[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:04

Welke keuring is dat Tiahastrona? Hij heeft hetzelfde kleurtje als Daimler, mooi! Ziet er ook goed uit.

Fijn dat jouw zadels weer terug zijn dan. Wij moeten nog steeds een ander dressuurzadel voor Daimler hebben. Springzadel past goed op Shetan dus die zal ik deze week maar eens gaan afrekenen. Mag alleen nog niet autorijden, denk ook niet dat ik kan autorijden, dat maakt het wel wat lastig.

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:15

stamboekkeuring

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:05

Amai jullie gaan weer snel! Ik kan het in het weekend niet goed bijhouden haha!

Crossen in NL kan ik helaas niet over meepraten...

Percy: spoedig herstel en niet teveel pijn toegewenst!!! Niet leuk als je wel vanalles 'wil' maar je lichaam even niet mee kan! Goed dat Daimler niet meer vervelend was zaterdag!!

Mette: proficiat met je rondjes BB, gelukkig niets overgehouden aan zijn ontsnapping! Top ook met je rondje in B en je vijfde prijs!! Benieuwd naar de foto's!!

Eef: zéér herkenbaar :-) de ene keer gaat het goed, de andere keer zijn ze je te snel af... Je paardje laat zich zo te zien fijn rijden, heerlijk om ze zo te zien lopen dan!

Caro: ik ben precies kwijt waarom je een maand niet mocht rijden? Veel beterschap alleszins! Goed dat ze braaf was met rijden uiteindelijk dan :-) Op zoek naar nieuwe zadel dan, mag je geen ongemakken bezorgen!!!

Hoe is het geweest Rianne?? Heerlijke foto! Je paard ziet er wel al sterk uit!

Ziet er net uit, Tia!!! Bij ons is dat niet op de keuring, vrijspringen :-) Ze is groot he, of vergis ik me met de foto?!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:24

Erg leuk Oliefanter! Was ook heerlijk weer om te trainen. Hij lijkt sterker dan die is hoor. Heeft een groot/breed lichaam maar moet nog veel sterker worden vooral van achter, maar dat komt vanzelf!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:35

@ oliefanter paard had een dikke knie wat niet weg ging vol vocht. Die hebben we afgelopen week leeg laten halen en nu hopen dat het niet terug komt. Paard was niet kreupel maar met een knie 2x zo dik ga ik niet rijden. Nu mag ik weer rustig opbouwen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:21

Eigenlijk had jouw paard dus hetzelfde als ik :D Helaas ben ik wel kreupel.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:38

Dat zou best wel eens kunnen :o

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:50

Gave foto's Rianne en Tiahastrona! Flinke paarden hebben jullie kom ik aan met me kleintje :P
Caro hoop dat ze snel hersteld dat jullie het rijden snel weer kunnen oppakken.
Percy, jij bent dus even onder het mes geweest, en hoe gaat het nu?

Gisteren 17 km gereden in het bos, Oo wat was dat heerlijk. Helaas waren we geen boomstam tegen gekomen.... Dat was wel leuk geweest! Maar wel flinke stukken in rengalop is ook helemaal prima :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:27

Lijkt me heerlijk, Neesa!!

Caro: nee dat zou ik ook niet doen, hopelijk blijft het vocht weg dan nu!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:50

Dat is genieten Neesa, lijkt me heerlijk nu in het bos.
Met mijn knie gaat het slechter dan ik van te voren had gedacht en verwacht. Heb veel pijn, kan bijna niet stappen en hij is nog steeds heel dik. Ik hoop dat er straks wel wat vooruitgang in zit. Vervelende is dat er geen verklaring was voor het vele vocht in mijn knie. Enige waar hij aan kon denken was reuma maar ik heb de uitslag van de biopten nog niet.

Ach, ik heb nu wel heel veel tijd om te bokken ;)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:11

En Percy, al een beetje beter daar? Al een uitslag gekregen?? Moet echt niet fijn zijn....

Mijn paard doet het prima momenteel, op wat merrie-protesten na (goed bokken als het haar niet aanstaat, maar ik zit het wel uit en ben benieuwd hoe lang ze het zal volhouden...). Is een beetje het gevolg van dat ze zo weinig onder de indruk is van alles, ze heeft werkelijk nergens schrik van dus ook niet van mij haha! Wel wat kleine sprongetjes gedaan, zelfs eens uit galop. Ze doet dat precies echt graag - heeft perfect door wat er van haar verwacht wordt en dan voelt ze helemaal niet of ze zou bokken of protesteren. Ik doe verder wel heel kalm hoor, heb maar een sprongetje of 5 genomen en eerst wat balkjeswerk. Ze heeft vooral heel veel evenwicht in de wendingen en laat zich makkelijk sturen. Ik houd alleen haar hoofd nog wat omhoog, kwestie van zeker te zijn dat ik controle kan houden. In stap zoekt ze wel heel goed mijn hand op en dat laat ik dan toe natuurlijk.
Echt balen dat als mijn lessen terug beginnen ik weer niet mee kan naar de binnenpiste voor te rijden... Heb bijna geen les, maar natuurlijk wel tot 's avonds laat als we normaal de piste huren (is een vast uur). Dus ofwel eens lief lachen naar de prof (gaat niet werken vrees ik), ofwel zien of ik af en toe wat vroeger ga mogen vertrekken....
Vandaag gewoon wat longewerk (wordt ze ook echt sterk in, galop ging een maand geleden aan de longe van geen kanten, nu doet ze het echt heel simpel). Zaterdag of zondag nog maar eens wandelen als het weer wat mee zit.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:39

Percy schreef:
Met mijn knie gaat het slechter dan ik van te voren had gedacht en verwacht. Heb veel pijn, kan bijna niet stappen en hij is nog steeds heel dik. Ik hoop dat er straks wel wat vooruitgang in zit. Vervelende is dat er geen verklaring was voor het vele vocht in mijn knie. Enige waar hij aan kon denken was reuma maar ik heb de uitslag van de biopten nog niet.

Ach, ik heb nu wel heel veel tijd om te bokken ;)

percy, niet leuk! Hoop dat de pijn gauw minder word. Sterkte!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:50

Dank je wel Neesa. Wil straks weer mee gaan cross lopen met [naam], heb gelukkig nog even tijd.

Fijn dat het zo goed gaat Olifanter maar minder dat het lessen zo lastig is. Wat dat betreft heeft mijn dochter wel een beetje geluk met haar school. Shetan doet het goed, ze hebben vandaag lijntjes gesprongen en dat pakte hij goed op. Ze heeft vandaag ook voor het eerst met een zeer hengstige merrie in de baan gereden en hij keek wel maar bleef goed bij haar. Hoop dat hij zo blijft want we willen hem eigenlijk wel hengst laten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:59

Mijne is inderdaad groot, 1.75

Lastig soms dat lessen hè Oliefanter. Wij zijn maar met 4 man op stal, dus les krijgen is bij ons op stal geen probleem. Wel dan soms bij wie je kan lessen. Degene bij wie ik op stal sta helpt me nu, straks wil ik naar de verenigingsles. Kan ze mooi af en toe mee in de trailer en tussen de andere paarden lopen, kan ze wennen.

Balen van je knie Percy, maar je kan straks vast wel met Caressa meelopen. Fijn dat de hengst het goed doet.

Aardig stuk gereden in het bos Neesa, zo ver rijd ik niet. Dan moet ik haar op de terugweg zelf tillen denk :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:17

Netjes van Shetan, Percy! Heb je niet wat beeldmateriaal? ;-) Als het te doen is met zijn gedrag, waarom niet he dat hengst laten!

Luxe Tia met 4.. In de verenigingsles zal je inderdaad ook veel kunnen leren. Is haar moeilijke bui wat over?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:37

Moeilijke bui heeft ze nog wel in t begin van t rijden, maar wordt steeds handiger erin, gelukkig.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:44

Goed nieuws en elke stap voorwaarts is een goede he!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:17

Fijn dat het beter gaat Tiahastrona.

Ik heb helaas geen beeldmateriaal. Paard staat op school dus ik krijg alleen telefonische verslagen. Ze heeft wel een fotocamera mee maar ik weet niet of iemand foto's getrokken heeft. Denk het niet.

Er was iets mis gegaan met de inschrijving van Daimler a.s. zondag maar gisteren kreeg ik een mail dat [naam] toch bijgeschreven is. Eerst klassiek B en dan maar hopen dat ze haar laatste winstpunt haalt want dan kan ze in de middag meteen L starten. Daartussen zit nog B progressief, dus dat wordt doorrijden.

Laatste keer met een leenauto als het goed is want we hebben besloten dezelfde bmw terug te kopen als ik had. Die hoopten we dit weekend al te hebben maar bij de technische keuring bleek er iets kleins aan te zijn dus moet hij maandag herkeurd worden. Ze zijn hier heel streng maar dat is maar goed ook. Communicatie verloopt alleen nogal stroef omdat die man wel vloeiend Frans spreekt maar gebrekkig Nederlands en wij spreken vloeiend Nederlands en gebrekkig Frans :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:02

Succes voor Caressa *\o/* en volgende keer lekker weer met de eigen auto

Vandaag zelfs even proefje geoefend, ging nog niet goed, maar beter dan verwacht :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:54

Dank je wel Tiahastrona, zal het aan haar doorgeven :)

Is dat trouwens een kwpn stamboekkeuring?
Ben vroeger wel met mijn kwpn-ers op keuringen geweest maar dat was alleen voorbrengen. Ik denk dat jij gaat voor een predikaat?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 06:28

Stamboekkeuring ja. Predicaat zou mooi zijn :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:40

Ik vrees dat ik alleen nog een crosstraining heb met epke en dan voor alle sgw's is hij waarschijnlijk al verkocht..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:32

Drukke week gehad dus nu maar even reageren.

Caro: Gaat het al beter met je paard?

Neesa: Lekker een eind buitengereden! :D

Percy beterschap, erg vervelend zeg dat ze niet weten waar het vandaan komt.

Oliefanter: Fijn dat het rijden bij jou ook lekker gaat.

Mette wat jammer!

Ik heb dinsdag nog twee rondjes gesprongen. Eerste een balkje, tweede foutloos :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:37

Heb al bijna een week niet gereden ivm het weer.. Vandaag ging les ook alweer niet door dus hopelijk dinsdagavond bij mn oude instructrice meerijden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:23

@ mette wat jammer
@ Rianne ja het gaat goed. Nu er 5 keer weer opgezeten en niks aan de hand. Ik heb wel het idee dat zij baldadig gaat worden maar dat is alleen maar goed.

Vanmorgen met windkracht 20 of zo even gereden en in een natte bak. Pfff wat een wind maar paard was braaf