[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:06

Haha vroeg me al af hoe je scene dan zo snel al goed voor elkaar hebt gekregen. :o
Leuk dat je dan veel vooruitgang ziet vergeleken met vorig jaar.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:20

Voor de mensen die nog naar Belgie willen voor de crossen en doordeweeks kunnen, Gavere is op di 1 mei en is op het terrein van Waregem. Is ook maar 1 dag en schijnt een mooie cross te zijn. Ik heb Scene net opgegeven in de B reeks. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:32

Goeiemiddag!
Vriendje heeft een examen dus kon ik mooi even bijlezen op zijn toplap. Hopelijk krijg ik taart, heb daar wel zin in!

FE :(:)
Marijke ik ben benieuwd naar de kinderkamer!
Mo ik wacht op fotospam van je outfit...
Eef ziet er netjes uit hoor

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:49

Haha, jullie krijgen fotospam als het feestje is geweest... Nu is het alleen nog een hoopje haarbanden, zwart/roze badpakken, zwarte leggings en roze beenwarmers := Ik heb er zelf nog een roze broekje bij uit mijn eigen collectie :')

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:59

evelien leuke filmpjes :D krijg ik steeds meer zin om te crossen
suikermeisje ik heb met ol ook een poos zonder ijzers gedaan. en met zoeff en bay ga ik ook zonder ijzers. Dus voor die 2x moet het zat lukken alleen oppassen als het wat nat is in de bochten.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:08

ik wou twee jaar geleden stoten uitdraaien bij wiso en kwam er toen achter dat ik er nooit wat in had gedraaid. Als ik had geweten dat er niks in zat zou ik niet eens durven te rijden maar heb er niks van gemerkt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:12

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:13

leuk mootje.
Bianca dat is ook slim ja zonder er iets in te draaien.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:14

xxitsmexx schreef:
evelien leuke filmpjes :D krijg ik steeds meer zin om te crossen
suikermeisje ik heb met ol ook een poos zonder ijzers gedaan. en met zoeff en bay ga ik ook zonder ijzers. Dus voor die 2x moet het zat lukken alleen oppassen als het wat nat is in de bochten.

fijn om te horen dat het wel kan, en inderdaad in bochten opletten.
Ik denk dat ik het weer in de weken daarvoor in de gaten houdt. Heb het terrein vorig jaar gezien en weet dus wel een beetje hoe het zit als het natter is. En als het dan echt nat blijft dan laat ik hoefsmid alsnog komen voor ijzers. Hij heeft al vaak ijzers gehad dus als die 2 dagen kan wennen is het voldoende. (Hebben ook nog nooit nageltred oid gehad).

bvw schreef:
ik wou twee jaar geleden stoten uitdraaien bij wiso en kwam er toen achter dat ik er nooit wat in had gedraaid. Als ik had geweten dat er niks in zat zou ik niet eens durven te rijden maar heb er niks van gemerkt!

Wow haha! Dat is wel vreemd maar opzich weet je dan wel dat het zonder zou kunnen. Denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Nu met nieuwe bit is hij veel gecontroleerder te rijden (hier thuis dan langs de weg). En is goed gaan luisteren. En ik doe het voor m'n lol en in de B kan ik geen minpunten rijden :')

@Mootje
leuk huisje heb je :j

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:18

Ziet er leuk uit Mootje :j . Mooie kamer!
Oh, leuke crossfilmpjes komen langs................. jaloers!
En Sim is vandaag bij Rob........... nog meer jaloers :D .
Ik hoop dat we na volgende week weer op pad kunnen. En dan hoop ik echt dat Gieg fit genoeg is voor Etten Leur!

Vandaag de stal van Olijfje leeggehaald. Ik heb een soort potstal-idee met vlas en nou had ze verzonnen dat als je in de bak kunt graven, dat je dat ook in je stal kunt doen. Dat geeft wat minder handige effecten :Y) . Nu alles er maar uit gehaald. Wel erg slecht voor m'n rug. En de pallet vlaspakken naar binnen gesjouwd. Ook niet lekker voor m'n rug. Gelukkig heeft Paul geholpen (lees meer dan de helft gedaan <3 ).
Straks nog naar de Welkoop: nieuwe jas scoren, want m'n rits is kapot.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:23

Mootje: Wat ziet het er mooi uit :)!
Eef: Mooie filmpjes! Ik ben ook wel benieuwd naar een Scene foto/filmpje :j
Lelie: Woll graaft ook in haar stal en plast overal.. Weet hoe zwaar het is om zo'n stal leeg te halen :(:)
Woll kan terwijl ze naar buiten staat te kijken bedenken dat ze moet plassen en dan doet ze dat dus zonder ook maar een pas te verzetten. Vlas is dan echt niet fijn :n
Suikermeisje: Woll heeft alleen voor ijzers en dat gaat ook prima :j

Rijden ging wel fijn vandaag, ze was lekker voorwaarts wat vaak nog een beetje een probleem is. Ze heeft een paar dagen niet zo veel gegeten toen ze niet fit was en ze deed nu echt panisch als ze ook maar een sprietje zag liggen. Kreeg haar ook met moeite de stal uit omdat daar nog hooi lag. Vast een poging om het in te halen :+
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 10-03-12 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:33

Heb het met mama erover gehad, we denken eraan om alleen achter ijzers te doen, hij glijdt met achter het snelst uit en zet daar ook het meeste kracht mee (kan wel even foto zoeken dat ik hem echt moest tegenhouden). En dan op de sprong kan hij goed afzetten.
Scheelt toch de helft, achter slijt hij eerder scheef en voor heeft die ook geen ijzers nodig verder.

Vief: Wat is je reden dat je alleen voor hebt? (niet aanvallend, ben gewoon benieuwd :j )

m'n paard heeft vandaag vrij, heb geen zin om te rijden. Heb al haflinger gereden (voor 6e keer, zelfs al langs de weg uit kunnen stappen, ging ze er vandoor). Dus ik stil gezet omgedraaid en net zo hard laten draven als toen ze wegschoot. Weer omgedraaid en stappen. Toen was ze gewoon weer braaf. Is echt een gaaf beest aan het worden. Dus ik rij der voorlopig nog even door denk ik. Keertje springen proberen thuis, ben benieuwd of ze het kan :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:39

Geen probleem hoor, wil het je best vertellen :)

Woll heeft vrij harde hoeven en vooral voor omdat daar toch het meeste gewicht op staat brokkelden daar de randjes vrij snel af als ze over de stukken erf met steentjes in het beton moest. Toen ze een paar keer een hoefzweer had van die steentjes heeft de dierenarts wel echt geadviseerd om haar voor op ijzers te zetten, nieuwe hoefsmid stond daar ook helemaal achter (sindsdien ook geen last meer van hoefzweren) :) Achter heeft ze hele 'onderhoudsarme' hoeven, mooi gelijk en groeien even hard als ze afslijten, dus dat vond ik een beetje zonde. Mocht het toch nodig blijken te zijn, dan komen er achter tzt ook wel ijzers, maar voor een B parcoursje en een crossje red ze het ook wel zonder is mijn ervaring.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:59

Ziet er fijn uit met Capri, Eef. Hij laat zich mooi zakken daar in het 2e filmpje.
Sim loopt meestal de eerste en de laatste cross blootsvoets omdat dat zo vaak uitkomt. Gaat prima.
Leuk Mo.

Training bij Rob ging superfijn en zijn terrein lag er echt keurig bij. Had verwacht dat het natter zou zijn, maar integendeel.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:09

Okee sim, thanks!
Merk wel dat bij mijn paard nog niet zou kunnen, Balans moet nog meer groeien. op een blubberig vlak stuk gras vindt hij al moeilijk. Pony daarin tegen die crosst er zo overheen :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:24

Ik ga Scene ook op ijzers zetten, dat is ook zo'n slungel en daarom heeft hij af en toe ook moeite om overeind te blijven. Zonde als ze wel een keer onderuit glijden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:33

EvelienH schreef:
Ik ga Scene ook op ijzers zetten, dat is ook zo'n slungel en daarom heeft hij af en toe ook moeite om overeind te blijven. Zonde als ze wel een keer onderuit glijden.

Ja is ok zonde. Is bij mij gebeurt op springwedstrijd, dag daarna zou ik ponyren (te vinden op youtube :+ ) hebben. Had ijzers en dus kalkoenen erin. Maar hij is dus onderuit gegaan, stond weer op en sprong verder. Maar de dag daarna durfde hij niet meer te lopen op het gras.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:36

Suikermeisje, komt jouw paardje ook uit de Utopia stam? En alleen achter ijzers heb ik nog nooit gezien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:02

Zeker met jonge paarden zou ik wel ijzers onder doen en idd ook bij paarden waarbij de balans nog minder is. Je wilt geen risico lopen op een flinke glijer en dat ze daardoor bang/onzeker worden.

Sim is heel bodemvast en gaat prima op blote voeten. Maar toch doe ik na Chaam er wel weer ijzers onder. Doe ik altijd in het seizoen maar dit jaar kwam het zo uit dat ze de laatste cross en de eerste op blote voeten loopt. Zeker in de zomer als het kurkdroog is kan het gras heel glad zijn daardoor en dan heb je met kalkoenen meer grip. Nu het nog wat nattig is en vorig jaar met Barchem gaat blootsvoets prima bij Sim

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:12

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:14

het paard krijgt op gras idd ijzers :j rondom. Maar de pony is nu 8 dus alweer wat ouder.
Dakar komt inderdaad uit de utopia stam. Mimre utopia is de moeder.

Nouja achter ijzers doen we dan misschien. Hij glijdt eigenlijk achter uit. Laatste glijdertje is al 3jr geleden met stiften. Zonder stiften 4 jaar... Dus ga thuis maar eens even kijken en kijken wat voor weer het wordt :) pony staat goed op z'n beentjes. Paard dus nog niet maar daar cross ik nog niet mee.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:23

Ik zitnu lekker in het hotel. Net lekker wezen shoppen, straks naar de griek en daarna bios. Ff onze zinnen verzetten.iedereen bedankt voor de warme reacties.

Edge heeft tot nu toe alle oefencrossen,crossen en parcoursen op blote voeten gelopen.wil straks naar het l toe werken en hem tzt wel op ijzers hebben. Maar nu lukt het nog best.
Mo foto!!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:29

Klinkt heerlijk FE. Geniet er van zover als dat gaat natuurlijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:30

Klinkt als een heerlijk weekend, Mel. Geniet ervan!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:36

Kom even binnenvallen.
Jeroen is namelijk helemaal trots. En daarbij heel vervelend :P
Hij heeft net voor het eerst los gereden op de jonge Johnson. Ging echt super goed. Geen stap verkeerd gezet. Moest ik even vertellen van Jeroen, haha

Oh jah, zijn rijbroek, chaps en cap pasten zelfs ook nog na 3 maand niet gebruikt te hebben :) :)