[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:10

minnie_muis schreef:
Nou wat een mooi en snel span! Hij racetje bij ons door de hindernis! Knap hoor!

welke hindernis zat je ? ik ben zaterdag na de cross nog wel even mee geweest parcours verkennen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:16

Ik zat bij laatste hindernis 9 op het bultje! Mijn vader zat op hindernis 3 het andere bultje!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:24

oooh daar, waar voor ons in het L hindernis 3,4,5 was

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:31

Lielle: Springen had ik weigering door mijn schuld en 9 tijdfouten. Cross was alleen maar steigeren geen enkele gesprongen. Dressuur was slordig en ze was moe en ik stiekem ook en had ik 152.

Gaat niet lekker laatste tijd. Ze is sowiezo lastig, dressuur vindt ze niet boeiend en ik ben ook niet zo'n dressuurmiep. Met springen als ze weigert kan ze meteen erna gigantisch gaan steigeren en ben al vaak net niet omgeklapt en cross is dus ook klote..baal ik wel van want ik vind het hartstikke leuk. Springen word ik nu onzeker..omdat ik er niet van op aan kan wat ze doet. We zijn beetje aan het denken wat we doen...strafkamp en keihard doorzetten of misschien toch verkopen. Vind het erg moeilijk..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:42

Ja klopt!

Jeetje Pinacolada dat is inderdaad niet leuk!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:50

jeetje pinacolada,
dat is idd moeilijk om zo'n keuze te moeten maken!
sterkte ermee!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:03

Ik heb zow springles..
heb net getennist.. moet nu snel eten en dan om 7 uur op de pony zitten haha

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:08

haha, veel suc6 met opschieten en springles kim!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:10

Jeetje Pinacolada wat naar dat het even niet zo gaat als het zou moeten..
Ken je niet iemand die haar misschien een poosje kan (bij)rijden ofzo en haar even flink aan kan pakken?
Of ben je bang dat het echt niet wat word met jullie..

Mijn vorige pony heb ik ook maar een jaartje gehad, ging in het begin heel goed, maar pony was erg lui, in het begin hoefde hij nog niet zo heel veel te doen, maar toen hij harder moest werken wilde hij niet meer..
Inmiddels hadden we Sam al (was toen 2.5) en toen hebben we toch ook besloten om de pony te verkopen.
Later nog wel eens gedacht van hadden we het nou toch maar wat langer vol gehouden, etc. Maar ben wel heel blij dat we dat toen besloten hadden, kwamen gewoon elke keer chagarijnig van de pony en had ook maar weinig plezier.
Heb met Sam ook een veel betere band dan met die pony, Sam vermoord me vader bijna en we vinden hem allemaal nog hartstikke lief, als hij iets stoms doet is het ook altijd, ach hij kan het ook niet helpen, het lag gewoon aan...

Maar zoiets beslissen is natuurlijk hartstikke moeilijk..
Veel sterkte

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:10

kimdepim schreef:
Ik heb zow springles..

Nou snel achter bokt vandaan

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:30

viefdepief schreef:
kimdepim schreef:
Ik heb zow springles..

volgens mij heeft ze geluisterd

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:05

Nou ja, moet maar eens zien hoe en wat het gaat lopen. Ik heb r nu 2,5 jaar..in het begin was alles drama. Daarom is ze ook verkocht bij de vorige eigenaar. Trailer niet in te rkijgen, niet vast kunnen staan, de weg niet eens over kunnen komen met buitenrit..nou zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat is nu klaar. Springen vonden we geweldig, maar ik heb voor deze pony weinig gesprongen met parcoursen enzo en daar maakt ze misbruik van. Dressuur vandaag ging wel goed. Hebben het er eens over gehad, zal eens met instructrice overleggen..misschien is het beter dat een ander eerst eens met springen haar gaat starten en dan later ik zelf weer. Ik heb eigenlijk ook zoiets van ik zal het redden ook met deze knol..want opzich is ze hartstikke lief..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:27

Ben ik ook weer eens.

Martinero heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. Dit geldt natuurlijk ook voor je zus.

Met mij gaat het redelijk goed, heb alleen af en toe een zenuw aanval, als ik alleen in het donker ben of iets hoor. Vind het super mutsig van mezelf en kan het ook niet uitstaan

Ik rij zondag niet in Bathmen, ben vandaag te lessen geweest en ze liep in het begin ( in middendraf) niet helemaal rad. In overleg besloten om niet te starten.
Aan het eind zegt mijn instructeur nog wel dat het zou kunnen omdat ze toen weer super liep. Ik heb al een maand niet gesprongen en wil eerst wel even kijken wat der been doet.
Ga als ze heel blijft wel naar Barchem. Paard zal wel schrikken na 3 relatief makkelijke crossjes een cross op NK hoogte.
Mijn moeder vind het niet zo erg dat ik nu 2 crossen heb moeten afzeggen. Ze durft nu net te kijken en het M kwam wel aardig dichtbij

Simmie, succes met djinny en iedereen wiens paard nog meer in de lappenmand zit sterkte.
Voor de kneusjes die er nu uitkomen is het te hopen dat ze tot en met het eerste weekend november heel blijven.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:49

Na al die mindere verhalen dan ook maar weer eens een positief tintje aan dit topic: Rex loopt 300% beter dan een paar weken geleden!! Wat zo'n behandeling al niet kan doen zeg! Dresuurrijden is weer leuk en ik heb een goed paard

Als ik voorheen ging appuyeren en ik wilde hem wat naar voren drukken dan ging hij steevast in zo'n prutsgalop, nu swingt hij door de zijgangen, galop sluiten gaat moeiteloos, hij is heerlijk licht in de hand en super fijn uit te zitten. Zo zie ik het winterseizoen zonder crossen weer heel wat zonniger in

en wat sneu dat rexje zolang met pijn heeft gelopen en toch een kanjer dat ie wel doorging......ga het voortan bij allebei heel goed in de gaten houden en laat het regelmatig checken, want je voelt je toch knap luIlig tegenover je paard

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:59

marieke, wat super zeg van rex!
GvdT, kan me het goed voorstellen dat je soms zenuwachtig bent in het donker nu
het lijkt mij ook het verstandigst wat je nu hebt gekozen om niet te starten in bathmen aan je verhaal te horen..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:04

super marieke!!

leuke foto's verder allemaal!!
ik ben vandaag naar Indoor Friesland geweest om foto's te schieten.. en stiekem een paard te kopen gheghe neehoor...
ik heb alleen een middag gezeten en ik realiseer me nu...dat ik toch echt hele slechte knieen heb
ik verrek nu zo van de pijn....terwijl ik niks heb gedaan hoop dat het met rijden ooit wat gaat lukken, ik heb toendertijd wel van die beugels aangeschaft, wat gelukkig een heel end op weg helpt!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:13

BrittJl0ver schreef:
BrittJl0ver schreef:

volgens mij heeft ze geluisterd

Ik luister altijd

De les ging trouwens prut..
Emiel had er geen zin in.. hij ging gewoon 4 keer door de hindernis heen.. ;/ okeey hij kwam niet helemaal 100 % mooi uit dan.. maar dan nog 4 keer achter elkaar hele hindernis plat..
grr flauwerd..
[/quote]

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:15

Hmm bij mij ging de springles wel goed! Op 1 ding na dan was er bijna af gelanceerd maar verder ging het goed! Alleen ik maakte telkens 1 galopsprong teveel in het lijntje!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:18

fijn dat het goed ging margriet

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:11

kim, volgende les gaat het vast weer beter!
margriet, fijn dat je les goed ging!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:35

Kijk eens allemaal op startlijsten en dan bij stelling gaat over sgw dat het afgeschaft moet worden want het is zeilig voor de paarden...Mijn nichtje yvon heeft al namens mij en haar zelf gereageerd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:42

patsmu schreef:
Kijk eens allemaal op startlijsten en dan bij stelling gaat over sgw dat het afgeschaft moet worden want het is zeilig voor de paarden...Mijn nichtje yvon heeft al namens mij en haar zelf gereageerd.

Ga ik gelijk doen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 08:44

invasie van de crosstutjes

Startlijsten is van Kitty, die zou toch beter moeten weten

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:44

patsmu schreef:

ik ga ook even kijken

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:47

vooral deze opmerking is geweldig
Citaat:
- labsie (19-10-2005 22:39)
ik vind dat ze het moeten afschaffen of wat angela ook zegt gewoon losse hindernissen en niet van die linke.
je pony of paard kan raar ten val vallen en kans op gebroken been krijgen of wat dan ook of ze worden gewoon kreupel ma kunnen ze daarna nog altijd last van krijgen.
ik ben er altijd tegen geweest ma ja mensen die het leuk vinden en hun pony te verknallen die moeten het ma doen.

en dan met de nadruk op dit:

ik ben er altijd tegen geweest ma ja mensen die het leuk vinden en hun pony te verknallen die moeten het ma doen.