[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:43

__Rianne schreef:
Daarom Amber. :j
Heb me daarom ook zeer verbaasd over hoe sommigen de cross gisteren reden, zelfs mijn moeder (echt een leek op paardengebied) kon zich niet inhouden hoe sommige bij die waterbak kwamen aangejakkerd. Meisje zat voor het zadel en iedereen (incl. meisje zelf) vonden het weet niet hoe grappig.. Nou ik kon er niet om lachen vond het eerder diep triest en zou me schamen als ik zo een water insprong aan zou rijden.

Hier ben ik het wel mee eens, we hebben er gister ook een aantal voorbij zien scheuren gewoon, dat ging echt niet mer verstand. Als je vandaag gewoon je tempo aanpaste en rekening hield met de kunnen van je paard, dan was het te doen.

Amber_

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:44

Nou inderdaad,
Het is toch een oefencross, helaas hou je dat soort maniaken altijd :j.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:50

die foto's zijn volgens mij alleen van gister, waren wel veel valpartijtjes maar voorzover bekend niets ernstig gebeurd.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:50

Amber_ schreef:
Nou inderdaad,
Het is toch een oefencross, helaas hou je dat soort maniaken altijd :j.

Inderdaad, bij het lopen had ik al besloten welke ik laag zou doen, uiteindelijk sprong ze gewoon erg fijn en heb ik 3 minder laag gedaan dan gepland. Maar met verkennen zie je hoe de bodem is en waar je beter kan draven of stappen. Ik zit er echt niet op te wachten dat mijn pony er wel wat aan overhoud, daar is ze me toch echt te belangrijk voor.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:52

birte schreef:
die foto's zijn volgens mij alleen van gister, waren wel veel valpartijtjes maar voorzover bekend niets ernstig gebeurd.

jaa ik hoorde net al, dat ze vanaf 1 uur PAS zijn begonnen met fotos maken..
beetje banketstaaf vind ik dat eerlijk gezegd..
hopen dat www.fotowvd.nl nog foto's van ons heeft, anders is dat wel verschrikkelijk balen!
de eigenaren van Lobcke zeiden dat er wel een fotograaf bij de waterbak was toen wij moesten, ben benieuwd wie dat dan was..

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:00

leuke foto van de waterbak.
nou heb er vandaag ook wat voorbij zien sjeesen hoor.. niet normaal.
zelfs met losrijden al die als een gek gingen rijden of aankomen en meteen moeten starten.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:01

Volgens mij heb ik vandaag bij hindernis 2 ook een fotograaf zien zitten.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:06

Ik vind de opmerking van Annetje ook niet echt fijn... :o Idd de bodem was zwaar maar met een getrainde pony en rijden met beleid best te doen.

Iedereen maakt zelf een afweging of zijn paard het wel of niet aankan.

Wij hadden 2 pony´s mee die beide goed getraind zijn, regelmatig crosslessen en springwedstrijden rijden.
Verder ervoor gekozen om rustig aan te doen, maar dat was toch al het plan, en waar nodig de lage sprongen te pakken.
Beide pony´s waren vandaag prima in orde.

Ik heb bij de waterbak 1 pony gezien die over de omheining sprong zoals op de foto´s te zien is. Deze pony bleef gelukkig heel rustig hangen, raakte niet in paniek. Door omstanders is ze weer over de omheining geholpen en zo op het eerste gezicht leken pony en amazone allebei in orde.

Ik vind ook wel dat er bij de waterbak soms onverstandig gereden werd. de bodem bij de afsprong was echt slecht. Zeker als je paard niet zo bevestigd is op water kon je beter de inloop nemen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:19

Ik zag trouwens nog bij het ophalen van het startnummer iets van een oefencross op 23 oktober, we wilden dat bij het bekijken van de foto's nog bekijken waar dat was, maar we zijn er dus niet meer teruggekomen. Weet iemand welke cross dit is?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:21

Carolien007 schreef:
Ik zag trouwens nog bij het ophalen van het startnummer iets van een oefencross op 23 oktober, we wilden dat bij het bekijken van de foto's nog bekijken waar dat was, maar we zijn er dus niet meer teruggekomen. Weet iemand welke cross dit is?

Is dit niet in Holten? Meen dat daar binnenkort ook nog een oefencross is. :j

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:21

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:22

Was idd die in Hoogezand-Sappemeer :j

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:24

Carolien007 schreef:

wat op de deur stond was van http://www.goorechtruiters.nl op 22 oktober in Sappemeer.
(helaas te ver voor ons anders deed ik daar ook mee ;) )

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:35

askazita schreef:
Carolien007 schreef:

wat op de deur stond was van http://www.goorechtruiters.nl op 22 oktober in Sappemeer.
(helaas te ver voor ons anders deed ik daar ook mee ;) )

super dank je, zat er dus een dagje naast. Oeps 144 km, dat doen we dan maar even niet, hebben komende vrijdag en 30 oktober ook al een springwedstrijd en cross maar klinkt wel leuk.
Laatst bijgewerkt door EdelweissBel op 09-10-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:37

__Rianne schreef:
Carolien007 schreef:

Is dit niet in Holten? Meen dat daar binnenkort ook nog een oefencross is. :j

30 oktober is inderdaad Holten. Minder interessante hindernissen. Maar ik heb me wel aangemeld. Je kan er ook een parcours springen.

http://www.eik.nl/index.php/document/ag ... ingen.html

Foto's van de cross van 2010:

http://fotoalbum.eik.nl/Cross2010/index2.html

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:41

Illusion1990 schreef:

hier start ik inderdaad ook, als aflsuiting van het seizoen en eigenlijk meer voor het gewone parcours, de cross erbij maakt het alleen maar leuker.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:44

ik start zelf ook niet in Sappemeer ook veel te ver ;)
in holten start ik voor de 2e keer

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:02

Amber_ schreef:
Ik krijg hier beetje nare smaak van, want ik ben wel gestart vandaag.
Maar voor mij niet petje af ? Ik ken mijn pony heel goed, en heb gewoon veel gedraafd en gestapt.

Alsof ik nou een verkeerde beslissing heb gemaakt, omdat ik wel gestart ben. }:0
Jullie nemen het veel te persoonlijk op ;) Ik zeg niet dat je een verkeerde beslissing gemaakt heb, ik noem ook helemaal geen namen, maar ik heb gewoon diep respect voor de mensen die níet gestart zijn. Iedereen zegt altijd zo leuk dat je het bij twijfel niet moet doen en ik vind het knap dat mensen dat ook daadwerkelijk zo doen. Het is namelijk heel erg zuur als je maanden naar een (oefen)cross toegewerkt hebt en je er ontzettend op verheugd, maar dan de bodem niet vertrouwt. Ik weet niet of ik zelf zo verstandig zou zijn om dan niet te starten als ik twijfels had, puur omdat ik dan waarschijnlijk veel te teleurgesteld zou zijn. Daarom vind ik het gewoon heel erg knap van de ruiters die die beslissing wel direct genomen hebben.

Voor de mensen die zich aangesproken voelden omdat ze wél gestart zijn: Ik vind het tof dat jullie allemaal zo genoten hebben en zo te horen met beleid gereden hebben. :)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:17

ik heb vandaag ook gewoon gestart, en ondanks alles vond ik het nog goed te doen! mijn paard liep voor het eerst een cross, maar hij wist heel snel waarom ik het woordje HO! zei.. en we waren al snel op elkaar af gestemd!
hij trok op de zwaardere plekken er fijn door heen.. heb alleen op de mooiere stukken gegallopeerd, voor de rest bijna alleen maar gedraafd.. ik moest aan het einde starten met startnr 210.
heb alles hoog gesprongen, alleen op de waterbak ging het even mis.. hij kent de insprong op het water wel, maar helaas stond er net een paard bij de lage variant waar hij na toe trok en toen schrok hij van de afsprong, heb hem dus ook totaal niet afgestraft en heb hem even lekker relaxt staan laten kijken bij die afsprong, maar meneer wou telkens over de overheining en ben toen toch maar voor save gegaan en de lage variant genomen van het water waar hij gewoon vol vertrouwen in liep, ondanks ik er nog even over twijfelde aangezien degene er nog steeds voor stond te wachten verwachte ik dat die van mij ook er bij zou gaan staan, maar hij liep er zo langs, dat toppaard!! en kwam op een tijd van 20.43 min. binnen! maar helaas uitsluiting vanwege 3 weigeringen op de waterbak.

ik was zaterdag hindernis jury bij nummer 8 ''de vesting'' maar hoeveel er daar ook aan het martelen waren vond ik best erg, het is een hele rare hindernis dat zeker waar, vooral omdat die zo van uit het bos op het lege land staat, maar sommige namen gewoon niet de tijd om het paard te laten kijken en bleven maar voltes rijden om het opnieuw in volle gallop aan te rijden..

nou maar ik zeg; OP NA VOLGEND JAAR!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:19

Goldy zag helemaal geen vestinghindernis, alleen dat ding ernaast. (Geen idee wat het was, maar aan de linkerkant stond een heel groot 'eng' ding)

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:21

Heb Daphne ook nog wel gezien, bij de afgebrande schuur en monument! Wat ging je mooi rond zeg! Zag er echt fijn uit! Heb namelijk ook genoeg andere combinatie's op een totaal andere manier rond zien gaan helaas..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:33

@wakikie nu je het zo zegt had ik misschien ook beter even rustig kunnen laten kijken maar op dat moment had ik gewoon zoiets van de 1e keer schrok ze, de 2e keer gewoon goed aanrijden en dan zou ze wel springen (nu was ik immers voorbereid en had ze het even kunnen aanschouwen) en dat deed ze ook, half :+ en de 3e keer stuurde ik achter een ander aan in de hoop dat ze dan wel wou..

Maar nu weet ik voor de volgende keer dat het zinvoller is om even te laten kijken. Maar nu heb ik ook niet mijn paard afgeragt. Na 3 weigeringen inclusief val heeft ze een pets op dr hals gekregen en ben ik verder gegaan. Heb het indd wel anders gezien.

En dan kreeg ík commentaar op die pets :+ haha

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:40

jaa, nou het is maar een oefencross (''OEFEN'') vooral bij zo'n hindernis als de vesting, is het zinvol om gewoon even om de hindernis heen te rijden zodat het paard ook achter de hindernis even goed geeft kunnen inspecteren!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:40

Als je het zo uitlegt komt het alweer anders over Annetje ;)
Idd om de knoop door te hakken om niet te gaan als je heel graag wilt is ook moeilijk en heel erg te respecteren.
Moet eerlijk zeggen dat ik ik bijv. in Bathmen vorig jaar na het crosslopen ernstig twijfelde of ik Mark wilde laten starten. Was in dat opzicht ook blij dat de beslissing voor mij genomen werd en de cross afgelast werd. :o

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:41

Nessie schreef:
Goldy zag helemaal geen vestinghindernis, alleen dat ding ernaast. (Geen idee wat het was, maar aan de linkerkant stond een heel groot 'eng' ding)

dat was een amfibie(geen flauw idee hoe je dat schrijft :o ) voertuig