[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:10

Bianca: succes met Frits! Het komt op mij toch steeds apart over al die wedstrijden op doordeweekse dagen 8-) .
Sultank: beterschap!
Kris: je/het staat nog in de planning, maar we moeten maar even kijken naar het weer: verwachting is niet echt je van het -O- .

Ik ben alleen verkouden. Hopelijk blijft het daarbij :Y) .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:17

TeeGee schreef:
Roos, wat jammer want het is wel een mooie manege toch?

Het is inderdaad een mooie manege, parkeren is op het terrein niet heel ruim, maar ze zitten aan de buitenrand van een industrie gebied en langs de weg heb je genoeg plek om te parkeren.

caro29

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:37

@ leliaardje hier heb je op dinsdag Emmen, woensdag Assen en donderdag Exloo om te springen. Hebben een middaggroep en een avondgroep en dan starten er zo 150/200 man. Tolbert heeft ook wel doordeweeks. Dressuren kan ook doordeweeks maar dan zijn er minder wedstrijden.
@ Bvw succes in Assen. Ben benieuwd.

Ik ben even in de manege gaan rijden. Springen ging redelijk. Ga zaterdag een rondje Bhc starten.
Loop er bij als een hamster ivm mijn kaak maar de pijn valt wel mee zolang ik mijn wang maar niet gebruik.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:38

Jeetje Noor en Lau, dat is echt een hoog niveau. Ik word er langzamerhand beter in, gisteren een woord met 96 punten nu eentje van 120 punten. En morgen verlies ik waarschijnlijk weer heel dik.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:44

Hier ook maar wordfeud op de phone gezet.

Wie waren julie nu ook alweer? Ik ben krisvanbodegom

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:45

TG, ik vond springen in Haarlem altijd :x
Ik heb er zelfs een keer niet gestart.... Grondwater in de inrijbaan, waardoor paarden tot de kogel erin zakten en de hoofdring was zo hard dat het gros de paarden op scherp hadden gezet :+
Parcoursbouwers waren meestal wel fijn :j Ik zette de auto altijd op het industrieterrein. Dan was hij meteen in/uit gestapt.

Druk, druk, druk op 't werk. Veel gedoe en gezeur en wie mag het oplossen.... :')

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:47

_Noor schreef:
Beterschap, Sultank.
Ik ben ook slecht in Wordfeud :o Lau en ik hadden gister echt een spelletje op niveau: eerst tiet en daarna tieten :+

Zo gaat het bij mij ook steeds! :P

Edit. TG ja ik denk het wel, slaap ook heel slecht erbij.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:56

Goeiemiddag!
Ik ben weer lekker bijgeslapen :) Heb het college maar even overgeslagen. Vanavond ga ik lekker werken, ben vroeg klaar, en daarna ga ik naar Delft. Ze hebben een reggae night op een surfersvereniging waar 2 collega's lid zijn :)

Leuke blog weer Lielle! Je stukken lezen echt fijn weg!
Jij ook een leuke avond gehad dus Kris
Fijn dat je lekker gereden hebt met Beatje Mirthe
Veel plezier Bvw
Super van Dotje Karen! En wat raar idd van die manege
Leuke avond gehad dus San :) Rommel ze ;)
Succes Mootje :(:)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:06

Kris: Ja het gaat wel de goede kant op, ze zit goed in haar vel. Het weiger knopje verdwijnt langzaam ook. Moet ondertussen wel het geduld onder uit mijn tenen halen, best moeilijk soms.

Caro de hamster :(:) Maar gelukkig dat de pijn mee valt!

Bij wordfeud haak ik al snel af als de ander een woord heeft van zoveel punten. :') Niks voor mij dat spel, maar goed tegen verveling.

Leuk Shanouk, veel plezier alvast :)

Koffer is ingepakt, bedenk me nu alleen dat ik het belangrijkste vergeten ben.....Skibroek!!
Daarom begin ik ook altijd maar vroeg, elke dag bedenk ik iets dat nog vergeten is..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:09

Sultank wat vervelend zeg! Hopelijk ben je morgen weer fit
WF heb ik niet, want mijn tel is niet zo modern. Maar het niveau van Noor en Lau kan ik denk ik nog wel aan ;)
Danielle, veel plezier alvast!
Hier zijn idd veel springwedstrijden door de weeks, maar nu ik een weekend relatie heb is dat wel ideaal. Anders is het kiezen of delen :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:29

Ik zal straks weer even braaf meelezen vanaf blz. 251 :P Ik kom er steeds pas woensdag aan toe om aaaal die pagina's die jullie kletsen te bekijken. Ik wilde wel alvast kwijt dat Vies en ik net weer naar de kliniek zijn geweest en we hebben gemengd nieuws gekregen. Het goede nieuws is dat de blessure niet meer te zien is op de echo, de buigproeven en het draven op de cirkel was ook goed. Echter, zit er een oude blessure die veel littekenweefsel veroorzaakt en de pezen een blijvend zwak punt maken. Hij zei voorzichtig dat ik hier wel rekening mee moest houden vwbt mijn plannen met Vies. Ik heb dat zelf een beetje opgevat als 'Paard is niet meer geschikt voor de sport' maar ik ga dat de volgende keer goed navragen.
Verder hebben we het ook over de rug gehad en dit blijft toch ook een moeilijk punt waar we zeker op moeten letten (en blijven letten.) Op de foto zaten twee wervels dicht bij elkaar en daarm moet ik extra goed opletten dat ik hem over de rug laat lopen, goed lang en laag loswerk en de rug/buik leer trainen.

Verder is het goede nieuws dat ik erop mag en het draven mag gaan opbouwen. Deze week nog even doorstappen onder het zadel en volgende week gaan we 3x in de week kleine stukjes draven.
Ben benieuwd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:36

Ik zou dat inderdaad nog eens goed navragen Annetje. Je paard moet je eigen ambities niet in de weg zitten toch?? Fijn dat je weer een beetje aan de slag mag met hem! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:21

Zo, terug gelezen. Ik lees hele leuke dingen over dialecten. Grappig! Ik spreek zelf nauwelijks dialect en kan mensen die echt plat praten ook niet verstaan. Ik vind dialecten wel altijd heel erg grappig, maar op de een of andere manier kan het ook wat dommig overkomen :+

Met losspringen zijn de meningen verdeeld lees ik, met die paar BB's die ik met Vies gereden heb, heb ik ook snel hoog opgebouwd omdat Vies snel laks wordt wanneer ik vaak over dezelfde sprong heen ga. Waarschijnlijk vind ik trouwens wel iets anders 'hoog' dan jullie :P Ik denk dat mijn hoge sprongen voor jullie mooie losspringhindernissen zijn.

Sannn baalt van haar lage punten. Ken je niet iemand die dressuurjurylid is? Dan kun je die misschien een keertje thuis mee laten kijken en vragen waarom je steeds zulke lage punten krijgt?

Snoek is toch alvast paarden aan het bekijken. Vies heeft ook ongelijke voeten en ik moet zeggen dat het toch wel lastig is omdat je moet blijven corrigeren en opletten of het de goede kant op gaat. Ook is rechtsvoor bij Vies niet alleen hoger, maar ook smaller, waardoor hij daar bijna altijd rotstraal heeft. Ik heb daar van de DA nu iets voor gekregen, ben benieuwd of dit dan wel werkt. Linksvoor is bij Vies heel erg plat als het niet gecorrigeerd wordt. Nu (na drie jaar corrigeren) zie je er nagenoeg niets van, maar rechtsvoor blijft smaller dan linksvoor.
Zijn blessure nu had er trouwens niets mee te maken volgens de DA, mochten jullie dat nu gaan denken.
Bij Vies zie je het ook terug in zijn graashouding. Ik zag dat iemand daar iets over zei? Rechtsvoor zet hij helemaal onder zijn lijf en met de hiel omhoog terwijl hij linksvoor voor zich uit zet en juist op de hiel staat.

Muisjes die TG voert om T rustig te krijgen zijn toch gewoon die dingen die je ook eet wanneer er een baby geboren is? Of denk ik nu iets heel doms? :o Hoe gaat het met T?

Watapatja heeft haar rijbewijs getest en een wereldreis met de auto gemaakt

Leliaard maakt me jaloers met een foto van Giga over de punt bij Rob thuis

Rowo heeft een nieuwe baan! Gefeliciteerd!

Noor heeft een hele sjieke en veel te dure keuken! haha! Wel mooi hoor!

Mistid heeft waarschijnlijk een hernia :(:) dat is echt balen meid! Maar hopelijk word je nu snel geholpen.

Noor: Ik snap dat je die reactie geeft en waarschijnlijk zullen veel mensen die reactie geven. Maar ik heb bij aankoop van Vies gezegd hem nooit te verkopen zolang ik de middelen heb om hem te houden en zo voel ik het nu nog steeds. Ik vind het nog altijd een geweldig lief paard wat perfect bij me past qua karakter en ik ben veel te gek op hem om hem voor mijn ambities op marktplaats te zetten. Daarbij komt dat ik op zich wel graag verder wil in de sport, maar de vraag is of ik ooit wel het lef en het kunnen zou hebben, om op een ander (beter) paard een springparcours of een cross te kunnen rijden. Vies is gewoon erg mak en dat heb ik nodig. Als ik nu een paard zou kopen dan zou ik een paard kopen dat meer geschikt is voor het springwerk. Ik vraag me alleen af of ik daar op lange termijn mee uit de voeten kan en daar niet alleen maar onzeker van word.
Mocht Vies de stempel recreatiepaard of grasmaaier krijgen, dan blijft hij van mij, maar gaan we een leuke plek in een koppel zoeken waar hij ook echt lekker buiten kan spelen en we makkelijk naar het bos kunnen. Dan ga ik al mijn centjes opsparen zodat ik na mijn studie alsnog een fijn sportpaardje uit kan zoeken, als ik dat dan nog wil.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:35

Middag :wave:

Snoek: Wat een gave verrassing :D en lekker bijgeslapen dus!
Annetje: Vervelend dat er naast goed nieuws ook zulk slecht nieuws was :(:)
Danielle: Heel veel plezier! Gelukkig dacht je nog op tijd aan je broek :D

Ik heb vanochtend gewerkt, daarna Woll gelongeerd die er erg veel zin in had. Ben haar voer aan het opbouwen en voer haar nu ook haver om er een beetje looplust in te krijgen en dat lijkt zijn vruchten af te werpen :D Net al gedouched en ga zo naar Vasse en vanuit daar mee groomen. Gaan helemaal naar Noord-Sleen dus wordt een latertje!

Kwam deze trouwens net tegen op mijn fb :') http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/ar ... M.facebook

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:45

viefdepief schreef:
Kwam deze trouwens net tegen op mijn fb :') http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/ar ... M.facebook

Gatver, de zin in zoenen zou je zo vergaan zeg, wat een onsmakelijke gezicht. Aan de andere kant wel hilarisch!

Annetje, ik vind het knap dat je er zo over denkt. Ik zou het wel heel moeilijk vinden om een paard te hebben waar je niet veel meer mee kan. Daar zijn ze echt te duur voor in onderhoud. Zou ik een huis met weiland en ruimte hebben (en een hoop geld) dan zou ik er niet over na hoeven denken en zou het paard zijn dagen gewoon bij mogen slijten.

Al nieuws van je paard Henny?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:55

IEUW, Vief! :+ De wasmachine!

_Sim_ schreef:
Annetje, ik vind het knap dat je er zo over denkt. Ik zou het wel heel moeilijk vinden om een paard te hebben waar je niet veel meer mee kan. Daar zijn ze echt te duur voor in onderhoud. Zou ik een huis met weiland en ruimte hebben (en een hoop geld) dan zou ik er niet over na hoeven denken en zou het paard zijn dagen gewoon bij mogen slijten.

Mijn opmerking was ook absoluut niet l.ullig bedoeld hoor Annetje!! Ik kan me goed vinden in wat Sim hier zegt. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:59

Ja, tenslotte willen we allemaal (althans de meesten van ons) graag lekker rijden en niet alleen maar naar je paard kijken en af en toe een recreatief ritje. Kun je bij wijze van spreken ook een hond nemen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:00

Precies!
En mijn paard werd er bovendien niet beter van, zowel fysiek als tussen de oren. Rust roest!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:10

Noor ik vatte het ook echt niet negatief op hoor :) Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hun paard verkopen/weggeven of een ander erop laten hobbelen om het paard en jezelf blij te houden.
Ik heb mijn paard in eerste instantie trouwens wel gekocht om lekker af en toe een rondje buiten te kunnen hobbelen en eigenlijk ook een leuk B/L proefje mee te kunnen rijden. Vies en ik vonden het springen alleen zo leuk en het crossen ook, dat mijn ambities iets veranderd waren. Ik baal nu even ontzettend dat het crossen en het springen waarschijnlijk niet meer zal kunnen, maar ik denk dat dat op den duur ook wel went en ik wel iets anders vind dat we allebei leuk vinden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:17

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:17

@ Vief Noord Sleen is bij mij om de hoek hahahah
@ Annetje Lastig zo'n opmerking. Maar in elk geval qua blessure goed nieuws. Ik heb er momenteel ook 1 staan waar ik niks mee kan..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:29

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:30

_O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:31

Zou wel wat zijn: schat, ik heb een leuk cadeau voor je..... mag je voortaan ongegeneerd poepies laten!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:34

Pffff, ik geloof niet dat die dingen "zondagochtendscheetjes-na-een-feestje" tegen kunnen houden... }:0