Ik had hetzelfde met de dressuur...maar het beste ervan gemaakt. Springen ging heerlijk...maar ik moet nog werken aan tellen tot 11!!!! Grrrr...laatste hindernis vergeten. Gedraaid en alsnog gesprongen maar 22strfp. voor tijd.. Vandaag wat eerder weg om te kijken hoe de bodem van de cross zich houdt..ziet er voorlopig nog goed uit.
Wat jammer Madelene! Kun je ergens het klassement volgen?
Anoniem
Geplaatst: 01-05-16 12:42
Jammer van de jumping madelene!
Hoe is het daar verder nog? Hier best goed zonnetje met frisse wind. Vandaag gaten gaan maken op de weide en paar extra palen zetten en morgen begint hier het weideseizoen. Icaro en wolk laten beiden hun anders zo geliefde hooi liggen om elke minieme spriet van de paddock te snaaien, dus hoog tijd lijkt me.
En dames, even wat anders maar even leuk nieuws: ik heb werk en het is nog perfect te combineren met de paarden ook haha.
Proficiat Varekaj! Waar? Een deeltijdse job? Ik had liever een 4/5de job gevonden. Maar heb nu eenmaal nietveel eisen te stellen dus moet maar voltijds beginnen. Ookal zal dat druk worden met 3 paarden en een lief.
Anoniem
Geplaatst: 01-05-16 13:13
Ik had liever een voltijdse maar ach, deeltijds (19u) op 10km van huis in de richting van mijn diploma vind ik lang niet slecht. Heb nog steeds mijn freelance bijverdienste als hostess als ik er nood aan heb. Ga aan de slag als opnameverantwoordelijke in een woonzorgcentrum.
Vette foto van mijn springparcours, al moet ik het zelf zeggen :p
Ik heb de cross niet gestart. Ik was aan het opzadelen en merkte dat blits zijn achterbeen wat dik was, niet overdreven, maar toch ook niet dun. madelene stond toevallig naast ons en heeft ook gevoelt , ze zei inrijden en kijken of het dunner is. Ik heb ingereden maar het werd niet dunner, hij mankte niet, maar als je er aankwam, trok hij zijn poot wat terug... moeilijke keuze, starten of niet, ik zag de cross echt zitten! Maar heb toch maar (wijselijke?) besloten om niet te starten. Het is het me niet waard, stel dat het een pees is, dan heb ik dat toch alweer niet gereden.. Morgen de DA bellen en hopen dat hij nog kan komen. Ik heb hem thuis afgespoten en voelde wel een klein wondje, hopelijk is het daar een reactie op.
Mooie foto Daaph. Je moet idd geen risico's nemen. Hoe is het vandaag met zin been?
Wij hadden 1 langs loper bij de combinatie van de afsprong naar de punt. Beetje Door gebrek aan ervaring denk ik:-) was ook al een technisch lijn. Maar anders heel tevreden hij pakte zeer goed aan.
madelene
Geplaatst: 02-05-16 12:08
Daaph, ik vroeg me al af of je inderdaad nog was gestart. Ben benieuwd of er inderdaad nog wat fout zat. Maar zeg maar zo, beter voorkomen dan genezen, en er komen nog meer wedstrijden.
Antonius, leuk je een keer de hand te schudden.
Ik heb ook een fijne wedstrijd gehad, 4de met de dressuur maar met springen hindernis 11 vergeten, toen het publiek begon te roepen omgedraaid en alsnog gesprongen, maar ja, toen was het al gebeurd. Maar wat wil je ook, ik heb maar 10 vingers om te leren tellen hè Cross lag er inderdaad prima bij, helaas een langsloper op de punt van de boot. Inschattingsfout bij aanrijden, maar verder top gereden. Ik ga me steeds lekkerder voelen in de klasse L
florence123
Geplaatst: 02-05-16 14:00
Wijze beslissing Daaph!
Hoe is de cross daar qua moeilijkheid?
Laatst bijgewerkt door florence123 op 02-05-16 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier een TOP wedstrijd gehad ! We hadden een binnenstal en een b&b dus mochten echt niet klagen! Dressuur ging goed, maar dat vinden we wel vaker, dus geen verwachtingen. We hadden ook de beste ring wel qua bodem (D2). 4e plek! En dan springen, ook foutloos, en op het einde van het parcours sprong ze echt goed! Enkel 3 tijdsfouten... (veel mensen hadden tijdsfouten vond ik), daardoor 4e gebleven, anders 2e. Uiteindelijk de cross: m'n vriend mocht van mij absoluut niet snel rijden, maar de bodem lag uiteindelijk echt wel OK, dus hij heeft toch (met uitzondering van een aantal stukken waar hij draf deed) meestal z'n gewone tempo gehouden. Hij was foutloos en binnen tijd (zelfs bijna te snel weer - typisch). In totaal 3e plek! We hebben echt een zeer fijn weekend gehad, maar feit dat paard zo goed aannam, de B&B en de binnenstal zaten daar zeker voor iets tussen . En ook gisteren was zo een mooie dag nog uiteindelijk!
winnie10
Geplaatst: 02-05-16 14:14
Heel veel problemen met de uitslagen geweest! Iemand dat ik ken is niet gestart met haar dressuur en stond toch 3de met 53 strafpunten ofso. Nog iemand anders had 1 balkje in de jumping en er stond: NP. En mijn vriendin had een heel goede jumping in een super vlot tempo en kreeg 9 strafpunten voor tijd...
Mijn dressuur voelde echt behoorlijk slecht eigenlijk, te lang ingereden in die modder waardoor ze zwaar begon te hangen. Toch 2de na dressuur met 30 strafpunten. Was een zeer milde jury. Mijn jumping ging best goed, maar het was echt een moeilijk en technisch parcour vond ik! Veel moeilijke lijnen en dan nog eens in combinatie met die ondergrond + op en neer. Maar foutloos gesprongen waardoor ik steeg naar een eerste plaats! Over mijn cross heb ik echt een goed gevoel! Ze begon lichtjes twijfelachtig en ik was ook helemaal niet wakker en heb na sprong 4 echt tegen mezelf gezegd dak echt moest opletten :p daarna ging het allemaal redelijk vlot en kreeg ik ook goede afstanden! Mijn grootste schrik in het parcour was dat grachtjes op het einde met stromend water(wat eigenlijk niet zoveel voorstelde) ik ging er naar toe en zat echt klaar, maar paardje gallopeerde er met gemak gewoon over! Dus foutloze cross binnen de tijd gereden!! Vertrouwen zit terug helemaal goed!
Volgende week start ik castenray M en de week erna ga ik niet Tongeren rijden maar gewoon gaan supporteren.
winnie...dat had ik ook bij dat stroompje...ik had bij verkennen echt zoiets van..oh oh..wat gaat hij hier van zeggen...en uiteindelijk keek hij er niet eens naar. Ik had wel een misafstand op de hindernis in het water, en daar struikelde hij even..op het filmpje hoor je iedereen schrikken...maar het viel gelukkig mee
winnie10
Geplaatst: 02-05-16 16:49
Ik had daar ook een slechte afstand! Heb er ook veel gezien die daar met een pasje bij sprongen.
Wij stonden gelukkig ook in binnenstallen. Mss hebben we elkaar wel tegengekomen Steph .
Steph1989
Geplaatst: 02-05-16 17:09
Ah grappig! Ik herinner me alleen een koppel die 2 of 3 paarden hadden (2 vosjes en 1 bruine), en een meisje met een witte :p.
Wij hadden een vosje met een donkerblauw deken op
mila_furrie
Geplaatst: 02-05-16 17:21
Tes toch in de stallen aan de cafetaria dat je stond? als je van de douch in de gang kwam stonden wij op het einde waar die uitsprong was daar waren aan de linkerkant nog twee stallen. Daar stonden wij een grote vos. Ik had bijna altijd mij hond bij (border collie). Ik draag ook een bril
dat wit paardje stond waarschijnlijk half verwege de gang in een zij stal. Dat zijn kennissen van ons
Stond er naast jullie dan ook een vos die van iemand was die meedeed? Dan weet ik het misschien ! Wij stonden daar recht tegenover dan. Ik was zaterdagochtend rond 8u ofzo aan't vlechten in de stal, en over mij had iemand een grote vos uit de stal genomen om te vlechten. Maar ik herinner me niet dat die een bril aanhad...? Ik heb die hond denk ik buiten rond zien lopen (één met bruin?), maar nooit binnen feitelijk :p
Ja twas rond 8 u30 - 9 toen ik hem ben gaan vlechten grote vos met een stuk uit zijn manen :-p. Toen was mn hond eens niet mee. Naast ons stond idd nog een vosje. Die mensen hadden nog een paard schuin daar over ook staan.
Ah ja, dan heb ik u paard en jou wsl ook toen gezien! Maar voor de rest precies niet, denk dat we hele andere uren hadden ! Ik dacht dat die 2 vossen van dezelfde mensen waren, maar 1 ervan was dus van jouw . Ik vond het wel zalig daar te staan - wel zo makkelijk met zo een weer!
Ja denk het wel. Welke proef reden jullie? Wij in M. wij hadden om 12u30 dressuur jumping rond 16 u en cross rond 15 u ja super eh. Ons paard is erg gevoelig aan mok en was erg tevreden dat we niet in de natte moesten staan.
Antonius
Geplaatst: 02-05-16 18:30
Mijn verslagje kan kort zijn denk ik... Super dressuur op slechte grond zoals bij iedereen, 2e plek. 1 balk in jumping en 4 tijdsfouten, kwam niet in mijn ritme doordat de piste voor los te rijden zo klein was en dan blijf ik zo 'hangen' in dat bij elkaar rijden... Cross verkend en besloten te starten, ik vond de bodem zich nog vrij goed houden, blijkbaar niet We zijn onderuit gegaan 1 galopsprong na hindernis 9 de appelbak achteraan de wei na de afsprong met punt. Hoorde achteraf dat op diezelfde plaats nog al 2 gevallen waren. Fiona liep weg omdat ik niet direct kon opstaan door de ontplofte airbag, blijkbaar stond terrein nergens afgezet waardoor ze 3á4 km weggelopen was los door alle velden tot ze gelukkig aan een weg haar laten vangen heeft door een toevallige wandelaar. Er was NIEMAND van de organisatie die geholpen heeft haar te zoeken, of zelfs maar te vragen of ze moesten helpen. Na 45 min waren met paard terug aan het terrein van de wedstrijd. Ik ben van plan klacht in te dienen want dit vind ik echt niet kunnen. Gelukkig was mijn man erbij, maar anders moest ik, net gevallen, haar helemaal alleen gaan zoeken. Ben hier echt kwaad over.
En nu, ja... Wat nu hé... Mijn man wil dat ik stop met crossen met Fiona (hoewel ze aan deze val nu niets kon doen maar ja, hij heeft schrik dat ik iets onherstelbaar zou oplopen) en hij wil er opnieuw mee fokken. Ik moet zeggen dat ikzelf toch ook wel mijn vertrouwen wat kwijt ben dus M is sowieso van de baan. Hij is akkoord dat ik Tongeren Bo zou rijden, dat zie ik ook zitten, maar vraag mezelf af of het nog veel zin heeft en of ik dan 140€ wil betalen voor B te rijden... Of ik dan inderdaad niet beter dat geld opzijzet en haar laat dekken... Moeilijk
Daaphh al nieuws van blits?
Mila: gelukkig hebben jullie een goeie rit gereden!
Steph: klinkt allemaal heel goed, proficiat!
Winnie proficiat met de overwinning!!knap gereden hoor!
Madelene leuk kennis te maken, was alleen nog beetje uit mijn normale doen vrees ik, en mijn man die zo kwaad was uit ongerustheid... Ik hoop je nog een keer te spreken onder betere omstandigheden! Nu ik je jumping verhaal lees, denk ik trouwens dat ik je heb zien springen, anders waren meerdere ruiters de 11 vergeten
Antonius, kan er maar 1tje zijn die ontzettend veel vergeet...en dat ben ik... er is momenteel wel op iedere wedstrijd iets wat fout gaat door geen/niet voldoende concentratie van mijn kant...ik zeg maar zo....altijd wat met madelijntje ik denk ook dat het komt omdat ik net dit jaar in een hogere klasse ben gestart, en dan mag ik van mezelf "fouten" maken..(maar aan de andere kant ook veel meer plezier!!) Maar dit zijn fouten die ik niet mag maken.
Ik kan me voorstellen dat je man zich een beetje zorgen maakt, bij mij aan het thuisfront zijn ook altijd zorgen om mij, niet direct om de paarden, want dat boeit niet. Maar in jullie situatie...kan het me voorstellen. En inderdaad er was vlak voor jou nog iemand met paard neergegaan, dus het is ook zeker niet aan je paard of aan jou te wijten dat het misging. Bij het verkennen was ik eigenlijk ook een beetje blij dat wij de rechter hindernis hadden en niet die waar jij overheen moest. want de bodem erachter was daar net wat slechter, en je moest meer indraaien om de weg in te slaan. dus de balans was naar mijn mening moeilijker te vinden voor de paarden in die bocht. En anders inderdaad een klasse lager....maar met net zoveel plezier (voor iedereen)