[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:23

Van grootte gaat ze tegen 165cm zijn denk ik. Ongeveer even groot als Shuddy.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:26

Allez hup, arv.ile is ook afgelast.

Haha ja Canch is thans geen kadoo voor zonder opstapje op te stappen ;). Ze verdraagt slecht eenzijdig druk :). Ik stap altijd op via een brug, waar ik gewoon m'n been moet overzwieren zonder ook maar een voet in de beugel te steken. Opstappen van de grond is soms een spannend zaak ;) zeker op wedstrijd. Gelukkig is het wel al veel verbeterd, maar vroeger was ze het soms gevaarlijk :/. We zijn zo nog samen om de grond gevallen. Ik probeer altijd aan iemand te vragen om aan de andere beugel te duwen zodat de druk wat gelijk is als ik van de grond opstap.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:27

getsiederrie dat is jammer van arville, had ik me wel op verheugd.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:30

Jeej, dat zal denk ik zijn omdat die ondergrond zo kapot is denk ik en ze misschien niet optijd herstelt krijgen... Wel super zonde! Had er graag gestart!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:31

Ze durven niet meer organiseren zeker :') tis altijd iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:10

Met het weer dat we de laatste dagen hebben gehad én dat nog gaat komen is de bodem op veel plekken gewoon overal alweer verzadigd na de half verzopen winter. Echt, van mij m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:10

Met het weer dat we de laatste dagen hebben gehad én dat nog gaat komen is de bodem op veel plekken gewoon overal alweer verzadigd na de half verzopen winter. Echt, van mij mag de zomer zo snel mogelijk aan de deur staan. Ik heb zon en warmte nodig 8-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:22

Amaai dat is balen van Arville! Heb 't net verteld aan A.lissa (paar zullen weten over wie ik het heb) en zal lang geen crossen meer zijn voor haar... Marchin en Tongeren doet ze en Merksplas kan ze niet. Dus pas Genk eind juli wss. Dat is lang!! Normaal nog Arville ertussen...
En ik dacht het ook meteen van de bodem... Jammer, niets aan te doen!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:49

voor ons net hetzelfde van de crossen denk ik nog marchin en tongeren en dan was het inderdaad voorzien om arville te rijden. Mss moeten we toch eens kijken in nederland wat er nog te doen is.

Arville viel ook net met mijn verjaardag :( jammer ik keek er naar uit om het daar te vieren :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:44

Hier ook Marchin en Tongeren, en dan zal het Merksplas worden, Arville stond niet op mijn planning.
Had eigenlijk nog graag vrouwenpolder gereden, maar ga toch skippen. Ga ze na Tongeren een week of 2 rust geven, dan terug opbouwen en eens een jumping rijden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:51

vrouwenpolder had ik ook gezien :) mss nemen we deze nog mee.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:52

ARvi.lle stond ook niet op de planning, maar gewoon erg mottig voor al wie het wel had gepland! tot nu toe is planning (chapelle aux sabots), merksplas, (ciney), deurle, waregem. En dat zal het zo wat zijn dan... Ik zal wel wat jumping rijden tussendoor.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:48

M'n vriend ging wel graag een kaar naar A*rville gaan... maar helaas!

Wij gingen in M*archin normaal ook in een tent of in de camionette zonder verwarming slapen, maar heb gisteren nog een b&b geboekt... Zag het anders niet goed zitten :+ ! Wel een dure grap zo... die meerdaagse in het voorjaar zijn feitelijk niet echt geschikt voor mensen zonder camion, mobilhome of caravan met verwarming ;) !

Kan iemand verwittigen als de startlijsten online staan :) ? We moeten 's avonds nog weg dus hopelijk hebben we goede uren!

Antonius: ze mist idd wat soepelheid en elasticiteit! Die C*onnect is echt een fijne hengst!!! Maar omdat ze al 2j niet drachtig geraakt, drastische beslissing genomen om ze te dekken met een hengst die op de KI staat, en dus vers en onverdund erin kan. Er staan daar 3 jonge hengsten die op zich beloftevol zijn maar erg jong (3 en 4j). En heb nu daar één van gekozen. Een B*alou du R*ouet. De andere was een K*annan, die zelf erg soepel is, maar heb wat schrik dat als die zou terugfokken naar K*annan, ik een nog stijvere plank kreeg :) ! De 3e is een I'm S*pecial De M*uze, en erg braaf en makkelijk onder het zadel. Heel rittig en simpel, maar komt uit een onbekende moederlijn... dus dat durf ik niet goed. Als de B*alou na 2 keer niet gelukt is, ga ik daar misschien alsnog gewoon mee proberen. Op dit moment wil ik gewoon "een" veulen. M'n merrie fokt zichzelf ook heel hard door, ik ken haar kleindochter en dat is 2 druppels water haar.

Edit: je 3j is inderdaad super mooi!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:20

wij slapen ook in onze camionette zonder verwarming :p kzal in elk geval veel dekens en kledij meenemen :p

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:27

Ik ben echt zo'n kou kleum... zelfs de crossen in de zomer ben ik altijd bevroren als het geen 30° is 's nachts - dus nu zag ik het ECHT niet zitten (en daardoor m'n vriend ook niet haha, die kent mij al ;) !).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:42

Warmwaterkruiken meepakken! Vroeger op chirokamp sliep ik ook in tenten buiten, maar dat is in volle zomer maar toch koud 's nachts! Ik had veel kleren aan, dubbele paar dikke skikousen en een warmwaterkruik. :P En een fleece in slaapzak ook!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:42

Maar als de zon doorkwam, kwam het ook snel megawarm in de tent!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:14

Florence: proficiat met de klassering!

Ik heb hier ook een klein paardje dat groter lijkt, laatste keer dat hij gemeten is, was hij nog geen 1.60m, maar ik denk wel dat hij nog gegroeid is. De andere is 1.70m en redelijk sterk, is meer een mannenpaard.

Hier is t goed geweest in Minderhout, mijn man was met zijn eigen paard 2de in L, dan was hij met mijn oud paard 7de in B en mijn ander paard met F was 10de in L, die was heel goed in dressuur en cross maar spijtig genoeg 3 balken in de jumping, hij stond nog een beetje teveel in zijn bloed na de cross :D.

Heel veel succes aan iedereen die naar Marchin gaat, zou inderdaad heel veel extra kleding meenemen! Echt spijtig van Arville...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 16:32

Hier is het Marchin , tongeren en everswinkel en dan examens... Verder heb ik nog niet gekeken.

Ook leuke klasseringen Antilamp!

Ik slaap ik zo een onezie pak! Super warm! Maar met Marchin rij ik naar huis en met Tongeren blijf ik bij Sarah slapen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:49

wauuw Daaphh kan jij dat combineren?? :p Welke richting studeer je?
Mijn examens starten al 25 mei en het wordt hoog tijd dat ik eens begin.
Ik kan me dat niet permitteren om naar Tongeren te gaan jammer genoeg :(

Proficiat Aldislamp!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:55

Mijn examens beginnen maandag de 23e, zonder blok ervoor. :( :( Zo oneerlijk. :P Maar rooster valt mee op zich. Ik heb 14 dagen voor mijn laatste examen, en tis echt nog mijn gemakkelijkste vak ever. :P Ik heb er al een deelexamen van gehad, 2 dagen voor gestudeerd en heb een 12 gehaald. Met 14 dagen een topscore. :+ Had liever dat vak als eerste en een ander vak als laatste. Heb maar 3 examens. Nuja heb veel opdrachten enzo, dus is nu al druk druk. :) En na m'n laatste examen ga ik dan regelmatig naar Hinde kunnen gaan en stillekes aan beginnen! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:04

Ik ben ook niet zo een ijverige student -:)
Leerkrachten lager onderwijs, dus ook niet zo moeilijk. Mij examens beginnen de 8ste juni denk ik...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:08

de uren voor marchin staan online :) vraag me alleen af bij ons staat het dressuur uur in vet gedrukt? iemand een idee waarom dit is?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:32

Had het ook net gezien!
Is dat niet omdat je bvb met twee paarden rijdt, en je dan een "speciaal" uur krijgt, dat niet echt op nummer volgt zodat het klopt met de planning? In LRV is dat toch zo :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:34

zou het nog doorgaan?