[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:40

FCSA schreef:
Fijn dat het goed gaat Susan! Leuk om jullie een keer live te hebben gezien bij de Schalm

En ik heb echt een tijdje zitten denken wie is dat ook alweer, toen bedacht ik me ineens dat jij dat moest zijn. Leuke schimmel heb jij ook! Lekker gelest nog?

FCSA

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:46

Haha ik had misschien mijn bokt-naam moeten zeggen in plaats van mijn echte naam :)
Ja, fijn gelest. Vrijdag weer springen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:54

Ik herinnerde me dat er iemand met een bokt naam beginnend met een F ooit eens gezegd had dat ze bij de Schalm leste. Ik dacht, dan moet jij het wel zijn :j

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:22

Wat leuk, al die paarden die het zo goed oppakken.
De mijne mag volgende week maandag weer mee op crosstraining. Kan niet wachten, na ruim n jaar weer.

Afgelopen weekend voor t eerst weer dressuur gestart. Ondanks te veel spanning en fouten in de proef toch zo blij met dr vooruitgang. Losrijden ging zo fijn.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:25

Ik heb ook zo genoten afgelopen weekend. Heb alleen maar filmpjes dus kan hier niks posten maar we vlogen weer over gaten heen, trakheners maar ook dus een gat. Geen greppel maar een asociaal gat. Zo eng en vet tegelijk!

En zondag Norg :j

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:27

Gaaf hoor, heerlijk gevoel geeft dat!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:27

Kan me voorstellen dat jou gevoel ook heel goed moet zijn nu!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:30

Jazeker, ze pakt zo fijn aan.
Wat dat betreft had ik d'r veel eerder moeten dekken :P
T is nu zo'n fijne merrie :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:40

Zo'n verschil?
Nou ben benieuwd naar mijn merrie volgend jaar!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:50

Het scheelt wel ja. Ze is n stukje relaxter geworden en meer paard. T was altijd zo'n iel ding.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:23

Fijn! Ik ben er vandaag keihard af gestuiterd...Auw auw. Dikke knie en alles geschaafd. Weekje geen wei door dat wondje en nu zo druk op stal was teveel voor hem.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:21

Oh Susan! Pijnlijk.. beterschap!
Fijn Marloes, heel veel plezier met de training!

Carola,snel keertje samen bij Gert trainen!

Wij waren twee weekjes op vakantie dus nu even alles lezen.

Halverwege de vakantie nog gesprongen voor het team op de Gelderse. Helaas 2 balkjes maar voelde super aan! Stond dik voor de B daar.

Ook weer paar terrein trainingen gedaan. Zo fijn! Vandaag naar Lelystad, daar heb ik toch een dikke trakhener gesprongen.. er zwom een eend onderdoor. Eerste x weigerde ik, vond het spannend en liet hem er langs schieten. Uiteindelijk mijzelf toegesproken en erover! Nu wachten op de foto ;)

Ik ga zondag ook naar Norg! Super zin in! Heb het idee dat we er klaar voor zijn.

Carola ga jij ook naar Texel? Ik voor de eerste x!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:24

Tuurlijk. Vaste prik, al sinds de pony tijd _O-
De cross stelt niet zoveel voor, is leuk voor iedereen dus doen ze erg slim.
Voor mij is het vooral het weekend er om heen. Want ik rij er nooit goed. Dan is er een vage sprong, vorig jaar 1 met wol. Dat stinkt. Volgens vos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:17

Dank je wel Elke. Ik zit met mijn pootje omhoog en mag het niet belasten. Knie was gister zo dik dat ik toch maar even bij de huisarts langs ben geweest. Zo stom ik dacht nog ik ga binnen rijden. Niet gedaan. Had ik dat wel gedaan was ik er vast niet af gestuiterd :+

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:18

Balen zeg, Susan. Beterschap!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:50

Klinkt goed elke lekker aan het vertrouwen werken!
Ah beterschap Susan!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:50

Auw beterschap Susan!

Sanne06La

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:15

Heeft iemand toevallig ervaringen met de L cross in gorssel?(Of fotos!) Ik ben van plan hier mijn L debuut op zaterdag te maken. Heb al filmpjes van een helmcamera gezien. :) Gisteren hebben wij de B in Norg gereden, en gewonnen. :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:09

Gorssel was altijd prima te doen en vroeger zelfs aan de makkelijke kant. Dat zijn ze nu aan het opschalen naar een cross meer op niveau. Vorig jaar stond er een echte L en dat verwacht ik dit jaar ook.

Gefeliciteerd met je eerste prijs

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:21

Hier ook in Norg geweest, alleen dan in het L. Verschilt weinig van het M daar.
Vind het altijd een leuke laagdrempelige cross voor m'n jonge paarden, BB en B. Had ik dit jaar alleen niet.

En natuurlijk snot verkouden en niet fit. Hulde aan het wisselende weer..... Maar een mooie 4e prijs.

Beterschap Susan.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:55

Gorssel ben ik de laatste jaren niet geweest, kan ik dus niets zinnigs over zeggen.

Ik vond in Norg de B-paarden/L-pony's een simpele cross en weinig onderscheidend t.o.v. de B(BB?)- pony's. Eigenlijk geen uitdagende dingen (met alternatief) die, naar wens, te gebruiken waren als opstap naar een klasse hoger.
Voor ons wel weer een perfecte start voor het najaar na een paar maanden geen crossen en een perfecte dag gehad.

Het nivea-verschil van de cross B-paarden naar L-paarden vond ik erg groot in Norg. Soms heb je van die crossen "als je de cross rijdt zonder alternatieven, ben je klaar voor een niveau hoger", daar was in Norg voor de B --> L geen sprake van.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:30

Het L en M paarden in Norg was dan weer nagenoeg hetzelfde. Waarin de L uitdagender was dan voor het M zeg maar.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:44

Helaas Norg niet kunnen rijden door een onverwachts familie weekend. Wat wel erg leuk was moet ik zeggen.. ;-) Maar heel erg jammer om Norg te missen, voor de mensen die er waren, stonden die 2 puntjes nog op de 2 zandpaden? Met een slingerlijntje?

Andere vraag, iets wat mij erg hoog zit; wat krijgen jullie eventers te eten? (in totaal, dus inclusief supplementen)
Een onderwerp waar ik vaak erg onzeker van wordt omdat er meer wegen naar Rome leiden, ik hou het zelf graag zo simpel mogelijk maar ben erg benieuwd omdat het lijkt dat hij wat invalt op sommige plekken (bespiering). Graag tips! :-)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:57

Je bedoeld na een stuk zandpad 2 punten van 't ene zandpad schuin over naar de ander? Die stonden er ja. Als je een rechte lijn pakte kwam je in de bosjes terecht dus iets een wending.

Ja maakt mij ook erg onzeker.
Vos krijgt sochtends kilo sportbroek. Savonds kilo sportbrok en kilo endurix (sportmusli) met magnesium poeder en een vitamine en mineralen poeder. Als ik een cross heb krijgt ze half sport brok en half sportmusli na de cross. Dus een 3e verbeurt.
Jury van de dressuur vond haar laatst te dik en de had haar brok wat minder dus bouwde af naar halve bik ipv hele. Maar werd ze niet beter van dus ben weer terug op een hele schep.
Hier doet de het super op. Zowel presteren als herstellen.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:05

Mijne krijgt per dag 1 voerschep marstall naturell muesli en 1 schep kornmuesli om hem wat op gewicht te houden. Daarnaast alleen als hij flink gezweet heeft electrolyten in wat slobber. Hij staat overdag van 9-18u op het land en mag lekker gras eten en snachts onbeperkt hooi. Hierbij blijft hij wat slank dus ga nu beginnen met lucerne erbij te voeren om hem wat meer massa te laten krijgen en als dat onvoldoende is dangaat hij amino muesli erbij krijgen met allerlei aminozuren voor spieropbouw