[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:59

Goedemorgen!
Taaipop krijgt er een vriendinnetje bij. Wat een schattige foto <3
Mm heeft twee afdankers die ik niet kan zien!
Eef haar pup begint eindelijk te luisteren :P
Anne heeft tot laat gewerkt. Wat doe je precies?

Ik lig nog lekker in bed. Vanmiddag lekker fietsen. Het is mooi weer!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:27

Mogge :)
Ik was vannacht om half 4 thuis van het werken :z, ben blij dat ik 's ochtends nog uitgeslapen had!
Het was wel heel erg leuk en gezellig. Nu zo weer richting Hilversum tot 8 uur!

Pittige training Noor!
Balen van je onvoldoende Evony
Wauw Texelse, dat klinkt ook niet verkeerd!
Fijn dat je mag verhuizen Joki
Balen dat je zo slecht slaapt Caro
Gefeliciteerd met je winstpunten en prijs Sannn :D
Have fun vandaag Mootje!
Wat jammer dat je rijden niet zo ging Benthe, hopelijk gaat het met het oefenparcours weer goed
Bam is weer ff getemd dus Evie
Ahhhhhwwww Margreet, wat schattig <3

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:41

Veel plezier met fietsen Mo, daar is het idd héérlijk weer voor :D
En werkse vanavond Shanouk!

Ik vergeet in mijn vorige post helemaal te vertellen hoe het hier gaat :+
Ik heb gister voor het eerst bo met het dressuurzadel gereden, wat een verschil. paard liep meteen weer fijn en ik kon nu heerlijk zitten in galop :D Nu is wel weer duidelijk waarom ze voor de verschillende disciplines, verschillende modellen zadels hebben bedacht :P

Onherkenbaar he :P
Afbeelding

Afbeelding

Ik had hele leuke elastiekjes gevonden in de ruitersportzaak, vandaar dat ik eventjes had gevlochten .. :D
http://www.xs4all.nl/~boonmc/pennyknotten2.jpg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:47

Dat zijn met recht pennyknotten, Jets! Rijd jij normaal gesproken dan altijd op een springzadel?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:49

In principe niet, maar Bo's dressuurzadel is pas deze week gekomen. Dus tot nu toe had ik hem alleen nog maar met zijn springzadel gereden :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:57

Annetje schreef:
wanneer staan die parcoursen in Ermelo er? En moet je daarvoor inschrijven? Misschien ook iets voor mij om te doen namelijk. Bunschoten, is denk ik niet in mijn buurt? Hoewel, Ermelo is ook niet om de hoek.

Op het KNHS centrum, inschrijven is via de mail van de knhs, kun je op hun website vinden, onder springen en dan oefenparcours.

Bull staat met een echte exceemdeken op de wei (en ook op stal), dus ook net een complete panty en ook onder zijn buik door, hij staat er uitstekend bij en hij heeft nu nog niet 1 bultje. De deken is ook niet te warm gelukkig, lijkt net een zilveren glimworm... :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:25

wat een leuk hondje Margreet, en fijn dat jullie er een leuke avond van hebben weten te maken op de verjaardag van Paul. Wij hebben hier ook nooit pups, maar altijd "verschoppelingetjes". Ooit wilde ik een klein wit hondje, dat paste dan mooi bij mijn voeten in de auto. Nou het werd een kruising tussen een bouvier en een new founlander. Hij was dus niet wit, en paste al helemaal niet bij mijn voeten en heette Astor. Deze hebben we nog een paar jaar opgepast tot hij echt op was, en toen kwam er een hele eigengereide poes in zijn plaats. Die was van een 89-jarige dame waar ik naast lag in het ziekenhuis. Zij kon niet meer terug naar haar huisje en de poes kon nergens heen. En zo kwam "loes" bij ons in huis. En ook van Loes hebben we nog een paar jaar plezier gehad. Tot ook dat ophield. En nu hebben we Scooby. Een jack russel die al 13 was toen ze bij ons kwam en eruit zag als een mislukte rollade. We hebben haar normaal hondenvoer gegeven, en lekker wat beweging, en nu is ze 15 en heeft een sportmodelletje. ;)

Wat een prijzen worden hier genoemd voor de stalling. Pffff, als dat hier betaald zou moeten worden hadden wij hier geen paarden.

Nog 16 nachtjes dan gaan we lekker weg. Heerlijk, echt al helemaal zin in.

Iedereen die vandaag (beetje laat, maar even goed gemeend) nog cc heeft, veel succes! En de koninginnedagvierders heel veel plezier!! :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:42

Hoi,

@ Margreet wat een gave hond!!
@ Bianca fijn dat Bull nog bultvrij is. Ik heb gelukkig geen paarden met exceem.
@ Jetske mooie foto's

Ik ben geloof ik echt een beetje in de war van het weinig slapen. Had volgens mij mijn wekker gezet op mijn doordeweekse tijd.( niet handig 5.50 in het weekend) wel gehoord geloof ik maar weer in slaap gevallen. Werd om 10 voor 10 wakker.
Net met mijn ruin gesprongen. Even op hoogte gezet (1.30m) en wat doet hij dat lekker simpel <3 . Gio heb ik ook even in de houdgreep genomen en heeft voor het eerst een halster omgehad. Hij schudde een paar keer en dat was het. Na 2 uur er weer afgehaald en nog even vastgehouden om te kriebelen. Zo'n fijn dier. Hij schopt niet, bijt nog niet en bokt ook niet naar je. Hij rent gewoon weg hahaha.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 30-04-11 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:45

Jets, Nu nog echte dressuursjabrakken :D Fijn dat je dressuurzadel er is. Ik kan echt niet normaal zitten op een springzadel :=
Wat veel exceempaarden hier! Beide paarden waren (gelukkig) exceemvrij.
Texelse, Jij weet dingen zo leuk op te schrijven _O- Fijn dat je al over 16 dagen lekker weg gaat!

Inderdaad, stalling is erg duur. Zelfs de stal tegenover mijn eigen stal (zonder binnenbak) was al 350 :oo De goedkopere stallen ben ik ook geweest, maar daar vond ik echt een hele nare sfeer hangen :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:46

Dus eindelijk weer een keertje lekker geslapen Caro! Fijn! Van wel willen, maar niet kunnen slapen word je zo vreselijk moe! Mooi het Gio het zo lekker doet bij je.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:47

Pff die bedragen die hier genoemd worden aan stalling. Ik ben blij dat wij de paarden aan huis hebben. Vrees dat als we zulke bedragen hadden moeten betalen dat we er zeker geen vier hadden lopen.

Texelse: zit zich helemaal te verheugen op de vakantie. Geniet ervan! Wat lief dat je al die diertjes een nieuw thuis hebt gegeven.
Bianca: reageert Bull nog steeds zo heftig op allerlei stoffen in de lucht?
Jetske: fijn dat je dressuurzadel er is! Ziet er al netjes uit hoor met Borex.
Mootje: veel plezier met fietsen. Het is mooi weer! Alleen wel een harde wind.
Shanouk: heeft weer hard gewerkt vanacht.
Noor: heeft een leuke crosstraining gereden (in een onervaren groepje).
Evony: balen van je onvoldoende. Hopelijk haal je hem in de herkansing wel!
Joki: mag van een erg dure stal naar een nog steeds dure stal maar wel wat goedkoper.
Caro: balen dat je zo slecht slaapt!
Sann: gefeliciteerd met je foutloze parcoursen en prijs!
Benthe: jammer dat het rijden niet zo lekker ging.
Evie: Bandido is weer even aangepakt. Hopelijk wil hij het voor jou nu ook doen.
Margreet: wat een schattige pupjes!
MM: heeft ook twee afdankertjes in huis.
Evelien: haar pup begint eindelijk te luisteren!
Anne: heeft tot laat gewerkt.

Weltsieger heeft zodra het dazenseizoen begint ook een exceemdeken op. Meneer rent anders alleen maar de hele dag door de wei als hij niet aan het rollen is. Bovendien krijgt hij van dazensteken echt enorme plakaten onder zijn huid. Wat er dan weer voor zorgt dat ik niet kan rijden. Hij heeft overigens zo'n deken die je over zijn hoofd aan moet trekken (namaak Boett). En hij is er zo blij mee dat hij hem zelf aan komt trekken. Steekt er zelf zijn neus doorheen. Dus hij is er alleen maar blij mee. Eindelijk rust en zijn favoriete hobby eten uitoefenen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:26

Jetske ik sta in de omgeving van Arnhem en dan de omgeving ten westen in de buurt van de rijn.
Jetske ziet er goed uit hoor en leuke elastiekjes
Inderdaad veel ZE-ers. Ik dacht altijd dat ik 1 van de weinige was.
Anne komende woensdag is er ook in Driel oefenparcours onder begeleiding bij mijn springinstructrice. Is via startlijsten te vinden.
Caro heeft lekker gesprongen

Ik heb lekker gedressuurd, beetje simpel gehouden in de hoop dat ze dan morgen lekker meewerkend is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:40

sussie85: wij hebben 1 "asielzoekersplekje" in huis. Die mag opgevuld worden met een verschoppelingetje dat toevallig ons pad kruist. Daar gaan we niet naar op zoek ofzo, en meer dan 1 mag het er ook niet worden. De eerste was van mijn bazin. Zij was 50 en viel als een blok voor een knul van 25. Daar trok ze ermee van tussen, en dus "moest de hond maar naar het asiel". Dat vond ik zo sneu, beestje was iets van 7, hartstikke lief, maar qua maat en leeftijd slecht te plaatsen.
De poes was ook doodzielig. Die mevrouw was stapelgek op haar kat, ze had 7 kinderen (die mevrouw dan he) van wie er een aantal buiten woonden, maar niemand had plaats voor dat beestje. Ik hou helemaal niet van katten, maar dat vond ik echt te gek. dus kom maar op met die kat.....
En Scooby zou afgemaakt worden. Die was alleen overgebleven nadat zijn hondenhuisgenootje overleden was. Dat vond zijn baasje zielig en die haalde er een pup bij. Goed bedoeld, en de eerste paar jaar ging het ook goed, maar op een gegeven moment vochten ze alleen nog maar. Zat de een in de bijkeuken en de ander in kantoor. Dus moest de oudste maar weg. Via via is ze toen bij ons gekomen, en we zijn er nog steeds hartstikke blij mee! Toen ze kwam had ze nog grote wonden in haar nek, en in haar oog, allemaal van het vechten met haar "vriendje".

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:48

Mootje schreef:
Jets, Nu nog echte dressuursjabrakken :D

sssst ... ik was net zo blij dat mijn VZH dekjes onder dit dressuurzadel pasten :D (deze van ES passen nl niet onder bo's springzadel)

Caro: Mooi dat het fijn ging met je paarden!
Sussie: Zo'n deken is erg fijn, ookal hebben ze niet eens eczeem, maar ook voor overgevoeligheid voor beestjes ed zijn ze idd fijn.
Joki: fijn dat je lekker gedressuurt hebt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:00

Margriet, wij hebben op 1 hond na ook allemaal herplaatsingshonden gehad hoor, allemaal bobtails. Ik wilde zelf al jaren en jaren een Rhodesian Ridgeback hebben, maar zoveel schijn ik dus niet te vertellen hebben thuis. Gelukkig werd Noor een paar jaar geleden ook erg enthousiast over dit ras en bij (springjury) Cor Kriek waren puppies geboren... Tja dan ga je even bij Cor en Janneke kijken en Noor en ik hadden een voorkeur voor een heel mooi teefje, alleen ging puppie Tayla bij Jan op schoot zitten, en hadden we weer niks te vertellen. Onze oude bobtail heeft nog een week of 6 van haar kunnen genieten, toen was bij haar helaas de pap op. We gaan morgen alleen kijken hoor, want ik wil wel eentje die me helemaal aanstaat, popptje gaat ook mee dus we eerst wandelen op de Veluwe, daarna lunchen en dan puppies kijken. Misschien heeft Tayla direct wel een voorkeur, en hebben we weer niks te vertellen. :D En dan is het weekend gelukkig weer voorbij.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:34

maar ik heb ook niets tegen "puppy's nemen" hoor!!
Alleen begin ik er zelf niet aan, en wacht ik altijd maar af wat ons pad kruist, en op die manier ons, gevoelsmatig, een beetje uitzoekt.

Leuk morgen "spazieren" op de veluwe. Wij gaan morgen met Ronald een rondje om vast te stellen waar welke hindernis komt. Dus dan komt er weer een beetje kleur aan de voorbereiding van de sgw!
En dat je blij bent dat het weekend weer om is, daar kan ik me wat bij voorstellen!!
Veel plezier morgen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:37

Klinkt als een leuke dag morgen, Margreet en margriet :D veel plezier!
Vriendje jon mij net nog niet vertellen of we uit eten gaan :? Heb dus zelf maar gekookt...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:55

Goedemiddag.
Jetske: Bo ziet er goed uit!
Caro: Fijn dat de ruin zo lekker sprong.
Margreet: Puppy's kijken is leuk , veel plezier op de veluwe.
Texelse: Ik ben benieuwd wat jullie van de cross gaan maken :D .
Mootje: Dat is wel apart :+ .

Vanmorgen zijn de paarden bij ons op stal voor het eerst weer op de wei gegaan, Bam staat met zijn vaste weidemaatje dus er was niks spectaculairs aan, vreten en af en toe gedag zeggen tegen de buren. Wel helemaal zo'n zomers gevoel nu, ik heb alles al gedaan behalve rijden, heb geen zin om terug te gaan om te rijden :o .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:57

Staat Bam weer met Tik?
Ja inderdaad. Hij is aan t golfen met een vriend met wie we uit eten zouden gaan. Om 4 uur gevraagd of hij het even wilde checken want ik ga niet voor niets wachten.... antwoord was geen idee :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:26

Jep, hij staat weer met Tik :) .

Nou dan zou ik lekker gaan genieten van je eigen eten, graag of niet toch ;) .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:04

Joki, de pagony's vind ik echt niets. Die stof is binnen no time kapot bij VIes. Ook trekt het ding naar achteren. Ik heb hem ook, maar gebruik hem niet. Misschien zou ik wel de buikflap kunnen gebruiken en gewoon onder de rambo kunnen doen? Ik weet alleen niet of dat wel blijft zitten zonder die lussen bovenop de rug...
Apart trouwens dat toch zoveel paarden eczeem hebben. Bianca van welk merk heb jij de deken dan?

Moo ik werk in een soort feestcafé. In de zomer is het de stamkroeg van de campinggasten en zo in de weekenden huren mensen het om er een feest te geven. Nu was het open vanwege koninginnennacht en er was een heeeeeel goed plaatselijk zanggroepje.

Barbara: ik kan nu woensdag wel! Misschien wel een idee om bij jouw instructrice te gaan springen dit keer!

Leuk die hondenverhalen! Wij hebben alweer een oude sok. Deze week gaat het goed, maar zijn artrose speelt toch wel op en hij ziet er ook al oud uit (krijgt zo'n grijs brilletje op) We hebben hem nu eigenlijk fulltime op de metacam vanwege de artrose, maar officieel is dat niet zo goed voor ze. Zonder de pijnstillers loopt hij op twee poten... We rekken het gewoon tot zolang het gaat.

Zo ga nu Viesje rijden en hem daarna onder de douche zetten. Hij gaat vanacht gewoon naar buiten (wel met regendekentje op) dus ben benieuwd hoe zwart ik hem morgen weer eruit haal.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:12

hoi hoi :z

Leuke foto Jetske, mooi paard is het toch op alle foto's.

Ikke is moe. Heb gewerkt en het was druk.. heel druk. Heb van 10.00 tot 16.15 aan een stuk door kassa gedraaid. 2 x gauw een korte pauze gehad en ben helemaal gaar.
Heb Zeus nog wel effe gereden want anders krijg ik morgen zeker vliegles tijdens de 1e cross training, die ging fijn. Toen ik weer binnen kwam stond de bloemkool room schotel al klaar en het bad staat ook al klaar. <3 Jeee wat heb ik het getroffen, huis is oook al stofgezogen en meneer is nu met de was bezig <3 <3 <3

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:14

Marijke, heerlijk met de voetjes omhoog dus! En dan heb je ook nog zo´n stel van die lastige klanten :Y)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:21

Heerlijk in mijn mega bad :D met leesmap en voetjes omhoog zo ja ;)

Als jullie ''lastig'' zouden zijn wil je niet mee maken wat echt lastige klanten zijn :7

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:22

MM heerlijk zo thuis komen

Anne ik pb je voor de zekerheid wel even de link naar het 'vraagprogramma'