[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:10

Goeiemorgen!
Ik heb weer uitgeslapen vandaag :o Ga zo maar eens naar stal! Vandaag heeft Vorstin vrij, want ik heb alweer twee dagen gereden. Gisteren liep ze opzich wel fijn, maar met de clubles is ze zo bezig met boos doen naar andere paarden dat ze toch nooit helemaal lekker is.

Sterkte met je arm TG. Hopelijk slaat de medicatie goed aan!
Fijn dat je zo lekker gereden hebt Corien!
Vief, die Woll is ook echt wel heel grappig := Ik lag echt in een scheur!
Lotte, ik schrok me ook gelijk dood op de Dam. Maar de omroeper zei er al gelijk bij dat er iemand onwel was geworden. Ik zag de beelden namelijk iets later, tijdens de 2 minuten stilte stond hij op de Waalsdorpervlakte. Maar doe je nou nog mee op hemelvaart met Wolin ;)?
Je hebt idd wel hele korte benen zo PB := Die tweede foto is echt leuk!
Auw Caroline :(:) Sterkte met je sleutelbeen!
Rijd ze straks Mirthe!

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:38

Dorien: Maar die van jou is bijna 20cm hoger dan die van mij :P
Lotte: De wappers was ik niet echt blij mee. Je ziet aan de foto dat hij zich niet happy voelde.

Net even gesprongen en dat was een hele verbetering. Zijn doorgegaan tot zo'n 1,20/1.30m en dat voelde heel safe en hij basculleerde weer

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:40

Fijn dat je zo lekker hebt gereden PB! je kan gelijk nu verschil merken met het zadel?

Shanouk, lekker even uitgeslapen dus! En Vorstin zal een dagje vrij echt niet erg vinden!

Heb gisteravond eerst even wat gesprongen met Uk en vervolgens nog even een stukje dressuur gereden. Dan is hij zoveel beter te rijden en is de spanning van de hindernissen in de bak er weer af. Vanavond weer een dressuurlesje.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:42

Wl wou dat jack zich ook af en toe wat druk maakte zodat hij wat pondjes kwijt raakt :+

Pb wat is basculleerde :o?

Tientje ik herken je niet eens op die foto :=
Wel fijn dat het dressuren weer beter gaat :)

Zo ik ga me omkleden en naar stal, kijken of buienradar voor de zekerheid :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:45

haha zijn we zo onherkenbaar Corien?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:49

@ corien hier schijnt heerlijk de zon. Geloof niet dat er vandaag een bui komt.

Net hengstenhouder gebeld. Merrie mag nog niet naar huis dus die zal blij zijn. Staat nu op een grote wei zich vol te eten met gras. Niet zo heel blij mee aangezien zij dik wordt van lucht. Paard is met pensioen maar moet nog wel door de deur passen.

Schouder wordt nog niet beter dus maar aan de roze smarties

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:55

Carolien das niet best dan dat ze nog niet naar huis mag!
Jantien nee erg he := moest echt even kijken.. :o

PB leuk ik moet zondag voor jou springen :)) moet allen nog iemand mee nemen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:28

Corien dat vind ik niet erg want dat betekent dat hij nog een paar dagen doorgaat met insemineren.Zij wordt uitgedekt dus vanaf de 1e dag hengstigheid een hele week dagelijks of om de dag insemineren met verse vissen haha. Noemen ze ook wel uitdekken. Hengst staat op het station dus dat is ideaal. Vorig jaar heeft hij dit ook op het laatst gedaan en toen was ze drachtig. Helaas in 1e instantie wel van een tweeling want het risico is wel dat er 2 eitjes kunnen pakken maar dat zien we dan wel weer. Eerst maar weer eens drachtig worden

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:02

lang leve KWPN, na een mail van mij hebben ze nu idd de plaatsen van elke CK vermeld, dan word het voor mij Bunschoten gok ik zo, dat is erg dichtbij nl.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:27

peanutbutter schreef:
Lotte: De wappers was ik niet echt blij mee. Je ziet aan de foto dat hij zich niet happy voelde.

Dat zie je zeker ja.. het gaat ook heel ongelukkig..

@Corien: Basculeren is het rond maken boven de sprong, dus de sprong echt met de schoft er in springen en zo de sprong vloeiend rond afmaakt :) .
@Shanouk: Ik ben het wel aan het overwegen ja! ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:58

Vorstin heeft lekker op het land gelopen, in het bakje en aan de longeerlijn. Die zal me nou wel weer zat zijn met al dat lopen :D
Ik heb zelf nog 'de ouwe dibbes' van 23 gereden. Moest wel heel erg op mijn houding letten, krijg heel snel last van mijn rug op haar. Gelukkig heb ik morgen weer eens afgesproken voor sportmassage!

Fijn dat Uk zo lekker ging Tientjeh!
Veel plezier Corien!
Lekker voor je merrie dat ze nog even bij de hengstenhouder mag blijven Caroline!
Lotte, ben je niet een beetje te laat als je het nu nog aan het overwegen bent :=?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:22

Welke hengst doe je er ook alweer bij Caroline? Hopelijk pakt ze direct en is ze drachtig!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:18

@ rowo Ze gaat weer bij Advance http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=271746. Mooie grote hengst. Vindt zelf dat hij erg goed springt en ook lichtvoetig. Daarnaast heeft hij een fijn karakter en goede beweging en lengte in zijn lijf. Dat heeft mijn propje van 1,54,5cm wel even nodig. Hopelijk fokt Advance zichzelf dominant door want tot nu toe is er 3x een kopie van moeders uitgekomen. Wel groter gelukkig. Met de show heb ik de 1e veulens van hem gezien en die zijn <3 . Baalde ook heel erg dat het 1e veulen verworpen was.
Gaat die van jou ook weer bij de hengst?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:55

Vief, Mooie taart. Volgens mij is hij erg lekker :9
PB, Idd een erg gelijk voorbeen van Amati!
TG, Wat een gedoe zeg. Hopelijk gaan de rest van de testen wel voorspoedig!

Ik ben net terug van mijn eerste oefenparcours. Op een paar bokken na was hij super! Twee rondjes foutloos in de 40cm rubriek tussen B en C ponietjes!
Twee vrienden waren mee die zowel een foto- als filmcamera mee hadden. Wie weet dat ik een ITP open binnenkort!

Edit: Ik ben erover uit dat ik toch moet gaan sparen voor een ander springzadel :+ . Hij loopt een stuk narriger met het spring- dan het dressuurzadel, wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:09

Wl aha, vandaar :) das wel erg belangrijk ja voor ene mooie sprong :)

Carolien, dan moet het wel aan slaan ;) hoop ook idd niet dat er een 2ling in zit.. maar gewoon 1 ;)

Snoek hih die is wel oud dan!

Mo Wel fijn gesprongen dus :) idd laat die foto's maar zien!!

Zo het was echt suuuuuper op het strand mooi hard, wel veel wind, dat betekend ook veel kite-survers, maar dat mocht de pret niet drukken!!
Heerlijk gereden richting noordwijk, mooi drafje kopie in de wind!
Vlak voor de boulevard omgekeerd, en een mooi crossgalopje terug!! :))
Daarna weer gestapt, en toen was het even heeeel spannend want er klapte een groot kite scherm op de grond dus jackson liet even zien dat hij ook suuuuuuuuuuper goed kon wijken _O-
toen het strand maar af gegaan en over het strand voor de boulevard van katwijk langs, ook weer een heerlijk met de wind mee galopje gedaan (ging haaaard *D )
En toen weer lekker een drafje terug de wind in, en toen heerlijk met de auto terug naar huis gereden :)

(beetje lang verhaal :o )

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:10

Pff, ik ben net terug van hardlopen. Mijn moeder moest training geven en dacht dat het wel rustig zou zijn, dus ik kon wel mee. Nou, het was dus niet rustig, en ik heb nog nooit zover gelopen. Heb ook echt overal pijn in mijn rug etc nu. De sportmasseuse waar ik morgen heen ga was er ook, en die kon ook wel zien dat het niet goed zat. Volgens mij kan ze er morgen nog niet eens met een vinger op drukken. Heb net nog ff Kentucky gekeken op Eurosport, en nu ga ik op de bank met een kruik, een fim en een pizza!

Lekker dat je eerste oefenparcours zo goed ging Mo :D
Oehh, dat klinkt als een heerlijke strandrit Corien. Ik ben jaloers!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:29

Het stukje cross van Kentucky wat ze lieten zien was jammer genoeg maar erg kort. Wel was de val van Townend te zien.
Springen zonden ze wel wat langer uit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:34

Vond het een beetje tegenvallen wat ze lieten zien. Volgens mij hebben ze nieteens alle hindernissen van de cross laten zien?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:36

Ja, het crossgedeelte was inderdaad heel erg kort. Dat was wel jammer.

Ik ben vandaag naar het bevrijdingsfestival in Groningen geweest, dat was heel leuk. Vooral Guus Meeuwis was erg leuk :D Morgen helaas weer naar school, van 9 tot half 5. Weet nog niet of ik dat vol ga houden...

Caroline: Hopelijk wordt ze snel drachtig!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:00

Pb: Fijn dat hij in de les weer fijn ging springen.
Ik denk dat ik toch graag Godfried een keer langs wil laten komen, mag ik zijn nummer van jou via pb?
Noorwijdenes: Het is inderdaad goed om je zadels regelmatig na te laten kijken, maar door alle zadelellende hier om me heen zie, durf ik er bijna niet aan te beginnen :+ .
Mijn zadels zijn ouder dan ik zelf (hebben op mijn moeder haar laatste paard, dat ze had voor ze mij kreeg, gelegen), zijn nooit aangemeten of aangepast, we hebebn gewoon met de instructrice gekeken of ze een beetje goed lagen, en ik ben een van de weinigen die al 2 jaar achtereen zonder ellende rondrijd :Y) . Desalniettemin zouden ze zeker beter kunnen liggen, waarom ik er nu toch graag een zadelmaker naar wil laten kijken ;) .
Caroline: Wel fijn dat je herkansing krijgt met dezelfde tophengst.
Mo: Super dat het oefenparcours zo goed ging !
Corien: Lekker uitgewaaid op het strand zo te lezen :D .
Snoek: Auwtsch, klinkt niet lekker, sterkte met de spierpijn :(:) .
Vond het ook wel meevallen wat ze lieten zien op tv, het springparcours is vaak niet echt spannend, ik wil meer van de cross zien!

Bandido was ook lekker op dreef in het springparcours
(met zijn karakteristieke een oor naar voren en een oor naar achteren, maf beest :+ ):
http://www.prokoni.de/main.php?g2_view= ... =48595&g2_
http://www.prokoni.de/main.php?g2_view= ... =48605&g2_
http://www.prokoni.de/main.php?g2_view= ... alNumber=1

Alleen jammer dat Bandido altijd zo zijn benen laat afhangen als het wat lager is, meestal heeft hij wel ruimte zat maar daardoor tikt hij er vaak weer een balkje af waar het echt totaal niet nodig zou hoeven zijn :7 .

Vandaag buitengereden in de Vlietlanden, ik heb te paard met mijn moeder ernaast het "parcours" van de L-cross rustig rondgestapt, kuil in en heuveltje op enz. maar niks gesprongen. Het was erg wildbegroeid overal en klein , ik ben benieuwd hoe het er bij de cross zelf uitziet.
De waterbak heb ik ook meegepakt, vanaf het strandje ging Bam er zo in maar het afprongetje had ik voor mijn doorgaans watermakke paard toch wel wat overtuigingskracht en pogingen nodig. Het grote zwarte water was best indrukwekkend en zie je ook niet op crosstereinen, dus ben blij dat ik zoeits een keer heb meegepakt. Het was ook diep, ben eerst vanaf het strandje lang het het afprongetje gestapt om de bodem te onderzoeken en het water kwam zo'n 30 cm onder zijn buik, ik ben benieuwd of ze de bodem nog ophogen met de cross? Na een paar keer de afsprong in draf ging het eigenlijk zo goed dat ik het ook in galop heb gedaan en dat ging ook soepeltjes 8-) , in crossen wil hij moeilijk blijven galloperen in het water, maar nu ging dat harstikke goed, ik was alleen wel doorweekt van al Bam zijn gespetter .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:32

Ze lieten idd weinig zien van de cross. Vond ik ook wel jammer.

@ Evie, het water is normaal gesproken niet zo diep, maar ik denk dat door de regen er nu wat meer water in zit. Ik liep er nog langs net (met hardlopen dus) en het viel me op dat het meer groter en dieper leek.
Op de SGW zelf nooit een probleem, kijk mijn foto's maar:

2007
Afbeelding

2008
Afbeelding

2009
Afbeelding

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:38

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:44

@Evie: Wat fijn dat Bam zo fijn ging op de buitenrit!
@Snoekiej: Succes met je spierpijn!!
@Corien: Lekker uitgewaaid op het strand dus?!
@Mo: Wat fijn dat je paard met oefenspringen zo braaf was! Komt helemaal goed met jullie!
@Caroline: Hopelijk is je merrie snel drachtig en krijgen jullie volgend jaar toch een veulen van Advance!
@Tientjeh: Mooie foto van jou en Uk en fijn dat jullie het vertrouwen weer helemaal in elkaar hebben!
@PB: Fijn dat je weer lekker hebt kunnen springen met Hetje!
@WL: Dus je hebt binnenkort misschien je debuut met Wo? :P
@TG: Wat balen van de uitslag van die test zeg! Hopelijk kunnen ze nu wel iets voor je doen!
@Vief: Wat grappig hoe Woll rolt ;)

Ik heb vandaag ook weer wat meegemaakt; ben lekker met Jipje in de wei aan het rijden, was nog lekker aan het losrijden, verstapt meneer zich en dat ging behoorlijk ongelukkig, hij valt dus, maar ik kon niet zo snel wegkomen, dus mijn been lag eronder :( 800 kg op mijn beentje voelde niet goed, Jipje helemaal in de stress door het land en ik was helemaal alleen thuis. Eerst maar even rustig blijven liggen, toen kwam Jipje terug bij me en na een tijdje toch maar geprobeerd op te staan, ging nog wel. Maar nu dus een heel dik, blauw en stijf been.... Net helemaal ingesmeerd met spul tegen blauwe plekken en stijfheid in de hoop dat het snel afzakt, maar baal echt als een stekker :(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:54

Het zit jou ook niet vaak mee Benthe!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:02

Dat water is echt weinig vergeleken met wat er vandaag lag :oo , vandaag kwam de buik van mijn reus op sommige stukken als ik rechtdoor reed na het afsprongetje echt net boven het water uit, waardoor ik ook compleet natgespetterd werd. vond het al best heftig, zo hoog en door het donkere water lastig te peilen omdat je geen bodem ziet, maar als ik die foto en film zo zie valt het gelukkig hartstikke mee.

Jeetje Benthe, dat is schrikken zeg, zeker als je alleen thuis bent, gelukkig werd Jipje wel weer rustig.
Veel beterschap met je been :(:)