. Ik zie echt voordeel voor beide kanten, het is alleen afwachten wat ze ermee gaan doen.

Crossen bij lrv is toch maar 5€? :) Ongeacht welke lrv club?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:51

Steph1989 schreef:
Leuk van Badminton! Ik had helaas niet veel tijd om er veel van te volgen!
Ik vind die fusie voor beide partijen ook geen goede zaak... ik heb jaren enkel vlp gereden en vriend ook. En nu behalve crossen enkel nog lrv en het is onvergelijkbaar. Je trekt er ook een heel ander publiek mee aan. In vergelijking met voetbal etc is paardrijden zo individueel en de lrv leeft echt van dat clubverband en dat is net zo uniek!
Ok ik zie ook op tegen dat vrijwilligerswerk maar feitelijk kom je altijd bekenden tegen, of doe je het samen met de club, en het hoort gewoon bij de beleving!
Ook door de regels qua uniform en kleuren vind ik er veel minder dikkeneken dan bij het springen of dressuur in de vlp... het is gewoon veel gezelliger en een beetje ons kent ons.
Nee de sfeer en organisatie op een toernooi is niks vergeleken met vlp... dat is een hele club die een heel jaar bezig zijn met voorbereidingen etc. Ik vind dat "ferm".
En laat ons eerlijk zijn: paarden IS zo duur... die 5 of 10 eur voor een proef maakt de zaak toch niet? Als mn smid voor 3 paarden komt ben ik ineens 225 eur kwijt... dat telt meer door :) !
Nee ij zou het jammer vinden moest lrv en haar eigenheid verdwijnen en opgaan in vlp. Vlp die opgaat in lrv zie ik niet zo snel gebeuren ;). Ik vind het gewoon een wereld apart!

Ik sluit me hierbij aan! het publiek is volledig verschillend

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:55

Ik dacht ook 5,-
Op zich begrijp ik het verschil wel hoor... (met de 45,- van de vlp) zoals idd de professionele jury etc.

Wat ik nog vergeten toe te voegen was: vooral de pony wedstrijden bij lrv zijn echt de max voor die kindjes. Ze organiseren pony games, die lopen de hele dag rond met hun vriendjes en vriendinnetjes van de club, die wekelijkse trainingen met 8tal die meestal wel op een leuke manier verlopen, ponykampen, ... Ik denk dat dat voor die kinderen toch veel gemoedelijker is, dan wanneer je ergens "alleen" met je pony staat en je voor 2u weg bent om ergens een proefje te rijden, en terug naar huis! Onze kinderen MOETEN daarbij later :p !

Hier dus gisteren lrv gehad: ik met die 17 jarige in B gestart. Het stond ECHT dik vond ik :p ! Ik had dus mega veel stress, maar natuurlijk kan ik altijd op haar rekenen dus foutloos en makkelijk rondje!
De A'do in aspiranten gestart voor het springen (gelukkige want B stond dus echt te moeilijk vond ik). Kreeg echt een mega relax rondje, dus goede voorbereiding voor T*ongeren!
En dan liep ze ook nog L1: onverwachte 4e plek op 3 punten van de 1e! Ze liep echt super goed! Vorige week in M*archin ook al, maar toen dachten we nog dat het toeval was :+ ! Ze heeft dus wel mega vooruitgang gemaakt op dat vlak want vorig seizoen eindigde ze in L1 nog laatste!
Nu had ze ook wel al een 8tal proef gelopen (wat betekent 1u dressuur rijden (opwarming + proef)), en dan nog half uur losrijden voor het springen, het springen zelf. En dat alles in de hitte. En toen was ze dus top voor dressuur... dus we weten wat we moeten doen in het vervolg ;) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:34

Wij hebben denk ik nog 1 pony ruiter :') maar het klopt wel, voor kinderen is het super. Ik vind eigenlijk het merendeel positief aan de lrv, maar vlp heeft ook pluspunten. Best of both zou ideaal zijn natuurlijk maar in hoeverre dat mogelijk is blijft afwachten.
Ik heb deze week via mail een bevraging gehad, jullie niet?
Het is trouwens niet alleen voor ruitersport, alle sporten moeten nu per soort onder 1 instantie vallen.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:18

Hier gisteren ook lrv toernooi gehad!
In springen 3 fouten maar was content, stond een technisch moeilijk rondje en voor een eerste toernooi direct goed aan de maat. 2 van de fouten die ik kreeg waren volgens mijn vriend heel moeilijk te vermijden, het is een heel onvoorzichtig paard en het komt voor hem nogal gemakkelijk allemaal te snel achter elkaar. Hij pakte wel super aan, kroop nergens in de voet en hield een goede galop, dus onze aandachtspuntjes waren top :)
Groepsdressuur een 3e plaats
Individueel 13e, jammer genoeg een héél subjectieve jury. Kreeg 6'en voor 'ontspanning en aanleuning' en 'rijvaardigheid en effect van de hulpen', terwijl hij heel de proef mooi ontspannen en aan de teugel rond liep en goed aan de hulpen was. Enkel middendraf was slecht, maar das altijd een werkpunt bij ons. Volgens mijn vriend een heel propere, maar iets te weinig gedurfde proef waar ik zeker tevreden over mag zijn dus dat ben ik dan ook ;)

Nu ff focus op examens en dan weer verder werken voor de andere toernooien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:24

Bij ons vallen ze pas in juli. Normaal zijn er zoveel nieuwe leden bij dat er een nieuw viertal moet komen, maar tot nu toe nog 0,0 over gehoord. Lijkt me wel leuk om te doen :)
Ik vind het ideaal, kan wat oefenen op de tussenwedstrijden en springles voor ik beslis om mee te doen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:49

Ik denk dat we op dezelfde wedstrijd waren Rayaa! Was dat springen ook de B? Kvond het ook moeilijk en hoog staan! Echt een "te" groot verschil met aspiranten. Maar L stond ook aan de maat zag ik...