peanutbutter schreef:Wel leuk Dienke ponyclub lessen geven. Ik merk zelf dat ik vaak te weinig kan met kinderen. Als ze fanatiek zijn en ze pikken het op gaat het wel, maar als ze dat niet zijn kan ik er neit veel mee. Heb jij daar geen last van?
Ik heb in Eibergen/Rekken (zijn 2 verenigingen) hele kleine kinderen die op superbrave pony's rond huppelen.. Die zitten altijd met een grote lach op de pony. Je maakt een hindernis van 4 cavaletti's naast mekaar en dan mogen ze met z'n 2en erover heen springen (1 aan de ene kant en de andere aan de andere kant).. Ze worden dan helemaal gek.. Of je maakt een lijntje met 4 of 5 hindernissen met elk een galopsprong ertussen en wanneer een balk eraf valt, moeten ze de volgende keer trakteren (hind. 1 is een twix, hind. 2 is een mars etc etc)... Je wilt niet weten hoe fanatiek ze zijn. Tussendoor geef ik ze een opdracht wat ze moeten uitvoeren.. Bijv. na voren kijken (focus je op iets).. De andere moet proberen zijn/haar onderbenen stil je houden etc etc... Ze komen elke keer met plezier op les.. En ik ook

Ik heb ook een 16jarig meisje met een super brave E pony.. Voor een half jaar terug sprong ze nog gewoon 1.10 en nu durfde ze voor 3 maand terug niet eens meer over een hindernis van 60cm. Ze was op concours in 1x bang geworden, hoe dat kwam is niet bekend.. Nu rijd ik haar pony altijd een kwartiertje (ze is alleen) en nu gaat het super..
/Kom zo weer. smid is er