[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:32

Lielle schreef:
Top gomir! Op naar het Z

L0ve, netjes. Ga je al naar het M met Martino?

Met dressuur of cross?
Dressuur blijf ik denk nog ff L2 rijden, je mag toch 30 winstpunten en tino is nog erg zenuwachtig in de proef. Eerst maar eens wat meer proefervaring opdoen.

Met crossen ga ik in Etten Leur M starten ben erg benieuwd, aangezien hij vorig jaar zijn eerste b-cross liep. Maar ik moet er aan geloven hij heeft nu al 18 wp.

Ik hoop daarom wel dat Chaam doorgaat zaterdag want dankan ik nog een keer een 'makkelijk'Lcrossje rijden!!
Jammer dat je niet mee kan doen Lielle

Iedereen bedankt voor de felicitaties en Gomir ook nog gefeliciteerd

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:12

Hallo allemaal! Ik ben weer terug van alle uitjes! Ik heb nog geen tijd om bij te lezen. Alice was gisteren 4de in de 3*!!! En ons Spritsje staat aankomende donderdag op de voorpagina van de hoefslag . Ik ga straks even bijlezen.

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:00

WAUW op de voorpagina van de hoefslag
Ik heb Zondag een westrijd

Afbeelding

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:04

ah wat een geweldige foto!!

JJ gaaf man dat Spirit op de voorkant staat!!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:16

Ik heb net het nieuwe proevenboekje op gehaald! Wat een rot proeven zeg! Veel te veel door zitten! Turella laat me helemaal niet zitten dus dat word echt niks! Iemand nog tips??

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:34

Ik hoorde dat de crossbouw in Etten-Leur een behoorlijke achterstand heeft en dat het nog maar afwachten is of het door gaat!! Iemand die er meer van weet?

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:43

MM ik kan je ook geen tips geven, heb geen verstand van dressuur... Misschien kan Keessie wel aan Tur vertellen hoe hij dat doorzitten iedere keer weer overleefd edit: ik bedoel met een " t"

andrea en Simmie, ik duim voor jullie

Oef BT, voorzichtig aan hoor, je moet volgende week nog wel NK doen en Putten natuurlijk

De pony van biem zou ook wel staan op de hoefslag alvast succes Biem met je wedstrijd van zondag.

Talida, zijn dat graden Celcius of Fahrenheit?
Laatst bijgewerkt door reeskees op 13-03-06 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:46

Goed idee RK! Maar ik ben er ook uit dat ik een fryso zadel aan ga schaffen. Maar zag op hun site dat ze ook speciale tweespan zadels hebben. Die zijn meer voor WPNers met een hogere schoudervrijheid. Dus bel ze gewoon op dat ze maar langs moeten komen! Ow en wie heeft een idee wat mijn zadel nu nog op kan brengen? Het is een Stubben Excalibur. Nog niet zo heel ou. 3 singelstoten moeten wel vervangen worden. Nieuw prijs was €1350,-

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:54

MM Is die stubben een dressuurzadel of vzh?

Ik zoek trouwens no geen zadeltje voor een a/b pony (niet zon shetplatje en ook geen pinokkiodinges) Want we moeten ook maar eens met Miepje aan de slag

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:58

die van mij is een dressuurzadel!

http://www.ps-brocope.nl/ staat wel een zadeltje op maar ja lijkt niet veel! Moet je naar te koop gaan in het menu!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:10

Simmie --> Bellijst? Heb ik was gemist toevallig??

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:10

kan het zadeltje niet echt goed beoordelen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 06:58

M'n keel is nog niet veel beter Ik zit nu aan de kamille thee en neem nog zoveel mogelijk hoestdrank en trachitol in de trein denk ik. Wat is het vroeg, ik moet met de trein van 7.08

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:32

Simmie schreef:
Ik hoorde dat de crossbouw in Etten-Leur een behoorlijke achterstand heeft en dat het nog maar afwachten is of het door gaat!! Iemand die er meer van weet?

Nou, ik heb een paar weken geleden de cross gelopen en dat zag er toch al behoorlijk af uit.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:37

BT, doe je wel een beetje voorzichtig?

MM, heel veel oefenen met kleine stukjes doorzitten en als ze gaat spannen, meteen weer lichtrijden.

Anja, is het bellen meegevallen gisteren?

Andrea, succes!

JJ, hoe waren je uitjes? Wel stoer met Sprits trouwens

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:47

Bonsjoer!

RK, het zijn celcius graden, lekker warm he;o)

Minnie, Tal liet me ook nooit zitten maar dat kwam meer ook omdat ik nooit ging zitten omdat ze me niet liet zitten (snappie?) gewoon blijven doen, 3 passen zitten en weer lichtrijden, en dat steeds verlengen. Wat bij Tak ook helpt is mn teugels wat langer en dr wat slomer rond laten lopen, en vanuit daar als ze rustig blijven weer wat oppakken

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:26

Lielle schreef:
Simmie schreef:

Nou, ik heb een paar weken geleden de cross gelopen en dat zag er toch al behoorlijk af uit.

Ik ben van de vereniging van Etten Leur. En het enige wat ik weet is dat het land waar hindernis 3 (dikke boom) op staat verkocht is en de nieuwe eigenaar doet erg moeilijk. Maar het land wordt pas overgeschreven op 13 april dan is de sgw al geweest dus levert dat dit jaar geen probleem op.
Verder is de cross grotendeels al opgebouwd, dus ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt
Ik heb de parcourbouwers zondag nog gesproken en er is niets over verteld dus het lijkt mij persoonlijk niet waar.

/maargoed dat zullen we wel zien !!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:37

Het leek mij ook al sterk L0ve, vandaar dat ik het hier maar even vroeg.
Een stalgenoot van mij kwam met dat verhaal. Van wie hij het weer heeft was mij niet duidelijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:23

Er hebben weleens vaker geruchten op Bokt gestaan waarbij eerst hardnekkig ontkent wordt dat het niet zo is, en later blijkt het wel zo te zijn.
Maar EL zal toch wel gewoon doorgaan? (mits het weer een beetje meewerkt). En die nieuwe landeigenaar, die moet niet zo moeilijk doen (*EVIL*)

MM; ik kan op Ienie ook niet altijd fijn doorzitten. Ze pakt dan vast in de rug en komt tegen de hand. Maar ik moet er goed op letten dat ik haar losrij (met veel lichtrijden) en lekker laag en diep instellen. En daarna als ik ga doorzitten het tempo zo laag mogelijk houden. Dat helpt heel goed. Als ik denk dat ik echt aan het sjokken ben kijk ik in de spiegel en dan loopt ze toch in een fijn tempo. Is die van jou toevallig ook een volbloed?

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:31

Ik zit in de organisatie van de SGW Etten-Leur en kan jullie hier melden dat er absoluut geen sprake is van achterstand of iets dergelijks!

A.s donderdagavond hebben we weer vergadering en als er wel iets aan de hand is meld ik het jullie!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:13

ja ik zal rustig doen ik ben echt een stijve hark nu maar ga straks op de fiets naar de paardenshop
GvdT wil jij nog een foto laten zien van dat bit? heb je dat middenstuk dan ook gedaan?! of echt alleen de zijkanten met stukje ringen?!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:45

Hmmm nee ze is geen volbloed. Maar meestal als ik te langzaam ga dan begint ze juist erger met haar hoofd te schudden. Maar ze houd dan idd haar rug vast. En ik vind het al moeilijk om door te zitten en zij helpt me niet echt! Maar ik zal alle tips wel even proberen!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:01

haha roddels roddels roddels. Wel grappig waar die ooit begonnen zijn.

@Ribay: ik wist niet dat jij in het bestuur zat, grappig. Sinds wanneer?

Doorzitten is ook niet mijn favo onderdeel!!

Ribay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:57

@ L0ve : Ho Ho Ho, ik heb niet gezegd dat ik in het bestuur zit!! Nee geintje,
maar bij de SGW hebben ze een klein bestuur en een groot (bestuur + aanhangers) En ik hoor sinds oktober zeg maar bij de aanhangers! Ze hebben mij gevraagd aangezien er iemand wegging. Het is gewoon een hele leuke en gezellige groep dus vandaar dat ik maar weer ja gezegd heb!

En ja vandaar dat ik er nu ook allemaal wat meer vanaf weet.
En natuurlijk de inside-information! hihihi

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:32

he even een vraagje, wie rijdt of heeft wel eens met een pessoa gereden? wie kan mij vertellen hoe dit exact werkt en wat jullie er van vonden?! qua rijden?!
ik ben zelf niet zo heel erg weg van het rijden met hefboomwerking
maar omdat Muis erg gevoelig is in de mond wil ik graag (op dit moment hoor) een kunststof bitje proberen, ikrijd haar nu op een kunststof (dressuur) en dat werkt nu wel prettig, zeker voor in de B, want dan hoef ik niks te vragen
maar het springen is ze veel heftiger, dus misschien een kunststof met hefboomwerking(pessoa) is misschien wel wat. ik weet dat ze erg moeilijk te vinden zijn, maar als het wat is dan wil ikhet toch graag proberen