[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:18

PB, ben net nog bij Epplejeck geweest en nog gekeken voor je naar een singel zonder elastiek, maar ook daar hadden ze niet wat.

Wat leuk zeg! iedereen weer druk bezig met uitzoeken van een hengst en insemineren!

Zelf hebben wij alleen nog maar een hele oude merrie, die voor een paar jaar terug voor het eerst niet meer dragend wilde worden. Daarna ook niet weer geprobeerd, want dan ga je toch ook wel weer heel oud bloed voeren. Zit er wel over te denken om misschien einde van het jaar een veulen of jaarling bij te kopen. ( als opvolger straks voor Uk)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:22

billy1 schreef:
Roos wat leuk!! Hopelijk heb je dit jaar meer succes! Gewoon even afwachten en 18 dagen na het insemineren laten controleren. Ik heb ook wel eens gedacht dat die van mij niet drachtig was omdat ze verschrikkelijk hengstig leek, maar er zat toen toch wel echt een veulen in!

Zou wel leuk zijn als ze nu beide drachtig raken. Scheelt het maar een paar dagen en nog van dezelfde hengst ook.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:22

Simmie schreef:
EvelienH schreef:
http://www.digipicsonline.nl heeft ook foto's gemaakt. Staan er alleen nog niet op.
Komt even tussendoor :o

Wat ik begrepen heb komen die foto's ook niet online. Je kon ze daar alleen ter plaatse bekijken.
Maar 100% zeker weten doe ik het ook niet want ik heb het van horen zeggen (zie ook verslagen topic van Castenray).

Vreemd, heb nog aan hem gevraagd of de foto's online kwamen, hij zij van wel. :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:37

Wat leuk zeg :D!!

Wij zitten er ook heel erg over te denken om Woll dit jaar te laten dekken :)
Gister door onze huurster ook een volbloed hengst aangeraden gekregen. Ze weet veel van eventing, jaren in Engeland gewoond. Zelf heeft ze oa. Burghley gereden en verschillende landenteams getraind. Gister tijdens een stukje BBC kende ze ook heel veel mensen persoonlijk, echt leuk :D Daar al wat informatie over gevonden maar £2500 is wel een beetje veel van het goeie.. Andere optie is er ook al wel.. :) 't Is meer nog even de knoop doorhakken dekken/niet-dekken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:41

billy1 schreef:
Roos wat leuk!! Hopelijk heb je dit jaar meer succes! Gewoon even afwachten en 18 dagen na het insemineren laten controleren. Ik heb ook wel eens gedacht dat die van mij niet drachtig was omdat ze verschrikkelijk hengstig leek, maar er zat toen toch wel echt een veulen in!

:j Had Nudine ook afgelopen jaar. Spannend en leuk zo dicht op elkaar! :D
Vief ook leuk, welke hengst? Of hou je dat nog even voor je? ;)

Edit: Roos, geen ernstige verwondingen aan overgehouden hoop ik?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:46

Allemaal veulen-plannen, wat leuk. Ik heb zelf niets met volbloeden, maar ben wel mega benieuwd wat er uit zal komen bij jullie.

Ik ben iig nog steeds erg blij met de onze. Hij s echt leuk, maar wel net zo brutaal als paps.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:00

Spannend Vief! :D Ben ook wel benieuwd, welke hengst ;) ..
Rowo, istie er eindelijk :)) .. Hoe heet de nieuweling?

Mijn dierenarts vertelde twee jaar terug, dat Wolin wel een mooi veulen zou geven. Als ze niet aan mij zou zijn verkocht, zou ze verkocht worden als fokmerrie en daar was reuze veel animo voor.. vorig jaar werd er heel voorzichtig gevraagd of we niet bij Wolin ook een veulentje wilden fokken.. maar voorlopig wil ik dat nog niet :n ..

Zondag is er een meisje mee geweest naar stal, die droomt over crossen en springen, echt een superschattige meid, die erg snel leert.. dusss... bodyprotector aan en cap op 8-) .. Onze Tinker was het slachtoffer }:0 ..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 04-05-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:04

Hoe schattig Lotte!
Welke DA was dit?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:11

Leuk he!? :D
Ik heb Bart en Sander in Bodegraven :) . Sander is zelf fokker, vertelde destijds over het fokken met de kleur van Wolin.. Vorig jaar vroegen meerdere mensen bij mij op stal of ik niet een veulentje wilde van Wolin.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:15

Met mijn vorige paard had ik Teun, Bart en Sander ;) Mijn nieuwe paard is gekeurd door Leendert Jan. Dat Sander fokt wist ik nog niet!

En, ben je het aan het overwegen?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:22

Jah, degene die ik groom op de SGW's, heeft een van Sanders fokproducten in training :) , fijn diertje..
Ik vind Bart Veldeman en Sander de Blaauw hele fijne dierenartsen!! Ik had met name Bart, die vond Wolin wel een pittige tante.. ze heeft heel wat fratsen uitgehaald op de kliniek :o ..

Nee, Wolin is eerst een carriérevrouw, voorlopig geen baby on board :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:30

haha Wolin gaat eerst carriere maken, ook prima toch!

Vond net nog een foto van afgelopen weekend. Heb even alle foto´s bekeken van iedereen. Allemaal echt veelste laat gemaakt of juist veelste vroeg.
Heeft toch niemand wat aan. Overigens zal ik hem netjes met jullie delen, zodat er ook nog wat te lachen valt. En iedereen kan nu zien waarom ik een springzadel in bestelling hebt. Want mijn beenligging is van lik-mijn-vestje.

Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:46

Wauw, wat ziet Undercover er goed uit! Mooi hoofstel ook!
Ik heb het nu ook op mijn dressuurzadel hoor, mijn benen vliegen ook alle kanten op :o

Lotte, heb je je nou nog opgegeven voor die dressuurwedstrijd bij jullie op stal?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:53

Leuke foto! Je ziet er netjes uit op wedstrijd zeg :D !
Leuk alle veulenplannen! Wij wilden eerst als we Kino niet kunnen verkopen haar ook bij de hengst doen, alleen ze heeft nu door omstandigheden een maand stilgestaan en dat vind ze echt niet leuk, op zijn allerzachtst gezegd :o. Heb gister weer voor het eerst op haar gezeten, mocht ik een stukje door de straat stappen, tot het eind. Ben op 3/4 omgedraaid, was niets meer aan te houden. Mevrouw wilde errug graag!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:16

Dank jullie! Hoofdstel is overigens dus een Schockemohle Bristol

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:26

Ziet er erg goed uit Tientje!! En ik ken mensen met een véél beroerdere beenligging hoor ;)

Dorien en Roos succes met de kwakjes!!
Ik wilde ook graag met Roven dekken.... Helaas is de merrie er niet meer. Had mij wel wat geleken roven xx x apollonios xx x pretendent x vesins xx :P
Hier gaat nu alles bij Metall.

Je zou voor Wol ook eens kunnen kijken naar Esteban xx Vief. Die doet in Duitsland momenteel hele goede zaken.

Wil toch wel weer graag een fokmerrie, maar dan wil denk ik toch een trakehner merrie en de bloedlijn die ik wil is niet te betalen of te verkrijgen...

Het kan trouwens heel goed dat een drachtige merrie zich hengstig toont. Heb het vaker gezien.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:30

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:34

Ik heb afgelopen najaar nog bij een Albaran hengstveulen gekocht uit een hele beste holsteiner-merrie. Was een erg fraai veulen. Kon toen alleen voor hetzelfde geld 2 jarige Challenge kopen.
Maar van Albaran hoor je idd goede dingen. Vind hem voor een volbloed echt niet verkeerd, maar goed ik vind volbloeden dan ook prachtige paarden :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:35

Ik heb dan weer niets met volbloeden :+

Maar als je daarvoor een 2jarige kon kopen dan wist ik het ook wel!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:37

Ja, daarom.
Zaterdag stonden we naast de nieuwe eigenaresse van het Roven vosje van Mirella Vrolijk, maar wat dat dier heeft echt een fantastisch instelling zeg. Als Roven dat altijd zo doorfokt. Mijn moeder zei ook s'avonds misschien moeten we maar opzoek naar een jonge Roven. :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:07

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:24

peanutbutter schreef:
Ja, daarom.
Zaterdag stonden we naast de nieuwe eigenaresse van het Roven vosje van Mirella Vrolijk, maar wat dat dier heeft echt een fantastisch instelling zeg. Als Roven dat altijd zo doorfokt. Mijn moeder zei ook s'avonds misschien moeten we maar opzoek naar een jonge Roven. :P

Succes ermee! Ik ben het hele land al door geweest op zoek naar Rovens! Maar ze zijn haast niet te koop en as ze te koop komen is het vaak het probleem dat ze voor hun leeftijd nog heel weinig kennen. Het blijkt toch dat veel mensen het wel erg lastig vinden om met een bloedpaard om te gaan ;)
Er zijn wel echt hele goede, maar die zij dan gelijk zo duur :( Daarom proberen wij ze zelf te maken :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:47

Ja, daar ben ik ook bang voor Dorien. Wij vonden toen die van Mirella ook heel leuk, alleen die was ook wat te duur voor ons :P

Hetzelfde als met een goede trakehner uit de Gondel-lijn (lijn van Grafenstolz). Bijna niet aan te komen of niet te betalen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:13

Haha, leuke foto PB!
Leuk al het gepraat over fokken. Als ik ooit een veulentje voor mezelf wil fokken, wil ik een mooi allround paard fokken die goed kan bewegen, en goed kan springen en de juiste instelling heeft voor de cross. Roven vind ik ook wel een gave hengst. Laatst was Helene Pen bij ons op stal voor een clinic over het fokken van een eventingpaard, en die had het ook veel over Roven. Jammer dat er in Nederland weinig echte goedgekeurde eventinghengsten zijn. Als ik een veulen zou fokken die verkocht zou moeten worden, dan zou Apache erop gaan :P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:24

Wat leuk dat jullie zo meedenken!

Lotte: Wat een geweldige foto :D :D
Tientje: Leuke foto! :)

Hierbij de beloofde taart:
Afbeelding