[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:31

Scum schreef:
Gefeliciteerd Anja.

Lielle, ik noem zoiets ook gewoon een stang

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:34

Oei Scum, je hebt nu vast hoofdpijn.........
Heeft bitwise je het stukje van de indoorcross nog laten zien?
Had het vanmorgen naar hem gemaild.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:39

Lief zijn voor elkaar dames

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:43

we vechten het morgen wel uit op ST

Sim, mss is het een idee om de bellijst (zonder nrs) als sticky te plaatsen waarbij ieder kan reageren met startnummer + dag voor de diverse wedstrijden. Wij kunnen het dan als mod regelmatig in het beginbericht verwerken en na de wedstrijd de oude berichten splitten.

Ik wil dat wel even overleggen met de andere mods.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:52

Anja, gefeliciteerd en wat een rare reactie van die eigenaresse

Ik had trouwens geen leuke dag vandaag. Ik ben naar de kerkdienst geweest voor de dochter van een collega die op 9-jarige leeftijd is overleden Het was erg indrukwekkend. Er werd een heel mooi beeld geschetst van een meisje dat goed wist wat ze wilde, en haar goede en slechte kanten. Maar ik ben er nog ontdaan van, het voelt zo oneerlijk

En gisterenavond heb ik naar Hotel Rwanda gekeken en daarna was ik ook niet meer in de stemming voor bokt. Wie heeft die trouwens ooit gezien? Ook daar ben ik nog erg van onder de indruk. Het is het verhaal van een Hutu Rwandees die in 1994 honderden Tutsi's heeft gered van de enorme slachtpartij. Ik heb het altijd onvoorstelbaar gevonden dat dit zo genegeerd is door de internationale gemeenschap (1 miljoen doded in 3 maanden!) en het raakte me extra omdat ik zoveel herkende van mijn jaren in Ghana.

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:55

Zooo, wat hebben jullie veel over bitjes gezwamt net

Lielle: wat verschrikkelijk zeg van dat meisje...

Ik ben echt ziek nu Was ook al 5 jaar ofzo niet meer ziek geweest en nu echt flink. Bleeeh, ik haat dit. Morgen ook maar niet naar school want ik heb koorts. Dan mis ik wel de Macbethtoets maar dat vind ik niet zo erg

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:57

jeeh lielle, 9 jaar. afschuwelijk... Was het meisje ziek?

Andrea: Je bed in als je ziek bent!! En Zeker NIET naar school.. wie weet is het wel besmettelijk

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:59

balen andrea

lielle: wij hebben hem op dvd, mijn moeder gebruikt hem op school, ik heb hem nog niet gezien

wat vreselijk zeg van dat kind het zal je maar overkomen...
ik ben veel te emotioneel voor dat soort dingen, als ik 1 zien huilen, huil ik zo mee

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:01

Lielle schreef:
we vechten het morgen wel uit op ST

Sim, mss is het een idee om de bellijst (zonder nrs) als sticky te plaatsen waarbij ieder kan reageren met startnummer + dag voor de diverse wedstrijden. Wij kunnen het dan als mod regelmatig in het beginbericht verwerken en na de wedstrijd de oude berichten splitten.

Ik wil dat wel even overleggen met de andere mods.

Dat lijkt me een goed idee. Uiteraard moeten de overige mods het goedvinden. Heb jij het al in de groep gegooid toevallig?

Nare dag voor je overigens. Weet nooit zo goed wat ik dan moet zeggen.
De film waar je het over hebt ken ik niet, terwijl ik toch een grote filmfan ben.

Anja, ook nog van mijn kant gefeliciteerd en Andrea, beterschap!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:08

Lielle: ik kan me voorstellen dat je daarvan ontdaan bent, op zo'n moment is het leven idd niet eerlijk...

Andrea: beterschap, maar die test heb je mooi achter de rug!

Anja: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ben vanmorgen weer naar de tandarts geweest, en heb nu zo'n pijn dat ik er helemaal niet lekker van ben... ben al eerder van mijn werk naar huis gegaan, en Marple mag vanavond manegepaard zijn... Ik dacht net dat het wat begon te zakken, totdat ik een beetje hard met mijn kiezen op elkaar beet kan wel door de grond zakken. Als het morgen nog zo is zal ik maar even bellen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:17

Anja, gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik hoop dat je er toch een leuke dag van maakt, ondanks al je tegenvallers van de laatste tijd!

Lielle, heel triest van dat jonge meisje. Ik vraag me dan toch af hoe die ouders hierna hun leven moeten oppakken..

Andrea, wanneer hoor je iets van die sporttest? Klinkt in ieder geval goed, en nu maar even rustig uitzieken.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:20

Is inderdaad niet eerlijk
Sterkte met je tand MissM..

Ik zat net naar de startlijst van Bathmen te Paard te kijken, moeten we om 8.10 uur parcours verkennen en ben ik als nummer 14

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:23

de springles was weer eens afgelast

Geen idee waarom, want het was gewoon 4 graden boven nul. Ben toen zelf maar gaan springen, bak was prima. Begon heel lekker, zowaar een oxer van 1.10 gesprongen. Maar na twee keer ga ik bedenken dat het eigenlijk wel goed gaat, vervolgens ga ik dan bedenken wat ik anders vaak fout doe en vervolgens lukt het niet meer Ik trek Os dan zelf op de rem omdat ik het gevoel heb dat we helemaal verkeerd uitkomen, in plaats dat ik gewoon blijf rijden.

Ik denk altijd veel te veel na, moet gewoon rijden. Maar ja, toen de oxer weer op 1 meter gezet en dat lukte wel weer. Dan baal ik wel, maar later bedacht ik me dat ik al veel te lang niet boven 1 meter heb gesprongen. Vorig jaar had ik dit probleem al onder de meter, dus het gaat wel vooruit, maar wel vervelend als je weet dat je zelf de storende factor bent...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:31

toch goed hoor MJ

probeer niet te twijfelen, altijd naar voren blijven rijden, op zo'n hoogte red kan je paard zich er nog wel uitredden, beter zo dan dat je gaat twijfelen en je paard in de stop trekt!

je moet géwoon ''FF'' dat knopje tussen je oren uitzetten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:41

ja, dat is het ook precies!
Maar ik loop er steeds tegenaan, gelukkig wel bij steeds iets hogere hindernissen, maar toch.. Het wordt weer hoog tijd voor elke week springles.

Mijn vriend vond de 1.10 sprongen die wel lukten wel leuk, oh, nu gaat Os tenminste springen en is het geen aangepaste galopsprong meer

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:47

Ik had vandaag een springles met Killea, zoeen waarbij je gaat denken "ik kan het". Het ging echt geweldig vandaag, zo moet het dus voelen! Heerlijk, er verschijnt nog een lach op mijn gezicht als ik er aan terug denk.
Donderdag weer springen met de muis. Hoop dat zij ook zo lekker gaat.

MissJ, ik heb vorige zomer ook dat probleem (misschien nog wel erger) gehad. Maar we zijn uit ons dipje! Zoals BT al zegt "dat knopje tussen je oren uitzetten" maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:55

ja, mijn dip is ook wel dieper geweest... maar zodra ik weer eens hoger wil springen, loop ik er toch weer tegenaan. Nou ja, moet ook deze hoogte gewoon weer vaker gaan springen en gewoon gaan vinden.

Echt gaaf dat het bij jou zo lekker ging, dan is het opeens heel simpel he?!
Alsof alles opeens klopt!

SGWuppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:23

Lielle schreef:
En gisterenavond heb ik naar Hotel Rwanda gekeken en daarna was ik ook niet meer in de stemming voor bokt. Wie heeft die trouwens ooit gezien? Ook daar ben ik nog erg van onder de indruk. Het is het verhaal van een Hutu Rwandees die in 1994 honderden Tutsi's heeft gered van de enorme slachtpartij. Ik heb het altijd onvoorstelbaar gevonden dat dit zo genegeerd is door de internationale gemeenschap (1 miljoen doded in 3 maanden!) en het raakte me extra omdat ik zoveel herkende van mijn jaren in Ghana.

ja, die heb ik een tijd geleden in het filmhuis gezien....na afloop in de bios tranen met tuiten gehuild en zelfs mijn vriendje moest even flink slikken, daarna maar even een stevige borrel gedronken in de bar

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:49

Lielle, op zulke momenten besef je weer hoe relatief alles maar weer is. en dat wij ons zelf eigenlijk druk maken om dingen die er eigenlijk helemaal niet toe doen.

andrea, maar ff goed uitzieken hoor!!

MJ, als je een passende lijn van bijv 4 of 5 galopsprongen maakt en je houdt de eerste iets laag en dan mooi doorgaloperen naar de tweede. (ook stiekum je galopsprongen tellen) Vervolgens zet je die tweede steeds een stukje hoger. dit is een mmoie manier om aan hoogte te wennen. Hetzelfde kun je ook doen in een dubbelsprong.
Zo heb ik op deze manier ooit eens 1.60 gesprongen. Vond het doodeng, maar wist dat het paste, dus...

Heb net dressuurles gehad met Kees, had ook wel thuis kunnen blijven rijden, want hij was helemaal in de running mood
Morgen weer een dag, denken we dan maar...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:11

ja, dat klopt RK, dan blijf ik wel gewoon rijden. Ik had gister een dubbel van twee stijlsprongen met de achterste ook rond 1.10, dat werkte wel! Ach, ik blijf gewoon oefenen. Maar 1.60....

Ik denk dan maar net als jij, morgen weer een dag....

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:23

MJ: op een lijntje helpt het inderdaad wel. Als je de eerste lekker laag zet, dan heb je daar geen stress over als het niet past. Bij de tweede kom je dan wel passend uit. Zo ben ik bij mijn vorige springles over een hele brede oxer van 1 m hoog gegaan. Jullie liggen vast allemaal dubbel, maar ik ben als de dood voor oxers en dat het niet past, en ik er middenin beland.... Dus voor mij was dat echt geweldig.

Vanavond heb ik springles met Online (in een binnenbak )

Lielle, wat een nare dag gisteren. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik erover moet zeggen...

Gisterenavond heb ik buiten gereden. De bodem was goed. Het gevaarlijke is natuurlijk dat de bovenlaag ontdooid en het laagje eronder bevroren blijft. En dat kan heel glad worden. Maar ik heb Online met schroeven gereden en dat ging goed.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:24

Sim; leuk artikel! Ik print hem zo wel uit voor in mijn fotoboek. Gaaf dat ze het ook buiten gaan doen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:32

Bedankt voor al jullie lieve berichten. Je ziet na zo'n dag wel weer de betrekkelijkheid van de dingen waar we ons druk over maken, anderzijds moet je er dus ook gewoon wat moois van maken; je weet nooit wanneer het over is.

MJ, ik heb er zelf een handje van om net uit de wending nog een ophouding te maken (en waarom? ik heb geen idee) en ik zeg nu alleen maar steeds: niets zien = niets doen.

Leuk stukje Scum

Marieke, dat had ik dus ook.

Simmie, super gevoel is dat Hoe was het met Djin bij de DA? Dat was toch gisteren of vergis ik me?

ik heb het trouwens nog niet met de mods opgenomen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:23

hebben jullie wel eens jullie jasje laten stomen?! hoelang duurde dat?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:25

een paar dagen.

Wij krijgen trouwens 29 maart de sleutel van ons huis, ik kom wel naar EL maar daarna ben ik even weinig online.