[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:59

Goeiemorgen :wave:
weer een bokker in het Z ;) ik ga na de kampioenschappen mijn M-debuut maken met Blue :D

vervelend allemaal die ontstekingen...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:15

Morgen :wave:

Marloes: Wat gaaf dat je debuut opgegeven is :D
BB: Heb jij je eerste M-wedstrijd al opgegeven? :)

peanutbutter schreef:
Vief: Heb jij eigenlijk nog dat moie geruite pikeurjasje nog (die je gebruikte voor met Lipso)? Waar had je die vandaan? Want ik zoek nog iets in die kleur soort.

Ja die heb ik nog. Maar die gaat nooit weg ;) Geen idee waar je die nu zou kunnen kopen :n.

_Snow_White

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:28

nee, dat kan nog niet ;-) maar na de kampioenschappen 16/17 augustus ga ik voor het binnenseizoen nog M starten opgeven kan pas later

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:59

Ons oude paard, Talles, is gisteren om 12.00 uur ingeslapen.

Hij had zeer waarschijnlijk al ergens een infectie (veel te weinig witte bloedcellen in het bloed) waarna als gevolg daarvan koliek is ontstaan. Maar hij liet zich niet kennen, hij toonde slechts lichte koliekverschijnselen en liet niet blijken dat hij veel pijn had.
M'n tante heeft nog alles uit de kast gehaald om hem te redden maar het mocht niet meer baten, daarnaast was hij ook te zwak (uitgedroogd en geen lichamelijke weerstand meer) om nog te opereren, en hij was natuurlijk 32.
Ze hebben hem naar de wei gebracht waar hij eerst onder narcose is gebracht, m'n tante vertelde dat hij maar bleef staan, hij wou er niet aan toegeven ;( Uiteindelijk moest hij dan wel en is hij rustig ingeslapen, in de wei waar hij de laatste 7 jaar van zijn leven heeft gelopen.

Daarna heb ik nog rustig afscheid van hem kunnen nemen, ik ben blij dat ik dat even gedaan heb. Ik heb hem toch een groot deel van m'n leven gehad en het rijden ervan geleerd. Op z'n 25e is hij naar mijn tante gegaan die er nog heel veel plezier aan heeft beleefd en Talles ook flink van z'n oude dag heeft mogen genieten.
Laatst bijgewerkt door andrea16 op 08-07-09 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:02

Dan wisten jullie dat hij wel bleef vechten en zich niet liet kennen maar 32 is dan ook een enorme leeftijd daar kunnen jullie trots op zijn veel paarden/pony's halen die leeftijd niet... Y;(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:06

andrea16 schreef:
Ons oude paard, Talles, is gisteren om 12.00 uur ingeslapen.

Hij had zeer waarschijnlijk al ergens een infectie (veel te weinig witte bloedcellen in het bloed) waarna als gevolg daarvan koliek is ontstaan. Maar hij liet zich niet kennen, hij toonde slechts lichte koliekverschijnselen en liet niet blijken dat hij veel pijn had.
M'n tante heeft nog alles uit de kast gehaald om hem te redden maar het mocht niet meer baten, daarnaast was hij ook te zwak (uitgedroogd en geen lichamelijke weerstand meer) om nog te opereren, en hij was natuurlijk 32.
Ze hebben hem naar de wei gebracht waar hij eerst onder narcose is gebracht, m'n tante vertelde dat hij maar bleef staan, hij wou er niet aan toegeven ;( Uiteindelijk moest hij dan wel en is hij rustig ingeslapen, in de wei waar hij de laatste 7 jaar van zijn leven heeft gelopen.

Jeetje... wat een sterk paard. Maar 32 is een echt hoge leeftijd voor een paard :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:17

32 is inderdaad een flinke leeftijd :j . Sterkte Andrea, fijn dat je nog afscheid bent gaan nemen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:52

Sterkte Andrea! 32 is echt oud voor een paard. Wel fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen.
Marloes: leuk zeg je Z-debuut! alvast veel succes!

Gisteren met Pancho naar Moerbeke geweest. Dit weekend was hij in een keer zo kreupel dat we meteen rigoureuze maatregelen hebben genomen. Meteen gebeld met de kliniek in Moerbeke en we konden gisteren al terecht, omdat er iemand uitgevallen was. De ophanging van zijn pees (die tussen de kogel en het spronggewricht loopt) aan het spronggewricht is beschadigt. Hij heeft daar nu een spuit met ontstekingsremmer in gehad en moet nu zes weken op rust. Daarna kijken we weer verder. Helaas is de kans wel groot dat zijn Z-dressuurcarriere over is. Misschien dat hij straks met ma nog in het L1 kan starten. Maar eerst moet hij weer pijnvrij worden dat is het belangrijkste.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:54

Jeetje Suussie, dat is slecht nieuws zeg. Waardoor wordt zoiets veroorzaakt? Ga je nu voor je vader en jezelf opzoek naar een ander paardje?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:59

Het is een typisch dressuurpaarden kwaaltje. Door het trainen van het op de achterhand lopen raakt zo'n pees gemakkelijker beschadigt, daarnaast speelt aanleg ook nog een rol. We gaan nu eerst even afwachten wat de behandeling gaat doen. De hoop is nog niet opgegeven. Daarnaast gaat mijn zusje komend jaar haar co-schappen in van haar geneeskunde studie. Ze heeft dat bijna geen tijd meer voor Vivre, dus pa neemt haar dan over en misschien kan ik er dan ook wat dressuurwedstrijdjes mee gaan starten. We wachten dus nog maar even met het op zoek gaan naar een ander paard voor erbij.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:28

Sussie, dat is even flinke balen!! Wat een pech!! Hopelijk reageert hij wel goed op de ontstekingsremmers.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:41

Goeiemorgen!
@Sussie: Zo dat is flink balen! Hopelijk gaat hij goed reageren op de onstekingsremmers, zodat hij in ieder geval pijnvrij is.
@Andrea: Veel sterkte met het verlies Y;( , gelukkig heb je nog wel afscheidt kunnen nemen. En 32 jaar is natuurlijk wel een hele mooie leeftijd.
@Malloesje: Balen van je oogontsteking! Wel leuk dat je je Z1 debuut gepland hebt!
@PB: Jij ook veel succes met je oogontsteking!

Ik heb vanmorgen eerst eens uitgeslapen, daarna de paarden gedaan en de stalletjes gedaan. Ga zo maar omkleden en weer aan het werk tot vanavond 9 uur, ben blij als ik dan weer lekker thuis ben.
Het is hier trouwens echt rot weer. Elke keer van die dikke buien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 12:35

Goeiemorgen :Z
Ik heb weer lekker uitgeslapen :) Nu het weer wat koeler is slaap ik heel veel beter :)

@ Marloes, hij gaat zowiezo de handel niet in. Hij staat al ongeveer een jaar te koop, maar nu ineens komen er steeds mensen kijken! Succes vast met je Z debuut en sterkte met je oogontsteking!
Jij ook sterkte met je oogontsteking PB :(:)
Sterkte Andrea :(:) Hij is wel echt oud geworden gelukkig
Balen zeg Sussie :(:)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:34

Sussie Dat is erg vervelend :(:)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:38

Florence, ik zeg ook het bruine paard!
andrea16, 32 is een prachtige leeftijd, denk daar maar aan :(:)
Vief, jij hebt altijd prachtige jasjes..
Sussie85, hopen dat alles weer goed komt Pancho..

Ik heb vanavond oefenspringen bij mij instructrice op stal. Eerst moet ik er heen rijden, dan springen, en dan terug rijden, dus ik hoop dat het droog blijft (ik heb echt een schurfthekel aan rijden in de regen..).
Vandaag en gister het verslag van mijn vriend nagekeken op spelfouten en foute zinsopbouw. Ook mijn portfolio klaar gemaakt voor mijn startgesprek morgen op mijn nieuwe opleiding (Vrijetijdsmanagement). Morgen na het gesprek met een vriendin mee naar Eindhoven, die moet daar hospiteren.

De pony waar ik de stompwijkse paardendagen zou ponyrennen is harstikke kreupel en ligt ook in elkaar, dus dat heb ik afgemeld. Zondag wel weer Duindigt georganiseerd, wie o wie komt er kijken :D?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:44

Simmie schreef:
De bruine Florence! De schimmel toont een beetje laag in de rug en hoog in het kruis. Rare verhouding vind ik....

mijn zus vond dit ookal :Y) zij inspecteert nl het paard van boven tot onder (stand benen, hoeven, aanzet nek, rug,...)
terwijl ik eerder kijk hoe het paard me bevalt

Andrea : heel veel sterkte!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:50

Hoe oud is de schimmel? Misschien is ie nog een beetje overbouwt?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:35

TeeGee schreef:
Hoe oud is de schimmel? Misschien is ie nog een beetje overbouwt?

enkele dagen geleden is ie 5 jaar geworden :Y)
de bruine is 4 jaar

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:17

Wat vervelend Sussie :(:)

Net even bij Woll geweest om het zalfje er weer op te smeren. Eerder lukte niet want het mocht niet op een nat been en het regende hier dus echt de hele tijd }:0
Voor haar stal lag haar 'nieuwe' elastische halster. Gesloopt. Helemaal doormidden, niet eens bij een stiksel ofzo := Vraag me af hoe dat gebeurd is.. Vooral omdat het idee erachter juist is dat ze ze van hun hoofd af kunnen trekken als er iets is...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:24

Oei... nouja liever haar halster natuurlijk, maar je vraagt je wel af ja :j . Staat Wolles dag en nacht buiten?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:29

Ja dat absoluut :)!

Ze staat 's nachts op stal en overdag op het land. Maar vond het sneu om haar voor een zalfje alleen binnen te zetten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:40

Oké ik snap het ;) . Ik had de halsters ook direct besteld nadat jij op het idee was gekomen :o , ze bevallen wel :j . Alleen hoef ik ze er niet meer vast te zetten, de tinker weet al dat ze met wat lichaamsgewicht een heel eind komt met dit halster := .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:49

Ik denk dat ik maar weer een nieuwe ga bestellen na de vakantie.. ;) Haha leuk dat je ze ook besteld hebt, wat een boef :P Wol kan ik er prima aan vast zetten gelukkig :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:53

Hahaha ja, die ouwe blijft wel staan, maar die Tinker loopt langzaam achteruit en gaat in het halster hangen, dat rekt natuurlijk zo lekker mee, even een gekke bocht maken met haar hoofd en floep :P , ik zie dat Wolin ook wel doen.

Wolin schijnt lekker uit haar dak te zijn gegaan op het land vandaag := , zometeen maar even kijken hoe het er voor staat.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:19

:wave:

Heb vandaag meteen de hele dag maar weer gewerkt :). Was wel leuk, maar m'n benen zijn wel beetje kapot :P.
Kom ik thuis, nog steeds een bende. Mn broer is naar Groningen, feestje ofzo. En toen ik thuis kwam had ik wel ff zin in een boterham. Maar nee hoor dat is niet eens in huis. Dus ik moet morgen eerst brood halen voor ik kan ontbijten :\ Nice. verder is er ook geen schoon bord meer te bekenen. Nou ik eet wel zonder bord. Ik vertik het om zijn troep af te gaan wassen.

Net de paarden nog even gelongeerd. Die moesten er ook weer aangeloven. Ze waren lekker bokkerig :+. Deed ze dus later ook maar ff los in de bak. Nou die mag eerst gesleept worden :+.