[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:34

@ sannn Ik heb verder weinig pijn. Moet vooral niet lachen. Heb vandaag maar 1 smartie op.
Jury kan je er niet voor uitsluiten alleen als zij het 3x als programmafout ziet. Mag jij niet doorstarten naar de L2?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:36

Leuke filmpjes gezien! Toch nog ff kunnen lachen!

Heb weinig gehad om te lachen vandaag....
Voet in gespoten en meteen liep hij beter!
Op de foto gezet! Gelukkig geen hoefkatrol of andere enge dingen te zien!
Hij gaf hem een 2'tje wat goed is voor een 14 jarige!

Waarschijnlijk heeft hij zijn hoefbeen verdraaid of is de slijmbeurs van z'n hoefkatrol ontstoken!
Morge terug! Gaan ze eerst het hoefbeen verdoven!
Als hij dat goed loopt is het zeker dat! Door hem in te spuiten kunnen ze zien hoe erg het is!
Spuit er bloed of vocht uit is het echt goed mis...

Het wordt sowieso 4 weken stappen en daarna 6 tot 8 weken opbouwen!
Half jaar niet springen en wegens z'n conditie waarschijnlijk het hele jaar niet crossen!
Heb echt gejankt als een gek!!!!!!!
Nieuwe springjas, nieuwe laarzen..... Maar helaas die blijven voorlopig nieuw!

Heb echt respect voor je Annetje! Ik weet niet wat ik ga doen als ik nooit meer mag springen en crossen!
Mijn paard HAAT echt dressuren!

Ga niet op de feiten vooruit lopen! Jullie horen morge verder!
Laat het PLEASE die slijmbeurs zijn!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:44

caro29 schreef:
@ sannn Ik heb verder weinig pijn. Moet vooral niet lachen. Heb vandaag maar 1 smartie op.
Jury kan je er niet voor uitsluiten alleen als zij het 3x als programmafout ziet. Mag jij niet doorstarten naar de L2?

Nee helaas niet. Ben met pony's elke keer in het L1 gestopt, ouders hadden als regel dat ik pas mocht springen als ik L1 was en dat ik daarna maar moest kijken of ik nog dressuur reed. Daarna enkel Vero gehad en die tot het M1 gereden.
Maar dan ga ik dat doen zondag, doorzitten in het begin. Hopen dat dat helpt. :)

Gelukkig dat het verder weining pijn doet. Chagrijnige mensen opzoeken dus, dan hoef je ook niet te lachen.

Spannend Henny, succes morgen. :(:)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:31

Henny ik duim voor je!
Caro dat was dus een flinke operatie, gelukkig niet veel au meer

Ik ben net met Wiso naar springles geweest en die heeft mijn dag weer goed gemaakt. Wat sprong ze toch fijn! Lekker gretig maar wel voorzichtig op de sprong. Ik denk dat ze over twee weken wel weer mee kan op cc :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:49

He getsie Henny! Hopen maar dat het het gunstige scenario is morgen... Sterkte!
Fijn dat Wiso je dag weer goed maakte Bianca.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:08

Sann: Ik had ook altijd veel moeite met het wisselen van lichtrijden/doorzitten en de aanleuning, constant , heel de tijd hetzelfde is veel fijner. Ik heb in de L1/L2 vaak (al dan niet per ongeluk) kleine stukjes doorgezeten waar dat niet mocht, de meeste jury's valt het niet eens op, vooral als je verder netjes rijd.
Henny: Jeetje , ik hoop op het beste voor jullie.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:11

Goeieavond

@ Kris nee nog steeds niet. Ik vind hem wel fijn zo. En nou heeft de instructeur er ook niets meer over gezegd afgelopen les en begon ie ineens over andere dingen. Zolang ik hem nog fijn zo kan rijden laat ik het lekker zo. Ik zal ook wel gek zijn om voor iemand anders ineens dingen aan te schaffen die eigenlijk prima bevallen 8)7
@ Henny hopelijk is het meegevallen met je paard. Och ik lees het al, wat gaat dat lang duren zeg!!!
@ Sultank beterschap!
@ Annetje gemengd nieuws inderdaad. Weet niet zo goed of het nou goed nieuws is of niet.
@ Bianca waardeloos dat Frits zn poten liet hangen.

Wij hebben vandaag extra acties gehad en waren open van 10-21. Jeeeezus wat was het druk! Ik heb gewerkt tot 22.00 en toen stonden er nog mensen voor de kassa in de rij. Was om 22.45 thuis en ben op. Heb net schoonpaps gebeld om te vragen of hij wil voeren morgenvroeg en voer voor de paarden klaar gezet ... ik blijf morgenvroeg lekker lang in mijn bed :O

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 00:15

zo even snel bijgelezen.
paar leuke links voorbij zien komen.
bianca had niet zo fijn gesprongen op cc

marijke in heteren was het ook al giga druk. Ik was mook net voor de koopavond in ging maar het werd echt steeds drukker zo rond 6u. Heb alleen een winterjas gekocht maar wel mooi met 25%korting.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:39

Texelse leuk nieuwe wedstrijdoutfit scoren voor de jongste
Kris super dat je zo genoten hebt
Snoek super dat miss saigon mooi was. Paard op je filmpje vond ik ook leuk, wel nog supergroen
TG wat een vreemde vereniging
San altijd leuk een etentje met een vriendin die je langer niet gezien hebt
Sultank beterschap
Danielle dat geduld uit je tenen ken ik. Soms is het zo lastig, maar mijn inner-zen ( :+ ) is nu heel goed geoefend. Super dat jullie zo goed rond gingen
Anne fijn dat je weer wat mag doen. Ik zou volgende keer inderdaad vragen wat je er nog mee kan want nu is het een opmerking waar je je helemaal druk over kan maken en misschien valt het toch mee
Lau heeft een half paard gekocht
BVW balen van je wedstrijd, maar fijn dat Wiso het goed maakte
Sussie super!
Henny wat ontzettend balen!!!
MM dat is een lange dag

Ik heb geen enkele moeite met wisselen van lichtrijden naar doorzitten en ik doe het vaak bewust allebei een kort stukje. Het is ook een vaste gehoorzaamheidsoefening van mijn trainer. Paard moet in doorzitten en lichtrijden precies hetzelfde blijven lopen (en dat is inderdaad lastig in het begin).

Morgen laat ik de osteopaat ook maar even naar mijn nek kijken. Volgens mij heb ik me twee weken terug vertild en ondanks een losmaakmassage doet het nog steeds ontzettend zeer

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 07:21

Henny wat balen zeg :oo
Maar ik begrijp iets niet, eerst zeg je 'gelukkig geen hoefkatrol'
En dan dat de slijmbeurs ontstoken is.
Wat we in de paardenwereld hoefkatrol noemen betekend eigenlijk de ontsteking van het slijmbeurs bij de katrol.
Ieder paard heeft een hoefkatrol.

Maar ben geen dokter, staat alleen een beetje vreemd zo dus begrijp het niet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 07:54

Goedemorgen!
Ik heb echt lekker geslapen voor de verandering

Henny wat ontzettend balen :(:) hopelijk valt het mee

Danielle ik heb daar nog een discussie over gehad met mensen. Zij zeiden dat het paard gelukkig geen hoefkatrol had, maar hoefkatrolontsteking. :Y) Volgens hen was dat toch écht iets anders.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:47

De hoefkatrol bestaat uit een aantal onderdelen, en ieder paard heeft dat. Als de slijmbeurs daar ontstoken is noemen de meesten het hoefkatrol. Maar dan heeft je paard hoefkatrol ontsteking.
Het is niet totaal iets anders maar wordt altijd verkeerd benoemd.
Een paard zonder hoefkatrol gaat lastig :D

Kan me er ook niet druk om maken maar zoals henny het beschrijft begrijp ik het niet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:27

Mogge Allemaal, :wave:
Marijke slaap lekker uit,
Henny, heel veel sterkte!!!

Gisteren niet geslaagd voor een wedstrijdoutfit, vandaag op pad voor de accupuncturist, en meteen nog even naar De Boet, en misschien nog even naar Ooteman, misschien dat daar nog wat leuks is, en anders zaterdag op pad, met maar 1 doel: een nieuw wedstrijdpak.

Groetjes, werkze, rijze, en veel plezier met alles wat je doen moet vandaag. :evaw:

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:40

moguh!!!

@ marijke: erg lange dag dus!!! goed voor de zaken ;)
@ henny: balen zeg van die hoefproblemen...
@ texelse: jammer dat je nog niks leuks gevonden hebt...

gisteravond weer heel aantal wordfeud 'vriendjes' erbij (nu nog beetje veel oefenen...:P )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:50

Moggel!

Wisselen in houding van Jer (lager/dieper/opgerichter) en lichtrijden/doorzitten van mezelf is iets wat ik elke dag doe. Ik wil kunnen bepalen waar hij met zijn hoofd loopt en wanneer ;) Maar het is en blijft een aandachtspunt! :)

Bianca, jammer van je cc :(:)
Caro, balen van je blauwe plekken...
Henny, veel sterkte vandaag bij de DA. Hopelijk valt het mee. Maar komt zoiets dan van dat ritje op het strand? Dat suddert al langer waarschijnlijk?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:51

Morning!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:52

Margriet, als je dit nog leest, ze hebben in Wognum nu ook een hele leuke ruiterzaak.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:53

In Wognum????

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:07

Ja Noor, ze heeft nog een zaak in de Middenbeemster ook. Kerkstraat 10.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:13

Henny, Mijn duimen draaien :(:)

Om half 5 is het voor mij weekend *\o/*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:17

goedemorgen.

ben weer even boven water. Crematie dinsdag was mooi, helaas moeten we morgen weer naar een crematie, van iemand uit dezelfde 'omgeving' ;(

Verder druk met sinterklaas, vrijwel alle cadeautjes zijn nu wel geregeld, en een gedicht is af. De andere 21 moeten nog :oo + de surprises, inpakken etc.

Verder had ik eea onthouden waar ik nog op wilde reageren.

@bianca, ik bedoel niet dat je over een periode van twee maanden en twee wedstrijden moet kijken. Dan zegt het me nog niets, kan net zo goed zijn dat die hoge scores onterecht waren. Ik bedoel een periode van een aantal maanden met een redelijk aantal wedstrijden bij verschillende juryleden en locaties. Als ik in de winter 10 keer tussen de 180 en 190 rijd, 1 keer 200 en 1 keer 160 haal, denk ik dat die 180/190 een reële afspiegeling is van mijn niveau.

@sannn, wb doorzitten. Veel juryleden zien het niet eens, ook niet als je het op alle onderdelen doet (heb er ervaring mee, maar dan juist met lichtrijden). En het is dus niet -2 maar een punt lager voor het onderdeel. Dus als het wijken voor een 7 gaat maar je blijft lichtrijden, hoor je een 6 te krijgen. Uitsluiting kan dus ook niet, maar er zijn wel juryleden die hun eigen regels hanteren.

@henny, wat een k*e nieuws zeg! Wb slijmbeurs vs hoefkatrolontsteking, dit is de de tekst uit het ORUN handboek:

Citaat:
Hoefkatrolontsteking
Bij deze aandoening is de hoefkatrol aangetast. Door de pijn treedt kreupelheid op. De hoefkatrol bestaat uit het straalbeentje, het hoefgewricht, de diepe buigpees en de omliggende gebieden die allemaal gelegen zijn in de achterste hoefhelft (zie afbeelding 34).
Deze aandoening wordt ook wel 'hoefkatrol' genoemd maar dat is onjuist: elk normaal paard heeft vier hoefkatrollen (een in elke hoef), maar niet elk paard heeft hoefkatrolontsteking.

Lau gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en Rowo met de nieuwe baan.
Noor, sterkte met de keuken, het ziet er iig gaaf uit!

En de nieuwe blog is idd online, dank voor de complimenten. Ik vind het ook een mooie oefening om wat losser te schrijven, dus dank voor je compliment snoek!

wb wordfeud. Il heet Raimaer (lielle) (dus incl het stukje tussen haakjes). Heb nu Noor, lau, weule en itsme uit dit topic meen ik. En ik word op het moment door Corien van het bord geveegd :oo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-12-11 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:19

Morguh!!

Mootje, voor mij om half zes :D :D
Henny :(:)
Lielle :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:33

:wave:

Ja ik kan nu nog 2 daagjes bijlezen tijdens de tijd uitzitten op mijn oude werk :+

@ Lielle: :(:) Crematies zijn niet leuk en helemaal niet als je er 2 in een week hebt.

@ Mootje en Karen: ik ben jaloers! Lekker zeg zo snel weekend.

@ Henny: sterkte vandaag bij de DA!! Ik duim voor je!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:33

Goedemorgen!!

Wow wat is er veel gekletst :D

Even een :(:) voor Annetje, Henny en Lielle

Fijne filmpjes kwamen er voor bij... :9

Hier gaat alles goed! Gister even bij Marijke geshopt, o.a. een Myler bit voor Zavira. Wie weet is het wat!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:35

Ik ga denk morgen bij Marijke shoppen *D