[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 18:55

PB, Ik had Karen er ook al van beticht :))
Caro, Gekke paarden! Hoe ver is de manege rijden voor jou?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:01

@ mootje 8-10 km. Je bent er altijd zoveel tijd mee kwijt. Alles inladen en daar weer uitladen. Heb er wel 3 binnenbakken . 2x 20*40m en 1x 30*65m. De regel is wel rijden gaat voor longeren en met die 2 ongeleide projectielen van mij is het altijd even afwachten of ik wel kan longeren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:03

Dorien: Voor Toby. De gestreepte zal ook mooi zijn voor als jij moet crossen. Zijn jullie een setje (wil zelf de deken variant er heel graag van hebben :Y) )
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:06

Wat enorm schattig <3

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:08

Wauw wat hebben jullie allemaal goed gereden in Barchem!
Gefeliciteerd :D

Die gestreepte Joules hebben 2 paarden op stal ook. Even wennen, maar stiekem wel grappig al is het bij een groot paard wel heel veel streep :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:15

Goeieavond :)
Ik heb net even lekker een paar uur geslapen. Dat had ik wel nodig na die drukke week! Naar Ermelo gereden, vrijdag naar Walibi, zaterdag de hele dag op stal.. Ik was echt even op. Nu moet ik eigenlijk mijn tentamen leren voor morgen.

Super Rowo!!
Gefeliciteerd met je wp TG!
Gefeliciteerd met je prijs PB! Amati is wel een stoere hoor dat hij daar foutloos door loopt :D En ik heb ook in je topic gereageerd. Die Janouke denkt wel dat ze echt wat is zeg :P
Netjes weer Hilde!
Gefeliciteerd Kim!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:18

Snoek, mijn PB moest een gewoon berichtje zijn :D
Leer ze!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:29

Goedenavond.
Tg: Gefeliciteerd met je winstpuntje.
Kim: Gefeliciteerd met je eerste prijs!
Caro: Fijn dat je bij de manege tercht kon.
PB: Gefeliciteerd met je prijs, wanneer mag die stoere Maat het M in?
Snoekiej: Succes met leren!

Ik moet een nieuwe staldeken gaan bestellen voor Bandido, zijn dekens mt.205 zitten vaak al strak van voor met zijn grote borstkas en hoge schoft, maar nu hij ook flink wat bespiering op zijn schouders begint te krijgen past het echt niet meer, hij heeft nu de 200grams op waarmee hij 2,5 jaar geleden werd gebracht toen we hem kochten, maar de bovenste sluiting kan niet eens meer dicht, dan krijgt hij zijn hoofd niet meer omlaag :Y) . Heb nu en mooie deken gezien met uitsparing voor de schoft in 215 !

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:30

Haha, dat heeft Woll ook! Die is van voor ook erg breed. Dan doe je een deken op en dan lijkt het nog wel te passen, maar zodra ze dan haar hoofd naar beneden doet lukt het niet of staat ze in haar blote kont :+ Heb nu ook maar maat 215 en dat is niks te groot :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:32

Ik heb in 't voorjaar een Robby's 205 gekocht in de uitverkoop, maar die past echt net aan! Hij kan hem sowieso niet op, want meneer heeft het warm :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:35

TG: gefeliciteerd met je winstpunt!
Kim: gefeliciteerd met je 1ste prijs!
Caro: fijn dat je nog even ergens kon gaan rijden.
PB: gefeliciteerd met je prijs!
Snoekiej: succes met leren!
Rowo: gefeliciteerd met je 3de prijs! Hoge stijlpunten hoor!
Evie: Bam mooi bespierd geworden!

Nou mijn L1 debuut werd een rondje opvoeden. Meneer dacht zodra hij in de proef was dat de turbo aankon en dat luisteren niet meer hoefde. Heb hem tijdens de proef 2x stilgezet. Ik hou er niet van als paarden met mij gaan lopen. Er zaten ook zeker goede stukken in de proef, helaas durfde deze jury alleen maar omlaag te punten en niet omhoog op de goede stukken. Ik ga op deze accomodatie ook geen wedstrijd meer starten. Losrijden was onmogelijk. Met zijn achten op een grote volte losrijden (20x20m). Echt geen doen! Dan zat er ook nog een kamikazepiloot tussen dus ik kon Weltsieger ook nog een paar keer op de noodrem trekken. Ik hoop dat Weltsieger er wat van geleerd heeft vandaag, maar dit was een wedstrijd om snel te vergeten!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:35

Wat is die van mij dan een ukkie. Ze is 1.68 en past goed in een 1.95, 2.05 wordt haar echt te groot, zelfs met veulen in der buik (hoewel je daar dus nog helemaal niets van ziet en ze is al over de helft)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:36

Ik bestel nu weer dekens via equestrian clearance uit Engeland. Zijn dekens van oa wheaterbeeta die normaal 150pond zijn en nu 45 of 50 pond.

Evie: Hebben vandaag uitgebreid getwijfeld of we Maat in Bathmen M zouden rijden. Maar hebben besloten dat het pas in Chaam wordt. kan hij nog mooi vertrouwen op doen in Bathmen en van het winter lekker trainen. ben er overigens van overtuigd dat hij het M ook net zo fijn aanpakt. Maar ja hij is 5... Straks loopt hij in het M ook zo, heb je snel je punten voor het Z en dan... Dan is hij 6 jaar.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:37

Trakkie moet ik nu een 1,85 voor bestellen... Paard is 1,67m. En hetje heeft met zijn 1,61 gewoon een 205 nodig voor die dikke reet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:37

Sussie, Hopelijk heeft W er iets van geleerd! Balen dat het inrijden zo krap was.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:39

Sussie dat is wel balen zeg. Zeker als het inrijden zo krap is...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:40

PB, Dan kan Maat daarna naar mij als leerpaard O:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:41

Avond :wave:

Gefeliciteerd Kim!! Super, nu op naar het L zeker?! :D
PB, Rowo en TG ook gefeliciteerd met de resultaten. Je hebt wel je weekend of niet PB! Ga je binnenkort M met Amati? Edit: zag al in Chaam. Gaaf!
Jammer Sussie. Volgende keer beter, is de volgende keer al snel?

Zag net de uitslagen van Barchem, wat weinig foutlozen.
Heeft iemand hier misschien een tip hoe je met longeren je paard zijn hoofd toch naar beneden kan krijgen? Ik moet Vero nu longeren en ze moet zo laag mogelijk met haar hoofd… Is alleen 1 maar.. Er mag niets op d’r rug. Dus elastiek etc. kan niet. Iemand hier een tip?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:42

Sannn, En zo'n longeerhulp? Die gaat over de schoft, of mag dat ook niet?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:42

viefdepief schreef:
Haha, dat heeft Woll ook! Die is van voor ook erg breed. Dan doe je een deken op en dan lijkt het nog wel te passen, maar zodra ze dan haar hoofd naar beneden doet lukt het niet of staat ze in haar blote kont :+ Heb nu ook maar maat 215 en dat is niks te groot :n

Precies zoals ik bij Bam zag dat het echt niet meer past!

Sussie: Balen dat jullie debuut niet zo fijn ging, gelukkig heb je hem wel kunnen aanpakken!
PB: Als ze nog zo jong zijn heb je inderdaad tijd zat, er zijn ook veel minder klasse's dan in bijvoorbeeld de dresuurr, als je 10 winstpunten hebt in de M mag je al 1* starten.
Waar ik wel naar uitkijk is het springparcours van de M, alles onder de meter tilt die van mij zijn benen niet voor op :7 .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:44

Mootje schreef:
Sannn, En zo'n longeerhulp? Die gaat over de schoft, of mag dat ook niet?

Mag ook niet. Dan zijn d'r spieren niet vrij. Echt irritant, want zo loopt ze ook niet echt naar beneden met d'r hoofd. Haar rugspieren zijn al wel veel minder gespannen. *\o/*

Wanneer ga jij naar het M Evie? Volgend seizoen ook?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:47

Hahaha PB!! Ik zei al tegen Mootje: heb energie over nu Ttje op rust staat :p

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:48

Mijn ruin heeft maat 205. Dat zit super maar hij is dan ook 1.75 (2 jaar geleden gemeten). Gelukkig is hij dat niet in breedte. De merrie heeft maat 195 die verdrinkt in maat 205. Is ook zo'n slank ding. Oude merrie heeft momenteel 185 op maar ben benieuwd of dat zo blijft. Die is al zo rond van de dracht..

@ sussie hij zal er zeker wel wat van geleerd worden. Punten vergeten en je vast houden aan de goede dingen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:49

En een elastieken deken singel Sannn. Die is toch niet belastend.
Mootje: Haha, moet nog maar zien of hij er volgend jaar nog is. Wil hem graag nog even (ok heel lang ;) ) houden, maar geld is ook mooi. Maar goed geld wat ik in mijn hoofd zullen ze toch niet zo snel bieden. :P
Evie: Idd dan zou ik wellicht volgend jaar 1* mogen rijden en dan... Heel veel mensen roepen Wk 6 jarige maar hoe realistisch is dat als amateur.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:51

WK 6-jarigen, was dit dit weekend in Lion d'angers? Of was dat een gewone 6-jarigen wedstrijd?