Otje is er helaas niet meer...
Vannacht was het behoorlijk slechter met hem toen ik weer ging kijken, nadat hij in de loop van de avond een tijd tussendoor 'goed' geweest was op de medicijnen van de dierenarts. Veearts er weer bij gehad en uiteindelijk om kwart voor drie richting de kliniek gereden. Had ik al verwacht, want het ging echt niet goed. Trailer stond klaar, auto was afgetankt dus toen ik doorverwijzing had van mijn veearts en Ot nog een pijnstiller had gehad konden we meteen weg.
Hij is onderweg erg onrustig geweest, maar is iig wel in de benen gebleven. Kwart over vier waren we in de kliniek. Diverse onderzoeken gedaan en toen richting de ok om te kijken of en hoe er nog iets aan te doen viel. Tijdens het wachten was Otje weer helemaal Otje en wilde hij alles zien en horen.
Helaas bleek er in de buik teveel ellende te zijn om een herstel tot normaal paard te verwachten en hebben we om half zeven in overleg met de veearts besloten om de operatie af te breken en Otje niet meer wakker te laten worden
Ik ben nu behoorlijk van slag, heb niet geslapen vannacht en zit nog in mijn werkkleren van gisteravond. Heb wel een goed gevoel over de behandeling van de dierenartsen, zowel mijn eigen veearts die erg zijn best heeft gedaan als de opvang en de procedure in Wolvega zijn super gelopen. Ik heb alles kunnen vragen en overal antwoord op gekregen en ik vond het ook erg fijn dat ik zelf op OK heb mogen kijken hoe het eruit zag van binnen. Weet nu zeker dat we er alles aan gedaan hebben wat mogelijk was, maar dat het geen zin meer had.
Rust zacht lieve Otje, ik zal je missen