[SGW] Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:17

Lielle schreef:
Jobke, ik denk dat Maarsbergen het zo prima aanpakt. Drie maanden van tevoren de inschrijving open, dat vind ik heel redelijk. Maar nu al inschrijven voor oktober?

Ik vind 3 maanden ook de max. Want 6 maanden van te voren openen houdt in dat je er dus 6 maanden mee bezig bent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:21

Het is en blijft lastig Jobke. Ook als ruiter is een wedstrijdplanning niet altijd even eenvoudig.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb drie paarden die ik uitbreng, en ik kan er maar twee op een dag starten. Valt er dus eentje uit, probeer ik een ander in die plaats te zetten. Verder is het lastig om in te schatten welke klasse ik dan wil rijden, dus dat is een tweede factor. En dan heb ik het nog niet over blessures gehad (en in mijn specifieke geval werk waardoor ik voor C'ray bv drie paarden moest afmelden).

Maar om eerlijk te zijn, als je het te vroeg inschrijven wil afleren is het idd het duidelijkste om ze gewoon weg te gooien. Maar ik snap wel dat je dat ook niet wil, dat is wel erg bot. Op zich is het wel een mooie oplossing om ze pas een week later te openen +:)+

Wb die gaten op de dag zelf, waren dat afmeldingen van de laatste dag of was je wachtlijst ook gewoon leeg? Een van de onhandige dingen vorig jaar was iig dat het NK en Maarsbergen zo kort op elkaar zat, en dit jaar weer (al is het dan geen NK). Ik kan me voorstellen dat mensen voor beide inschrijven en op het laatste moment een keuze maken.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-04-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobke

Re: Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:24

Westerbork zet je gewoon op de wachtlijst neer ;-)

Natuurlijk begrijp ik dat een planning voor een ruiter ook moeilijk is. Ik kreeg de week voor de wedstrijd enorm veel afmeldingen, dan ga je ze vullen met de wachtlijst. Die mensen bel je netjes op dat ze kunnen starten en dan kunnen ze opeens niet.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:29

Ik vind het ook niet normaal om 6 maanden van te voren al op te geven!
Zoals Jobke het aanpakt vind ik een juiste methode. En ik weet inderdaad nog van vorig jaar dat er zoveel gaten waren in de startlijst, om die reden heb ik toen 2 dagen van te voren gebeld om te vragen of ik nog kon starten en dat kon toen ook ;) Maar inderdaad is dat niet ideaal!
Maar ik ben het wel eens met de overigen hier dat er een vaste termijn zal moeten worden vastgesteld vanuit de KNHS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:31

en dat is heel frustrerend voor het secretariaat, maar ook wel weer begrijpelijk van de ruiters. Er zijn genoeg ruiters die niet het risico willen nemen om helemaal niet te kunnen rijden en dan iets anders zoeken om te gaan doen.
Ik denk dat het vooral om wederzijds begrip gaat, en de wil van beide kanten om het goed en prettig te laten verlopen.

Actie van Westerbork is ook wel leuk :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:33

En dat vind ik dan ook niet netjes. Als je iets anders hebt gepland meld je je toch netjes af van de wachtlijst?

Vind dat jij het netjes oplost Jobke! Ik vond het van Westerbork ook een goede zaak (leuke actie :)) ), al komt dat bijna op het zelfde neer. Of je de coupons dan een week later openmaakt of ze een week na inschrijving van de wachtlijst afhaalt. Weet niet wat voor termijn WB daar voor had?

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:35

Je merkt gewoon de algehele tendens van: "Joh, er is toch een wachtlijst, ik zie het wel". Of je voor elke wedstrijd inschrijven en er later achter komen dat je toch niet kan.

Daar baal ik persoonlijk van. Ik vind het trouwens geweldig werk hoor. Er zijn ook heel erg veel leuke ruiters en ik haal er heel veel voldoening uit.

Ik ben nu aan het nadenken om bij "verkeerde" afmelding wachtlijst een administratieve vergoeding te vragen. Zodat mensen wat beter nadenken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:44

Even nieuwschierig hoor, maar accepteren jullie ook een dierenartsverklaring? Aangezien dit niet (meer) verplicht is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:52

nooit verplicht is geweest zelfs ;) Met een DA verklaring hoefde je dan geen boete te betalen, maar je was wel altijd je inschrijfgeld verschuldig. Maar die regel bestaat al een tijd niet meer.

afmelden van de wachtlijst heb je gelijk in Mistid :j

Wb die houding, dat is een zichzelf versterkend effect. Ik heb ook wel eens ingeschreven voor een wedstrijd met een geblesseerd paard, onder het motto "afmelden kan altijd nog, bijschrijven is onmogelijk". Ik weet ook niet hoe we dit kunnen oplossen, behalve dan veel meer crossen organiseren ;)

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:57

Over het algemeen accepteren wij geen dierenarts verklaring. Maar, (en daar heb je die eeuwige maar weer) je hebt gevallen, zoals een ruiter die een zware hersenschudding op loopt in een wedstrijd ervoor dat je echt niet moeilijk gaat doen over inschrijfgeld.

Of een paard wat een week voor de wedstrijd dood gaat. Maar ik had bijvoorbeeld ook iemand waar ik super mijn best voor had gedaan om de tijden naar achter te zetten en die belt dan op het laatste moment af. Toch geen tijd/zin/vervoer. Daar had je dan eerder aan moeten denken.

Gelukkig trek ik me weinig persoonlijk aan en kan ik goed relativeren, maar ik kan me echt voorstellen dat je als secretariaat of organisatie enorm afgestompt kan raken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:01

die ergernis ken ik heel goed, ik organiseer crosstrainingen en loop daar ook regelmatig tegenaan.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:29

Het is en blijft gewoon mensenwerk. Ieder geval is weer anders. Je moet er gewoon blanco in staan.

Voor SGW Maarsbergen is het ook nog het feit dat wij niet een vereniging achter ons hebben staan. Alles gebeurd op vrijwillige basis. Als ik zie hoe mensen daar hun tijd en energie insteken, echt petje af.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:48

Wat ik trouwens wel vind is dat er ook door de organisaties bij moet worden gezet dat je je niet voor 1 april (in dit voorbeeld) mag inschrijven, en wat de consequenties zijn als ze dat wel doen. Dan komen die mensen die te vroeg inschrijven er ook onderhand eens achter dat het geen nut heeft om je te vroeg in te schrijven.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:52

Mijn consequentie was dat ik mijn brievenbus voor 1 april niet goed in de gaten houd. En aangezien ik geen ja/nee sticker heb (sorry verslaving voor folders ;-) ) kan er dan wel eens iets tussendoor glippen.

Na 1 april lig ik ongeveer op de deurmat. ;-)

Westenbork had een mooie consequentie, maar of dat helpt? Want je wilt als organisatie je inschrijving vol.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:40

Jobke, ik vind dat jullie het allemaal super regelen hoor! ook van vorig jaar weet ik me te herrinneren dat je er alles aan hebt gedaan om mijn tijden te verzetten, zodat ik alsnog mee kon doen! echt top!

Dit jaar begint voor jullie ook alweer als een pluspunt! Dat je zo meedenkt over mijn opgave voor L ( HC) of M. Erg prettig en dat doet een mens goed!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:13

3 maanden van tevoren inschrijven vind ik ook wel een mooie tijd.
En ik vind ook dat ruiter die eerder dan de opgegeven datum inschrijven bestraft worden, ok ik geef mezelf mischien belachelijk vroeg op voor Hattem :+ maar dat is omdat het vraagprogramma online staat.
Waar ik niet goed tegen kan is dat mensen al gaan opgeven voordat er een vraagprogramma staat , en dat de secretariaten dit gewoon pikken en die mensen al op de lijst zetten >;) , dat vind ik niet echt eerlijk tegenover de mensen die wel netjes wachten tot de inschrijving is geopend of het vraagprogramma erop staat .

De oplossingen hiervoor van Jobke vind ik ook wel goed gevonden +:)+ .

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:24

Ik vind persoonlijk dat de knhs en de organisatoren hier best regels voor mogen opstellen. Zoals Westerbork het heeft gedaan vond ik goed. B zat helemaal vol met amper afmeldingen. Vindt wel dat wanneer je op de wachtlijst staat en je wordt gebeld en dan leuk zegt: Ik kan niet, gewoon startgeld betalen. Daar zullen het heel veel wel niet mee eens zijn maar je weet dat je op een wachtlijst staat en als je weet dat je niet kunt dan is het wel zo netjes om je tijdig van de lijst af te halen. Kleine moeite om even te mailen/bellen en je maakt er een ander weer blij mee.
Maarsbergen was ik gelukkig nog op tijd :D . Neede heb ik per mail opgegeven met de mededeling dat mijn coupon voor de sluitingsdatum er is.
Ik wil graag meedoen op de wedstrijden van mijn lijstje maar het is wel frustrerend dat je zo vroeg op moet geven.
3 maanden vind ik ook mooi om in te schrijven :D

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:32

Ik vind het ook best apart dat je al zó vroeg moet opgeven voor bepaalde wedstrijden, je hebt nog geen flauw idee hoe de situatie in het najaar is, voor hetzelfde geld heb je te maken met blessures of onverwachts andere "verplichte" dingen. Is er ook geen mogelijkheid dan om gewoon het vraagprogramma pas 3 maanden van tevoren op i-net te zetten? Of indd zoals ze het bij Maarsbergen hebben gedaan, diegenen die voor 1 april binnenkwamen nog niet open maken?

Even een vraagje tussendoor, is er ergens een inschrijvingenlijst/wachtlijst voor Maarsbergen te zien? Ik heb mijn coupon op 1 april opgestuurd hoor, maar ben wel benieuwd of ik er daadwerkelijk ook opsta ;)

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:05

Jobke schreef:
Een secretariaat is heel veel werk. Ook omdat alles niet gedigitaliseerd is. Je werkt nog heel ouderwets met coupons overtikken. (En dat in mijn geval x 300)

In Maarsbergen is het altijd 1 april geweest en sluitingsdatum 1 juni. Daarna alleen maar afmeldingen en wijzigingen. Je hebt ook die tijd nodig daarna voor de startlijsten.

Wijzigingen heb je volgens mij sowieso wel. Of je nu eerder of later start met inschrijven. Maar misschien een idee voor volgend jaar.

Oh hier is het wel gedigitaliseerd, mijn mams werkt met een concoursprogramma waarbij je alleen het combinatienummer hoeft in te vullen en dan weet het programma alle gegevens van de combinatie. ;) De startlijstvolgorde moet je wel zelf bepalen.. Maar het is echt een handig programma!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:17

@ jobke werk jij niet met een wedstrijdprogramma? Wij gelukkig wel want wij hebben ook enorm veel starts in de zomer en je wordt er tureluurs van. Is een heerlijk programma. 1x investeren en het scheelt zoveel werk :D

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:37

Bij onze cross gaan we dit jaart invoeren dat je vooraf moet betalen en als je dat niet doet kost het je extra geld (afgekeken van een andere cross)
We hopen dat mensen op deze manier doordachter omgaan met het inschrijven en het helpt ook tegen een andere ergernis, het niet betalen nadat je hebt afgemeld. Wij zijn nu nog (via de KNHS) achter betalingen van 2009 aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:46

Dat is inderdaad een hele mooie manier Sabine. Er staat idd wel vaker (o.a bij Vrouwenpolder) dat je het inschrijfgeld van tevoren moet overmaken alvorens de inschrijvingen in behandeling worden genomen. Ik doe dat altijd braaf idd om dat ik wil voorkomen dat ik door niet-betaling niet wordt ingeschreven. Ik weet wel dat niet iedereen het even nauw neemt met het van tevoren betalen. Krijgen ze in Ysselsteyn dan mooi nul op rekest.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:38

Van mij mogen ze ook wel instellen dat je pas 3 maand van te voren op mag geven. Want zo wordt het echt te gek!

Moondance: Dat concoursprogramma werkt alleen bij dressuur en springen (en mennen misschien ook). Maar volgens mij werkt dat niet voor sgw hoor.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:09

Het is inderdaad belachelijk dat het zo vroeg al kan. Maar ik heb net ook maar opgegeven voor Texel. Het kan inderdaad al :=.
En ik wil toch wel graag mee doen. Maar het is gewoon te gek voor woorden dat dat nu al kan..

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:54

Volgens mij werkt dat programma ook niet voor de SGW. En dan heb je toch je controle op de coupons nodig. Maar ik ga me er eens in verdiepen. Heb je een naam voor mij?

Betalen van te voren hebben wij ook geprobeerd alleen het is niet verplicht. Dus mensen beroepen zich op de reglementen van de KNHS. Dat houdt dus in dat je met 2 administraties moet gaan werken. Dat is weer erg vervelend voor de penningmeester.