Ene ik wil ook wel een opleiding doen, werken leren desnoods maar weet ook niks leuks
Sannnn
Geplaatst: 24-10-10 22:18
Zal het je wel ff pb-en, makkelijker!
Tussen welke studie's twijfel je dan?
Trusten Corien! Ik ga ook zo Vero doen en naar bed.
Mootje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-10 22:34
Vroeger wilde ik de gehandicaptenzorg in, daarna was ik helemaal into binnenhuisarchitectuur... Uiteindelijk gekeurd voor de Marine en op een MRI scan afgewezen, van ellende maar Maritieme Techniek gaan studeren. Ik ben nu drie en een half jaar afgestudeerd en weet nog steeds niet wat ik wil
Eef_Bam
Geplaatst: 24-10-10 22:39
Ik twijfel tussen nogal veel dingen, ik heb een dubbelprofiel N&T en een N&G profiel (kon met de profielen ook al niet kiezen ), dus ik kan zowel de technische kan als de gezondheid kant op.
Ik weet wel ongeveer hoe zwaar geneeskunde is, mijn broer is nu tweedejaars geneeskunde (alhoewel die makkelijk de tijd vind om voorzitter van de barcommissie van de studentenvereniging te worden ).
Ik had op de HAVO N&T met 4 talen (fr1, du1), M&O en Eco1&2. Du2 volgde ik erbij in mijn vrije tijd Op 't VWO hetzelfde alleen viel Du2 met een ander vak dus kon ik niet meer naar de lessen.
Snoekiej
Geplaatst: 24-10-10 22:51
Haha, wat een grote paarden zijn hier allemaal Vroeger kon Vorstin in een 185, maar tegenwoordig heeft ze maat 195. Die is wel iets lang onder haar buik, maar dat is niet erg. Qua lengte heeft ze het echt nodig.
- Qua studies, ik heb gewoon maar afgestreept wat ik niet wilde of niet kon Toen bleven rechten en psychologie over. Ik heb toen voor psychologie gekozen, omdat rechten me te droog leek. Het bevalt me nog steeds erg goed Wil wel graag richting de rechtspsychologie, dus zo komt er ook nog wat terug van mijn 2e studiekeus. - Qua vakken zat ik behoorlijk alpha Exacte vakken zijn niets voor mij. Ik had NL, Engels, Duits, Frans ,Latijn, Wiskunde A1,2, Biologie, Geschiedenis en CKV.
Jammer dat je niet fijn je proef kon rijden Sussie, maar hij zal wel wat geleerd hebben. Sannn, moet hij echt met zijn neus op de grond? Dan werkt aan het halster wel fijn. Steeds een beetje druk op de longe zetten, tot ze met haar hoofd naar de grond gaat. Met heeel veel herhaling doet Vorstin het nu zo
Eef_Bam
Geplaatst: 24-10-10 22:57
Gadver, Duits en Frans ! Talen zijn niet echt mijn ding, Nl gaat nog wel, Es ben ik toevallig wel goed in en Latijn vind ik erg interesssant, maar verder... Met die vakken die jij hebt gedaan kan je echt alle kanten op Mootje, zeker als je ook nog bio had gehad.
M&O had ik er eerst ook extra bij maar heb dat gelijk weer laten vallen na 1 periode, wat een saai, droog vak (en ook een hele vervelende leraar), bovendien kan ik als ik later ooit iets nodig heb wat in dit vak aan bod komt het gewoon aan mijn vader vragen .
Sannnn
Geplaatst: 24-10-10 22:59
Ik weet ook niet of fysiotherapie wel echt is wat ik wil. Maar ik heb straks iig een beroep en hopelijk ook een baan. Ik vind het echt lastig omdat je teveel keuze's hebt en ook omdat je eigenlijk verwend bent. Vroeger mocht je blij zijn als je kon leren en nu is het bijna normaal. Ik had als pakket Natuur en Gezondheid met Maatschappijleer 2. Taal is niet mijn ding, ook wel te merken aan mijn schrijfwijze denk ik.
Idd met zijn neus op de grond Snoekiej. Kan aan het halster wel eens proberen, heb het nu alleen nog maar met hoofdstel gedaan.
Latijn is wel handig voor studies als geneeskunde. Ken je veel worden al wel of je kan het afleiden!
@ Sannn, dat moest ik met Vorstin dus ook van de fysio, zodat ze de rug mooi opbolde. Dus aan het halster (of hoofdstel, maakt niet uit), en dan zachtjes wat druk geven. Zodra ze naar beneden gaan, de druk weer weghalen. Je moet dus wel een beetje spanning op de lijn houden. Na wat herhaling krijgen ze vanzelf door wat je bedoelt
Sannnn
Geplaatst: 24-10-10 23:07
Ja, inderdaad. Ze moet haar rug bollen. Moest ook elke keer met wandelen op het harde haar hoofd naar beneden doen en dan met zweep onder d'r buik tikken, dat ze d'r rug bolde. Nu moet ik dat aan de longe doen, maar dat lukt dus niet. Ga het eens proberen, thnx voor de tip!
Wat een vakken hebben julie zeg kom ik met me vmbo Ach ik ga vanavond internet maar weer eens afspeuren naar vacatures
rowo
Geplaatst: 25-10-10 07:53
Goeiemorgen
Niet bijgelezen. Enige wat ik nog wel gelezen heb is over jullie vakken en opleidingen. Ik heb weinig bijzonders gedaan... VWO profiel EM met M&O en DU12 en daarna nog HBO Dier- en veehouderij. Na 2 jaar overgegaan op Vastgoed en Makelaardij en daarin afgestudeerd. Ook HBO
Dat kan ik me voorstellen Corien. Ik ben blij dat ik geswitchd ben van opleiding en deze heb afgerond. Geen seconde spijt van gehad! (ondanks dat ik HBO heb gekozen terwijl ik een VWO op leiding heb afgerond).
Goedemorgen! Ik weet nog steeds niet wat ik wil. Alleen een beetje te laat nu. Wilde misschien nog managment, economie en recht gaan doen in de avond. Alleen we moeten nu eerst zien hoe het komt met het andere huis.
Ik heb eerst VWO gedaan, N&G met M&O. In het 4e jaar werd ik ziek en kon ik niet meer naar school dus ben ik terug gegaan naar de Havo. Toen heb ik HAVO N&G met M&O en tekenen gedaan. Daarna HBO Logistiek en Technische Vervoerskunde op de vervoersacademie in Venlo. Meerdere keren bijna opgegeven omdat ik niet zeker wist dat dit was wat ik wilde. Toch doorgezet en ben blij dat ik mijn diploma heb. Heb het prima naar mijn zin in de logistiek.
Ik heb VWO N&G gedaan met als extra vakken scheikunde2, Economie1,2 en M&O. Daarna Recht en Management gaan studeren aan de UvT en daarin sinds 1 oktober afgestudeerd (bachelor+master) met heel veel extra vakken.
Ik ga zo Weltsieger eens rijden. Kijken hoe hij het vandaag doet. Verwacht dat hij weer gewoon normaal te rijden is. Denk dat hij zo druk en vervelend was omdat het losrijden gewoon onmogelijk was. Neem hem niets kwalijk in ieder geval.
Ga me maar eens oriënteren naar werken/leren op advies van ha
jipje_niekje
Geplaatst: 25-10-10 09:30
Goeiemorgen! Veel goede verslagen gelezen van Barchem: Gefeliciteerd allemaal met jullie fijne ritten! @Rowo: Wat super van jou en Zetje en vast en zeker een opsteker na Diepenheim @Corien: In de zorg heb je heel veel mogelijkheden om werken en leren te combineren toch? @Sussie: Jammer dat Weltsieger zo bang werd tijdens het losrijden.... Volgende keer maar gewoon weer proberen @TG: Gefeliciteerd met je winstpunt met Bari! Hoe is het inmiddels met T??
Wat betreft opleidingen, ik heb eerst 3.5 jaar VWO gedaan met profiel N&G en N&T met economie 1, duits 2 en frans 1. Toen naar de Havo gegaan, was inmiddels veranderd van school en vond de tweede school helemaal niks en wist dat ik niet naar de uni wilde Uiteindelijk ook in alle vakken examen gedaan. Daarna net als Mandy 2 jaar dier en veehouderij gedaan en toen maar overgegaan naar Facility Management (HBO)
TeeGee
Geplaatst: 25-10-10 09:34
Goeiemorgen!!
Sussie, wat prut van dat losrijden!
Wiskunde, scheidkunde/natuurkunde is echt niet aan mij besteed. Ik heb Commerciele Economie gedaan en werk nu bij een media bureau waar ik het super naar mn zin heb.
Benthe, T is het rusten zat Ik heb hem gister heel even uit zn stal gehad maar ik heb hem er snel weer ingeduwd. Wat een joekel!! Vriendje heeft zaterdag een hele tijd met hem gestapt, paard stond zo ineens 3 meter verder. Sprong met 4 benen in de lucht. Vandaag maar even DA bellen over hoe nu verder.