[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crosskip

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:38

Goeiemorgen....

Zo even heel wat bij te lezen....

Gomir... Ach gut Wat ontzettend K zeg! Wel fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. Voor zover het als 'fijn' bestempeld kan worden....

Super springfoto's gezien van Scum en Bitwise en BT. Zag er goed uit.
Scum wanneer is je officiële SGW debuut??

Nickeltje... ben benieuwd hoe Cavalia is... Ik ga donderdag...(uitje van het werk Bloos )

Hier verder weinig te melden. Als het goed is ga ik zaterdag een rondje springen. Vanavond eerst weer springles van Edwin Klokman. Heb er wel weer zin in!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:59

Veel sterkte nog gomir Ach gut

crosskip: zo'n uitje van het werk wil ik ook wel Schijnheilig

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:53

Jee Gomir wat een naar bericht, sterkte.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:22

Wat verschrikkelijk Gomir, ik schrok echt van je bericht. Verdrietig Ook van mij heel veel sterkte, en fijn dat je verstandelijk in ieder geval weet dat je de juiste beslissing hebt genomen. Maar het gemis zal er absoluut niet minder om zijn.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:42

Gomir Fijn om te lezen dat het alweer iets beter met je gaat. Neem idd maar leker een dagje vrij.
Misschien een stomme vraag maar hoe is Nowie eronder nu ze alleen is?

Scum en BW gefeliciteerd met jullie winstpunten en je kan makkelijk gaan crossen met Oro hoor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:46

Nowie is nog een beetje van slag van alle drukte en gekkigheid dit weekend, maar ze lijkt op stal wel iets onrustig. Als ze buiten loopt is het prima, dan kan ze de paarden van de buren gezelschap houden.

Moet het dus nog even aankijken hoe dat afloopt.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:18

Ik kom weer eens bijlezen en val middenin het verhaal van Ot. Jee Gomir, ik schrik er helemaal van. Wat ontzettend vervelend. Heel veel sterkte!!

Scum en BW, gefeliciteerd. Goed gedaan.

Verder zag ik nog een leuke schimmel voorbij komen Lachen

Bij mij weinig bijzonders te melden. Ben nog steeds op zoek naar de grote lusitano, geschikt voor dressuur en cross Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:20

Moet het toch een Lusitano worden MM? Ik denk dat het dat wel moeilijker maakt. Die zijn er niet zoveel als KWPNers.
Heb je al eens een add geplaatst op Bokt of op marktplaats met wat je zoekt?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:30

Heeft iemand hier eigenlijk op de Partij voor de Dieren gestemd? Ik las in de Hoefslag dat ze tegen de Cross Country zijn, lekker is dat. Mijn vader wilde eerst op de PvdD stemmen tot hij erachter kwam dat ze tegen vissen waren, en dat doet hij nogal graag. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:46

Ik in ieder geval niet. Ze kwamen samen met Groen Links als allerslechtste voor mij uit de bus. Ik heb zelfs helemaal niet gestemd dit keer.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:46

Nope ik ben geen Partij voor de Dieren stemmer.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:00

tsjonge jonge, ik een uur eerder van mijn werk om op tijd te zijn voor de inhaalcrossles van vanavond, wordt ik net door pleun gebeld dat ik een uur later moet komen. Dus ik bel mijn vriend dat hij zich niet hoeft te haasten.

Oh ja zegt ie, heb je nog bloemkool gevonden? Ik zo, nee, waar had ik dat moeten vinden? Ja, zijn moeder had gebeld dat ze bloemkool had gebracht. Ik in de koelkast kijken, ja hoor, bloemkool....

Ik baal hier wel van, het feit dat onze beide ouders een reservesleutel hebben is zodat wij die in gevallen van nood kunnen vragen, niet zodat ze zelf in ons huis kunnen komen!!!

Ik vind dit dus maar niks.....

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:05

Dat kan ik mij voorstellen, MJ.

Simmie, hoe gaat het inmiddels met jou?

Tsja Scum, mijn les van een maand geleden: pas op met KWPN-ers. Haha! Ik heb ondertussen wel korter gips, dus kan weer wat makkelijker bewegen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:17

MissJumpy: kan ik me helemaal voorstellen. De sleutel geef je voor noodgevallen en niet om te pas en te onpas binnen te komen. Ik zou daar ook absoluut niet tegen kunnen.

MissMuts: elke dag gaat het beter. Ik ben vandaag voor het eerst weer naar mijn werk geweest voor een paar uurtjes en dat ging goed. Ik bouw het rustig op.
Heb ik wat gemist? Heb je je arm gebroken??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:19

nee, maar wel lastig om er wat van te zeggen.... vooral omdat tom er niet mee zit...
Ik zal het ook wel irritanter vinden omdat het mijn " schoonmoeder" is, maar ook van mijn eigen moeder zou ik dit niet zo leuk vinden, alleen die zou het zelf nooit doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:20

Ok, geen KWPNer dus voor jou. Een NRPSer dan?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:21

of een leuke ierse volbloed!!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:26

Vorige week zag ik in Dr. Phil een soortgelijke situatie Haha! Haha!

Heb mijn pols gebroken. Ben in ieder geval blij dat ik niet net een nieuw paard op stal heb staan.

NRPS heb ik ook naar gekeken, maar ik heb niet veel aansprekende paarden gezien. Ierse volbloed??? Die ken ik niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:27

Of een BWP-er Haha!
En er zijn heel veel aansprekende NRPS-ers hoor Tong uitsteken *LOL*

Mooi dat je wat korter gips mocht, dat scheelt alweer iets Ja

MJ: daar zou ik ook helemaal kriebelig van worden Bloos
Wel fijn dat je niet meer zo hoeft te haasten vanavond Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:28

Scum schreef:
Ok, geen KWPNer dus voor jou. Een NRPSer dan?

Ik heb er wel waar je een rondje op mag oefenen Missmuts, hij is wel niet zo groot, val je niet zo hard Tong uitsteken , loopt wel M2 en is iets eigenzinnig.

MJ dat is vrij irritant. Mijn ouders hebben ook de sleutel, erg handig als ik ziek ben en er moeten boodschappen gedaan, of als er iemand langs komt waar je anders de hele dag voor thuis moet blijven Knipoog. Ik denk dat je ook makkelijker tegen je eigen moeder zegt dat je dat niet wil, dan tegen je schoonmoeder.

Ik zat er ook nog over te denken om vanavond een les in te halen, maar ik moet morgen al te springen (wedstrijd) en ik wil het liefst op maandag, omdat dan Michiel les geeft Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:32

missmuts schreef:
Ierse volbloed??? Die ken ik niet.

Mijn schimmel is een iers halfbloed.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:33

De Ierse Hunter (ik bedoelde dus hunter!)
Ierland is befaamd is om zijn uitstekende paarden en de Ierse Hunter (jachtpaard) vormt hierop geen uitzondering. Het is een combinatie van het Ierse Trekpaard en de Engels Volbloed en bezit een bijzonder goed springvermogen. Zoals de naam al zegt, is de Ierse Hunter een jachtpaard dat tijdens het jachtseizoen wel twee keer per week mee kan op jacht. De algemene kenmerken van het paard zijn: dapper, intelligent, een groot uithoudingsvermogen en goede springkwaliteiten. Gezien de lange uren die paard en ruiter moeten maken, is een goede lichaamsbouw een absolute vereiste.

De Ierse Hunter komt in alle kleuren voor, behalve gevlekt en bont. Zijn hoofd is goed geproportioneerd; zijn ogen zijn groot en sprekend; de oren goed gevormd. De hals is lang en gespierd en licht gebogen. Een klassieke Hunter heeft een mooi schuinliggende schouder, een sterke rug en lendenen. Er zijn verscheidene categorieën, dus de stokmaat van het paard is verschillend. De categorieën worden bepaald door het gewicht van de ruiter en de hoogte van het paard. Daarnaast zijn er subcategorieën van paarden die ook gebruikt worden op het land.

De Ierse Hunter is het resultaat van het kruisen van goede merries, die lasten kunnen dragen, het Ierse trekpaard, de Cleveland Bay en Engels Volbloedhengsten.

Omdat de Engels Volbloed Paarden te duur waren, heeft de keuze van de merries bij het ontwikkelen van de Ierse Hunter jarenlang extra aandacht gekregen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:34

GvdT schreef:
Ik zat er ook nog over te denken om vanavond een les in te halen, maar ik moet morgen al te springen (wedstrijd) en ik wil het liefst op maandag, omdat dan Michiel les geeft Knipoog

ja ik heb ook om de maandag gevraagd!
Ik mag nu kiezen tussen half 8 en half 9, beide lessen was iemand uitgevallen dus ik ga nu toch maar voor half 8. Dus jij kan nog om half 9 komen!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:42

Gomir: Ik kan me voorstellen dat je je patienten vandaag even niet erbij kunt hebben! Het paard wat ik voor Hercules reedt is ook overleden aan koliek. Als ik daar aan terugdenk krijg ik nog steeds tranen in mn ogen...

Een ierse hunter lijkt mij ook wel wat (voor later als ik groot ben Clown ). Die schijnen toch in het algemeen vrij braaf te zijn?

MJ: ik zou er ook helemaal de kriebels van krijgen als ik jou was!

Ik heb trouwens geen PvdD gestemd... Ik vindt het zo jammer dat alleen maar meningen hebben over dieren zaken en niet over de normale politiek. Afgelopen week stond er ook een artikel in de hoefslag. Dat heb ik nog niet gelezen, maar ik ben wel benieuwd wat erin stond!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:58

Kaatje is ook NRPS, en zij spreekt mij wel aan Haha!