[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:11

OMG wat een idioten zeg

Ook maar even snel kijken

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:36

Ga me zo snel even aankleden en naar Sam, denk dat ik even een klein rondje ga maken en nog wat in de bak rijden..
Even kijken of hij al zin heeft in morgen!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:37

ik moet zo naar school

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:05

Startlijsten deed net raar bij mij

GvdT, jammer dat je niet in Bathmen bent maar wel heel verstandig. En wb Barchem, zo gaat Pablo dus ook mee. Een M cross gelopen en dan het NK starten Sterkte met de bibbers, hopelijk slijt het.

Pinacolada, wel balen zeg! Ik zou daar ook wel genoeg van krijgen, zo'n staker rijden is niet leuk. Doet hij het ook met alleen buiten rijden en zo?

Springles was leuk gisteren. We hebben vooral gewerkt aan rust en lijntjes, wel op de crosshindernissen trouwens Ze sprong een gat in de lucht af en toe, maar ze bleef mooi rustig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:09

Heel even snel, want ik moet weg.

GvdT: verstandig

Pinacolada: we pb-en nog wel even(help me herinneren )

Friesland was heel leuk. Was pas om kwart voor twee thuis
Zo even snel hooi halen, dan naar Marco toe en dan kan ik daarna mooi alles klaar zetten voor Wanroij morgen....

Klinkt super LIelle

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:16

Ah, endurance morgen Veel succes en vooral veel plezier

Ik ga trouwens toch maar niet kamperen morgen, we hebben een klein pension gevonden vlakbij de stal van Raimaer.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:47

Ik heb al op die stelling gereageerd van startlijsten gewoon onder mijn eigen naam Margriet!

martinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:08

Thanx voor jullie reacties...egt wel fijn...

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:12

Wat een gezeur zeg op startlijsten.nl
Kan er echt niet tegen als mensen niet eens weten wat het precies inhoudt ze er allerlei vreemde argumenten tegenin gooien.

Wat is het vies weer zeg, hopen dat de bodem het goed houdt in Bathmen! Ik ga zometeen nog even rijden en dan de boel klaarmaken voor morgen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:27

Ik heb ook net gereden, ging allemaal wel goed, niet echt speciaal iets geoefend ofzo, maar gewoon lekker wat voltes gestapt, gedraafd en gegallopeerd, verder heel lang en laag en wat opgerichter gereden.
Tussendoor nog even geschuild in de schuur want toen ging het wel even héél hard regenen
Sam was trouwens heel braaf, te braaf eigenlijk..
Hij luisterde goed, misschien een beetje sloom maar verder helemaal niet stout ofzo..
Misschien dat er wat meer haver in moet ofzo, want zo is er ook niet echt wat aan
Zou ie dan eindelijk normaal worden?? Hoop het toch eigenlijk van niet

Vanmiddag ga ik trouwens al crosslopen wil anders wel wat foto's van de hindernissen maken ofzo

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:28

Ik heb trouwens net een mailtje van de KNHS gekregen dat ze mijn SGW standen hebben bijgewerkt
Op de site staat het helaas nog niet, maar mijn punten moeten dus weer terug zijn

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:59

snappen jullie het dan niet??? tis toch gewoon ZIELUGGGGHHH voor die paarden

je hebt het maar druk bij Marco Gomir:P
ik zal hem zo snel mogelijk die fotos mailen of ergens op een site zetten:)

NH was weer goed vertegenwoordigd gister

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:05

ik ga ook maar eens even op startlijsten kijken naar die stelling!
lielle; klinkt als een fijne les!
vief: ben benieuwd naar de hindernissen dit jaar in bathmen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:26

Staan echt zulke rare reacties tussen..
Echt allemaal van die aanstel dressuurmutsen die hun paardjes waarschijnlijk nog niet eens op de wei durven te zetten..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:31

viefdepief schreef:
Echt allemaal van die aanstel dressuurmutsen die hun paardjes waarschijnlijk nog niet eens op de wei durven te zetten..

Ik denk toch dat het voornamelijk reacties zijn van mensen die niet weten waar ze het over hebben; de dingen alleen van horen zeggen en van de televisie weten. De media hebben er ook een handje van om de "negatieve dingen" er uit te laten springen.
Kan me de reacties aan de ene kant dan ook wel voorstellen, maar ik ben wel van mening; oordeel niet voor je het zelf hebt meegemaakt.
En ook denk ik dat die mensen het zelf reuze eng vinden en dan maar gaan roepen dat het zo gevaarlijk en zielig is voor de paarden.......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:35

je had een mooi stukje geschreven Sim Andere tutjes trouwens ook

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:41

Blijft toch lastig vind ik. En ik ben het ook niet helemaal eens met de stelling dat je pas kan oordelen als je het hebt meegemaakt.....zo ben ik fervent tegenstander van de Grand National en ik ben niet zo bang dat mijn mening daarover verandert als ik het eens in het echt heb meegemaakt.

maar goed, veel van deze mensen weten idd niet waar ze over praten en dat is ook niet gek gezien de berichtgeving in de media. Vroeger dacht ik er nl precies hetzelfde over...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:44

ik denk dat meemaken niet het juiste woord is; ik denk dat je kennis van zaken moet hebben, en dus niet denken dat een coffin zo heet omdat die gevaarlijk is (pas hier op bokt gelezen).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:54

Simmie schreef:
viefdepief schreef:

Ik denk toch dat het voornamelijk reacties zijn van mensen die niet weten waar ze het over hebben; de dingen alleen van horen zeggen en van de televisie weten. De media hebben er ook een handje van om de "negatieve dingen" er uit te laten springen.
Kan me de reacties aan de ene kant dan ook wel voorstellen, maar ik ben wel van mening; oordeel niet voor je het zelf hebt meegemaakt.
En ook denk ik dat die mensen het zelf reuze eng vinden en dan maar gaan roepen dat het zo gevaarlijk en zielig is voor de paarden.......

Ja zo zullen de meeste wel denken...
En de Grand National is inderdaad wel eens heel schokkend om te zien, is toch altijd zo van pfffieuw deze sprong ging goed..
Maar ik vind het dus niet zielig voor de paardjes. Ik geloof niet dat wanneer een paard het echt niet leuk vind ze zo hard voor je willen rennen..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:54

Daar heb je gelijk in Lielle.....maar ik zie de GN ook alleen via tv en heb er (net zoals velen over de military) een mening over. Iemand moet dan wel met hele goed argumenten komen om die mening enigszins te verzachten.

Als leek zie je de military op tv en 9 van de 10 keer eindigt het met een dood paard....ik neem ze dus die houding niet kwalijk, het komt inderdaad puur voort uit onwetendheid.

Vief: een paard wil inderdaad graag rennen, maar vooral: heel hard voor de baas werken. En bij de GN vind ik dat er misbruik van de goedheid en welwillendheid van het paard wordt gemaakt.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:10

Dat vind ik ook Marieke.
Mensen die ik ken, die dus ook helemaal niets van paarden weten enzo ooit , en die dan vragen wat ik doe met paardrijden. Ik zeg eventing dan denken ze gelijk aan de Grand National.
Ik zeg nee dat is heel iets anders, nou daar gaat de diskusie dan weer. Ja maar daat gaan ook paarden dood..mnmnm
Dan is het soms ma moeilijk om die mensen dat uit te leggen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 14:21

Marieke, wat is voor jou het verschil tussen de GN en Burghley?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:28

Dat er meerdere paarden tegelijk van start gaan en het derhalve veeleer op toeval berust als een paard over de kop gaat (omdat ie bovenop een ander terecht komt). Paard kan nog zo goed getraind zijn, maar de kans op een (dodelijk) ongeluk is én vele malen groter én niet door goed rijden te voorkomen.

Laten we er dan even vanuit gaan dat je in de cross over kop gaat
a) door een ruiterfout
b) door een inschattingsfout van het paard

Maar iig niet omdat je de hindernis zo mooi springt maar er een levend spartelend opstakel achter verborgen ligt.

En bovendien zie ik de cross niet als een afvalrace waarbij het enige dat telt is degene die het eerst over de streep komt.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:55

patsmu schreef:
Kijk eens allemaal op startlijsten en dan bij stelling gaat over sgw dat het afgeschaft moet worden want het is zeilig voor de paarden...Mijn nichtje yvon heeft al namens mij en haar zelf gereageerd.

Even korte reactie mijnerzijds...
Er worden op Startlijsten.nl stellingen (nou ja, in vraagvorm dan) geplaatst door mijzelf of door anderen bedacht waar ik het echt niet altijd mee eens ben. De huidige stelling ben ik het dus ook absoluut niet mee eens maar is alleen om (wellicht iets gekleurd) reacties te peilen.
Volgens mij staat er trouwens niet in de stelling dat SGW afgeschaft moet worden...

Maar goed, nieuwe stellingen (over welke discipline dan ook) zijn altijd welkom via de mail (stelling@startlijsten.nl)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 14:59

Daar zit iets in Marieke, had ik nooit zo bij stil gestaan als Dick Francis liefhebber

@Kitty,
dit staat er

Is cross oneerlijk/zielig voor paarden?
In de cross springen de paarden vaste hindernissen, hetgeen een risico op verwonding met zich meebrengt. Helaas gebeurt het nog dat paarden kreupel afgevoerd worden tijdens samengestelde wedstrijden.

en mijn reactie daar
Om dan in te gaan op de stelling (het is trouwens geen stelling maar een vraag): nee, het is niet oneerlijk of zielig. Dat is het pas als je niet goed getraind bent of er anderszins niet aan toe bent. Een goed getraind paard met een verstandige ruiter kan verantwoord een cross rijden.
De argumentatie vind ik zwaar gekleurd, daarmee wordt het antwoord al voorgekauwd.

Ik zal eens denken over een nieuwe stelling.